English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 17.06.2023 14:42    Post subject: Reply with quote

Det var helt tydelig i intervjuer og treninger at de ønsket å fremstå langt mer offensivt enn laget maktet. Så er det selvfølgelig trenerens ansvar at de ikke lykkes å få teori ut i praksis. Spillestilen ble for ambisiøs i forhold til spillermaterialet (i enkelte viktige roller), resultatet blir konsekvenstenkende spillere som havner lavt i banen med defensivt mindset.

Forsvarstreeren ble aldri trygge, vingbackene er svært viktige men var aldri i nærheten, vi har manglet den dyptliggende playmakeren, de nye spissene sviktet gang på gang i svært avgjørende situasjoner.

Så har folk forskjellige definisjoner av hva slags tålmodighet det er riktig å ha i fotball. Rekdal kunne valgt kortsiktige løsninger som kunne gått inn og utgjort en større forskjell enn det som ble resultatet av kjøpene i vinter, men prioriterte spillere med videresalgspotensiale og bærekraftig klubbdrift over en lettvint løsning for seg selv.

Det vi sitter igjen med etter disse 18 mnd med Rekdal er en spillerstall i vesentlig bedre fysisk forfatning, og en prestasjonsgruppe som har bygd kultur og lagmoral. Mange gamle spillere uten utviklingsmuligheter er ute, og inn er en haug med unge spillere som kan ta store steg fremover.

Jeg skal ikke bruke så mye mer tid på å være bitter over behandlingen av Rekdal, men heller på hvor spennende bakteppe dette er for Maalen på kort sikt. En mental reset for klubben, en trener som kan samle klubben igjen, mange unge spillere som vil kunne blomstre som bare juling av enklere rollebeskrivelser. Timingen kunne virkelig ikke vært bedre for Maalen.

Eneste utfordringen er at vi mangler vinger. Samtidig vil Nelson virkelig kunne skinne her, dessuten er det fler spillere som vil kunne omskoleres til denne rollen. Drømmer om at Pereira kan bli ving, men det er mulig det er far-fetched.

Vi går en spennende høst i møte. Til Europa! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 17.06.2023 15:24    Post subject: Reply with quote

Eneste som var tydelig i Rekdal sine intervjuer var at han ikke tok ansvar for dårlige prestasjoner, men tok æren når det gikk godt.
Det han har uttalt i media stemmer ikke overens med oppfatningen til de jeg kjenner som er tetter på klubben enn meg hvertfall.

Det er noe som skurrer når man står å uttaler at man skal ha en offensiv tankegang, når man har en defensiv tilnærming til alle kamper ved å legge opp spillet etter motstander. Det er definisjonen på blandede signaler.

Det er vanskelig å være uenig i.

Så kommer alt man kan være uenig i, som f.eks. at man spilte en fantastisk fotball i fjor høst.
Der er jeg meget uenig, for fantastisk fotball for meg er at man bygger opp angrep og bryter ned motstandere med flere bevegelser og trekanter for hurtig spill og hurtig gjenvinning, men i fjor så ble det mye tilfeldigheter før en av de sentrale spillerne fikk tak i ball (Tengstedt, Holse, Vecchia) nevner ikke Sæter fordi han stort sett skøyt i en motspiller eller gikk seg fast når han mottok ballen.

Det er helt riktig å være tålmodig når man har en trener som samsvarer med klubbens filosofi, og man ser framgang i spillet.
Rekdal var det stikk motsatte av hva klubben har stått for i mange år med sitt defensive tankesett og tilnærming til fotballen, en first price Mourinho.

Dette er ikke Rekdal sin feil, for man startet allerede å gå feil vei med ansettelsen av Horneland som var kjent som en trener med fokus på defensiv trygghet, fulgt av Hareide som er mye av det samme.
Horneland er derimot en av få mennesker i verden jeg har hørt endre standpunkt så radikalt! Som han selv uttalte så lærte han i RBK at det han kom inn med av tankesett var helt feil og han måtte se seg selv i speile og annerkjenne at alt han tenker og står for innenfor fotballen må glemmes for å lære hvordan man spiller fotball med en offensiv tankegang.
Alle vet det fra før, men Horneland er en fantastisk fyr som evnet å innse at han hadde feil.

Rekdal derimot, han tar ikke feil og jeg tror ikke han lærer stort av tiden hans her heller. Det er en gammel sta hest, og han kan ikke læres nye triks.
Også er det ingen tvil om at den filosofien Rekdal har fungerer fint i en mindre klubb som må slå oppover, men her var det dømt til å feile det sekundet han ble ansatt.

Mange bruker Horneland i Brann og Knutsen som eksempler på at man må være tålmodig, men det er en vesentlig faktor som gjør at de skiller seg ut:
Der så man tydelig hva man prøvde på, det samsvarte med hva klubbene formidlet utad OG man så framgang i spillet selv om resultatene uteble.

Så det å være tålmodig med noe som så tydelig ikke er riktig, og aldri vil bli riktig for klubben er bare å sette hele klubben på pause mens man ser pengene og interessen lekker ut i form av møkka-fotball, resultater, tilskuere og alt rundt.

Det er ikke sikkert alt går på skinner under Maalen heller, men en ting er jeg sikker på og det er at man vil se en endring i tankesettet til spillerne, og man vil se en tydelig plan med tydelige roller og mønster. Så får vi håpe man ser framgang i spillet, for da vil de fleste være fornøyd så lenge vi ikke kjemper om å unngå nedrykk.

Jeg har ikke vært så positiv til RBK på alvorlig lenge, og dette er første gang jeg virkelig gleder meg til å gå på kamp siden Kåre.
Faen Maalen fortjener virkelig denne sjansen, og jeg tror han vil gripe den med alt han har av muskler og ledd.

Også må man se på strukturen på ledelsen innad i klubben, for hvem som rapporterer til hvem osv. er jo et jævla påskemysterium.

FYLL OPP LERKENDAL FOLKENS, HERRE BLI BRA! RBK RBK
_________________
Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 17.06.2023 17:24    Post subject: Reply with quote

Så langt så virker det jo som at styret, Rekdal og Frigård har klart å skilles på en ryddig og ålreit måte, og de har stått opp fint i stormen, så Rekdal har vært god på å håndtere trykket og publikum sånn egentlig, men så skal man jo først og fremst levere på banen og ikke bare utenfor.

Så er nok mannen ikke faglig dyktig nok, eller god nok håndverker på feltet til å ha noe i en topp seks klubb å gjøre, han står heller ikke for et spill som egner seg til å kontrollere fotballkamper mot antatt svakere motstand. Men det var jo såpass godt kjent at ansettelsen kom som et sjokk på de fleste.

Men hvis styret nå også kan få ryddet opp i det økonomiske rotet det arvet fra Koteng (og Engen på kvinnesiden) så gjenstår det bare å levere på strategiarbeidet, inkludert utførelse og etterlevelse for at det er lov å gjøre mer enn å håpe på at de neste ti årene blir bra.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%


Last edited by Zorbeltuss on 17.06.2023 17:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 17.06.2023 17:29    Post subject: Reply with quote

"På spørsmål om hva det dreier seg om, svarer 54-åringen:

– Vi trenger ikke ta det, men det er en del ufine ting.

– Trusler?

– Du kan vel si det. "

Tragisk oppførsel fra folk.

https://www.vg.no/sport/f...er-ny-jobb
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 17.06.2023 17:35    Post subject: Reply with quote

Å sende stygge beskjeder til Rekdal (eller noen andre for den del) på privaten hører ingen steds hjemme.

MÃ¥ behandle folk ordentlig selv om en misliker sterkt at han var trener i RBK.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 17.06.2023 17:37    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Å sende stygge beskjeder til Rekdal (eller noen andre for den del) på privaten hører ingen steds hjemme.

MÃ¥ behandle folk ordentlig selv om en misliker sterkt at han var trener i RBK.


Det skal ikke være nødvendig å nevne engang.
Hilsen en som er sterkt uenig med Rekdal.
_________________
Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein
Back to top
View user's profile Send private message
Andy Pandy 27
Proff


Joined: 21 Sep 2021
Posts: 390

PostPosted: 17.06.2023 18:00    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Å sende stygge beskjeder til Rekdal (eller noen andre for den del) på privaten hører ingen steds hjemme.

MÃ¥ behandle folk ordentlig selv om en misliker sterkt at han var trener i RBK.


Støttes! Sørgelig å lese, men får håpe det er bare noen få idioter, som det dessverre alltid er noen av i enhver klubb!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.06.2023 18:03    Post subject: Reply with quote

Helt uholdbart, men det er jo alltid noen tullinger som er mentalt skadd eller sitter og rører i fylla.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18498

PostPosted: 17.06.2023 18:14    Post subject: Reply with quote

Synes Rekdal er voksen og profesjonell i det intervjuet. Fremstår verken sur eller bitter. Blir spennende å se hvordan det går for Rekdal/Frigård i neste klubb, vinner garantert på Lerkendal, sikkert med feiende angrepsfotball. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 623
Location: Ã…fjord

PostPosted: 17.06.2023 18:25    Post subject: Reply with quote

Blir vel VÃ¥lerenga neste.

Takk for innsatsen og forsøket, for øvrig.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 17.06.2023 19:55    Post subject: Reply with quote

Landslagsjobben er mye mulig ledig snart.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 17.06.2023 19:57    Post subject: Reply with quote

Blir vel dyrt å kvitte seg med Solbakken, når de av en eller annen uforklarlig grunn nettopp forlenget kontrakten...
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 17.06.2023 20:02    Post subject: Reply with quote

Rekdal fortsetter med sine infame og dulgte stikk mot Rosenborg. Han vet selvfølgelig at det er ren løgn det han påstår, litt sleipt gjemt bak et "kanskje", men hensikten hans fremstår ganske åpenbar: Å få lettlurte journalister til å ukritisk viderebringe hans løgn om at i Trondheim/Rosenborg sparker de trenerne hvert år.

Quote:
– Det er et styrets privilegium å bestemme det. Du er selvfølgelig uenig. Det er ingen trenere som er fornøyd med å bli kastet på dør. De har sine grunner, så da må man bare respektere det. Du vet det kan skje når du går inn i denne bransjen. I Trondheim har det kanskje vært en årlig sekvens. Det er en plass som er ekstremt krevende, sier Rekdal.

VG: Rekdal i stort VG-intervju. Nå er jeg på jakt etter ny jobb.

Rosenborg sparket trenere i 2007 (Tørum), 2014 (Hesten), 2018 (Ingebrigtsen) og nå i 2023 den, etter en toppklubbs målestokk, underkompetente Rekdal.

Rekdal har for øvrig fått sparken, gått av frivillig på dagen eller ikke fått forlenget kontrakten i alle klubbene han har trent, og stort sett har han via ukritiske kompiser i media fått lov til å spre dritt om alle klubbene etter at de kvittet seg med ham:

- Vålerenga, "gikk frivillig" etter en rekke dårlige resultater 21. august 2006.

- Lierse. Nedrykk. (Var trener fra november 2006 til juni 2007. Fikk ikke forlenget kontrakten etter nedrykk.)
NRK: Rekdal angriper Lierse
Quote:
- Jeg kan godt si det sånn at han der presidenten er ikke helt smellgod. Han uttaler seg om mye som ikke stemmer, sier Rekdal videre.


- Kaiserslautern. Nedrykk. Sparket 9. februar 2008
Nettavisen: Rekdal refser klubbledelsen.
Quote:
- Klubbledelsen har drevet klubben ned i dritten de siste fem-seks årene, er Rekdals usminkede oppfatning.

- Det er bare å se på hvordan klubben er blitt drevet de siste årene, så skjønner du hvorfor Kaiserslautern ligger der de ligger, poengterer romsdalingen.


- Aalesund. Rekdal fikk sparken 26. november 2012.
Quote:
Styret i Aalesund og Ålesund Fotball AS bestemte mandag kveld etter et evalueringsmøte at Kjetil Rekdal sparkes som Aalesund-trener.

- Beslutningen er basert på de konklusjoner som fremkommer av den evaluering som er gjennomført for sesongen 2012. De sportslige resultat inneværende sesong er ikke begrunnelsen for styrets beslutning, skriver styret og styreleder Kjell Tennfjord i ei pressemelding.

Kjetil Rekdal bekrefter overfor Nettavisen at han har fått sparken.

- Ja, det har jeg. Jeg fikk en telefon fra (styreleder) Kjell Tennfjord fem over ni i kveld, sier Rekdal til Nettavisen.
- Hvilken begrunnelse fikk du?

- Jeg hørte ikke etter, etter at de sa at kontrakten min termineres. De spurte om jeg ville stille opp på en pressekonferanse tirsdag morgen, men det takket jeg nei til, sier Rekdal.

- Hvilke følelser sitter du igjen med nå?

- I denne bransjen kan man ikke ha følelser. Det er selvfølgelig trist, jeg legger ikke skjul på det, men man kan ikke gå rundt og være lei seg, sier Rekdal.

Han er rolig og behersket på telefonen når Nettavisen får tak i ham, og han gjentar flere ganger at dette er noe man må regne med som fotballtrener.

Han vil ikke kommentere om det er samarbeidsproblemene med Aalesund-ledelsen som har ført til at tiden i klubben er over.

To måneder før han fikk sparken var det de som Rekdal hevder er uvitende i lokalpressen som fikk gjennomgå.
VG: Rekdal hardt ut mot lokalpressekritikk

Quote:
I to påfølgende kommentarer i Sunnmørsposten torsdag og fredag, ble det rettet kraftig kritikk mot Rekdal. Først spekulerte sportskommentator Helge Skuseth i om Rekdals krevende lederstil skremmer spillere fra å signere for klubben, mens journalist Eirik Nesset Hjelvik, som følger laget tett, fulgte opp med å skrive at neste sesong blir Rekdals siste i AaFK.

- Hva vet de?

- Sentrale personer er i ferd med å bli lei. Han har fått resultater, men klubben er mer enn bare det. Jeg tror ikke han trener Aalesund i 2014, sier Hjelvik til VG.

Først ville ikke Rekdal bruke tid på å kommentere kritikken fra Sunnmørsposten.
- Jeg tar ikke hensyn til den kritikken. Folk kan få skrive det de vil, sa AaFK-treneren.

Noen få minutter senere greide ikke AaFK-treneren å holde seg lenger.

- De påstår at jeg har skremt vekk haugevis spillere fra Aalesund. Hva vet de om hva jeg og (Torgeir) Børven har pratet om? Det er det bare jeg og Børven som vet, ikke dere, sa Rekdal. [...]

Overfor Sunnmørsposten var treneren lite snakkesalig etter kampen mot Hønefoss.

Ifølge avisen sa Rekdal følgende til deres journalist da han forlot pressesonen:

- Skriv hva faen dere vil. Dere skriver bare piss uansett. [...]

Til NRK utdypet treneren kritikken sin videre.

- Jeg synes fryktelig synd på lokalavisen som er så dårlige i journalistikken sin. De skaper negative følger for folk som er interesserte i AaFK, sier Rekdal til NRK.

Ifølge Rekdal tar Sunnmørsposten fullstendig feil i sine kommentarer.

- Jeg tåler kritikk, og har ingen problemer med å bli stilt til veggs. Men da må det være hold i ting, og ikke bare noe en koker sammen. De som kritiserer har manglende innsyn i det som skjer her på stadion, sier Rekdal.

I Aalesund valgte Rekdal å kritisere klubbledelsen i media FØR han fikk sparken. Har ikke artikkelen fra Sumpen, men "tilsvaret" fra klubbledelsen er å lese på Aftenbladet: Vil ikke uttale seg om Rekdals ledelses-kritikk
Quote:
Styreleder Kjell Tennfjord hadde helst sett at Kjetil Rekdal holdt kritikken internt.

Men noe mer enn det ønsker ikke AaFKs styreleder å si om Rekdals uttalelser i dagens utgave av Sunnmørsposten.
— Hva jeg tenker om det holder jeg for meg selv. Det jeg kan si - og det gjelder egentlig alle slike sammenhenger - er at vi ønsker å ta ting internt, sier Tennfjord til smp.no.


- Vålerenga. Sportslig nedtur med Rekdal ved roret. Han valgte å slutte frivillig.
Quote:
– Det kan godt være noen flirer litt av det nå. Men jeg bruker ikke tid på det, altså. Jeg kunne gitt skeptikerne rett hvis det var sånn at Ronny og jeg ikke klarte å samarbeide. Men det klarte vi på en bra måte. Det var ikke derfor dette stoppet opp.

– Men jeg har en ballast som henger på meg etter fire år her, det har ikke Ronny. Derfor var det riktig å gi seg så det ikke skal oppleves og føles som om jeg er som et håndbrekk på den nye satsingen, sier den avgåtte VIF-sjefen.

– Hvem var det som tok initiativ til denne løsningen?

– Det kom frem i samtalene vi hadde.

Aftenposten: Rekdal ferdig i Vålerenga: - Kan godt være noen flirer nå

- Start. Nedrykk. Rekdal nektet å gå av frivillig og de inngikk et forlik.
Quote:
«I et møte torsdag morgen med arbeidende styreleder Christopher Langeland i Start en Drøm AS (dualselskapet) ble treneren forelagt en del kritikk som var fremkommet rundt hans væremåte, jobbutøvelse og uttalelser i media. I forlengelsen av dette fikk Kjetil et tilbud om å si opp sin stilling frivillig, noe han takket nei til.»

Det skriver Teddy Moen, leder i Norsk Fotballtrenerforening på foreningens nettsider.

Quote:
– IK Start igangsatte prosesser angående Rekdals ansettelsesforhold som følge av rapporter om forhold som var uforenlig med klubbens verdigrunnlag. Når vi likevel har valgt å inngå dette forliket, så er det av hensyn til klubben og våre ansatte og den belastningen de har stått i, og fortsatt ville ha stått i dersom prosessen hadde fortsatt, sier Monica Bergin Grimstad, styreleder i IK Start.

Aftenposten: Rekdal langer ut mot Start: – En klubb totalt uten vinnerkultur

Og nå sprer altså samme løgnaktige Rekdal løgn om at Rosenborg sparker trenerne sine hvert år.
At Rekdal offentlig kritiserer og/eller lyver om arbeidsgiverne sine etter at de har kvittet seg med ham, er altså således ikke noe man skal bli overrasket over.
Kjetil Rekdal er en slik person. Bitter, med dårlig selvinnsikt og over tid bevist underkompetent som trener for klubber med høyere mål enn opprykk fra Obos.
Er det noen som tviler på at Rekdal kommer til å gjøre det samme neste gang han får sparken som trener også, hvis noen klubber er så idiotiske at de tilbyr ham trenerjobb mot betaling?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1128
Location: Drammen

PostPosted: 17.06.2023 20:48    Post subject: Reply with quote

Og alt dette måtte man altså trekke frem og cherry-picke p.g.a. en setning der man peker på at kontinuiteten i Rosenborg har vært som så de siste gud veit hvor lenge. Hvis dette er det verste Rekdal sier om klubben, i et 14 minutters intervju, etter å ha blir kastet, så har jeg null problem med å la det forbigå i absolutt tysssssnad.

"Sparken" eller ikke vi har skiftet hovedtrener j....... mange ganger de siste 20 årene. Noen er sparket, noen har sagt opp, noen har "blitt enige om å ..." Det spiller til slutt egentlig liten rolle. 11-12? hovedtrenere ,og i tillegg er nå Trond Henriksen inne som assistent for tredje gang blant flere midlertidige ansettelser. Var Rekdal rett mann? Sannsynligvis ikke. Er det noe galt med hvordan man har styrt klubben? Sannsynligvis ja.

Jeg reagerte faktisk mer på at jeg tror han sa at han, (i), hadde et salg som gjorde at man kunne dekke over det økonomiske tapet de tre siste årene (ikke ordrett gjengitt) Og hvis det er rett, at Rekdal evt. Frigård sto for Tengstedt "alene" - så er det mer "å peke nese", men herreminhatt hvor skakkjørt RBK har vært etter KI-exiten. [/i]
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 17.06.2023 21:06    Post subject: Reply with quote

Neste uke tar vi for oss sannhetsgehalten i Eggens samlede kommunikasjon med media. Snakk om å lage storm i et vannglass. POENGET hans er jo helt korrekt. Vi er en kaosklubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18498

PostPosted: 17.06.2023 21:26    Post subject: Reply with quote

Haha, ja, det sier mye om dette forumet at man klarer å hisse seg sånn opp over det intervjuet at man bruker lang tid på sette sammen et tldr-innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 17.06.2023 22:21    Post subject: Reply with quote

Synes vi skal tåle den setningen om "årlig seanse" hvis han ikke begynner å få voldsom trang til å lufte skittentøyvasken offentlig.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 17.06.2023 22:34    Post subject: Reply with quote

Om man ser på lagene i Eliteserien, så er det nok ikke mange av dem som har skiftet trener flere ganger enn RBK de siste 20 årene. Siden 2002 har vi vel hatt 17 trenere, dog et par av de to ganger. Da tar jeg ikke med Maalen. 17 trenere på 21 år er jo ikke helt nøyaktig «årlig seanse» men bommer ikke grovt heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 17.06.2023 23:55    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Om man ser på lagene i Eliteserien, så er det nok ikke mange av dem som har skiftet trener flere ganger enn RBK de siste 20 årene. Siden 2002 har vi vel hatt 17 trenere, dog et par av de to ganger. Da tar jeg ikke med Maalen. 17 trenere på 21 år er jo ikke helt nøyaktig «årlig seanse» men bommer ikke grovt heller.


MortenP, er det deg?
Kun sparket 5 trenere da, informasjon som er viktig å få fram.
_________________
Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.06.2023 12:00    Post subject: Reply with quote

Viktig å poengtere at det er interimtrenere blant disse da, som det ikke var intensjon om å fortsette med. Men noen må jo nødvendigvis lede laget når trener forsvnner.

Tar man med at Hareide(2 ganger), Høgmo, Hamren og Horneland tok initiativet til å avslutte selv i tillegg, så er ikke den listen spesielt ille for en klubb med RBKs posisjon og ambisjoner.

Problemet er i større grad at mange av disse trenerne aldri burde vært ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1863

PostPosted: 18.06.2023 13:04    Post subject: Reply with quote

At Reka setter det på spissen at trenersparkinger er en årlig seanse tror jeg vi alle kan leve godt med når vi vet at det er om ikke annet mye trenerutskiftninger og MYE prat hvert eneste år om hvorvidt trenerne våre skal få sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.06.2023 13:08    Post subject: Reply with quote

Bare sånn for oversiktens skyld da:


Ã…ge Hareide 2003-2003 Gikk av selv
Ola By Rise 2004-2004 Sparket
Per Joar Hansen 2004-2005 Sparket
Per Mathias Høgmo 2005-2006 Gikk av selv
Knut Tørum 2006-2007 Sparket
Trond Henriksen 2007-2008 Midlertidig i påvente av Hamren
Erik Hamren 2008-2010 Gikk av selv
Nils Arne Eggen 2010-2010 Midlertidig (hvorfor i helsike fikk han ikke fortsette !?!?!?!)
Jan Jönsson 2011-2012 Sparket
Per Joar Hansen 2013-2014 Sparket
KÃ¥re Ingebrigtsen 2014-2018 Sparket
Rini Coolen 2018-2018 Midlertidig
Erik Horneland 2019-2020 Gikk av selv
Trond Henriksen 2020-2020 Midlertidig
Ã…ge Hareide 2020-2021 Gikk av selv
Kjetil Rekdal 2021-2023 Sparket

Sparket: 7
Midlertidig: 4
Gikk av selv: 5

Altså er Maalen den 17.treneren etter Eggen først ga seg i 2002, men vi har kun sparket 7 trenere på 21 år.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 18.06.2023 13:29    Post subject: Reply with quote

Har du poengsnittet til hver trener også? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.06.2023 13:33    Post subject: Reply with quote

Har vel vært oversikter over det på dette forumet tidligere tror jeg, om man gidder å lete Wink

Men såvidt jeg husker så var poengsnittet til Henriksen ved forrige vikariat høyere enn både Horneland, Hareide og Rekdal, som jo er litt spesielt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 18.06.2023 14:07    Post subject: Reply with quote

Stemmer, hadde et hÃ¥p om at noen hostet opp det der. 😅Ja Henriksen tall er interessante, spesielt nÃ¥r man vet hvor det gikk kampene før han tok over og rett etter. Ikke wow, men med lik stall hadde han alltid litt bedre poengfangst og mer mÃ¥l enn forgjengeren.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205  Next
Page 203 of 205

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb