English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 203, 204, 205  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.06.2009 23:39    Post subject: Re: Kjetil Rekdal Reply with quote

Guffen wrote:
Oi oi du er humørløs.

I mine øyne steg Reka mange, mange hakk etter å ha hengt ut en av Branns verste drittsekker i all offentlighet. Kunne ikke gjort det bedre sjøl. Eirik Alkis Bakke. Ny y y y delig.


Javel, da vil jeg bli beskrevet som humørløs.

Jeg tror ikke folk som kjenner meg vil gjøre det akkurat, men i denne sammenhengen vil jeg definitivt bli kalt det.

Kall Bakke en stygg spiller, en grisespiller, en sytekopp, ja hva som helst av det som handler om ham som fotballspiller. Jeg har selv irritert meg grenseløst over spillet hans på banen, og noe av det som sitter i minnet er de to forferdelige taklingene på Lerkendal i fjor etter at dommeren hadde blåst for en situasjon flere sekunder i forkant.

Samtidig vet jeg at vi selv hadde en Vidar Riseth som hadde litt samme oppgave da han var her.

Kall Magne Hoseth for Magnhild, og la ham juble med veska si foran bergenspublikummet. SÃ¥nt er jo uskyldig og moro.

Men ikke dette. Det var pinlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 25.06.2009 23:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med kristobal. Skjønt argumentasjonen til noen av dere er skrekkelig tynn kan jeg til en viss grad forholde meg til at påstanden kan være legitim (ingen unnskyldning for fyllekjøring), men settingen det blir sagt i er totalt malplassert. Rekdal er en representant for klubben, og i motsetning til forbundets iherdige avstraffing av klubbene for det supporterne deres gjør, mener jeg at en straff til klubben er på sin plass her. Det er ikke første gangen Rekdal slenger med kjeften, og siden AaFK-ledelsen åpenbart ikke anstrenger seg nevneverdig for å få ham til å skjerpe seg, er det slett ikke feil med en smekk til dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2009 23:43    Post subject: Reply with quote

Hvordan er Magnhild Hoseth med veska si uskyldig og moro når det (sannsynligvis) usant at han bruker veske og dameklær, mens det å kalle en fyllekjører for alkis er ufint. Faens molboland hvor man ikke kan kan kalle en spade for en spade uten å være en hykler/idiot.

Hadde Bakke forholdt seg rolig og saklig, istedet for å være sitt typiske idiotiske seg, så hadde det vært fullstendig illegitimt å kalle han for alkis. Når han tilter og prøver å tirre på seg Rekdal så er det fullstendig på sin plass at han får høre det. Kanskje dumt at det er foran kameraene, men like fullt på sin plass.


Last edited by Erlendr on 25.06.2009 23:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2009 23:45    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt problemet.
Rekdal er tydelig irritert på et eller annet Bakke sier eller gjør utenfor kamera og uten lyd, og ber gjentatte ganger Bakke om å ha seg vekk, da Rekdal skal intervjues av NRK. Til slutt virker det som han rett og slett blir forbanna, og legger til "din alkis", som for å provosere, og i en lett oppgitt tone.

Hadde han sagt det i en annen setting, uten provokasjon av noe slag, hadde det vært noe helt annet. Men dette er en reaksjon på noe Bakke tydeligvis sier eller gjør gjentatte ganger. Noe som bare beviser hvor stygg og unfair Bakke er.

Rekdal ville nok aldri sagt dette uten at han hadde vært forbanna.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.06.2009 23:45    Post subject: Reply with quote

Takk Bolgebah.

Hva skal Rekdal få lov til å si på riksdekkende TV om en tidligere eliteseriespiller fra Trøndelag hvis vedkommende skulle stå på motsatt banehalvdel i en eller annen sammenheng i framtida?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 25.06.2009 23:47    Post subject: Reply with quote

For å gå litt Off-topic: Hvorfor i all verden er Bakke så fryktelig ivrig etter å dra seg frem til Rekdal mens han blir intervjuet foran kamera? Bakke har en sjelden god dag på jobb, scorer vinnermålet på hel volley og alt er bare rosenrødt. At Rekdal koker litt kan en forstå, men at Bakke skal irritere seg så grenseløst over at Aalesund mener det er straffe (eller frispark) er helt meningsløst når du faktisk vinner kampen. Hvilken idiot går rundt og irriterer seg over en sånn bagatell når en selv har vunnet kampen?

For å sette det helt på spissen: Blir som om Skjelbred i går skulle ha klikket på Nannskog etter kampen fordi han syntes Stabæk fort kunne ha fått 1-1. Er ingen logikk i utbruddet til Bakke, selv om det er mye usagt bak kamera som ikke er kommet frem enda.


Last edited by Troilonge on 25.06.2009 23:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 25.06.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

"- Alle har vel fått med seg hva han sa. Jeg hadde en litt uheldig episode med bilkjøring for noen for år siden, så det er klart jeg ble provosert, sier Bakke" Uheldig.....??

http://www.dagbladet.no/2...k/6906457/
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

Kristobal; Hvis noen prøver å terge på seg Rekdal har han vel like rett til å svare som du har? Eller..?
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.06.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:

Hadde han sagt det i en annen setting, uten provokasjon av noe slag, hadde det vært noe helt annet. Men dette er en reaksjon på noe Bakke tydeligvis sier eller gjør gjentatte ganger. Noe som bare beviser hvor stygg og unfair Bakke er.

Rekdal ville nok aldri sagt dette uten at han hadde vært forbanna.


Det forsvarer ikke uttalelsen i mine øyne. Rekdal sier at han ikke gidder å diskutere mer med Bakke og det er ingen ting som tyder på at Bakke provoserer med annet enn rent fotballrelaterte ting.

Selv om Bakke kanskje ikke gir seg, så kan rett og slett ikke Rekdal si noe sånt med kameraene og mikrofonene til stede. Jeg skjønner at Rekdal er forbannet, men dessverre er han ikke klok og profesjonell nok - noe han må ta konsekvensen av.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.06.2009 23:51    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er spent på hvilken straff han evt. de får, for jeg føler meg sikker på at NFF kommer til å foreta seg noe. Relevant regelverk:

§ 2-1 Sanksjonerbare overtredelser (objektive vilkår)
a) Upassende opptreden mot spillere, dommere, trenere, publikum eller andre. Det samme gjelder opptreden i anledning kamp eller trening som klart er egnet til å skade fotballarbeidet eller fotballens anseelse.

§ 3-1 Sanksjoner som kan anvendes er:
a) Irettesetting.
b) Bøter med inntil kr. 500 000,- for klubb og inntil kr. 50 000,- for enkeltpersoner.
d) Karantene fra en eller flere nærmere bestemte kamper, dog maksimum i tre måneder.

§ 5-4 Bevisførsel og bevisbedømmelse
(1) Forbundsstyret og den det er tale om å ilegge sanksjoner, har rett til å føre de bevis som de mener er egnet til å belyse saken. Avgjørelsesorganet kan innhente uttalelser eller andre bevis der det finner det nødvendig.

9. UPASSENDE OPPTREDEN/UTTALELSE I TILKNYTNING TIL KAMP OG TRENING.
Spiller, trener, leder eller andre som i tilknytning til kamp eller trening, viser upassende opptreden overfor spillere, ledere, trenere, dommere, publikum eller andre, skal normalt utelukkes fra 1 til 3 kamper dersom det ikke er grunnlag for strengere reaksjon.

Hvis leder gjør seg skyldig i slik opptreden, vil klubben kunne bli bøtelagt.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.06.2009 23:52    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Kristobal; Hvis noen prøver å terge på seg Rekdal har han vel like rett til å svare som du har? Eller..?


Ja han har naturligvis rett til å svare like mye som jeg gjør, så lenge han holder seg innenfor rimelighetens grenser i språkbruken. Jeg anser meg selv som en meget dreven skribent, og har aldri latt meg friste til å bruke ufint språk verken i slike forum eller i mer offentlige/jobbmessige sammenhenger.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2009 23:57    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ja han har naturligvis rett til å svare like mye som jeg gjør, så lenge han holder seg innenfor rimelighetens grenser i språkbruken. Jeg anser meg selv som en meget dreven skribent, og har aldri latt meg friste til å bruke ufint språk verken i slike forum eller i mer offentlige/jobbmessige sammenhenger.


Nå kan ikke slike situasjoner på noen måte sammenlignes med det som skjedde på Brann Stadion. Når det står en idiotisk Sogndøling og prater piss til deg uten å høre etter når du ber han gå 2-3 ganger så hadde selv du som dreven skribent blitt irritert. Jeg vil gjerne applaudere Rekdals reaksjon. Rekdal slengte dritt, Bakke ville slåss. Bakke er idioten. Nå får vel Rekdal straff, men det bør saktens Bakke få også.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7859

PostPosted: 25.06.2009 23:57    Post subject: Reply with quote

Man kan høre Rekdal sier etter tumultene "du skulle hørt hva han sa til meg". Lyden på Bakke forsvinner jo også så jeg vet ikke helt om man skal frikjenne Bakke med at han bare pratet fotballrelatert ennå. Hadde vært artig å hørt hele sekvensen iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran


Joined: 04 Aug 2005
Posts: 1330

PostPosted: 25.06.2009 23:57    Post subject: Reply with quote

Særdeles uproft av både Reka og Bakke. Begge fortjener straff.
Back to top
View user's profile Send private message
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 25.06.2009 23:59    Post subject: Reply with quote

Må også innrømme at Reka har steget noen hakk de siste dagene... Først en nærmest uforskammet ros av Rosenborg, og så henger han ut Norges Grisespiller nr. 2 (Frode Kippe ruler fortsatt på toppen)
"I e tebake - som RBK likar og Bakke hatar"
Back to top
View user's profile Send private message
d@len
Rutinert


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 509

PostPosted: 25.06.2009 23:59    Post subject: Reply with quote

Rekdal beklager utsagnet:

"Slik forklarer romsdølingen situasjonen som oppsto etter kampen.

– Det skal jo selvsagt ikke skje og det tar jeg på min kappe. Bakgrunnen for dette er situasjonen der Demar (Philips) ble felt i 1. omgang. Eirik skjelte ut Demar og begynte på meg også, sier Rekdal til NRKs reporter etter kampen.

– Det ble litt krangling etterpå og det skal selvsagt ikke skje, sier en angrende Rekdal.

– Man skal ikke si det jeg sa på riksdekkende TV. Jeg forstår at Bakke reagerer. Jeg tråkket over streken, fortsetter Rekdal."

Ja, dette står på Brann.no, men jeg kopierte hele teksten så slipper dere å generere klikk Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 26.06.2009 00:00    Post subject: Reply with quote

Det er Bakke som tar initiativ til provoseringen. Ergo er han idioten etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.06.2009 00:01    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Skjønt argumentasjonen til noen av dere er skrekkelig tynn

Jeg synes det var midt i blinken av Rekdal, og jeg lider ikke med Bakke, men samtidig ser jeg at det er uheldig og sikkert straffbart i ytterste konsekvens. Sånn sett bør man holde tunga rett i munnen og skille mellom følelser og objektive rettesnorer. Derfor blir argumentasjonen som kommer litt blanda drops også.


Last edited by attach on 26.06.2009 00:05; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.06.2009 00:04    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Særdeles uproft av både Reka og Bakke. Begge fortjener straff.


Det kan hende at begge fortjener straff. Jeg har ikke grunnlag for annet enn å si at Rekdal fortjener det.

Det er pinlig av en topptrener å si noe sånt.

Skulle nok gjerne hørt hele sekvensen, men jeg har i hvert fall ikke hørt noe som tilsier at Bakke skal ha sagt noe annet enn at Rekdal er en sytekopp og opptrer illojalt overfor egne spillere ved å skjelle dem ut i offentligheten uten at de selv er til stede.

I tilfellet Trond Fredriksen så fikk jo barna til Aafk-veteranen høre det fra jevnaldringer på skolen dagen etterpå. Bakke har også barn som kan få høre det av andre barn i morra at faren deres er en alkis.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.06.2009 00:07    Post subject: Reply with quote

Alkis, alkis, alkis. Er han alkoholiker eller ikke? Du ser ut til å mene at han faktisk er det og følgelig bør beskyttes, kristobal. Å bli tatt for fyllekjøring etter en tur på byen, er noe helt annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 26.06.2009 00:10    Post subject: Reply with quote

"Feite gris"

http://msn.tv2sporten.no/...790055.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 26.06.2009 00:11    Post subject: Reply with quote

Det är även ett klart fall av ärekränkning: "Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt..., dömes för förtal till böter". Och det spelar ingen roll om det är sant eller inte.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17354
Location: Stavanger

PostPosted: 26.06.2009 00:21    Post subject: Reply with quote

Jeg ler enda, hysterisk morsomt så lenge det ikke er en Rosenborg spiller med i bildet. Begge to oppfører seg som to drittunger og mange vil nok mene at Rekdal tok det litt for langt. Uansett en klassisk situasjon som fort kan bli rekonstruert på golden goal om noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.06.2009 00:21    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Alkis, alkis, alkis. Er han alkoholiker eller ikke? Du ser ut til å mene at han faktisk er det og følgelig bør beskyttes, kristobal. Å bli tatt for fyllekjøring etter en tur på byen, er noe helt annet.


Jeg mener ikke så mye om hva Bakke er og ikke er. Jeg mener bare at grensen for hva en fotballtrener kan si om noen på riksdekkende fjernsyn er overtrådt med meget stor margin her.

Han sikter med stor sannsynlighet til en hendelse som Bakke har sonet sin straff for, og sier det i en setting som kan skade eksempelvis barna til Eirik Bakke.

Jeg er ikke uenig i at Bakke er en ufyselig spiller ute på banen, men det er en helt annen sak. Vi hadde Riseth og vi har fått Annan som også blir litt het i toppen til tider. Men det som skjer innenfor de 105x70 meterne kan vi bruke ord som gris, usportslig og selv idiot om.

Private forhold, enten det dreier seg om straffesaker av sedelig art, seksuell legning, straffesaker om promille, sykdom i familien etc må man ha et klart skille i mot.

Det hadde ikke vært noe moro å dra inn gravemaskinkjøring i fylla overfor de som har gjort det for mange år siden heller. Og det har vi heldigvis ikke hørt noe særlig om siden den gang heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.06.2009 00:24    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Uansett en klassisk situasjon som fort kan bli rekonstruert på golden goal om noen år.


Det tror jeg ikke gitt. Muligens i Mandagsklubben eller Torsdagsklubben eller hvadetnåheter, hvor de har tradisjon for å ha det moro med private omstendigheter og ikke så sjelden har gått over streken.

Golden Goal kan jeg ikke komme på har drevet med sånn type harsellering.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 203, 204, 205  Next
Page 2 of 205

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb