English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 525, 526, 527 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 23.03.2023 00:15    Post subject: Reply with quote

Brattbakk og Lustig skal spille legendekamp for Celtic på Anfield nå til helgen.

https://www.celticfc.com/...t-anfield/
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Helmersen:

– Jeg startet helvete da jeg var 17 år, og har vel aldri helt kommet ut av det igjen. Det dukket opp nye skader og større tilbakefall, som resulterte i flere alvorlige operasjoner. For min del har det selvfølgelig vært veldig tøft å stå i dette, men jeg har også lært meg selv å kjenne. Jeg begynte å jakte mestring i hverdagen, og da ble «gymmen» en redning for min del. Hvis ikke jeg hadde gjort det, hadde jeg nok ikke spilt fotball i dag. For der fikk jeg tankene over på litt andre ting, som har gjort meg veldig sterk mentalt.

(...)

– Etter flere år i Rosenborg måtte du jo ta turen videre. Hva husker du fra den beskjeden?

– Det var jo et slag i trynet. Jeg skadet menisken i Odd, og spørsmålene fra Rosenborg begynte å komme om man egentlig var litt ferdig med å prøve. Men jeg var fortsatt veldig klar for å prøve én siste gang. Det hadde derimot ikke de i tankene, så det var selvfølgelig veldig tungt. Etter en tid kom telefonen fra Christian Johnsen og Raufoss, og jeg tok den muligheten.

Les mer: Marerittet gjorde familien til Andreas bekymret: – Startet da jeg var 17 år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
David Lee Gorgoroth
Junior


Joined: 12 Nov 2022
Posts: 49

PostPosted: 30.03.2023 15:59    Post subject: Reply with quote

Gud forby at en spiller som kunne lage farlige målsjanser risikerte Rekdals defensive trygghet. Adios Stefano Vecchia!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2023 17:55    Post subject: Reply with quote

Helland til Løvenstad i 4. divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2023 11:46    Post subject: Reply with quote

Trønderen er hjemme etter mislykkede år i Kina: – Det var tre år med fengsel

Venter på arbeidstillatelse i Norge nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 01.04.2023 23:24    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...Y9DKaavqXE

" Midtsjø ble byttet inn etter 74 minutter da han erstattet portugisiske Sergio Oliveira. På daværende tidspunkt stod det 0-0 i kampen mellom Galatasaray og Adana Demirspor.

12 minutter senere skulle midtbanespilleren sende hjemmelaget i ledelsen.
Midtsjø mottok ballen utenfor 16-meteren etter en klarering fra tidligere lagkamerat Jonas Svensson. Fra 20 meter fant han veien til nettmaskene og sørget for at det nærmest kokte over på tribunen. Det var også hans første mål i Galatasaray-drakt. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 02.04.2023 00:28    Post subject: Reply with quote

Vecchia spilte vel fra start for Malmø i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 154
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 02.04.2023 02:01    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg ble ganske overraska i går, når jeg så Stefano Vecchia spille serieåpningen for Malmö mot Kalmar i allsvenskan.
Under forsesongen i Trondheim har han fått lite spilletid for oss, og i følge Ræka kunne ikke Vecchia holde 90 minutter. Men i kampen i Malmö så man ingen tegn til at han manglet kamptrening.
Malmø vant serieåpningen 1-0 på straffespark. Stefano Vecchia spilte 80 min, og var god kampen gjennom, og han var svært nær med å score i hjemmedebuten. Pussig hvor fort formen til en spiller endrer seg når han bare får skifta klubb og miljø.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 02.04.2023 09:04    Post subject: Reply with quote

Hvordan er spillestilen til det nye laget hans?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Vebjørn Hoff (27), som sto øverst på Odds ønskeliste i vinter, debuterte for Lillestrøm - på Skagerak arena - lørdag ettermiddag.

(...)

Da han signerte for LSK, uttalte 27-åringen at han føler klubben er langt foran Odd kvalitetsmessig.

– Er det den samme følelsen du sitter med etter dette også?

– Ja, jeg står for det, ja. Det synes jeg kampen i dag viste også, svarer Hoff, som fikk høre det fra gamle kjente da han ankom Skagerak arena lørdag.

– Jeg har fått klinkende beskjed om hva de synes. Men det er alltid hyggelig å komme hit. Mange hyggelige folk og gode kompiser.

– Så du har fått noen meldinger slengt etter deg?

– Ja, selvfølgelig har jeg det. Vennskapelig banter.

– Fra hvem?

– Fra alle hold, ler Hoff, uten å ville dele noen av kommentarene.

Les mer: Her er Hoff i «feil» farge - fikk flere kommentarer slengt etter seg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2023 19:00    Post subject: Reply with quote

Åsen:

Et av hans største minner i karrieren så langt er da han representerte Rosenborg mot Sporting Lisboa på bortebane i 2019.

Han var stolt. Stolt over å spille for klubb og by.

Les mer: Synet sjokkerte: – Jeg ble blåst av banen

Forresten ser jeg at Islamovic er i gang igjen etter akillesskaden og har spilt fire kamper så langt i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.04.2023 23:35    Post subject: Reply with quote

Fotbolti.net beretter således, at 69-årige Hareide er i spil til jobbet som landstræner for Island.

Island fyrede i forbindelse med den seneste landskampspause Arnar Vidarsson, og ifølge mediet er man nu på jagt efter en erfaren træner. Her passer Åge Hareide, der har erfaring fra klubber som Brøndby, Rosenborg og Malmö FF, perfekt.

Læs mere: Åge Hareide er i spil til landstrænerjob

Den tidligere Brøndby- og landsholdsspiller Mike Jensen har investeret stort i en erhvervsejendom i Vanløse.

Det fremgår af Tinglysningen.

Ejendommen, der rummer to erhvervslejemål, er blevet købt for 10 millioner kroner af et selskab, hvor Mike Jensen er blandt de tre ejere.

Læs mere: Tidligere Brøndby-stjerne i stort millionkøb

Emanuel Kulego (20) trener på Nordmøre Stadion denne uka. Her håper han å imponere så mye at Kristiansund Ballklubb vil tilby ham kontrakt.

– Det er jo en grunn til at vi har hentet ham hit. Nå ønsker vi å sjekke ut om han har det lille ekstra som gjør at han kan komme inn og styrke oss, sier KBK-trener Christian Michelsen.

Som klubbløs kan Kulego gå vederlagsfritt til Kristiansund.

Les mer: RBK-spissen dro utenlands. Nå kan han havne i OBOS-ligaen

Selv om Helland har lagt proffkarrienen bak seg, har 33-åringen nok å oppdrive. I tillegg til at han jobber som fotballekspert i Viaplay, tok han i vinter også steget inn i treneryrket som Lillestrøms nye G19-trener.
Veien inn i treneryrket var et ganske naturlig valg etter årene som spiller, ifølge han selv.

– Jeg har notert litt underveis og fått med meg hva som både har blitt gjort og sagt i forbindelse med en spillergruppe, samt hva som man bør styre unna. Så litt bevisst har jeg vært med tanke på veien videre i karrieren.

– Har du alltid hatt et ønske om å bli en trener etter spillerkarrieren?

– Veien blir jo litt slik som livet går. I takt med at man vokser som spiller, så ser man også i større grad helheten med fotballen. Jeg har gjort opp noen meninger på hva jeg mener fungerer og ikke. Så det er interessant å få satt de ideene til verks også.

Les mer: Eliteserie-profilens nye tilværelse: – Er jo helt noldus
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 08.04.2023 01:56    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...s-mareritt

Høgmo:

– Ville Rosenborg ha vært attraktivt?

– Det har æ ikkje tenkt en tanke.

– Helt overordnet?

– Jeg må si at den høsten (2005), da vi gikk til Champions League, var fantastisk. Husk at jeg vokste opp på samme tid som Knut Torbjørn (Eggen), jeg var på gutterommet hans på Fannrem, jeg hadde Nils Arne som trener på OL-landslaget, jeg er stum av beundring for den mannen der. Han er Europas beste trener gjennom tidene, og jeg kjenner mange trenere. Det han gjorde i Trondheim savner sidestykke. Grunnen til at jeg tar den innledningen, er at jeg forsker på identitet, og hvor sterkt det lederskapet påvirket identiteten til Rosenborg og etter hvert påvirket hele regionen og hele landet.

– De som drømmer om 4-3-3 og angrepsbølger på Lerkendal, ville de ha blitt fornøyde om de hadde sett det Häcken gjør?

– Ja, de hadde elsket denne fotballen. De som har 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet på netthinna tror jeg vil kjenne seg igjen, men i en videreutviklet form, smiler han.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 08.04.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
Jeg må si jeg ble ganske overraska i går, når jeg så Stefano Vecchia spille serieåpningen for Malmö mot Kalmar i allsvenskan.
Under forsesongen i Trondheim har han fått lite spilletid for oss, og i følge Ræka kunne ikke Vecchia holde 90 minutter. Men i kampen i Malmö så man ingen tegn til at han manglet kamptrening.
Malmø vant serieåpningen 1-0 på straffespark. Stefano Vecchia spilte 80 min, og var god kampen gjennom, og han var svært nær med å score i hjemmedebuten. Pussig hvor fort formen til en spiller endrer seg når han bare får skifta klubb og miljø.


Godt poeng dette. Vecchia blir jeg å følge meget tett med i tiden fremover. I Rosenborg startet han vel kun 20 kamper (hvor han ble byttet av i de fleste). Det er tynne tall på 2 seesonger hvor alle kamper teller med i statistikken (merk at statistikken er hentet fra soccerway, og er et forsiktig anslag).
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.04.2023 16:04    Post subject: Reply with quote

På påskafton är det Stockholm som gäller för MFF, ett möte med nykomlingen BP, klubben som fotbollsfostrat Stefano Vecchia.

– BP har en väldigt tydlig spelidé, hur man vill bedriva sin fotboll. De är svåra att möta på Grimstas konstgräs och är skickliga på att rulla boll, det gäller för oss att vara noggranna i presspelet.

(...)

Den offensive kraften är inte bara kreativ på planen, han skapar musik också.

– Jag har gjort fem sex singlar.

I vilken stil?

– Poppig reggaeton, där jag sjunger på svenska och italienska.

(...)

– Jag spelar fotboll två tre timmar om dagen. Sedan älskar jag att göra andra saker – som musik, att få koppla av och inte tänka på något annat.

Om du riggar upp en hemmastudio i din nya lägenhet i Malmö, hur många timmar kan du då sitta där?

– Från trettio minuter om jag inte känner viben till fyra timmar i sträck. Om det är off-season med fotbollen kan det bli ännu mer. Jag kopplar bort alla tankar.

Läs mera: MFF-förvärvet: ”Med musiken kopplar jag bort alla tankar”

BP leder 1-0 ved pause.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 12.04.2023 12:20    Post subject: Reply with quote

Hva er det som skjer i Benfica egentlig? Tengstedt og Schjelderup ble kjøpt til dyre summer men står etter 3 måneder med henholdsvis 11 og 1 minutt seriefotball.

Er det liksom planen at de skal vårsesongen kun skal brukes som en tilvenningsperiode eller er de rett og slett ikke gode nok?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 12.04.2023 14:46    Post subject: Reply with quote

Benfica har Goncalo Ramos i stallen (hat trick i VM, valgt foran Ronaldo). Veldig sterk konkurranse der.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 12.04.2023 16:45    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Hva er det som skjer i Benfica egentlig? Tengstedt og Schjelderup ble kjøpt til dyre summer men står etter 3 måneder med henholdsvis 11 og 1 minutt seriefotball.

Er det liksom planen at de skal vårsesongen kun skal brukes som en tilvenningsperiode eller er de rett og slett ikke gode nok?


Vil tro de er mer tiltenkt fra sommeren av muligens. Går jo mot salg av noen spillere for Benfica da. Men om de bare skal være på benken til da, så synes jeg de kunnet ha latt oss låne Tengstedt til sommeren Rolling Eyes

Husker det var en slik situasjon for Haaland når han var i Salzburg. Kom til klubben og fikk knapt spille første halvåret, men når sommeren kom og det ble gjort klart for en ny sesong så fikk han endelig slippe til.

Skal jo huske på at Benfica er med i CL, og til tross for at kvaliteten under topplagene i Portugal ikke er all verden så er det som oftest jevnt i toppen i kampen om gullet. Men nå derimot, om Benfica nå ryker i CL som det ser ut til så kan det hende det blir flere muligheter fremover for Tengstedt (og Schjelderup). I ligaen leder de med 7 poeng med 7 kamper igjen, så det bør vel være muligheter for å slippe til de nå snart. Så vil de få sommeren på å vise seg en plass verdig på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2023 19:28    Post subject: Reply with quote

John Hou Sæter har pådratt seg kragebeinsbrudd.

– Han hadde rett og slett uflaks i landingen etter en duell og brakk kragebeinet, sier leder Eirik Nordtvedt i fysisk-medisinsk avdeling i Ranheim.

Beskjeden fra Nordtvedt betyr et nytt opphold på sidelinjen for den skadeplagede midtbanespilleren.

– Han vil være ute et sted mellom fire til åtte uker, sier Nordtvedt.

Les mer: Gjorde comeback etter skademarerittet - måtte ut med skade etter tolv minutter

Sivert Solli scoret derimot to og sikret blåtrøyene 2-1-seier og en drømmestart på sesongen.

Nå snakker Solli ut om hvorfor det snudde. Aller først:

– Jeg var veldig klar på at jeg ville ha med Sivert. Han er født inn i 4-3-3, en kant med stor arbeidskapasitet. Han har stor fart, er bra i kombinasjonsspillet og har stor lojalitet til slik vi ønsker å spille, roser Kåre Ingebrigtsen.

(...)

– Vi har et veldig fint forhold. Så vet jeg at jeg får spille innoverkant i stedet for back. I tillegg passer 4-3-3 meg fint, det er en formasjon jeg trives i. Jeg har kjent Kåre siden RBK-tiden og vet hva han står for og hva han gjør med en gruppe, sier Solli.

Les mer: Var på vei til å signere for rival. Så kom mannen som endret alt for Sivert (25)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 12.04.2023 21:49    Post subject: Reply with quote

Tomålsscorer i Paris lager nå tydeligvis kvalitetsmusikk

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2023 23:01    Post subject: Reply with quote

Godt observert! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Åge Hareide er i spil til landstrænerjob


Hareide selv ønsker ikke å si noe til VG torsdag kveld, men alt tyder på at den erfarne nordmannen presenteres som islandsk landslagssjef fredag.

Det blir det tredje landslaget Hareide leder fra sidelinjen. Fra før har han ledet Norge (2004–08) og Danmark (2016–20).

Les mer: Opplysninger til VG: Hareide blir Island-sjef

Mandag ble påsken avsluttet med seriestart for fotballherrene til Raufoss. De måtte reise hjem fra Ulsteinvik med tap 0–1 for Hødd.

22-åringen Filip Brattbakk kom aldri inn fra innbytterbenken i kampen, men det var det åpenbare grunner til.

Trønderen hadde nemlig i noen dager gått med brukket nese etter en duell på trening med lagkamerat Andreas Østerud.

(...)

– Etter å ha knekt nesa på plass, regner jeg med at jeg kan trene fra og med onsdag, og at jeg ikke går glipp av noe mer. Fansen kan forvente seg en spillesugen og topp motivert spiller, som har lyst å bidra med mål for dette laget, sier han.

Les mer: Her rusler Filip (22) av banen med brukket nese

Now with AGF, Bjornebye says his ties with Liverpool remain deep and informal discussions have been regularly held about working more closely together.

He told Tribalfootball.com: "It's been very informal, not formal. My contact with Liverpool is professional, but informal, as it was such a big part of my life, Liverpool.

"I lived there for 12 years. I supported them since I was six along with my father. They've been a major, major, major part of my life. It's like a marriage."

Read more: Bjornebye exclusive: AGF and Liverpool working together; Reds fans love loyalty
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 13.04.2023 21:38    Post subject: Reply with quote

Mannen som ga seg i RBK fordi han skulle bli pensjonist har nå altså fått sin andre jobb.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 14.04.2023 07:15    Post subject: Reply with quote

Ja leste det også på morgenen i dag og stussa over det, alt handle jo om hvordan han ville avslutte karrieren på best mulig vis den året.

Han ville vel ut og sa det som ga minst motstand, eventuelt har formen blitt bedre.

Men kult om han får til noe med Island.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 14.04.2023 09:10    Post subject: Reply with quote

Er nok vitaproen som har gjort susen Very Happy
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 525, 526, 527 ... 537, 538, 539  Next
Page 526 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb