English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 521, 522, 523 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 14.12.2022 23:17    Post subject: Reply with quote

Var det Adam Anderson vi valgte å satse på?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2022 00:02    Post subject: Reply with quote

Travel uke for Helland, som også har snakket med Nidaros og Adressa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.12.2022 14:08    Post subject: Reply with quote

Aslak Fonn Witry ble klar for Ludogrets i slutten av august og har gjort sakene sine godt for det bulgarske topplaget siden overgangen fra AZ Alkmaar:

Trønderen har gjort høyrebackplassen til sin umiddelbart og har vært en vitkig brikke for laget som ligger på 2. plass i den bulgarske ligaen. De ligger fem poeng bak serieleder CSKA Sofia, men Fonn Witry og co. har to kamper mindre spilt.

Han har startet fem av seks kamper i Europa League. Den ene han ikke startet mot HJK var han skadet. I de andre har han gjort en god figur, blant annet i to oppgjør mot Roma, det ene foran 60.000 tilskuere på Stadio Olimpico, og to oppgjør mot Betis.

Den tidligere Rosenborg- og Ranheim-spilleren forteller at han stortrives i Bulgaria og er fornøyd etter de første fire månedene i klubben.

Les mer: Trønderen opplever en helt ny kultur i Bulgaria: – Kan ikke ta seg nær av ting her
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 20.12.2022 13:27    Post subject: Reply with quote

Levi på vei til Ungarn og Puskás Akadémia FC.

Visstnok 6 millioner kroner.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2022 23:07    Post subject: Reply with quote

Issam Jebali kan følge op på sit VM med et skifte til japansk fodbold.

B.T. kan afsløre, at OB har modtaget et bud på den tunesiske landsholdsspiller fra Gamba Osaka og ligger i forhandlinger om et salg af profilen.

Læs mere: B.T. afslører: OB forhandler med japansk klub om Jebali
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 23.12.2022 01:15    Post subject: Reply with quote

Da ble det Brommapojkarna på Torbjørn Heggem.

https://www.adressa.no/sp...b#cxrecs_s
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2022 17:19    Post subject: Reply with quote

Selv om [Enerly] fylte et halvt århundre 9. desember, er den store feiringen utsatt til 2023. Da skal nemlig pappas gamle arbeidsplass, Fredrikstad stadion, fylles med familie, venner og kollegaer.

Det blir James Bond-tema, og mange overraskelser på lur underveis. Døtrene legger ikke skjul på at pappa fortjener hyllesten de har stelt i stand.

– Jeg tror pappa kommer til å bli veldig fornøyd, sier de.

– De har jo planlagt dette en stund, og jeg vet ikke alt som skjer. Jeg må prøve å finne ut om jeg skal være James Bond, eller en av skurkene. Jeg elsker James Bond-filmer, smiler Dagfinn.

Les mer: Mona og døtrene støtter Dagfinn Enerly i tykt og tynt: – Han lyser opp min hverdag

"Perry" kom til [Skeid] fra overgang i Kongsvinger i sommer, og fikk med seg 12 kamper i høstsesongen som endte med fornyet plass i OBOS-ligaen. Det ble også en scoring i 3-2 seieren over Start på eget gress. 

- Det har gitt mersmak å være del av denne klubben, og jeg er utrolig motivert til å bygge videre på det grunnlaget som ligger her. Vi sikter oppover på tabellen neste år, og fortsetter vi som vi slapp skal Skeid framover være en tøff konkurrent for alle i OBOS-ligaen. De planene Skeid har lagt fram er noe jeg vil være del av, og jeg skal bidra med hud og hår for at vi skal nå målene våre, forteller Per Magnus selv.

Les mer: Per Magnus Steiring fortsetter

Forresten først i dag at jeg fikk med meg at Ola Arntsen er sønn av nye Salmar-sjefen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 27.12.2022 15:36    Post subject: Reply with quote

Jacob Storevik til Vålerenga
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.12.2022 18:54    Post subject: Reply with quote

Warren Kamanzi har hatt en kjempesesong i den røde og hvite drakten. 30 kamper, fire mål, tre assist og flere strålende prestasjoner fra den offensive backen har gjort han til en favoritt blant supporterne. Det belønnes nå med en overgang til den franske Ligue 1 klubben, Toulouse FC. 

Les mer: Enige om overgang

Ud over at lave sjov på tv, så har Nicklas Bendtner også andre drømme indenfor showbiz.

– Jeg har altid godt kunnet lide det der med at være skuespiller og har haft en lille drengedrøm om, at det kunne være en vej. Derfor lå det her som en god start, hvis man skal rykke videre. Og jeg har noget kameraknowhow fra min tid som spiller, ligesom jeg har nok været en af de mest omtalte personer i Danmark, siden jeg var 16. Det kommer med jobbet, siger han.

Hvordan den drøm skal komme i mål, står dog ikke helt klart endnu.

– Jeg har mange gode venner i branchen helt øverst oppe, og de har da talt om, at de gerne ville hjælpe – også med skuespiltimer. Men et skridt af gangen. Hvis jeg skal gøre det, skal det være 100 procent. Og jeg har jo også drømme om at blive fodboldtræner, så nu må vi se, hvad der bliver det nye, faste job, lyder det.

Læs mere: Stormforelskede Nicklas og Clara: Bor sammen

Minner ellers om at Frode Johnsen er med i Mesternes mester f.o.m. søndag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 29.12.2022 16:02    Post subject: Reply with quote

Bold.dk melder at Issam Jebali er klar for Gamba Osaka.
Japanerne betaler angivelig 1 million euro, ca. 10,5 million NOK.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 31.12.2022 18:37    Post subject: Reply with quote

Sørloth med scoring for Sociedad nå.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.12.2022 18:41    Post subject: Reply with quote

– På et punkt tenke jeg at det nesten hadde vært like greit å være lam. Livet ble et smertehelvete, forteller Frode Johnsen.

Første nyttårsdag er Odd-legenden og den tidligere landslagsspilleren og Japan-proffen å se i publikumstrefferen Mesternes Mester på NRK.

Det ville vært helt utenkelig for seks år siden.

Da var det mer sannsynlig å se fotballprofilen vandrende hjemme i Johan Schaanningsgate midt på natta.

Johnsen utviklet prolaps i en rygg der det begynte å bli lite plass mellom virvlene, noe som førte til at nerver gikk i hytt og pine, og hvor søvn var et etterlengtet savn.

– Jeg prøvde alle slags medisiner, men ingenting hjalp. Ibux og Paracet fungerte i to timer, så det ble korte søvnnetter. Jeg måtte ut og gå for å kunne fungere. Egentlig sov jeg ikke på fire måneder. Slikt setter sine spor. Motløs er bare mildt sagt. De smertene som ustanselig gikk ned i beinet, gjorde livet helt håpløst.

Heldigvis ble tilfellet Johnsen vurdert egnet for operasjon, og for fem år siden tok livet en helomvending.

– Den befrielsen ved ikke å kjenne smerte, er vanskelig å beskrive, sier han smilende mellom kaffeslurkene på Sitt Ned i sentrum av Skien.

Les mer: Frode vandret gatelangs om natta da smertene var som verst. Nå kan han bli en mester
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.01.2023 14:25    Post subject: Reply with quote

I høst sikret bamblingen seg sitt sjuende opprykk på 26 sesonger som trener.

– Det var utrolig gøy, det å rykke opp er alltid spesielt, sier Jan Halvor Halvorsen, som tok den gamle Oslo-storheten Lyn 1896 ubeseiret gjennom sesongen i 3. divisjon.

(...)

Nå er klubben inne under paraplyen norsk toppfotball, men Oslo-klubben sikter høyere enn 2. divisjon. Målet er eliteseriefotball igjen innen 2026.

– Det er målet til klubben på sikt. Vårt mål kommende sesong er å etablere oss i 2. divisjon, for så å kunne kjempe om opprykk til 1. divisjon i 2024. Hadde vi klart å rykke opp to ganger på tre år, hadde det vært helt supert, sier Halvorsen til TA om veien videre.

(...)

Halvorsen og kona vil fortsatt ha base i Trondheim, som de har hatt de siste årene, selv om de nå kommer til å bo mer sammen i Oslo da deres nåværende hus i Trondheim skal selges. Den dagen arbeidskarrieren er over og Jan Halvor legger fotballen på hylla for godt, blir det Trondheim som blir adressen. Der har de nå kjøpt tomt, og skal bygge hus.

– Det gleder vi oss til. Trondheim blir stedet for oss også i framtiden, men jeg er telemarking, og det er jeg stolt av, sier 59-åringen, som har to av barna boende i Trondheim. I tillegg bor dattera og barnebarn i Oslo og yngstesønn bor i New York.

Les mer: 44 år i tøff bransje: – Man tenker på det hele tiden, når man sitter i bilen eller hjemme i sofaen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2023 23:00    Post subject: Reply with quote

Orange County SC has announced the signing of Danish forward Emil Nielsen, pending league and federation approval. Nielsen brings a championship pedigree with him to Orange County, having won the Norwegian top-flight championship and the Norwegian cup with Rosenborg BK in 2015.

“I’m really happy to make the move to Orange County,” Nielsen said.

“I can’t wait to get out there and hopefully make a big impact on the team. I have had some great years in Lyngby and thank them for everything, but now I’m looking forward to the next chapter of my career.”

Read more: ORANGE COUNTY SC ADD GOAL SCORING EXPERIENCE WITH SIGNING OF DANISH FORWARD EMIL NIELSEN

Altså samme divisjon som Oakland Roots, der Mikael Johnsen var på lån i fjor - uten at han ble imponert over nivået eller fikk spille sjøl.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 05.01.2023 10:28    Post subject: Reply with quote

Issam Jebali klar for japanske Gamba Osaka

OB har solgt Issam Jebali til den japanske klub Gamba Osaka, det har klubben netop bekræftet.

OB får angiveligt én million euro for angriberen, hvilket svarer til 7,5 millioner (danske) kroner.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 05.01.2023 16:01    Post subject: Reply with quote

Ogbu på tur til Praha for 20 millioner (som RBK går glipp av)
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 05.01.2023 16:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke denne fadesen hadde skjedd med dagens ansvarlige ( Dorsin, Kjetil og Geir).
Hvem var det som ikke greide å se talentet i sportslig avdeling?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2023 17:08    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen, Hoftun og Bjørnebye?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 05.01.2023 17:26    Post subject: Reply with quote

Får vi i det minste utdanningskompensjon for Ogbu?
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 05.01.2023 20:50    Post subject: Reply with quote

Regner med RBK betalte utdanningskompensasjon til Gombe United såfremt Ogbu hadde amatørkontrakt der. Utdanningskompensasjon betales til klubber hvor spilleren var i alder 12-21 år når første proffkontrakt inngås.
Det betales mer for årene spiller er 16-21 år enn årene spiller er 12-15 år.
Hvilket nivå kjøpende og selgende klubb spiller på har betydning for hvilket beløp utdanningskompensasjonen skal være på (se tabell).
Såvidt jeg skjønner kan utdanningskompensasjon være et forhandlingsspørsmål mellom klubbene. Kjøpende klubb prøver seg noen ganger på å redusere utdanningskompensasjonen.


Solidaritetsmidler betales for spiller med profesjonell kontrakt over 21 år ved overgang til ny klubb. Kjøpende klubb betaler 5 % av overgangsbeløpet til klubbene spilleren var i mellom alderen 12-21 år. Her har også i hvilken alder spilleren var i de ulike klubbene betydning.
Dette betyr at Gombe U, Rosenborg, Sogndal og muligens Lillestrøm skal dele på solidaritetsmidlene.

Forvirret? Se mer detaljert regelverk og tabeller her:

https://lovdata.no/dokume...02-11-15-1

Da er det bare å regne seg fram til hvilket beløp RBK skal ha for Ogbu. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 06.01.2023 22:34    Post subject: Reply with quote

TV2 wrote:
Lillestrøm bekrefter at de har solgt Igoh Ogbu (22) til Slavia Praha.

– Igoh blir et historisk salg for LSK, som tidenes dyreste salg for LSK, men også det dyreste midtstopper-salget ut av Norge i nyere tid. Vi er takknemlige for jobben Igoh har lagt ned for klubben, skriver Lillestrøm på sine nettsider.

TV 2 kunne torsdag erfare at LSK selger Ogbu for over 20 millioner kroner.

gisp! fritt etter Egon Olsen wrote:
Dette er for jævlig. Elendige ammatør, klossmajor, kjøtthue ... impotente hengerumper, ølfeite grautgrebber ... Jeg burde ha visst det, jeg burde ha visst det. Hver gang innbiller jeg meg at alt er blitt bedre, men hver jævla gang kommer de samma sinnsyke unnskyldninger og sjøforklaringer. De samma latterlige problemene ... Dere er noen spissrompa fjompenisser ... tredjerangs ammatører ... Makan til pappskaller og hengerumper skal du lete lenge etter. Et par elendige fjols var dem. Dustemikler, sossialister, slaskefanter og blautfisker var dem. Dem var faen hakke meg ikke til hjælp til noe ... Jeg visste det. Jeg visste det. Etter alle disse åra. Og det er ikke bare denne gangen. Det er ikke bare hver gang. Det er hver eneste gang. Hver eneste, evige, jævla gang. Oooouuuuuu, oooooooouuuuuu, ooooo



_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 06.01.2023 23:25    Post subject: Reply with quote

Hvilket divisjonsnivå spilleren spilte på i hver enkelt klubb spiller også inn på beløpet pr sesong de ulike klubbene får for. Kompensasjon utbetales for spilleren så lenge han er under 23 år, for sesongene til han fyller 21 år.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 06.01.2023 23:53    Post subject: Reply with quote

Josinho, det er er en viktig presisering.

Forøvrig har RBK fortsatt til gode ca. 150 000 € og Stjørdals-Blink ca. 25 000 € i solidaritetsmidler for Fredrik Midtsjø fra tabelltopp Galatasaray. Tyrkiske klubber er vel ikke kjent for å være de raskeste til å utbetale denne type midler. Det sies at de nå skylder på at inflasjonen er så høy i Tyrkia at Euro er blitt en svært dyr valuta.

Her har FIFA heldigvis et solid ris bak speilet til klubber som nekter å gjøre opp for seg: Utestengelse fra alt spill i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 08.01.2023 16:19    Post subject: Reply with quote

Ny scoring for Sørloth nå Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.01.2023 19:48    Post subject: Reply with quote

Ikke noen stor karriere enda på Botheim i Italia. Står med 1 mål og kun 3 kamper fra start + 12 innhopp. Spilte 7, 8, 9 og 6 minutter før han fikk 1 omg mot Monza før VM pausen, og nå i første seriekamp etter så kom han inn på overtid.

For Emil Ceïde er det nesten likt, men han får litt flere minutter på innhoppene sine. I tillegg så virker han å ha spilt bra i flere treningskamper osv så skal ikke se bort i fra at det kanskje kan bli bra der etter hvert.

Botheim derimot kommer nok til å finne seg ny klubb til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 521, 522, 523 ... 537, 538, 539  Next
Page 522 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb