English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 518, 519, 520 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 02.10.2022 15:50    Post subject: Reply with quote

Ceide skaffet Sassuolo straffe. 2-0 ledelse til pause. Thorstvedt med assist på første målet.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 02.10.2022 19:57    Post subject: Reply with quote

Sørloth med 2 mål nå for Sociedad. 3 mål på 4 kamper så langt denne sesongen da. Scoret kun 4 på utlånet der forrige sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.10.2022 22:00    Post subject: Reply with quote

Zürich taper 1-5 hjemme mot PSV, ligger sist i Sveits, har ikke vunnet en eneste kamp i serien til nå, har publikumstall som ligner på våre. Selnæs tjener sikkert mye bedre der nede, men har han ikke nok penger da, er det ikke på tide å komme hjem?
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 07.10.2022 07:37    Post subject: Reply with quote

Selnæs kommer garantert hjem i løpet av 2-3 sesonger så fort han har passert 30 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 07.10.2022 15:48    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gøy om han kom tilbake. Skrev vel under for bare 1 år i Zürich så om han kunne tenke seg en retur burde det ikke være umulig allerede i vinter. Fortsetter Zürich å slite vil jeg i hvert fall tro at han neppe vil være med videre der. Dersom han ikke dro til Sveits av samme grunn som alle milliardærene som flykter landet for Sveits for tiden da Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.10.2022 13:46    Post subject: Reply with quote

Nu er [Jacob Rasmussen] så landet i en af Hollands største klubber, hvor han fik en perfekt start på tilværelsen. Danskeren startede inde og spillede fuld tid i sæsonens fire første Æresdivisionskampe, men siden da har han været henvist til bænken.

Kort før transfervinduets lukning hentede klubben nemlig en anden midtstopper.

- Vores trup blev først samlet sent i transfervinduet. Nye spillere kom ind dag efter dag. David Hancko kom ind sent, og det er en spiller, der konkurrerer om Jacobs plads som venstre midtstopper. Jeg besluttede, selv om Jacob havde gjort det godt i de første kampe, at bruge David Hancko.

- Men Jacob gør det svært for os i trænerteamet. Vi er absolut ikke bange for at sende ham på banen eller lade ham starte inde mod FCM, siger Feyenoords cheftræner, Arne Slot, på pressemødet ifølge Ritzau.

Læs mere: 25-årig dansker har aldrig mødt en dansk klub: - Bliver specielt

Peking sportchef Tony Martinsson har tidigare bekräftat att man nobbade ett bud från AIK på Jonathan Levi i somras. 26-åringen menar att det aldrig var speciellt nära med en flytt.

- Vad ska jag säga? Jag var inte så nära som jag tror att det spekulerades om. Frågan kom in och klubben var tydlig med vad de ville och jag sa att jag ville stanna här. Samtidigt vet alla också att jag vill spela för att vinna allsvenskan, med sagt var det inte ett svar på att jag ville till AIK men det var inte så nära som folk sa, säger han till NT.

IFK Norrköping ligger på elfte plats i allsvenskan efter 24 omgångar.

Läs mera: Levi öppnar för att lämna Peking: "Jag vill vara ärlig"

I desember 2019 sluttet Trond Alstad i sin jobb som organsiasjonssjef i Rosenborg, etter tolv år i klubben. Året etter ble han sjef for NAV Melhus.

Nå har Alstad hatt sin siste arbeidsdag.

(...)

– Da skal jeg begynne i et stort IT-selskap; Experis. Det er et selskap med over 600 ansatte, og der skal jeg jobbe med på få til ytterligere vekst og ta større markedsandeler. Det bli en artig utfordring, sier Alstad til Trønderbladet.

Les mer: RBK jakter sjef og Trondheim trengte VM-sjef. Nå har tidligere RBK-topp sluttet i jobben: - Har vært veldig lett å svare på

– Det var på dette tidspunktet Trond Egil dukket opp i livet mitt, sier Emmanuel [Tchotcho Bangoura].

Han snakker om Trond Egil Soltvedt. Mannen fra Stanghelle som har både serie- og cupmesterskap med Viking, fikk legende-status blant supporterne i Brann, signerte for Rosenborg hvor han fikk med seg flere seriemesterskap, et cupmesterskap og kvartfinale i Champions League før han ble solgt til Coventry. Senere har han spilt for Southampton og Sheffield Wednesday, og han har fire landskamper for Norge.

I dag er han daglig leder i Kvernbit idrettslag på Frekhaug.

(...)

Emmanuel legger ikke skjul på at idrettslaget og lokalmiljøet i den lille bygden har betydd mye for ham både når det gjelder tilgang på utstyr og dessuten veiledning sosialt.

– Mamma kjøpte fotballsko til meg. Men etter de første skoene, arvet jeg mye fra Mathias. Når han skulle få nye sko, tok Trond Egil vare på de gamle og ga de til meg. Sånn var det med utstyr også. Det kunne være umbronikkers, leggbeskyttere, en genser. Mamma er jo veldig takknemlig for at Trond Egil gjorde dette, ikke bare at han ga meg sko og klær, men at han passet på meg, viste vei og så til at jeg hadde det bra. Trond Egil har også vært viktig for min personlige utvikling. Den personen jeg er i dag, og den jeg kommer til å bli.

Les mer: – Jeg har fått en mulighet som barna i Guinea bare kan drømme om
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.10.2022 17:08    Post subject: Reply with quote

– Det startet med at jeg kom inn til pre-season og etter bare en uke pådro meg en strekk. Den timingen er aldri ideell, sier Meling til Aftenbladet.

Lysluggen måtte tåle fire uker på sidelinjen, og i mellomtiden tok konkurrenten på backplassen, Adrien Truffert, et stort jafs i retning startplass.

Meling har startet tre av tre kamper i årets Europa League, hvor Rennes står med sju poeng, men i ligasammenheng, og ni kamper inn i årets sesong, hvorav Meling har vært tilgjengelig til fem av dem, har fire startet med nordmannen på benken.

En lite optimal situasjon for 27-åringen fra Stavanger, som på reflektert vis setter det hele i en større sammenheng:

– Det er sånn det er i Rennes. Du har dobbel dekning på alle posisjoner, og stort sett både landslagsspillere og u-landslagsspillere, så konkurransen er knallhard, sier han.

Les mer: Birger Meling i stort intervju: – Viking vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 10.10.2022 20:19    Post subject: Reply with quote

Virker som det snører seg litt rundt Ingebrigtsen i Åsane nå. Spekuleres i samarbeidsproblemer, intern konflikt. https://www.bt.no/sport/k...han-utrygt
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 10.10.2022 23:48    Post subject: Reply with quote

Aldri skjønt hvorfor Ingebrigtsen er sportssjef i Åsane.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 12.10.2022 01:05    Post subject: Reply with quote

Man kan bare velge mellom de jobbene man kan få.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 785

PostPosted: 12.10.2022 07:25    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
100 % Sport:

Mandag morgen den 5. oktober fikk Hauge ifølge ham selv en tekstmelding fra hovedtrener Kåre Ingebrigtsen. Der ble han innkalt til et møte på Stadion.

– Han ville møte meg på Stadion klokken 10. Jeg spurte hva det gjaldt, men fikk ikke noe svar, forteller Hauge.

Agendaen kom som et sjokk på assistenten.

– Kåre sa i møtet at han ønsket å gjøre endringer i trenerteamet. Det kom som lyn fra klar himmel. Jeg opplevde at jeg ikke lenger var ønsket i rollen. Det opplevdes som en sparking med tanke på min stillingsoppgave, sier han.

Hauge reagerer på at han fikk beskjeden om at han var ferdig av trener Kåre Ingebrigtsen, som ikke er hans overordnede. Det er det sportssjef Rune Soltvedt som er.


Møtes?


Kåre klarer dessverre å lage intriger og bråk uansett hvor han er.
Han er en gjennomført drittsekk som bare tenker på seg selv og gir f*** i alle rundt seg, sparket sin tidligere assistent i Brann på nøyaktig samme måte som han gikk til rettssak mot i RBK.
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 13.10.2022 21:55    Post subject: Reply with quote

Selnæs benket for et Zurich som ligger på bunn i både Europa og hjemmlige serie. Han har virkelig tatt dårlige sportslige valg i sin fotballkarriere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.10.2022 22:34    Post subject: Reply with quote

Desto mer penger på konto og hvitere tenner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 14.10.2022 22:05    Post subject: Reply with quote

Og klar for retur og karriere-reboot!
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 16.10.2022 22:50    Post subject: Reply with quote

Ryktene har det til at Fiabema har skadet kneet og er tilbake hos Chelsea (skal egentlig være på utlån til Forest Green Rovers ut sesongen)
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 20.10.2022 19:55    Post subject: Reply with quote

Hareide & Co leder 2-0 over Djugården til pause og hjelper Høgmo mot et sensasjonelt ligagull.

God gammeldags bottlejob fra Malmø som taper 2-3 på overtid.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven


Last edited by Rånny on 20.10.2022 21:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

Den tidligere Brøndby-profil Mike Jensen var i mange år en af de bærende kræfter i Rosenborg, og her kunne hans arbejdsiver somme tider overraske holdkammeraterne.

I hvert fald var Issam Jebali, der spillede med Mike Jensen i Rosenborg i 2018, nærmest chokeret over den danske midtbanespiller. Det fortæller den nuværende OB-stjerne i programmet Start11’eren på Discovery+.

- Da jeg kom til Rosenborg, blev jeg overrasket. Den her fyr er for god, sagde jeg. Han kan alt: Han kan drible, skyde, forsvare og løbe.

- Jeg kan huske, at vi spillede næsten hver torsdag og søndag, fordi vi spillede pokal, liga og Europa League. Og han spillede 90 minutter i alle kampe, og han skulle ikke engang have massage.

Læs mere: Mike Jensen overraskede OB-stjerne: Han var crazy

Jebali fortæller til Discovery+, at han nød at være på hold med Bendtner, men at han godt kunne være lidt for smart nogle gange.

- Vi havde en sjov tid sammen i Rosenborg, er han er en rigtig fin fyr uden for fodboldbanen.

- Vi har så mange historier sammen. Vi var kun sammen i Rosenborg i kort tid, men vi fandt hinanden godt på banen, og jeg kunne godt lide måden, han bevægede sig på inde på banen.

- Hans bevægelse og spilforståelse er virkelig god, og han er virkelig klog på banen. Udover sin størrelse og styrke, så er han også virkelig smart – måske lidt for smart nogle gange.

Læs mere: Jebali om tid med Bendtner: Lidt for smart nogle gange
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.10.2022 17:43    Post subject: Reply with quote

Bekjente i podkaster:

- Per-Messias Høgmo hos Lundh
- Erik "Dittendatten" Botheim hos Fotballhode
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2022 14:47    Post subject: Reply with quote

For Emil er det tre ulike byer han har å forholde seg til. I Modena har han ei fin og stor leilighet som han bor i, mens treningsanlegget i Sassuolo ligger ca. 20 minutter unna. Kampene spilles i Reggio Emilia, som ligger 30-40 minutter unna leiligheten hans.

På besøk i Italia, i sammenheng med Sassulos hjemmekamp mot Inter, forteller Emil om en tøffere treningshverdag enn det han var vant til fra Norge. Det tok litt tid å komme inn i det.

– Livet i Italia er veldig annerledes fra Norge. I starten slet jeg med det fysiske, fordi det var veldig stor forskjell på treningene vi hadde i RBK og treningene vi har her. Etterhvert når kroppen ble vant til det, så gikk det helt fint, forteller han, som ikke er i tvil om at han nå lever ut guttedrømmen.

(...)

– Er du fornøyd med oppholdet så langt?

– Nei, jeg er ikke fornøyd. Jeg har startet en del kamper, men før jeg har fått en fast plass og virkelig får vist fram hva jeg er god for, vil jeg ikke være fornøyd, sier 21-åringen.

Les mer: Slik er Emil Konradsen Ceïdes proffliv i Italia: – Jeg lever drømmen hver dag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2022 22:22    Post subject: Reply with quote

Nicklas Bendter har fået nyt job.

Den tidligere professionelle fodboldspiller skal nemlig være vært på programmet 'Nicklas Pranker' på Prime Video.

Det oplyser streamingtjenesten i en pressemeddelelse.

I programmet går 34-årige Nicklas Bendtner undercover, og her vil han forsøge at snyde sine berømte venner.

Nicklas Bendtners pranks vil dog også komme til at gå ud over tilfældige mennesker, som han skal forsøge at få til blandt andet at blive gift, hjælpe ham med at stjæle et tv og kommunikere med planter.

Læs mere: Bendtner har fået nyt job: Skal være tv-vært
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2022 14:41    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen sier at han kunne trent lag igjen om han hadde hatt lyst. Lukrative og «ålreit betalte» jobber, for å bruke hans egne ord, i både Skandinavia, Europa og USA.

– Det har ikke vært direkte store ligaer, men ligaer som er bedre enn Eliteserien. Jeg har ikke lyst til å si land, men tenker man penger, så var det et veldig ålreit tilbud, sier han.

Det siste tilbudet skal ha kommet så sent som i sommer.

(...)

– Hvordan hadde RBK sett ut om du hadde fått fortsette?

– Jeg tror det hadde gått veldig bra om jeg hadde fortsatt i RBK. Det er jo vanskelig å spå eksakt, men jeg tror ikke vi hadde fått de samme svingningene, vi hadde fått kontinuitet. Bodø/Glimt var jo utilnærmelige i 2020, så jeg skal ikke si vi hadde vunnet gull hvert år. Men vi hadde vært flere år i Europa, tror 56-åringen.

(...)

Ingebrigtsen avviser ikke at han tar en ny RBK-jobb i framtiden.

Riktig nok tenker han lenge når han blir spurt om han kunne tatt en jobb i RBK igjen.

– Aldri si aldri, jeg skal ikke svare nei på det. Men det må være under riktig forutsetning. RBK har en helt annen vei nå enn da jeg var der. Det er lagt andre strategier og planer, så jeg ser ikke at jeg skal jobbe der i nær framtid, sier Ingebrigtsen.

– Jeg har ikke noe tanker om å være hovedtrener i RBK, så jeg er mer usikker på hva jeg kunne jobbet med i RBK, sier 56-åringen.

(...)

Forresten – søndag er han på tribunen på Lerkendal igjen. For første gang siden sparkingen.

Les mer: Returnerer til Lerkendal som RBK-supporter: – Unner hverandre gode ting

Ceide starter i Napoli om et kvarter. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.11.2022 23:47    Post subject: Reply with quote

Hamrén:

– Jag har känt ett sug sista halvåret och så hörde Aalborg av sig. Jag har haft en del erbjudanden som jag tackat nej till av olika anledningar. Det har också funnits jobb som jag hade velat ha men som gått till någon annan.

– Jag har hjärtat kvar i alla klubbar jag varit i, speciellt de jag varit lite längre i. Jag avslutade med brons och guld här. Det var ganska lätt att tacka ja.

En tidigare förbundskapten tar över ett lag i sitt hjärta, och där han tidigare hyllats unisont, för att lyfta dem från en sportslig kris – det här påminner rätt mycket om Åge Hareide och MFF?

– I hans fall är det väl interim? Det är ganska kort tid för mig här också, men i alla fall säsongen ut.

Du har sagt att du inte kände dig riktigt klar med Rosenborg eftersom du fick lämna dem när du blev svensk förbundskapten. Har det varit nära Rosenborg under de här åren?

– Nej, det kan man inte säga.

Du tackade nej till annan av dina tidigare klubbar, Örgryte, i våras – varför?

– Öis ligger mig också väldigt varmt om hjärtat såklart. Men det kändes inte rätt.

Ålborg kändes mer rätt?


– Suget hade blivit lite större plus att det är en lite högre nivå än superettan.

(...)

Har den här comebacken i Aalborg gett dig blodad tand som gör att du vill fortsätta som tränare efter den här säsongen?

– Som det känns nu så känns det som att jag skulle vilja göra några år till. Men det återstår att se. Nu tänker jag bara på den här säsongen och att göra det så bra som möjligt.

(...)

Hamrén blev morfar för första gången för drygt tre veckor sedan. Då födde hans ena dotter, som bor i Dubai sedan flera år med sin brittiske make, en dotter.

Läs mera: Hamrén: ”Blev förbannad, var så orättvist mot Zlatan”

– Jeg ble syk i mars og hadde en skade på den ene hælen. I tillegg gikk jeg gjennom et brudd med kjæresten der, så det var en kaotisk periode for meg. Jeg hadde heller ikke så mye erfaring med å bo alene. Jeg er likevel glad for at jeg dro til Danmark for å prøve, for jeg har lært mye, sier Kulego.

Laget rykket til slutt ned til 2. divisjon våren 2022.

Da klubben ikke betalte ut lønn på ti dager i mars, valgte flere å forlate klubben. Kulego valgte selv å bli, av sportslige årsaker.

– Det var mange som vurderte det, men det var midt i sesongen. Jeg måtte ha ventet til neste sesong for å spille kamper igjen, så sportslig var det idiotisk å kansellere kontrakten. Jeg bestemte meg for å bli, sier Kulego.

Fem måneder senere hadde utgiftene hopet seg såpass opp at klubben gikk konkurs. Det var ingen vei tilbake, og samtlige spillere på laget ble frigitt.

(...)

– Jeg har trent her siden jeg kom hit i slutten av august. Jeg har trent med RBK 2 og egentlig bare prøvd å holde meg i form. Jeg må komme meg i form til neste sesong. Rosenborg tok meg imot, og det setter jeg stor pris på, for de hadde ikke trengt å gjøre noe som helst for meg, sier Kulego smilende inne på Scandic Lerkendal.

Les mer: Forlot RBK til fordel for dansk klubb. Så startet marerittåret med konkurs og politietterforskning
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 08.11.2022 20:56    Post subject: Reply with quote

Hovland kåret til årets back i Sverige.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 08.11.2022 21:52    Post subject: Reply with quote

Ser at Serbecic har havnet på benken i AaFK, tydeligvis like greit at han takket nei til våre kontraktstilbud.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.11.2022 23:21    Post subject: Reply with quote

Spiiller under LAN da, virker ikke som den beste matchen mtp Serbecic sine styrker kontra det inntrykket jeg har av hva LAN foretrekker av ferdigheter på stopperplass. Men kan hende klubben traff bra på sin verdivurdering og dermed ikke var villig til å strekke seg særlig langt for å sikre underskriften ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 518, 519, 520 ... 537, 538, 539  Next
Page 519 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb