English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Follo - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 23.09.2010 12:18    Post subject: Reply with quote

Jag sa ett av problemen i laget. Nu har vi även problem både på mittfältet och i backrekka. Till och med Örlund verkar vara på nedgående (Jamtfallseffekten).
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.09.2010 12:39    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Så utrolig som det enn kan høres ut: Jeg tror ikke dette kan karakteriseres som tidenes cup-bombe i norske fotball. I 1976 spilte Sogndal, da på 3. høyeste nivå, cupfinale. Det er en større bombe, spesielt siden de slo ut Steinkjer, da ett av landets beste lag, i semifinalen.

Det vil jeg fortsatt betegne som tidenes norske cupskrell. Men denne er nok en klar nr. 2, ja.


Etter nærmere undersøkelser (dvs. mail.korrespondanse med Arne Scheie) har jeg funnet ut at Steinkjer på det tidspunktet den omtalte semifinalen ble spilt i 1976 lå som nr. 7 på tabellen - i sin 2. divisjonavdeling (for øvrig et interessant poeng uansett - en cupsemif mellom et lag fra 2 div. og et lag fra 3. div! Ikke akkurat hverdgaskost, det heller!)

Dermed er det vel ikke lenger noen tvil, om at gårsdagens Follo-seier er tidenes norske cupskrell!
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 23.09.2010 12:46    Post subject: Reply with quote

Hadde vi hatt den løps- og duellkraften et lag av vårt kaliber skal ha så hadde vi feid over Follo i går.

Dette var min største bekymring også før kampen: den ekstremt løpssvake trioen Winsnes-Iversen-Prica er nesten ikke mulig å sette på banen i samme kamp, kombinert med en foreløpig litt ung og defensiv duellsvak Henriksen som ikke når Annan opp til anklene som defensivt anker. Dytt i tillegg inn en 40 år gammel Strand med kols så er miseren komplett.

Annans storhet har dekket over mye av våre svakheter.

Med ham borte blir det åpenbare åpenbart. Vi mangler vesentlige kvaliteter med tanke på løpskraft, og er for avhengig av Annan ifht duellstyrke.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKalle
Rutinert


Joined: 02 Oct 2008
Posts: 627

PostPosted: 23.09.2010 12:56    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

Uansett så synes jeg tankegangen til Hoftun er skremmende patriotisk. i vinter la han fram en illustrasjon av hvordan Rosenborg skulle oppre på overgangs markedet. Illustrasjonen var ei kule med en kjerne og flere lag:

Kjernen: Trøndere
innerste lag: Nordlendinger
neste lag: Nordmenn
neste lag: Skandinavere
neste lag: Europeere
ytterste lag: Resten av verden.

Tankegangen er i utgangspunktet god, det er logisk at spillere med mest relasjoner til land, by og klubb vil blø mest for drakta.



Helt uneig...

Slike holdninger om laget er altfor utdaterte og trangsynte.


Hvordan kan Rosenborg ha ambisjoner i Europa Top30 hvis klubben er så fossilisert på den forbanna trønderske identiteten.

Spillerne er enten gode eller ikke gode nok.

Hva er dette med å tenke at en fra Orkdal er "bedre" eller passer bedre med Rosenborg enn en utlending?

Gir fødselsstedet noe spesielt patent som fotballspiller? Norske fotbalspillere er altfor dårlige for å motivere en sånn tankegang om "norsk først"

En trønder kan "blø for drakta" men hvem bryr om "blødning" hvis han ikke er god nok?

Globalisering i fotball er ikke noe man kan valge å unngå, enten vi liker dette eller ikke.

Trøndersk RBK har klart alt de kunne klare, nå er det på tide å utvikle oss og å glemme en fortid som ikke kan gjenskapes på den samme måten.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 23.09.2010 13:02    Post subject: Reply with quote

RBKalle wrote:
En trønder kan "blø for drakta" men hvem bryr om "blødning" hvis han ikke er god nok?


I mange tilfeller er en middelmådighet som blør, langt bedre enn en stjerne som ikke blør.

Idrett handler like mye om innsats og attityd som ferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 23.09.2010 13:11    Post subject: Reply with quote

RBKalle wrote:


Helt uneig...

Slike holdninger om laget er altfor utdaterte og trangsynte.... osv osv........



Helt enig! Når lag fra enorme millionbyer ikke klarer det, hvorfor skal lille RBK med et nærområde på noen 100 tusen innbygere klare det? Sett sammen med klimatiske og geografiske begrensninger, virker det som en idealistisk tanke basert på en tilfeldighet i 1996.

Denne måten å tenke på er KUN en begrensning og vil gjøre RBK til et dårligere fotball lag.

Og hvorfor sette seg et hårete mål på topp 30 når man på alle andre fronter såvidt er topp 100 (økonomi, fanbase osv osv) og i tillegg legge en slik begrenselse på seg selv?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKalle
Rutinert


Joined: 02 Oct 2008
Posts: 627

PostPosted: 23.09.2010 13:20    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
RBKalle wrote:
En trønder kan "blø for drakta" men hvem bryr om "blødning" hvis han ikke er god nok?


I mange tilfeller er en middelmådighet som blør, langt bedre enn en stjerne som ikke blør.

Idrett handler like mye om innsats og attityd som ferdigheter.


Hmm, ja men nei... Wink


Jeg kan løpe som faen og prøve så som hard jeg kan, men hvis mine ferdigheter er dårlige kommer en mer begavet kis til å bli mer avgjørende selv om han spiller på halvmaskin eller enda "saktere".

Innsatsen min er jo bedre, men ferdigheter hans er større, og til slut det er de som telles.

[hvis du har spilt fotball med/mot semi-proffer skjønner du hva jeg mener...]
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 23.09.2010 13:25    Post subject: Reply with quote

Ja, det er totalen som teller. Men en spiller som Prica kunne igår gjerne vært byttet ut med Robert Stene (eksempel på en middelmådighet) hvis han hadde hatt topp innsats.

Kanskje burde vi lært litt av Leverkusen fra e-cup, og kjørt inn flere sultne spillere som har adecco-nivået inne, og som dessuten hadde tatt til seg det treneren sa i garderoben.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 23.09.2010 13:26    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:


For øvrig:
Vi har ikke gjort det dårlig i høst.
Vi tar antakelig seriegull.
Vi er i Europa League etter to gode kamper mot AIK.
Vi røk i semien i cupen etter å ha røket langt tidligere i årene forut.


1 Jo. Vi har gjort det dårlig. Spill og innsats har vært nedadgående siden hjemmekampen mot danskene.

2 Hvis spillerne gidder.

3 Viser vel at man egentlig ikke har noe i Europa League å gjøre.

4 Holder ikke å si at vi kom lenger enn i fjor når man blir utslått på den måten.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.09.2010 14:08    Post subject: Reply with quote

Tror heller jeg tar et 2-3 tap mot Follo enn 0-5 for M**** Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 23.09.2010 14:08    Post subject: Reply with quote

RBKalle wrote:
Vollrik wrote:

Uansett så synes jeg tankegangen til Hoftun er skremmende patriotisk. i vinter la han fram en illustrasjon av hvordan Rosenborg skulle oppre på overgangs markedet. Illustrasjonen var ei kule med en kjerne og flere lag:

Kjernen: Trøndere
innerste lag: Nordlendinger
neste lag: Nordmenn
neste lag: Skandinavere
neste lag: Europeere
ytterste lag: Resten av verden.

Tankegangen er i utgangspunktet god, det er logisk at spillere med mest relasjoner til land, by og klubb vil blø mest for drakta.



Helt uneig...

Slike holdninger om laget er altfor utdaterte og trangsynte.


Hvordan kan Rosenborg ha ambisjoner i Europa Top30 hvis klubben er så fossilisert på den forbanna trønderske identiteten.

Spillerne er enten gode eller ikke gode nok.

Hva er dette med å tenke at en fra Orkdal er "bedre" eller passer bedre med Rosenborg enn en utlending?

Gir fødselsstedet noe spesielt patent som fotballspiller? Norske fotbalspillere er altfor dårlige for å motivere en sånn tankegang om "norsk først"

En trønder kan "blø for drakta" men hvem bryr om "blødning" hvis han ikke er god nok?

Globalisering i fotball er ikke noe man kan valge å unngå, enten vi liker dette eller ikke.

Trøndersk RBK har klart alt de kunne klare, nå er det på tide å utvikle oss og å glemme en fortid som ikke kan gjenskapes på den samme måten.


Jeg er også kritisk til Illustrasjonen. Jeg sa i innlegget at en toppklubb må kunne integrere spillere fra verden rundt, noe du ikke tok med i quote-rammen din.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 23.09.2010 15:24    Post subject: Reply with quote

For et elendig drittlag vi heier på. Fy faen. Eggen må gå. Elendige prestasjoner i både liga, cup og e-cup.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6694

PostPosted: 23.09.2010 15:35    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig så skjønner jeg ikke/er ikke i stand til å identifisere problemet.

FAktum er at vi slipper inn sinsykt masse mål, og vi er hjelpeløse uten annan på banen.

Om det er Eggen som er for slapp og ting har sklidd ut, eller er det spillerne som ikek klarer å tilpasse seg/gi jernet?

Det er bare en ting som er helt 100% krystall klart for meg, og det er at Winsnes/strand/iversen MÅ være borte neste år om vi skal klare å utvikle laget i en positiv retning.

kampen mot follo var det verste jeg har sett på år og dag, der de overnevnte som skal inneha rutine var de veste. ialelfall ut i fra det jeg froventer.

At Prica bommer på opplagte muligheter kan skyldes mye rart, kansje han er litt utav det for tiden, men vi vet hva han kan.

Slik det fremsto i går ville jeg sinnsykt mye heller sett Helland,Åsen og Wangberg fra start, ja til og med Bakenga selv om han var rævva i går.

Tror denne kampen hadde passet Selling faktisk, men han er i KIL. Han jober som bare !#"%#" og hadde vørt glimrende å ha i andre omgang istede for Iversen som oppførte seg som en dårlig trent Saltstøtte.

men men. Jeg håper og Tror at Janne setter grenser på linje med det Hamren gjorde så vi kan fortsette å utvikle oss mot et bedre internasjonalt nivå.

RÆVVA!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 23.09.2010 15:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 23.09.2010 15:37    Post subject: Reply with quote

AndreasR: Påhenget i innlegget mitt var først og fremst for å hindre enda flere påstander om agenda-diskusjon.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 23.09.2010 15:47    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

Jeg er også kritisk til Illustrasjonen. Jeg sa i innlegget at en toppklubb må kunne integrere spillere fra verden rundt, noe du ikke tok med i quote-rammen din.


En kan gjerne ta innover seg litt av virkeligheten også. Illustrasjonen mener jeg sånn som RBK har tatt i mot Lago, Eguren, Konan, Kone og Traore (finnes vel flere også) er en erkjennelse av at RBK ikke er god nok til å integrere spillere fra fjerne land. Dette gjelder med unntak av Tørums bruk av Afrika-trioen alle trenerne vi har hatt.
Det er selvsagt noe en burde jobbe for å bli bedre på, men all den tid de utlendingene som har lykkes (med unntaket Sapara) kommer fra Skandinavia eller har vært hos andre klubber i Norge først så ser jeg ingen fornuft i å ha det som satsningsområde akkurat nå.

Men så tar du jo også forbeholdet at en "toppklubb må kunne..." så da har vi jo litt tid til å legge til rette for dette, mens vi jobber oss opp mot å bli en toppklubb.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6694

PostPosted: 23.09.2010 16:58    Post subject: Reply with quote

Konan imponerte massivt for Hannover mot Bremen sist. Alt for god for RBK uten tvil slike formen er nå....
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 23.09.2010 17:17    Post subject: Reply with quote

Det som blir spennende nå er jo hvis Follo vinner cupfinalen, rykker ned i andredivisjon og skal ut i Europa neste sesong Smile

Lag ala Runavik og Linfield kan de vel saktens ha en mulighet i mot.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 23.09.2010 17:21    Post subject: Reply with quote

Det burde jo være noe regulering på det der. At man må spille i toppdivisjon for å kunne få tildelt E-cup f.eks. Heller gi de litt ekstra kompensasjon.

Klubber som spiller i 1. og 2.div har ingenting i E-cup-kvalik å gjøre. Det er jo bare såvidt Aafk klarte å score. Vi sliter oss såvidt gjennom de tidlige runder. Skal Norge komme noen veg, nytter det ikke å stille med amatørklubber. Da burde heller best plasserte TL-lag, i dette tilfellet godset, få plassen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6694

PostPosted: 23.09.2010 17:46    Post subject: Reply with quote

Konan imponerte massivt for Hannover mot Bremen sist. Alt for god for RBK uten tvil slike formen er nå....
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 23.09.2010 17:55    Post subject: Reply with quote

Det som blir spennende nå er jo hvis Follo vinner cupfinalen, rykker ned i andredivisjon og skal ut i Europa neste sesong

Lag ala Runavik og Linfield kan de vel saktens ha en mulighet i mot.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 23.09.2010 18:03    Post subject: Reply with quote

Du glemte smileyen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 23.09.2010 18:24    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
For et elendig drittlag vi heier på. Fy faen. Eggen må gå. Elendige prestasjoner i både liga, cup og e-cup.


Hva med en viss saklighet? Ubeseiret i ligaen, semi i cupen og royal league spill kan vel, uansett hvor blasert og bortskjemt man måtte være, kunne kalles elendig.

...og Eggen må gå? hahahaha! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18546

PostPosted: 23.09.2010 18:33    Post subject: Reply with quote

De norske lagene taper jo stort sett uansett hvem de møter, om vi sender Follo, Godset eller Brann er same same.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7439
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 23.09.2010 18:50    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
royal league spill


Europa League, regner jeg med du mener? 'Gjenopplivinga' av Royal League ble vel aldri noe av?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.09.2010 18:52    Post subject: Reply with quote

RBK spør:

RBK treningsblogg wrote:


Avstemning

Hvem har skylda for cupfiaskoen?

Spillerne
Treneren
Kampprogrammet
Ledelsen i klubben



Dere kan gå inn og stemme her: http://rbkmedia.no/treningsblogg/

Litt overraskende i grunnen at bare 5% av de som har stemt mener at ledelsen i klubben må ta skylda... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Next
Page 23 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb