English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Etablere damelag i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Ivar Koteng utelukker at klubben går for en egen kvinnesatsing.

– Men det er ikke usannsynlig at vi får til et samarbeid med Ørn, som da kanskje blir oppfattet som det er Rosenborg. Og kanskje blir det Rosenborg, sier Koteng i et intervju gjort med Adresseavisen foran hjemmekampen mot Linfield.

– Vi kommer ikke til å starte et lag som gjør at vi konkurrerer med Ørn. Vi kommer til å samarbeide med Ørn, og det er godt i gang. Vi vil nok i løpet av tidlig høst beslutte rekkefølgen for ting, og hvordan vi gjør det, sier han.

– Har dere dårlig tid?

– Det føler man alltid når det gjelder fotball. Men det er ingen grunn til å vente med noe som kommer til å skje, heller. Nå skal ikke jeg forskuttere avgjørelsene i styret, men at det skjer noe tror jeg er svært sannsynlig, sier Rosenborgs styreleder.

Les mer: Kan bli RBK Kvinner allerede i høst

Anders Trondsen mener det hadde vært fint om samtlige eliteserielag hadde et damelag.

– Rosenborg er en stor klubb. Det hadde vært et godt eksempel for resten av landet dersom Norges største klubb fikk et damelag. Det er fullt mulig å få det til, Trondheims-Ørn har mange gode spillere. Så det er absolutt muligheter for Rosenborg å få et damelag. Jeg ser ikke noe som kan sette en stopper for det, sier midtbanespilleren.

Les mer: RBK-profil om mulig kvinnelag: – Et spark i ræva på de andre klubbene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 23.07.2019 00:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette er fornuftig som et politisk prosjekt, men økonomisk er det neppe en god idé. Jeg tror ikke at et fullstendig skille mellom herre- og damedelen vil vare så mange år, det vil nok etterhvert komme krav om likebehandling, som i praksis vil bety at herrelagene subsidierer damelagene.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 23.07.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Tror det kan være lukrativt for oss å ha et damelag.
Om ikke økonomisk på kort sikt så omdømmemessig.

Produktet Rosenborg har bare godt av å bygges ut og dette er en flott måte å gjøre det både med tanke på Omdømme og med tanke på Trondheim som by Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.07.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror dette er fornuftig som et politisk prosjekt, men økonomisk er det neppe en god idé. Jeg tror ikke at et fullstendig skille mellom herre- og damedelen vil vare så mange år, det vil nok etterhvert komme krav om likebehandling, som i praksis vil bety at herrelagene subsidierer damelagene.


RBK må aldri lage noe damelag!!! Dette fører til krav om at pengene som brukes på herresiden skal gå i tapssluket RBK kvinner. Dette er en kjempe risiko for klubben. Jeg tror dette kan føre til klubbens død.

RBK er et lag for herrer på toppnivå. Byåsen er et lag for damer i håndballen. Trondheims/ørn spiller fotball for damer!!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 24.07.2019 01:41    Post subject: Reply with quote

Det må da gå ann å ordne det slik at Damelaget er adskilt virksomhet med egne inntektsposter som de må forholde seg til?

Ellers så vil jeg tippe at damelag potensielt er noe genfors må ta stilling til, men hva vet jeg?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 24.07.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Ja, som det står i artikkelen så skal de være adskilt, men jeg tror det i løpet av noen år vil komme krav om likebehandling og medieoppslag av typen "så mye mer får herrelaget selv om de er i samme klubb".
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 24.07.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Det tror ikke jeg.

Eller, det vil sikkert bli skrevet en kronikk av Marie Simonsen eller Tone Sofie Aglen om dette, men "alle" skjønner hvordan dette henger sammen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 24.07.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja, som det står i artikkelen så skal de være adskilt, men jeg tror det i løpet av noen år vil komme krav om likebehandling og medieoppslag av typen "så mye mer får herrelaget selv om de er i samme klubb".


Dette. Garantert. Naivt å tro noe annet.

Vi har allerede et damelag i Trondheim. Hvorfor skal det plutselig noe damelag i RBK? Jo, cash.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 24.07.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Hedon, debatten er allerede i gang i Viking.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 24.07.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Vi har allerede et damelag i Trondheim. Hvorfor skal det plutselig noe damelag i RBK? Jo, cash.


Cash ja, men ikke nødvendigvis direkte fra RBK. De vil være mye mer attraktive som sponsorobjekt om de heter Rosenborg enn om de heter Trondheims-Ørn. Kanskje det også finnes interesse i Kjernen og øvrig Lerkendal til å dra på kamper også, noe de kanskje aldri har gjort tidligere.

Vi så hva som skjedde da Rosenborg Hockey satset i 2008. Fikk med Kjernen på laget, kjørte på i svart-hvit med RBK-lignende logo (som de selvsagt alltid har hatt) og plutselig var Leangen full av publikum i 1. divisjon. Det var en voldsom entusiasme og interesse for det laget på den tiden, mye mer enn Nidaros Hockey har klart å få til i etterkant.

Kostet ikke Rosenborg Ballklub en krone.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 24.07.2019 12:08    Post subject: Reply with quote

Er ikke sånn at vi er stappfulle av menneskelige ressurser heller. Når styrelederen står å fyller vannflasker på Brann away sier det sitt.

Dette kommer ikke bare til å ta penger vekk fra toppsatsinga, men masse andre ressurser og tankevirksomhet. Greit at det ikke er politisk korrekt å si det, men det får så være.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 24.07.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hedon, debatten er allerede i gang i Viking.

Jada, det vil alltid komme slik meninger fra enkeltpersoner (hovedsaklig damer på den politiske venstresiden), men det er langt derfra til at det blir tvunget gjennom tiltak som kjører Viking (eller Rosenborg) i grøfta.

Slik jeg hele tiden har tolket Koteng, er det her snakk om å tilby Rosenborg som en merkevare for Ørn og at samarbeidet hovedsaklig skal dreie seg om kompetansedeling. Han har vel vært ganske tydelig på at dette ikke skal koste RBK noe nevneverdig, fordi vi driver med herrefotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 24.07.2019 12:19    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg også tolker Koteng sånn og det høres ut som en flott løsning som gir oss god PR og bedre muligheter for Ørn. Men jeg tror altså at presset om å bruke mer penger på damene vil komme etter noen år. Og de kravene kan fremmes med en retorikk som vil gi støtte langt utover noen få kvinnelige politikere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 24.07.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Det presset vil jo komme mot RBK uansett, og har såvidt begynt å komme også. Diskusjonen om RBK burde ha hatt eget damelag har markant intensivert de siste par årene, spesielt etter at LSK og Vålerenga har fått damelag med i toppen. Det er nesten politisk uoverkommelig at RBK på et tidspunkt ikke skal involvere seg i damefotball, og sånn sett er dette en mye tryggere løsning enn om vi skal starte eget damelag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 24.07.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Enig i det. I praksis har vi ikke noe valg og dette er den beste løsningen. Men mest ærlig å selge det inn til medlemmene som et sosialt og politisk prosjekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.07.2019 15:22    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja, som det står i artikkelen så skal de være adskilt, men jeg tror det i løpet av noen år vil komme krav om likebehandling og medieoppslag av typen "så mye mer får herrelaget selv om de er i samme klubb".


De får det når det kommer 10.000 i stedet for 2-300 på kampene dems. Hele den diskusjonen der rundt likelønn i fotballen er så latterlig at jeg får mark hver gang det kommer opp.

Lønnsnivået er markedsstyrt, og det er selvsagt ikke bærekraftig å betale millionlønn til spillerne når det kommer 2-300 tilskuere på kampene.Det gjelder uansett om laget heter Rosenborg eller Trondheims Ørn


Last edited by Sløvsekken on 24.07.2019 15:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 24.07.2019 15:25    Post subject: Reply with quote

Like selvfølgelig blir det aldri et seriøst tema i media, heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 24.07.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal få tredje generasjon Iversen på Lerkendal, er det mulig at det må et kvinnelag til

https://www.aftenposten.n...emperament
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 25.07.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

Men blir "RBK kvinner" å se til vanlig på Lerkendal?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7818

PostPosted: 25.07.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Kommer helt sikkert til å fortsette å spille på Koteng Arena. Mener jeg leste at styreleder i Ørn tilbydde Rosenborg å bruke den til RBK 2-kamper også, men noe sier meg at det kunne de gjort allerede om lysten var tilstede.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 26.07.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Rent tap for Rosenborg og det de er i dag. Dette er et kommersielt personlig prosjekt fra Koteng sin side etter at han kjøpte arenanavnet på lade. At han ikke pælmes ut av klubben fra folk som mener de er glad i den er for meg en gåte.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.07.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

@Escudos

Hva skjedde med Joey James da?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

I Trøndelag diskuterer Rosenborg og Trondheims-Ørn et samarbeid. Ivar Koteng, styreleder i Rosenborg, sier det er for tidlig å vite når dette kan bli satt i live – om klubbene blir enige.

– Intensjonen er at både Rosenborg og Trondheims-Ørn ønsker det. Vi er på et stadium hvor vi skal bli enig om hvordan vi skal gjøre det. Det blir en prinsipiell avgjørelse som skal tas snart, sier Koteng.

Mali Næss, kaptein for Trondheims-Ørn, sier at spillerne gjerne vil spille for Rosenborg.

– Jeg håper det blir et samarbeid. Vi får lite info om det skal bli nå, om to år eller om det i hele tatt blir det noe. Men jeg håper det kan løfte damefotballen og bidra til mer medieoppmerksomhet, publikum og sponsorer, sier Næss.

Les mer: 9 av 10 Toppserie-spillere ber Eliteserie-klubbene satse på kvinner

Malmö FF har sedan årsmötet 2016 på olika sätt arbetat för att klubben också ska ha ett elitlag på damsidan. Nu kan lösningen bli att ta över LB07:s plats i Damallsvenskan.

– Flick- och damfotboll är en jämställdhets- och värderingsfråga. Under de senaste åren har vi löpande analyserat utvecklingen och vilka möjligheter som finns. Då vår flickverksamhet inte har utvecklats i den takt vi önskar bestämde sig en enig styrelse tidigare i år för att undersöka hur vi kan skapa ett damlag snabbare än att bygga med flicklag från lägre åldrar, säger ordföranden Ander Pålsson.

Men det är inte bara platsen i Damallsvenskan MFF i så fall skulle få.

De två föreningarna föreslår nu sina medlemmar att acceptera ett helt samgående. MFF skriver i ett pressmeddelande att det skulle innebära att föreningen från 2020 har ett herrlag och ett damlag, samt ungdomslag för pojkar och flickor från fotbollsskola till och med P19/F19.

LB07 har i dag 1400 aktiva medlemmar.

– Samgåendet med LB07 skulle ge oss helt nya möjligheter. Förutom den breda flickverksamheten skulle det ge oss ett damlag på högsta nivå, och därmed kvinnliga förebilder på elitnivå, plus en bred pojkverksamhet.

Läs mera: MFF vill gå ihop med damallsvenska klubben

I samband med söndagens segermatch hemma mot IFK Norrköping syntes flera banderoller som tog avstånd från styrelsens förslag. Under ett möte med Malmö FF på måndagskvällen meddelade den officiella supporterföreningen MFF Support att de också motsätter sig förslaget.

– Det är ganska unikt att MFF Support tar ställning. Det gör vi sällan när det gäller förslag eller motioner på årsmötena. Men vi kände att det här var en stor fråga för MFF och en viktig fråga för oss. De föreningsdemokratiska värdena är väldigt viktiga för oss. Att köpa eller ta över ett annat lags plats i seriesystemet strider mot dessa, säger Thelma Ernst, ordförande i MFF Support.

(...)

– Vi vill poängtera att vi ställer oss positiva till att MFF har ett damlag. Vi har varit officiell supporterförening till MFF Dam tidigare och skulle gärna vara det igen, men inte genom att radera en annan förenings historia och överta en plats i seriesystemet.

Läs mera: MFF Support om samgåendet med LB07: ”Strider mot viktiga värden”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.09.2019 16:26    Post subject: Rosenborg kvinner Reply with quote

https://www.vg.no/sport/i...tent=row-2

Rosenborg kvinner. Gleder meg som en unge. Dobbelt opp med Rosenborg, må da være bra? Om det blir litt mer konkret kunne kvinnelaget kanskje hatt sitt eget underforum?
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 19.09.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Rått! Håper det går i boks til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Next
Page 3 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb