English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fransk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 08.08.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per vi fÃ¥r en oversikt over hva Messi kan generere av sponsor, tv-rettigheter og effektsalg til den klubben og ligaen han gÃ¥r til. I og med han gÃ¥r "gratis" sÃ¥ kan han vel nærmest kreve 1 milliard i Ã¥rslønn og likevel generere en positiv kontantstrøm. En ting er psg eller city, men hadde han signert hos en av de "gamle" traverne som manchester united eller liverpool sÃ¥ har det blitt et sirkus vi aldri har sett før. Mulig det blir det uansett. 😅
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 08.08.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Nå er riktignok PSG gode på å holde "orden" i økonomien sin, men man skulle tro det begynte å blinke rødt igjen mtp å holde seg innenfor regelverket nå om de kan hente Messi uten å sende noen ut.

De har bladd opp over 600 mill for Hakimi i sommer i tillegg til å ha hentet Wijnaldum, Donnarumma og Ramos gratis men på store kontrakter. Så tjener jo ikke akkurat Neymar og Mbappe småpenger heller i tillegg til Di Maria osv. Kommer Messi i tillegg så må de da begynne å sprenge lønnsskalaen.

Skulle ønske han holdt seg unna PSG men jeg kan forstå det dersom det blir det. Og da tenker jeg ikke bare på det økonomiske. PSG har jo en veldig sør amerikansk og spansk gruppe med spillere. Flere landsmenn av Messi og Neymar som han kjenner godt og har spilt med før.

Ser man på alternativene så er jo Spania uaktuelt, Italienske lag har ikke penger nok og noen av de engelske lagene og Bayern som kanskje har penger til å hente han har ikke så veldig mye mer å friste med enn lønn og en mer kompetitiv liga (om det kan regnes som et pluss). Selv om jeg hadde likt å sett det er det vanskelig å forestille seg Messi spille i Premier League. Måtte i så fall vært City men de var ikke klare til å slå til når Messi først skal forlate Barca. Det var de derimot i fjor når det ble til at han ble allikevel.

Handler jo kanskje litt om fremtidsaspekter også. Messi er 34, og hvem vet hvor lenge han vil holde på. Tenker han som Ronaldo så blir han vel holdenes på til han blir 40 men det er det ikke sikkert han gjør, og i hvert fall ikke nå som han er ferdig i Barca. Det er mye penger å bruke på en spiller som kanskje bare spiller i noen år til, og da kan det være lurere å investere de pengene i andre spillere, selv om det hadde vært fantastisk der og da med Messi i klubben.

Skal ikke glemme at man får 3-4 øverste verdensklasse spillere for lønnen Messi hever.


Last edited by Vegard2711 on 08.08.2021 21:27; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2021 21:19    Post subject: Reply with quote

Mulig messi tjener 1000 kroner i året i PSG, mens han har en helt uavhengig stilling som flyvert i Qatar Airways hvor han får betalt noen hundre millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 10.08.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

Ja, da ser det ut til at det er duket for rivalisering mellom Messi og Meling i League1 👌👍😱
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 10.08.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Ligue 1 blir ikke spesielt mye mer interessant av at Messi signerer for PSG.
Produktet er langt på vei rasert da ingen klubber er i stand til å konkurrere med PSG over tid. Når det er sagt har de faktisk klart å "føkke-opp" noen ganger slik at Lille og Monaco har vunnet til tross for at PSG har et godt statsbudsjett i rammebetingelser.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

PSG og City har ødelagt fotballen på mange måter for meg. Blir kvalm når jeg tenker på hvor pengene kommer fra.

men folk kommer vel til å gå mann av huse for å kjøpe drakter og streaming-abbonementer uansett, så hva hjelper det Rolling Eyes
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 14.08.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

For ikke å si Chelsea?
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 14.08.2021 12:33    Post subject: Reply with quote

Chelsea er overhode ikke noe bedre enn PSG og City, en oljedopet klubb god som noen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 03.10.2021 12:49    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på Rennes - PSG. PSG har styrt det meste og Messi har vært god. En i tverrliggeren på frispark.

Meling var involvert med pre-assist til målet til Rennes og 1-0 til pause. Ganske bra kamp.

Edit: og 2-0 til Rennes tidlig i 2.omgang. Og dette er et Rennes uten Camavinga og Doku som de hadde når de møtte oss.


Last edited by Pappelg on 03.10.2021 13:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 03.10.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

2-0 nå.

Kan vel trygt si at det ikke var noen overraskelse at RBK røyk mot Rennes.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 03.10.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Ja man kan vel si det sånn Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 17.05.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Blytung dag for Paris FC i play off til Ligue 1. Straffebom etter 3 min før de scoret etter 8 min og deretter misset ny straffe etter 12 min. Det som kunne vært 3-0 etter 12 min var bare 1-0. Deretter ble det enda verre når straffetaker fra den første straffen får rødt kort rett før pause for så at Sochaux utligner til 1-1 på overtid i 1 omg.

Nå nettopp i 2 omg holdt Paris tett til 2 min på overtid og måtte se seg slått 2-1. Dermed skal Sochaux spille mot Auxerre for muligheten til å møte enten Metz eller St Etienne i play off finale.


For øvrig interessant å se at det man har sett i Tyskland med storlag som rykker ned også skjer nå i Frankrike. Bordeaux går ned mens St Etienne ligger på nedrykk før siste runde. St Etienne har dog en ok sjanse å havne på play off og ikke direkte nedrykk. De møter Nantes borte mens Metz skal til PSG. Om ikke Metz tar poeng holder det med uavgjort for St Etienne.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.05.2022 20:53    Post subject: Reply with quote

Der presterte ASSE å rykke ned gitt, med påfølgende skandalescener inkludert banestorming og kasting av en helvetes masse bluss mot Auxerres benk blant annet.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 14.06.2022 20:22    Post subject: Reply with quote

Tung tid for Bordeaux for tiden. Rykket ned sammen med St Etienne og Metz fra Ligue 1 i år men har nå blitt degradert til Nivå 3 grunnet økonomiske problemer.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.09.2022 00:22    Post subject: Reply with quote

Bordeaux anket den nevnte saken over og fikk faktisk beholde plassen i Ligue 2. De har startet sesongen bra og vil trolig være med i kampen om Ligue 1 spill neste år. Tapte dog i dag mot St Étienne etter blant annet en Wadji scoring (nevnt i annen tråd). Et St Étienne som dermed tok bare sin andre seier på 8 kamper.

Verdt å nevne at Ligue 1 skal reduseres med 2 lag til neste sesong slik at de 4 dårligste går direkte ned denne sesongen mens kun de 2 beste går opp fra Ligue 2. Vanligvis er det play off for 3 dårligste i Ligue 1 og 3 beste i Ligue 2.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 29.12.2022 20:43    Post subject: Reply with quote

Balogun setter inn 3 - 1 for Reims i kampen mot Melings, Rennes i "Rosenborg" duellen i Ligue1. Holm på benken, men kommer snart inn. Meling har kommet inn for Rennes.

Begynner å bli bra med poeng for Reims så ser lovenes ut med tanke på at salget av Holm blir fullført.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.12.2022 21:49    Post subject: Reply with quote

Går tungt for St Étienne om dagen. Etter det overraskende nedrykket forrige sesong ligger de nå helt sist i Ligue 2. Men det er lenge igjen. 21 kamper skal fortsatt spilles og det er 6 poeng opp til laget over nedrykksstreken.

Utrolig svakt av laget som i hvert fall til slutten av inneværende sesong er det mestvinnende laget i Frankrike sammen med PSG på 10 titler. Men siste tittel kom helt tilbake i 1981.

Som jeg har vært inne på før er det mange tidligere storheter som har slitt i senere tid. Bordeaux og St Étienne i Frankrike blant annet og i Tyskland har man sett Schalke, Stuttgart og Werder Bremen blant annet rykke ned.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2023 16:30    Post subject: Reply with quote

Kamanzi starter mot Messi klokka 17 på Direktesport.

– Jeg var Barcelona-fan, men det handlet mest om Messi. Jeg var egentlig mer Messi-fan enn jeg var fotballfan, sier Kamanzi.

(...)

Neymar og Kylian Mbappé er for øvrig ute.

– Jeg tror ikke det hadde vært artig å spilt mot Mbappé i 90 minutter, sier Kamanzi og humrer litt, før han offensivt fortsetter:

– Men det er jo artigst å spille bra når alle de beste spiller. Det er jo det man har lyst til å gjøre. Dessverre spiller jo Messi på andre siden, men om han kommer over til min side ...

Kamanzi tar en liten pause.

– Det hadde vært artig å kjent på tidenes beste spiller, hvordan det er å møte han ansikt til ansikt ...

Les mer: Har Messi som bakgrunnsbilde på mobilen. Lørdag kan Warren (22) fra Strindheim få drømmemøte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 167

PostPosted: 04.02.2023 19:42    Post subject: Reply with quote

Gjorde sakene sine meget bra før han ble byttet ut rundt 60. Tapte for øvrig 2-1 etter et pent mål av en eller annen argentiner.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.02.2023 21:24    Post subject: Reply with quote

Snakk om å få oppfylt guttedrømmen. Ikke bare spilte han mot Messi men Messi postet bildet på Instagram hvor han utfordrer Kamanzi. Tror Warren har fått seg nytt bakgrunnsbilde nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2023 11:24    Post subject: Reply with quote

– Hvis han har noen svake sider, så må det være når han kommer fra venstre. Messi er klart best når han kommer fra høyre og går fra motsatt siden. Denne gangen kom han fra venstre, delvis i ubalanse. Det var en veldig kort situasjon, gjenforteller Kamanzi.

– Du stjal ballen fra Messi ...

– Yes ... Det er ... Ja. Da kan jeg krysse den av lista, sier Kamanzi og ler.

(...)

Møtene med Messi gledet Warren Kamanzi, men det gjorde også egen innsats. Mens han sprang ute på den store, franske scenen gikk faktisk tankene tilbake til tiden i Rosenborg 2.

– Av og til fikk jeg ballen og rykket forbi og spilte i mellomrom. Slike ting jeg gjorde på Rosenborg 2, der jeg driblet innover og slo gjennom med venstre. Det er artig at måten jeg spilte back på den gangen, det kan man også gjøre det høyeste nivået uten å endre for mye. I Tromsø spilte jeg mer vingback og det er mer annerledes enn jeg gjorde i juniortiden min og i Ranheim, sier Kamanzi ivrig.

Les mer: Han snudde seg til siden og der sto Messi. Nå snakker Warren (22) fra Trondheim om møtene med idolet: – Sykeste sekundene av mitt liv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.04.2023 14:47    Post subject: Reply with quote

Messi muligens ferdig i PSG til sommeren. Blir spennende å se hvor veien går videre for PSG nå. Har jo vært ryktet at de ser for seg å kvitte seg med Neymar også til sommeren, og Mbappé linkes jo til Real Madrid hvert år. Men den overgangen skjer nok sikkert tidligste neste år igjen vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 08.10.2023 16:40    Post subject: Reply with quote

8 kamper inn i sesongen og Lyon står uten seier og ligger nest sist i Ligue 1 (laget bak har en kamp mindre spilt). Smått sjokkerende fra Lyon.

Mens i andre enden av tabellen kan det virke som det blir en skikkelig kamp om tittelen i år. Monaco på 17 poeng nå før Nice og Brest følger. Så er det jevnt bak der igjen med en haug av lag på 10-12 poeng. PSG et av de på 12, men med en kamp til gode. 3-3-1 så langt i år for PSG, og fortsetter den trenden så kan fort noen andre stikke av med tittelen i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 09.10.2023 16:18    Post subject: Reply with quote

Spent på om det kommer noen å skaffe TV rettigheter til den Franske ligaen. Nettavisen hadde det frem til i sommer, men takket nei til sin opsjon med utvidelse av rettighetene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Page 25 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb