English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 28.07.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

Problemet er en kombinasjon av en spiller som er på kanten av tilstrekkelig sportslig nivå til å skulle ha fast plass på laget hos oss, høy lønn, høy alder og et ønske om at vi skal forplikte oss til flere år på dette lønnsnivået.

Bra at vi tar potensielt et lite kortsiktig sportslig tap i bytte mot ett sannsynlig sportslig og økonomisk gevinst på litt sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 28.07.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Tror/håper dette er et prinsipp som kan fravikes, men en god kjøreregel. Hovland er rett og slett ikke god nok til at det bør vurderes.

Virker ikke som det er flust av andre klubber som tenker at en 32 år gammel stopper med periodisk drypp er noe en skal tilby lang kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 28.07.2021 16:50    Post subject: Reply with quote

Saltfjellet wrote:
Tror/håper dette er et prinsipp som kan fravikes, men en god kjøreregel. Hovland er rett og slett ikke god nok til at det bør vurderes.


Enkelt og greit helt korrekt konkludert Tommel'n opp!

Hovland er en helt ok spiller men for millionlønn er det ingen tvil om at det er bare sayonara Hovland.

Kommer sikkert til å forsterke Sogndal helt greit og få mange fine opplevelser i Saftkokarland RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.07.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

Jeg synes "løsningen" her er ganske grei. Jeg mener, tydeligvis i likhet med klubben, at Hovland gjerne kan fortsette med ei lønn, status i laget og kontraktslengde som gjenspeiler et nivå Hovland åpenbart ikke vil innse han ligger på.

Fin fyr, så han skal ha lykke til på skattejakt. Så får vi se om eksempelvis noen tyrkere kaster noen millioner etter ham og Solbakken, eller om det blir sykepleierlønn i saftbygda.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 29.07.2021 12:11    Post subject: Reply with quote

Hovland er et sted i karrieren der han helt sikkert vil ha en lengre kontrakt for å melke ut det meste av den resterende verdien sin. Jeg hadde gjort det samme om jeg var ham. Tyrkia er sikkert en fin neste destinasjon for både han personlig og for oss.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 02.08.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

«Italias stopperkjempe Giorgio Chiellini (36) forlenger en allerede lang og merittert Juventus-karriere til sommeren 2023.

Storklubben opplyste om Chiellinis nye avtale mandag kveld. Veteranen har spilt for Juventus siden 2005».

Flaks at han ikke ville til RBK for her gir vi spillere over 30 år maks 1 år forlengelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 02.08.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Chiellini er klasse og klubblegende i Juve.
Hovland er ikke klasse og ei heller noe klubblegende i Rosenborg.

SÃ¥ ikke akkurat sammenlignbart.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.08.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Chiellini er en av verdens beste forsvarsspillere. Hovland er knapt i toppen av eliteserien. Hadde Chiellini kommet til RBK hadde nok pipa hatt en litt annen låt.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 02.08.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Flaks at han ikke ville til RBK for her gir vi spillere over 30 år maks 1 år forlengelse.


Jeg er så lei av idioter Sad
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2021 16:35    Post subject: Reply with quote

I januar 2021 gikk han sammen med flere kamerater i Sogndal og kjøpte en campingplass for 7,7 millioner kroner.

(...)

– Jeg er ikke like involvert som de som bor der, for det er de som har kontrollen. Jeg snakker med de og er inne og titter på bookingen, så jeg får med meg når det kommer gjester. Det er litt begrenset hvor mye jeg får gjort herfra. Jeg spiller fotball i Trondheim, og resten bor i Sogndal, så da blir det sånn foreløpig, sier Hovland til Nidaros.

– Hvordan har sommersesongen vært for dere?

– Det har vært litt trykk, både fra utenlandske og norske turister. Hyttene er dog fra 1970-tallet, og folk har nok lyst på noe som er litt mer glamorøst enn det, sier Hovland og ler.

Les mer: Dette visste du neppe om RBK-bautaen: – Ingen av oss har erfaring fra å drive camping i det hele tatt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 19.08.2021 06:24    Post subject: Reply with quote

Giv nu manden 2 år mere - han er den bedste vi har dernede og tilmed aldrig skadet. Jeg tænker hvis vi skal have 4 stoppere bør han bestemt være iblandt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.08.2021 07:16    Post subject: Reply with quote

Gi en vandrende hodemist på 30+ to nye år? Nei takk. Det går an å finne bedre stoppere på riktig side av 30 som er i stand til å konsentrere seg i 90 minutter pluss tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 19.08.2021 07:45    Post subject: Reply with quote

jeg synes i er alt for hårde ved manden. Jeg synes faktisk han har god duelstyrke, er ok hurtig og en fin pasningsfod. Han tør også selv bringe bolden fremad. Vi skal bare have elimineret de der hovsa fejl.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.08.2021 07:47    Post subject: Reply with quote

Det har det blitt snakka om så lenge han har vært her, og det har aldri blitt noen bedring.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2021 07:47    Post subject: Reply with quote

Han er også notorisk til å rygge uansett hvem han møter, svak i posisjoneringsspillet og har 1-3 brainfarts per kamp der det er 50/50 shot om det blir en DIGER målsjanse til motstander eller ikke.

Blir fantastisk glad om hovland ikke underskriver ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 19.08.2021 08:37    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er Hovland vår klart beste midtstopper. Det er vel ikke så lenge siden han var på landslaget heller. I starten av sesongen var han glimrende. God fart, innimellom gode pasninger, noen viktige mål og aldri skada. Gjør noen tabber, svært få i RBK som ikke gjør det. Jeg er spent på hvem dere mener vi kan få tak i som er bedre?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.08.2021 09:48    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
jeg synes i er alt for hårde ved manden. Jeg synes faktisk han har god duelstyrke, er ok hurtig og en fin pasningsfod. Han tør også selv bringe bolden fremad. Vi skal bare have elimineret de der hovsa fejl.


"Alle" er enig i (mye av) skrytet ditt. De kampene Hovland er feilfri - innenfor rimelighetens grenser, selvsagt - er han meget solid. Dessverre er disse kampene unntakene, og styrkene hans utelukker dessverre ikke svakhetene.

Mye av dette er enkle juniorfeil, som å helt uten press eller "grunn" spille ballen rett i beina på motstanders mest offensivt plasserte spiller. I tillegg er det flust av plasseringsfeil, rygging og svak timing som gjør at han enten er på feil sted i en duell, bommer på ballen fordi han er for tidlig eller seint ute, og denne ryggingen, da. Alt for ofte opphever han offside på egenhånd, eller rygger omtrent bokstavelig talt inn i mål tre meter foran ballfører fordi han ikke vil passeres.

Grunnen til at dette er frustrerende er fordi det fører til store konsekvenser. Store sjanser imot og i tur mål, som igjen gjør at vi taper kamper på "idioti". At dette skjer i noen grad er selvfølgelig uunngåelig, som at enhver keeper av og til vil slippe inn et mål på keepertabbe, men når det skjer så ofte at det blir en ting man må ta med i regnskapet, er det problematisk. Hovland har et godt nok toppnivå, men har aldri klart å stabilisere seg på dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 19.08.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Etter min mening er Hovland vår klart beste midtstopper. Det er vel ikke så lenge siden han var på landslaget heller. I starten av sesongen var han glimrende. God fart, innimellom gode pasninger, noen viktige mål og aldri skada. Gjør noen tabber, svært få i RBK som ikke gjør det. Jeg er spent på hvem dere mener vi kan få tak i som er bedre?


Serbecic? Ogbu? Hvem som helst på Salmarakademiet?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.08.2021 10:32    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Jeg er spent på hvem dere mener vi kan få tak i som er bedre?



Olav Tryggvason-statuen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 19.08.2021 10:50    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide må mao. være både blind og døv.
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 19.08.2021 11:25    Post subject: Reply with quote

Det er jo klart at Hovland vil fungere vesentlig bedre, med et yngre og mer hardtjobbende lag foran seg. Hans prestasjoner svinger i takt med det presset eget lag utfører. Jeg er mer bekymret for nivået til Holmar akkurat nå. Der er det veldig lite som er topp prestasjoner. Hvis vi plusser på offensive dødball trusler, så synes jeg Hovland skal være med videre. Jeg opplever det som et problem at islamovic og ceide spiller samtidig, som et større problem for RBK enn Hovlands iboende styrker og svakheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 19.08.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Åge Hareide må mao. være både blind og døv.


Faktisk helt uegnet, i følge deg selv.

El Duderino 21.07.20 wrote:
Skal ledelsen først kritiseres, så mener jeg den største tabben de har gjort er å kaste seg på denne Hareide hypen. Fyren er uegna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.08.2021 12:51    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Det er jo klart at Hovland vil fungere vesentlig bedre, med et yngre og mer hardtjobbende lag foran seg. Hans prestasjoner svinger i takt med det presset eget lag utfører.


Joda, men det er jo et problem i seg selv. Det er mange stoppere som ser gode ut når de ikke har all verdens å gjøre. Jeg er mer fan av stoppere som står frem de gangene det blir mye ansvar, ikke omvendt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 19.08.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Men det henger sammen. For eksempel ligger det en sterk link mellom de gangene vi har hatt manglende kollektiv defensivt organisering, og de gangende det har blitt ropt høyest på en Hofseth.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2021 14:41    Post subject: Reply with quote

Ethvert forum behøver en hakkekylling. Er det noe Hareide har rimelig koll på så er det midtstoppere. Skulle Holmars prestasjoner dette året vært vurdert med samme optikk så hadde de knapt vært gode nok for RBK 2.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Next
Page 41 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb