English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 203, 204, 205  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 30.11.2022 09:33    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Glimt spilte vel 20+ flere kamper enn oss i år, samt at de nærmest mistet pre-season pga gode prestasjoner i Europa. At de sleit litt i serien er derfor ikke så merkelig.

Det er ikke bare en ulempe å spille flere kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 30.11.2022 09:52    Post subject: Reply with quote

For meg er det ganske åpenbart at vi ville sluppet inn færre mål ihvertfall med 4 bak. Hadde Henriksens hatt en sidestopper med god fart ville han kunnet stått høyere og lenger når vi hadde ballen i angrep. Nå tør han ikke og gir et enormt rom forran seg. Pluss med Reitan og Tagseth ute på kanten for å slå inlegg blir det enorme rom på sidene også.
Så er det også fullt mulig å score enormt med mål med 4 bak også.

Alle går over til det nå ser det ut til ihvertfall.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 30.11.2022 10:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det er mange i Eliteserien som er raskere enn Reitan, så det er vel ikke bare derfor vi lå for lavt en del kamper. Noe av det skyldes Henriksen sin mangel på stoppererfaring mener jeg. Han blir feig og tar ut dybde veldig tidlig nesten konsekvent.

Jeg mener også at Rogers har grei fart, men begge (alle) sidestopperne var dårlige på de fleste andre parametere en stopper bør score høyt på. Vi sleit også enormt med den defensive strukturen i midtbaneleddet, særlig når Victor Jensen spilte sentralt.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 30.11.2022 10:21    Post subject: Reply with quote

De få på forumet som har tro på at Rekdal og hans filosofi og holdninger til fotball vil gjøre oss dominante igjen nekter å se denne utviklingen.
Selv England har nå spillt med 4 bak i alle VM kampene.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 30.11.2022 11:45    Post subject: Reply with quote

Hva mener du med "selv" England. Bruker du dette som et eksempel på å støtte dine meninger rundt Rekdal? For det engelske landslaget er ikke et eksempel på bra fotball, riktig taktikk eller noe som helst
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 30.11.2022 12:17    Post subject: Reply with quote

Sjiraff.
Det var ment i betydningen av at England under Southgate alltid har spilt med 3/5 back linje.
Men nå fulgt med i tiden og gått over til ,4 bak
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 30.11.2022 12:21    Post subject: Reply with quote

Sånn ja, sånn rent formasjonsprat så er jo trenden at alt er veldig flytende da.
Mindre låst til faste formasjoner.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 30.11.2022 15:04    Post subject: Reply with quote

IDKFA wrote:
Francisco Clementine wrote:
Glimt spilte vel 20+ flere kamper enn oss i år, samt at de nærmest mistet pre-season pga gode prestasjoner i Europa. At de sleit litt i serien er derfor ikke så merkelig.

Det er ikke bare en ulempe å spille flere kamper.


De har spilt 2 kamper i uka gjennom hele sesongen. Sier seg selv at det hjelper å restituere, samt ha tid til å faktisk trene i løpet av sesongen. Knutsen uttalte vel i høst at de knapt hadde hatt en ordentlig treningsuke gjennom hele sesongen.

Nå har de hatt fryktelig mye stang ut denne sesongen også, der både vi og Molde har hatt mye stang inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 30.11.2022 19:28    Post subject: Reply with quote

Er nok en blanding, kamper i Europa er som regel en fordel fordi det hjelper med å vende seg til høyere tempo, men så var jo også serien og europakampene komprimert pga stormannsgalskapen til FIFA.

Men jeg driter litt i hva Glimt gjør, lista er på 60 poeng, revet på første forsøk, og i motsetning til friidrett så er tre forsøk et for mange.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2022 11:21    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal og Ståle Solbakken har diskutert frem og tilbake i media, men har ikke snakket direkte sammen siden mars.

Det er i kontrast til hva andre eliteserietrenere opplever.

(...)

Begge forteller om en telefonsamtale da RBK var på vei til treningsleir i Marbella i mars.

Det er sist de to gamle lagkameratene snakket sammen.

– Jeg tenker ikke noe om det. Jeg regner med at hvis de vil spørre om noe, så tar de kontakt. Jeg springer ikke etter dem. Jeg er opptatt av å trene Rosenborg, sier Rekdal til Adresseavisen.

– Jeg har snakket med Geir Frigård (RBK-assistent), senest om en spiller jeg kjente godt, og som jeg også anbefalte til RBK. Bård Wiggen (i Solbakkens team) har også snakket med Geir Hansen (RBK-speider). Neste gang kan det være Kjetil, skriver Solbakken i en SMS.

Les mer: Mens andre trenere snakker jevnlig med Solbakken, har ikke Rekdal pratet med ham siden mars
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2022 21:47    Post subject: Reply with quote

Tor Asle Kleveland:

Vil man se på laguttakene hans isolert fra en negativ side, så kan man naturligvis hevde at Rekdal må ha bommet mye på sine laguttak i år, siden han i veldig mange kamper var nødt til å bytte på spillere for å få et mer ønsket kampbilde. Etter å ha fulgt RBK som fotballreporter siden 1988, kan jeg ikke se noen annen trener som har gjort så mange vellykkede grep i kampens hete som det Rekdal gjorde med årets RBK lag. Den ferdigheten ble belønnet med poeng i mange av årets kamper.

(...)

Unntaket har gjennom hele sesongen vært den kampforberedende økta på fredager der det taktiske inn mot søndagens kamp har vært i fokus. Jeg har i rollen som børssetter hos Adressa hatt tidvis lange samtaler med Rekdal etter disse fredagsøktene. Da har jeg uten unntak fått et åpent innblikk i hvordan han tenker taktisk og i spillmotspill dimensjonen som ofte er helt avgjørende for hvordan ulike kamp scenarier kan løses. Her inngår valg av spillertyper, formasjon, presshøyde og motstanderens styrker og svakheter. Og i kampen for å vinne skyr ikke Rekdal noen midler og hensyn.

(...)

Tredjeplasser er ikke det RBK jakter på som målsetting. Det ble en svak bortesesong og alt for mange baklengs i Rekdals første år (44), men i antall scorede mål (69) er det ikke scoret like mye som gullåret 2015.(73). Det ga økt underholdning utover høsten i år. Fra en trener som kom med åpenhet, folkelighet og dønn ærlighet fra dag en. Og en rev på sidelinjen – best på kampdag.

Les mer: Best på kampdag og en rev på sidelinja
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.12.2022 17:41    Post subject: Reply with quote

Selv om øvrig familie er noe splittet på at han trener erkerival RBK, er støtten fra foreldrene og søsknene alltid hundre prosent.

Støtten er soleklar. Det er også tilbakemeldingene fra faren, slik de var for 40 år siden. Som da faren satt på tribunen og så første kamp under Rekdal, mot Djurgården på Gran Canaria.

– Jeg sa det til Kjetil og Geir: «dere har mye å gjøre». Jeg syntes synd på dem, for å si det rett ut. Det var hjelpesløst.

Rekdal gliser godt av tilbakemeldingen fra faren. 40 år etter at han banket inn mål for Fiksdal/Rekdal, går han inn i sitt andre år som trener for erkerivalen til klubben mange i nærområdet heier på.

– Det er mange på Molde-sida som ikke liker at jeg trener Rosenborg, tror jeg. Det er fordi de er redde for at vi kommer til å gå forbi dem. Og det kommer vi til å gjøre, sier han.

Les mer: Etter første kamp som RBK-trener, fikk Rekdal klar melding fra faren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2022 13:03    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal er av Nidaros sine lesere nominert til årets trondhjemmer.

Det er kanskje en setning som ville fått folk til å humre for bare et år siden. Ikke først og fremst på grunn av den geografiske opprinnelsen, Rekdal er jo fra bygda med samme navn i Romsdal.

(...)

Rekdal syns det er hyggelig å bli nominert og at folk setter pris på åpenheten. Han er ikke lei av å være RBK-trener.

– Når jeg ikke er på jobb, trekker jeg meg mye tilbake og lader batteriene. Ellers er folk hyggelige, det er ikke noe mas. Ingen stygge kommentarer, det virker som folk stort sett setter pris på det jeg holder på med, før han offensivt legger til:

– Men det må gjøres enda bedre neste år!

Les mer: Supportere var skeptisk til RBK-sjefen. Så sendte Espen hjerte til Rekdal på SMS: – Han har forstått hvor viktig det er
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 22.01.2023 02:33    Post subject: Reply with quote

Er det vanlig at en hovedtrener er like passiv som Kjetil? Inntrykk av at Pep og Arteta i alle fall er ganske aktive på treningsfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 22.01.2023 05:11    Post subject: Reply with quote

Veldig forskjell fra trener til trener. Sir alex ferguson var også en som observert,mens han hadde gode folk på feltet under seg.

Mange er gode på feltet.

Rekdal har ikke sine styrker på feltet.
Men vet han kommer med instrukser til spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 22.01.2023 05:11    Post subject: Reply with quote

Veldig forskjell fra trener til trener. Sir alex ferguson var også en som observert,mens han hadde gode folk på feltet under seg.

Mange er gode på feltet.

Rekdal har ikke sine styrker på feltet.
Men vet han kommer med instrukser til spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 22.01.2023 13:03    Post subject: Reply with quote

Men er han så passiv da?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 22.01.2023 13:11    Post subject: Reply with quote

Kommer nok veldig an på hvordan man definerer passiv. Jeg synes det virker som om trenerteamet har veldig klare ansvarsområder, og et veldig godt samarbeid der de utnytter styrkene til hverandre. Virker veldig profesjonelt og målrettet det som skjer på feltet om dagen. Dog bare sett det som er lagt ut på nett.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.02.2023 22:43    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/video/...g/1839959/

TV2 flexer. 3 repportere på Rekdal i 20 minutter på Marbella, og da snakker vi a-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2023 23:01    Post subject: Reply with quote

Rekdal vs. Moe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2023 21:53    Post subject: Reply with quote

Advarte datteren om Molde-flammen: – Den eneste gangen jeg har stilt det spørsmålet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2023 09:16    Post subject: Reply with quote

Det å sammenligne Moe med Rekdal blir som å sammenligne Eggen med Perry.
En vil føre kamper og skape muligheter gjennom egen dyktighet. Den andre vil ødelegge og utnytte feil hos motstanderen. To helt forskjellige filosofer.
Den en vil ha ballen mye og være offensiv. Den andre vil ligge defensivt og kontre.
Den ene er prestasjon fokusert den andre er resultat fokusert.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2023 22:14    Post subject: Reply with quote

For der Frigård som oftes er å finne i fri dressur ute på RBKs treningsfelt, trekker Rekdal seg ofte litt tilbake.

Men hovedtreneren følger med. Med falkeblikk.

– Om du står og skriker og hiver inn baller hele tiden, så klarer du kanskje ikke å ha den totale oversikten. Når det kommer til struktur, er det mer min jobb. Sånn skal vi spille, det er ingen diskusjon rundt det, sier Rekdal og utdyper:

– Så er det Geir og Roar som driver en del av deløvelsene og forbereder oss fram til sluttproduktet. Det tror jeg er veldig sunt, at alle får brukt seg selv og føler seg som en del av en gruppe. Et ansvar for det som blir resultatet til slutt, da, sier Rekdal.

Les mer: – Vi har et krav over oss som veldig få andre har
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 26.02.2023 10:13    Post subject: Reply with quote

Adresse har et fantastisk intervju med Rekdal etter kampen i går
Flere gullkorn av denne typen:

På treningen i går (fredag) hadde vi ekstremt høyt nivå med innlevelse, aggressivitet og intensitet. Alt som hører med. Bevegelsene satt som et skudd, sier Rekdal.

For en trener vi har helt magisk
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 26.02.2023 11:00    Post subject: Reply with quote

Analysene til Rekdal er ofte slike ord som ikke tar det grunnleggende problemer. Det er alltid snakk om innsats, modenhet, voksenhet, ta ansvar, aggressivitet. Det er sikkert en delvis rett beskrivelse, men det er lite fotballanalytisk fokus i disse analysene. Ingenting om bevegelser, samhandling etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 203, 204, 205  Next
Page 128 of 205

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb