English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
treng ikje så mye nye spellera

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 14.02.2004 16:38    Post subject: treng ikje sÃ¥ mye nye spellera Reply with quote

alle sir at rbk e de store taperan på spellermarkedet foran tippeligaen i år.
Men vi treng jo ikje nødvendigvis å kjøpe spellera bære før å kjøpe, vi har jo spellera som e meir enn go nok. Ikje de at vi ikje skal kjøpe nye spellera, før vi treng jo alltids nye førrsterkninge før å bli bedre. Men de e ikje nåkka katastrofe at vi ikje har fått kjøpt nån enda.

allways love RBK!!! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2004 17:37    Post subject: Reply with quote

Det er god tid til å hente inn Braaten ennå...
Neida, det er sant som du skriver at vi har en såpass god stall fra før, at forsterkninger ikke er spesielt nødvendig. Men en midtstopper hadde absolutt vært å foretrekke. Og Braathen selvfølgelig.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 15.02.2004 17:31    Post subject: Reply with quote

Ja han Braaten burde dem absolutt få tak i!

Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.02.2004 10:36    Post subject: Reply with quote

I fjor fikk vi jo inn Winsnes, Solli, Hansén og Riseth. Pluss de unge fra egne rekker. Tror ikke vi MÅ ha så mange nye.

Forresten spent på om vi får se juniorene på banen i år.
Back to top
View user's profile Send private message
lilyjosephine
Junior


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2

PostPosted: 16.02.2004 14:00    Post subject: Reply with quote

vi trenger ikke så mange flere nye spillere nå, vi må heller stabilisere de vi har og spille dem opp. Det er ingen vits i å kjøpe nye spillere til en hver tid, de må jo fungere som lag og det er ikke alltid en realitet. Derfor må de vi har trene på å spille som lag enda mer, for å skape en trygghet i laget. Det eneste vi trenger er et par ekstra spillere som kan være med på å skape mer konkurranse i laget, sånn at skjerpingen i laget blir maksimalt. Vi trenger å fylle på med unge spillere litt etterhvert, sånn at laget sakte fornyes og fortsetter sin suverenitet i Norge.
Braaten kunne jeg godt tenkt meg i laget, han er god og har et stort potensiale, trenger bare mer trening, han bruker ofte den samme finta i spillet sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 16.02.2004 15:15    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig trenger vi flere spillere. En klubb som alltid har ambisjoner om å vinne serien vært år og kvalifiserer seg til Mesterligaen MÅ skaffe seg nye spillere hvert år. Det optimale er 1-2 spillere som forsterker første ellveren. Ved å skaffe nye spillere hvert år skaffer det mere blest om klubben og publikum blir mer nyskjerrig og enda flere kommer på kamper.

Pr. dags dato er ikke troppen fullkommen, Vi mangler en midtspiss og en forsvarsspiller. Rosenborg har ikke hatt en toppspiss siden Carew var her, og det er 3,5 år siden. Vi trenger en spiss som har fart og teknikk. Det har vi ikke i Rosenborg. Jeg tenker da på midtspissplassen. I Norge er det vel bare Daniel Bråthen som går under denne kategorien. Ser at andre her på forumet ikke vil ha utenlandske spillere men kun norske. Hvordan kan dere si noe slikt. Pr dags dato er det kun 2-4 spillere som spiller i norsk fotball som er gode nok for Rosenborg (har da trekt ifra de som i dag spiller i Rosenborg selvfølgelig). Dette er jo utsagn sagt av mennesker som ikke vil at Rosenborg skal bli bedre og spille i Mesterligaen 2004 og senere. De er vel utkledde bergensere som er Brann supportere av en annen verden.

Har sett med forskrekkelse at det ikke har blitt investert i nye, gode spillere hittil i år. Vi har trengt det før Benfica kampen. Jeg tror fortsatt selvfølgelig at vi banker disse porugiserne men er usikker. Mer usikker enn hvis vi hadde vært mere aktiv på overgangsmarkedet.

For å tjene penger innenfor denne buisnessen må enn bruke penger for å tjene penger. Uten Mesterliga blir det lite med penger.
Back to top
View user's profile Send private message
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 16.02.2004 15:49    Post subject: Reply with quote

Æ e totalt uenig. Forsvarsspeleran har bevist at de e go nok, vi har de to beste medtstopperan i landet, han Hoftun og han Riseth. Vi har han Ståle Stensaas som e en kanon skytter pluss han Torjus Hansen som e en ung speller med stort potensiale på venstre backen.På høyre backen har vi han Basma som e en vannvittig god å rutinert speller, i likhet med f.eks han Hoftun, Riseth, Berg, Strand, Winsnes, Brattbakk og han Johnsen. Vi har han Brattbakk og han Johnsen som begge e de to største måljegeran i tippeligaen. Så vi kan ikje drive å kjøpe opp alle spelleran vi ser som e god, før det første har vi ikje råd tel det, og før det andre vest vi kjøpe inn spellera i hytt å pine blir det ikje mye samspell og rutine i laget, og det e nettop samspellet og rutinen som gjør at vi e god.

Å når du sir at vest vi kjøpe spellera så vil det komme fleire tilskuera, så e jo det å tenke litt kortsiktig. Spelleran e jo ikje ny heile tia. Vest man skal få tilskuera må man spelle godt å vinne kampa.

Før all del æ meine ikje at vi skal kjøpe nye spellera, før æ synes at vi skal kjøpe han Daniel Braaten, selfølgelig. Greit nok at dem kjøpe unge talent det meine æ også. Men nu har dem nettop kjøpt en god del eldre og rutinerte spellera i fjor, da treng dem ikje å kjøpe en 3-4 nye gamle og rutinerte spellera tell når vi ikje treng det. Da vil jo heile laget være skifta ut etter et par tre år.

Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 16.02.2004 17:00    Post subject: Reply with quote

Å kalle Torjus Hansen for ung er vel litt drøyt. Fyren er straks 30. Hele back rekka er over 30. Halve laget består av spillere som vi ikke kan regne med holder mer enn kanskje 2 sesonger til. Da kan vi ikke begynne å få tak i 2-3 forsvarsspillere i en smekk. Det blir vi iallefall dårligere til å spille fotball.

I Rosenborg er det mange ting som bør forbedres og det er blant annet spillerinnkjøp. Vi er for tamme på overgangsmarkedet. Jeg vil se nye, utenlandske spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 16.02.2004 18:40    Post subject: Reply with quote

Å!!! Nu skjønne æ, æ synes at han så litt eldre ut enn 20 år. Bære en liten regnefeil, æ fikk 2004 - 1973 tel å bli 21, men nu skjønne æ etter å ha tatt en liten ekstra sjekk at han e (snart) 31 ikje 21.
Da kan æ være enig i at Rosenborg treng en venstre back i de nærmeste åran. Men det som va poenget mitt va at det e ikje nåkka katastrofe at Rosenborg ikje har fått kjøpt nån spellera enda.Før all del, æ meine ikje at RBK skal slutte å kjøpe spellera, før som æ nu har merka etter å ha regna på nytt igjen at de treng nåkka nye backa. Men som æ nu allerede har sagt, det e ikje nåka stor katastrofe at dem ikje har kjøpt nån nu. Vest dem ikje har funne den rette spellern kan dem ikje kjøpe nån før dem finn den rette, eller ka.

Æ foreslår at Rosenborg ska holde sæ tel å kjøpe Norske talenta i stede før å bli en før "unorsk klubb" med en hau med utenlandske spellera, det e nokk av gode spellera i Norsk fotball.

Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 17.02.2004 00:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det ikke skal kjøpes spillere i hytt og pine, men det holder ikke å bare ha en bra første-11'er hvis man skal hevde seg i Europa. Hva om Hoftun blir skadet? Eller f eks. Riseth og Stensaas er ute med skade eller karantene?

Noen som husker hvordan det gikk da Erik Hoftun måtte stå over borte mot PSG etter å ha fått rødt kort mot Helsingborg? I rest my case...

Vi bør ha minst èn innbytter i hvert ledd som kan gå inn uten å svekke laget.
Back to top
View user's profile Send private message
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 17.02.2004 15:12    Post subject: Reply with quote

Så klart RBK må hente inn nye spillere nesten hvert år. Alle store klubber gjør dette og ikke uten grunn. RBK må ha dobbelt opp på alle plasser og kunne bytte inn, uten at laget svekkes.

I Norge er det ikke gode nok spillere til dette, så her må nesen peke utenlands.
Se på Engelske lag. Masse dyktige utlendinger, så hvorfor ikke vi.
Det kan da ikke være slik at RBK skal være forbeholdt middelmådige Normenn framfor gode utlendinger. Prismessig så er det ikke så stor forskjell. Se hva enkelte Norske lag krever for spillere uten landslagserfaring kontra de gode Europeiske/ Sør-Amrikanske lagene.

Jeg er ikke i tvil om at hvis RBK skal hevde seg i CL i de neste årene så må det kjøpes kvalitets spillere fra utlandet.
_________________
ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Back to top
View user's profile Send private message
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 17.02.2004 15:32    Post subject: Reply with quote

Klare dåkker ikje å fatte poenget mitt, FOLK SIR AT ROSENBORG E DE STORE TAPERAN PÅ MARKEDET NÅR DET GJELD SPELLERKJØP. MITT POENG E AT DET E IKJE NÅKKA STOR KATASTROFE AT ROSENBORG IKJE HAR FÅTT KJØPT NÅN HITTEL I ÅR. Æ MEINE IKJE AT VI SKAL SLUTTE Å KJLPE SPELLERA!

Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.02.2004 16:39    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle gjerne kjøpt inn en haug med spillere, men det er ikke så lett å finne de som er gode nok - ikke i utlandet heller. Både landet og pengene spiller inn.

Landet: Selv om RBK er bra isolert sett, er Tippeligaen bitte liten. Stort sett få tilskuere på kampene. Stort sett ingen internasjonale profiler å spille med eller mot. Trondheim er også veldig liten som by, med få tilbud til "unge stjerner", om det nå er det vi skulle prøvd på.

Ikke så attraktivt.

Stano_11 wrote:
For å tjene penger innenfor denne buisnessen må enn bruke penger for å tjene penger. Uten Mesterliga blir det lite med penger.


Slik har vel aldri RBK tenkt? Det er vel mer, "Ok, han må selges. Javel. Da finner vi en erstatter og trener ham opp til å passe i samme rolle." En billig erstatter. Dette har funket i ganske mange år på rad, selv etter salg av landslagsspillere.

Det ble jo tross alt et pent overskudd i fjor, uten Mesterligaen...

Vi skal passe oss for å pøse ut alt vi har i innkjøp av og lønn til toppspillere. Om vi nå flesker til med et par store navn, og allikevel ikke kvalifiserer oss de neste to årene - ja, da kan bankkontoen bli halvert. Eller tømt. Se hvordan det gikk med Leeds.

Så er det jo også dette med å få spillerne til å passe inn i RBKs system... f.eks. El Fakiri og Sibaya var ypperlige teknisk, men klarte aldri å finne ut av rollemønsteret. Kan hende dette taler mot utlendinger? Kanskje, spørs på teknisk skolering og språk? Kanskje ikke? Det er i alle fall begrenset hvor mange utlendinger som har spilt godt i RBKs mønster.

Når det er sagt er jeg ingen kjempemotstander mot å finne utenlandske spillere heller, så lenge de vil passe inn og ikke koster for mye. En forsvarer og en angriper (som folka på Brakka sier) ville være helt ypperlig det. Men utlendinger... alle store klubber vil ha sterke, raske midtspisser med målteft, og hurtige, teknisk gode folk i forsvar. Hvem kan vi egentlig overby... også sett i lys av hvor lite attraktiv jeg tror det er å spille i Norge for utlendinger som har valget mellom flere land.

Betryggende da å høre Bratseth kommentere årets overganger i eliteserien - "ingen av disse er gode nok for oss" Cool Jeg er ikke i tvil om at folka på brakka leiter. Om de er flinke nok til å leite, vel, det har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om...

Stano_11 wrote:
Selvfølgelig trenger vi flere spillere. En klubb som alltid har ambisjoner om å vinne serien vært år og kvalifiserer seg til Mesterligaen MÅ skaffe seg nye spillere hvert år. Det optimale er 1-2 spillere som forsterker første ellveren.


Det der hørtes fryktelig dyrt ut.

Stano_11 wrote:
Ved å skaffe nye spillere hvert år skaffer det mere blest om klubben og publikum blir mer nyskjerrig og enda flere kommer på kamper.


Jo, mer blest, sikkert... men jeg tror egentlig ikke det vil utgjøre så stor forskjell. Tilskuertallet er pent og stigende allerede.

Stano_11 wrote:
Vi trenger en spiss som har fart og teknikk. Det har vi ikke i Rosenborg. Jeg tenker da på midtspissplassen. I Norge er det vel bare Daniel Bråthen som går under denne kategorien.

Selv ser jeg ikke for meg at Braathen skulle kunne gå rett inn og briljere som midtspiss hos oss... men jeg hadde jo ikke hatt noe imot at han var villig til å prøve!
Back to top
View user's profile Send private message
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 17.02.2004 22:52    Post subject: Reply with quote

Æ har aldri vært meir enig!!!

Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2004 13:37    Post subject: Reply with quote

hmm.. dette ble BARE kaos. Men først:
iloverbk wrote:
han Hoftun og han Riseth. Vi har han Ståle Stensaas som e en kanon skytter pluss han Torjus Hansen som e en ung speller med stort potensiale på venstre backen.På høyre backen har vi han Basma som e en vannvittig god å rutinert speller, i likhet med f.eks han Hoftun, Riseth, Berg, Strand, Winsnes, Brattbakk og han Johnsen. Vi har han Brattbakk og han Johnsen som begge e de to største måljegeran i tippeligaen.

ER DET MULIG. Tror de fleste har fått med seg at disse personene er han-kjønn. blæh!

iloverbk wrote:
Klare dåkker ikje å fatte poenget mitt, FOLK SIR AT ROSENBORG E DE STORE TAPERAN PÅ MARKEDET NÅR DET GJELD SPELLERKJØP. MITT POENG E AT DET E IKJE NÅKKA STOR KATASTROFE AT ROSENBORG IKJE HAR FÅTT KJØPT NÅN HITTEL I ÅR. Æ MEINE IKJE AT VI SKAL SLUTTE Å KJLPE SPELLERA!

Hva er det du har hengt deg opp i? Er det det at du ikke takler at klubben blir kalt "taper"? Må ikke ta alt så bokstavlig lille venn.

--

Så til saken. Ja rosenborg er nødt til å hente inn nye spiller etter som tiden går. Er du klar over at innen 5 år så er stallen vi har i dag så og si borte? Hva skjer da? Man kan ikke hente inn nye spillere etter hvert som de detter ut. Dette må planlegges. Det har ikke 5 min for en spiller å sette seg inn i taktikken til ett fotball lag.

I begynnelsen av fjordåret hadde vi ett luksusproblem anngående spillere. Jeg har en anelse om at dette ikke gjelder i år!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 18.02.2004 13:44    Post subject: Reply with quote

Før det første, vi nordlenningan snakke bære sånn som du viste i et sitat der, og før det andre har du vest enda ikje klart å fatta poenget mitt. Men æ ska gi dæ litt tid på å prøve å finne det ut.
HINT: Prøv å les det æ skriv!
Her kommer poenget mitt: MITT POENG E AT DET E IKJE NÅKKA STOR KATASTROFE AT ROSENBORG IKJE HAR FÅTT KJØPT NÅN HITTEL I ÅR, MEN ROSENBORG BURDE ABSOLUTT FÅ KJØPT NÅN SPELLERA I LØPET AV TIDA FRAM TE CHAMPIONS LEAGUE KVALLIKEN BYNNE!

Gjord æ det litt meir klart nu eller treng du enda litt meir tid på å oppfatte det!


Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2004 15:35    Post subject: Reply with quote

Vi har da vel fatte poenget ditt, det er ikke det. Du kan ikke gjøre regning med at alle er enig med deg, vet du.
Selvfølgelig er det ingen katastrofe. Det er det heller ingen her som har prøvd å sagt. Men at vi bør kjøpe inn flere spillere etterhvert tror jeg de fleste kan si seg enig i.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 18.02.2004 16:25    Post subject: Reply with quote

Kansje du har fått de med dæ, men ikje han "Hermsty" . Æ gjør heller ikje regning i at alle skal være enig med mæ, men at dem ska klare å førstå ka æ meine. Å æ meine at vi burde få tak i nån spellera seinast te CL kvalikken. Mad

Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb