English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
solbakken13
Proff


Joined: 20 Mar 2011
Posts: 286

PostPosted: 15.11.2011 21:20    Post subject: Reply with quote

Dette hadde vært et lag som kunne gjort det bra
4-3-3:
------------------------------------Ny keeper----------------------------------------
-------------------------Larsen----------------Staatsgaard-------------------------
Hedenstad--------------------------------------------------------------Ny vingback
--------------------------------------Issah---------------------------------------------
----------------------Dockal----------------------Svensson--------------------------
--------------------------------------Fall-----------------------------------------------
---------Bakenga----------------------------------------------Chibuike--------------
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.11.2011 21:21    Post subject: Reply with quote

Godt råd:

Code:
<center>lag</center>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 16.11.2011 00:57    Post subject: Reply with quote

CopyCat wrote:

INN

Kwarasay / ST produkt=8millioner
Hedenstad=6millioner
Hovland=10millioner
VÃ¥ge Nilsen=8millioner
Aasbak=0
Fall=???
Ã…sen=0
Berntsen=0


Syns vi skal droppe spillere som Våge Nilsen. Han mangler fart noe laget vårt skriker etter og med den fotballen som folk vil se på Lerkendal så er tempo viktig for en vingback.

Kwarasay har fått en god start på landslags karrieren sin så jeg tror vi må ut med mye mer en 8 mill for han. Og skal vi først betale fantasi summer for en keeper så burde det være en bedre keeper en Kwarasay.
Når det kommer til keeperspørsmålet så burde vi snakke med Bratseth, navnet hans betyr fortsatt noe i Tyskland og jeg tror vi kan få en bedre keeper til en billigere penge ved å se utenfor Norge.

Hvis Hovland blir solgt til et norsk lag så tror jeg vi ligger langt nede på listen over potensielle arbeidsgivere. For Hovlands fremgang så håper jeg han finner et lag som kjemper om opprykk i the championship sånn at han får spille samtidig som presset ikke er for stort.

CopyCat wrote:

Hoftun=Joakim Jonsson
Jönsson=Trond Sollied
Henriksen=Stig Inge Bjørneby
Jamtfall=Frode Grodås


Joakim Jonsson? var vi virkelig ikke høyere ambisjoner en dette?
Skal vi hente en SD så burde vi ihvertfall hente noen som vet hva som kreves i en klubb som Rosenborg.

Frode Grodås var en okey keeper og en okey keepertrener, kanskje det er på tide å hente kompetanse fra land som er kjent for å få frem gode keepere?

S.I. Bjørneby burde ikke bli assistent i Rosenborg, assistenten burde hovedtreneren få bestemme siden dette er noen som skal utfylle han og da er det viktig at det er noen han respekterer og lytter til.

Sollied vil jeg ikke ha nettopp pga hans oppførsel ovenfor Rosenborg, han har hatt flere muligheter men har alltid brukt oss som et verktøy for å få bedre kontrakter i andre klubber.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.11.2011 01:32    Post subject: Reply with quote

Som assistent kunne jeg gjerne tenke meg å prøve et alternativ vi allerede har i klubben - Trond Norsteien. Denne gangen er dog grunnen at han er ekstremt faglig dyktig, ikke tidligere meritter i RBK-drakta.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 16.11.2011 07:43    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Zorac. Tror også Trond Norsteien kan gjøre en bra figur der.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.11.2011 08:52    Post subject: Reply with quote

blir Nordsteien flyttet opp tror jeg Jonsson kunne ha vært en mer enn kurant erstatter. Men aller helst burde Jonsson vært en partner/makker til Stig (evt. som et slags bindeledd mellom/kombo av de to ovenfornevnte) hvis han først skal hentes til klubben.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 16.11.2011 09:14    Post subject: Reply with quote

Jonsson som spillerutvikler? Han er jo sportsdirektør.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 16.11.2011 09:29    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Skulle ønske du kunne gi meg adressen til hypnotisøren din, slik at jeg kan vokne opp i morgen med samme optimisme for 2012 som du har, så får jeg heller vokne igjen, når JJ er ferdig med kontrakten.


Trenger ingen hypnotisør. Det handler bare om å se litt bakover og framover i tid, og ikke være så ensidig opptatt av følelsene her og nå.

Se på hva som var situasjonen for noen få og veldig mange år siden. Se på hva folk sa på ulike tidspunkt og hva som skjedde. Sette seg inn i situasjonen i historisk sammenheng, og forstå hvilke forutsetninger som lå til grunn.

Årets sesong har langt fra svart til forventningene og spådommene mine. Verken på publikumssiden eller den sportslige.

At grunnlaget er godt foran neste sesong er jeg imidlertid ikke i tvil om. Vi har glimtvis i høst sett gode tendenser. Det er antakelig først neste sesong vi har satt et lag ut fra forsterkningene i høst og som svarer til de forventningene Jönsson hadde da han underskrev kontrakten.

Litt av problemet til RBK er at det over år har bredd seg en misnøye ettersom produktet norsk fotball har blitt forringet. Selv i en god sesong som i fjor var det liksom ikke noen stor "go" rundt klubben.

Det er ganske paradoksalt at perioden 2005-2008 med ett seriegull, to femteplasser og en sjuendeplass ble oppfattet som et Mekka i forhold. Men det har med hele Tippeliga-opplegget å gjøre. Det var slett ikke bra det vi ble presentert da heller, men hypen lå som et teppe over norsk fotball, alle skulle på kamp uansett mandag, sent søndag eller whatever. Ingen sytet over noe.

Nå er kravene helt andre, og de er ikke innfridd. Særlig ikke i år. Men det er lov å ha trua foran 2012 likevel, synes nå jeg.

Jeg minner ellers om situasjonsbeskrivelsen i min siste RBK-blogg, om du skulle tro at jeg kun lever i en verden hvor alt ser rosenrødt ut.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 16.11.2011 09:37    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Se på hva som var situasjonen for noen få og veldig mange år siden. Se på hva folk sa på ulike tidspunkt og hva som skjedde. Sette seg inn i situasjonen i historisk sammenheng, og forstå hvilke forutsetninger som lå til grunn.


Det er vel akkurat det enkelte her på forumet har gjort i en årrekke. Gutteklubb-ledelse og at pengekista kontinuerlig tømmes gjør sitt til at Rosenborg bare blir en klubb blant mange på sikt, til tross for ok resultater i øyeblikket. Det er et varsko at tittelen som byens beste lag bestrides av Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 16.11.2011 10:00    Post subject: Reply with quote

Tittelen byens beste lag deles vel ikke ut til Strindheim om de slår RBK i cupen eller om Ranheim slår RBK i en treningskamp.

Gutteklubb har RBK alltid vært, og det var antakelig noe av grunnen til at den kom i det uføret den gjorde utover 2000-tallet. Stridighetene mellom de som mener at man skal jobbe videre ut fra Eggen-arven og de som vil stake ut en ny kurs ligger jo stadig der.

Mitt inntrykk er at for mange her på forumet ikke evner å sette seg inn i ting i historisk perspektiv i det hele tatt. De syntes ting var så bra i 2006 og 2007, har ingen begrep om hva situasjonen var før storhetstiden startet for alvor midt på 90-tallet og så videre.

Jeg er dog enig i at vi ikke tåler mange år uten e-cupsuksess og stabile hjemlige prestasjoner før vi får en meget tung jobb med å komme på fote igjen.

Jeg er likevel ikke med på den ensidige svartmalingen som enkelte driver med. Det har vært mørkt den siste tida, men det trenger ikke være noe varig mørke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 16.11.2011 10:03    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er et varsko at tittelen som byens beste lag bestrides av Ranheim.

Ikke bra å tape en treningskamp mot Ranheim, og hvertfall ikke på den måten det etter rapportene skjedde.
Men at de tar tittelen byens beste lag er vel noe drøyt. Går alle resultat mot RBK i de to siste rundene, kan vi ende på 7.plass (forutsatt at Aalesund ikke klarer å ta igjen 28 mål på oss). Ranheim endte på 4.plass i 1.div, en divisjon der de 3 beste fra fjoråret er 3 av de 4 nederste i TL i år.
Opp gjennom årene har vi tapt enkeltkamper mot mye rart (cupkamp mot Strindheim f.eks.) uten at det hersker noen tvil om hvem som er best i byen og Trøndelag.
Ranheim hadde ikke slått oss om vi hadde spilt som mot Molde f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 16.11.2011 10:09    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Mitt inntrykk er at for mange her på forumet ikke evner å sette seg inn i ting i historisk perspektiv i det hele tatt.


Nøyaktig! Her er det grunn til litt selvinnsikt for noen og enhver.

kristobal wrote:
Det har vært mørkt den siste tida, men det trenger ikke være noe varig mørke.


Jeg synes ikke det har vært så mørkt de siste årene med flere seriemesterskap. Men over åskammen har jeg sett sett truende skyer. Det er disse jeg har advart mot.

Til slutt må denne forestillingsverdenen om at det å ønske å rette på problemene er så fryktelig negativt. Det som er negativt er å feie problemene under teppet, og legge hodet i sanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 16.11.2011 10:09    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Som assistent kunne jeg gjerne tenke meg å prøve et alternativ vi allerede har i klubben - Trond Norsteien. Denne gangen er dog grunnen at han er ekstremt faglig dyktig, ikke tidligere meritter i RBK-drakta.


At Rosenborg skal ha en fast assistent trenere ansatt blir helt feil i mine øyne, hovedtreneren burde få hente den assistenten han vet utfyller han. Det Rosenborg burde jobbe med er at vi har best mulig kompetanse i trener teamet rundt disse to rollene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 16.11.2011 10:27    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Til slutt må denne forestillingsverdenen om at det å ønske å rette på problemene er så fryktelig negativt. Det som er negativt er å feie problemene under teppet, og legge hodet i sanden.
Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 16.11.2011 10:39    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Til slutt må denne forestillingsverdenen om at det å ønske å rette på problemene er så fryktelig negativt. Det som er negativt er å feie problemene under teppet, og legge hodet i sanden.


Men det er nettopp dette vi gjør når vi gang på gang går etter treneren.
Hvert år har medlemsmassen muligheter til å forandre retningen Rosenborg går i uten at det blir gjort, det finnes ingen opposisjon i Rosenborg og da ender vi opp med de problemene som vi har i dag. Som jeg har sagt tidligere så virker ikke Rosenborg som medlemsklubb fordi medlemmene ikke tar oppgaven seriøst nok, det er vår jobb å passe på at styret innholder den rette balansen av sportslig ambisjoner og økonomisk klokskap.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.11.2011 10:53    Post subject: Reply with quote

Det hadde ikke vært opposisjon i 2008 heller om ingen rekrutterte/agiterte.
SÃ¥ sett i gang! Engasjer folket!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 16.11.2011 11:00    Post subject: Reply with quote

Jeg prøver igjennom innleggene mine her på forumet.

Jeg vil gjerne komme i kontakt med flere som føler som meg at det er på tide med forandring. At Svendsen ikke stiller til gjenvalg betyr lite for meg når det er valgkomiteen som anbefalt han som skal finne en ny løsning.

Sånn som situasjonen er nå så trenger vi noen med økonomisk klokskap som styreleder sånn at vi får ordnet opp i det økonomiske rottet vi har kommet oss opp i. Men da trenger vi en nestleder som kan være med å styre de sportslige ambisjonene sånn at det blir den balansen som trengs i styret.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.11.2011 11:17    Post subject: Reply with quote

Kunne vært fint om det fantes folk som ikke måtte tvangsinnmeldes i Januar også...

Uansett, du finner vel likesinnede her: http://www.facebook.com/g...446221320/
Var jo linket til her inne tidligere.


Problemet er ikke at folk ikke vil gjøre noe, men de må litt ledes til vanntrauet.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.11.2011 16:59    Post subject: Reply with quote

Kosmos stiller et betimelig og retorisk spørsmål i "På sidelinjen":


_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 19.11.2011 17:03    Post subject: Reply with quote

Hahahaha Klasse! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 19.11.2011 17:43    Post subject: Reply with quote

Damn, Kyrre Smile
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 19.11.2011 17:44    Post subject: Reply with quote

hehehehehe nice one Very Happy
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.11.2011 18:12    Post subject: Reply with quote

Hva kan jeg si, det faller så lett for meg!

Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 20.11.2011 21:31    Post subject: Reply with quote

På banen trenger vi først og fremst fart og trygghet i forsvar. Det kan kjøpes.

Verre er det med problemer som er grodd fast i organisasjonen og fremstår som fredet mot utskifting.

Solskjær kom til fiskerlandsbyen med sitt eget team; assistenttrener og keepertrener. De lagde gull av gråstein på ett år. Blant annet ved å jekke ned primadonnaer, som Forren og Hoseth, konsekvent rotering på laget og en team-spirit som ser ut til å mangle i RBK 2011.

De som kommer til RBK må slite med Henriksen og Jamtfall, som synes best egnet til det motsatte. Bidra til å gjøre spillere med potensiale kronisk underpresterende.

Ikke noe forsvar for Jönsson, som ikke ser ut til å evne å få spillerne til å tro på sin (eventuelle?) spillestil, som har for lav evne til å kommunisere at for dårlige prestasjoner er uakseptabelt og som overraskende nok ser ut til å ikke klare å vinne "svenskeklikkens" respekt.

Neste år vil jeg ha en trener som blir forbannet og sur etter tap. Og som dermed skaper nullaksept for tap. Og spillere helt uten klippekort.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 20.11.2011 22:10    Post subject: Reply with quote

Ledertyper og pasningsspill er fraværende.

Eneste som fremstår litt som en leder er Larsen. Få inn en eller to vinnerskaller + noen spilleren med fart og som klarer å ta imot og sende en pasning så er mye gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 74, 75, 76  Next
Page 4 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb