English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vadim Demidov
Goto page 1, 2, 3 ... 97, 98, 99  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2007 12:01    Post subject: Vadim Demidov Reply with quote

Spilleren bekrefter sjøl at RBK er interessert:

- Vet helt ærlig ikke så mye om det. Eneste jeg har hørt er at de er interessert. Har selv ikke vært i kontakt med dem.

Les mer: Vadim Demidov til Rosenborg?

Etter det Ringerikes Blad erfarer, er det lite sannsynlig at U21-landslagsspilleren Vadim Demidov blir solgt for under fem millioner kroner.

- Rosenborg er en spennende klubb, de og fyller jo stadig på i spillerstallen. Men det er flere attraktive i vår øverste serie, uten at jeg vil utdype det mer. Først må eventuelle tilbud komme, sier Demidov.

Les mer: Toppklubber jakter juvelen

For øvrig: VG-børsen 2007
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kenn30
Junior


Joined: 02 May 2005
Posts: 29
Location: Jessheim

PostPosted: 22.10.2007 12:40    Post subject: Reply with quote

Sikkert en spennende spiller, men er det veien å gå å plukke spillere fra 1.div ? På sikt ja, men kan ikke gå rett inn å styrke laget pr i dag er jeg redd.
_________________
Svart å kvit te døden tar mæ!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 22.10.2007 12:46    Post subject: Reply with quote

Si ikke det... 21 år gammel norsk forsvarsspiller, fast på U21-landslaget. Han er jo eldre enn for eksempel Andreas Nordvik, og har i tillegg fått masse verdifull førstelagserfaring. Ingen vits i å tenke seg mer om - løp og kjøp!

EDIT: Ifølge Wikipedia kan han bekle alle roller bak og på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 22.10.2007 12:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er også positiv uten at jeg har sett han spille. Synes å huske at flere TL-klubber var ute etter han før denne sesongen, han har tydeligvis spilt meget bra i 1.div for en relativt dårlig klubb, og er u21-landslagsspiller. Og Kenn30, det er jo mange eks på ukjente spillere som kommer fra divisjonene under og "tar TL med storm", dette kan jo være en av dem for alt vi vet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 22.10.2007 12:54    Post subject: Reply with quote

Kenn30 wrote:
Sikkert en spennende spiller, men er det veien å gå å plukke spillere fra 1.div ? På sikt ja, men kan ikke gå rett inn å styrke laget pr i dag er jeg redd.


Tja, er det egentlig så stor forskjell på det, og å plukke noen rett fra juniorstallen da? Vi har jo flere eksempler i de siste årene på juniorer som har gått rett inn i A-stallen (Jamtfall, Skjelbred, Tettey)
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2007 13:08    Post subject: Reply with quote

Tingen er vel at vi trenger spillere som går rett inn i første ellveren ala Sapara. Og ikke spillere som blir sittende på benken...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.10.2007 13:14    Post subject: Reply with quote

Det spørs litt hvilken rolle han er tiltenkt. Er han framtidsprosjekt for midtbanen er det ingen fare. Midtbanen i dag er god, og Demidov vil få et år på seg minst på å spille seg inn. Dersom han skal spille forsvar, er det en grei start. Vi får eventuellt en ung lovende spiller som garantert ikke står tilbake for det meste av forsvaret vi har i dag. Får vi en "feiting" ved siden av, kan det fort bli en bra kombo. Jeg har kun sett han en gang, det var vel nå i helga. Der var han meget god offensivt, og bidro mye. Han var teknisk flink, relativt kjapp og fungerte som playmaker på mange måter.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 22.10.2007 13:14    Post subject: Reply with quote

Noe av grunnen til at vi har unge spillere som blir sittende på benken (Jamtfall, Nordvik for eksempel) er gjerne at de mangler erfaring og den tryggheten man får ved å være fast i førsteelleveren over tid. Både Strand og Winsnes ble jo mye bedre og tryggere i spillet etter at de ble utleid i en sesong og fikk spille fast. Vadimov har allerede gjennomgått denne fasen, og vil formodentlig være en ganske moden spillertype allerede. Når vi i tillegg vet at vi fortsatt trenger minst en til to nye spillere i backfireren selv etter å eventuelt å ha skaffet denne karen, ser jeg ikke problemet. Det eventuelt største problemet kan være at Nordvik får en litt lengre vei til førstelaget enn han har nå.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 22.10.2007 13:38    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Noe av grunnen til at vi har unge spillere som blir sittende på benken (Jamtfall, Nordvik for eksempel) er gjerne at de mangler erfaring og den tryggheten man får ved å være fast i førsteelleveren over tid.


Jeg vil også hevde at noe av grunnen for de det gjelder - med tanke på opprykk fra egne rekker - er at de antageligvis ikke er store nok talenter til å kunne spille i førsteellveren på et lag som Rosenborg.

Jeg vil påstå at Skjelbred og Tettey er helt spesielle tilfeller, man må ikke
tro at tilsvarende matching kan få opp hvem som helst av juniorene.

Mitt tips er at Jamtfall og Nordvik spiller i andre klubber ila et par år (hvis ikke det skjer allerede nå til vinteren).

Det å hente inn andre spillere som dominerer U-landslagene er veldig viktig for et lag som Rosenborg. Dersom spillerne Reginussen, Demidov og Elyonussi er stamspillere og dominerer på et slikt lag er det naturlig for oss å gå for disse. Gjerne se talentene i disse et stykke før de når U-21 da, hvis ikke blir det dyrt i lengden...
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 22.10.2007 13:56    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Jeg vil også hevde at noe av grunnen for de det gjelder - med tanke på opprykk fra egne rekker - er at de antageligvis ikke er store nok talenter til å kunne spille i førsteellveren på et lag som Rosenborg.

Jeg vil påstå at Skjelbred og Tettey er helt spesielle tilfeller, man må ikke
tro at tilsvarende matching kan få opp hvem som helst av juniorene.

Jeg er både enig og uenig i det du skriver. Det er ikke uten grunn at størstedelen av juniorspillerne i RBK forsvinner ut av klubben - de fleste er rett og slett ikke gode nok i lengden. Men noen av dem som fyker ut døra hevder seg likevel etter hvert på tippeliganivå for andre lag, noe som kan være et tegn på feilprioriteringer hos oss - da helst manglende vilje til å satse på ungguttene eller å i det minste låne dem ut for å la dem få spilletid. Det tar jo som kjent en sesong eller to før juniorspillerne blir varme i trøya og hever seg til seniornivå - jfr nevnte Tettey og Skjelbred (selv om Skjelbred var rimelig kjapt opp på nivået før beinbruddet). Hvis vi har sjansen til å hente inn en spiller som ser ut til å ha unnagjort mesteparten av "rekruttperioden", bør vi absolutt gjøre det.


puckno wrote:
Det å hente inn andre spillere som dominerer U-landslagene er veldig viktig for et lag som Rosenborg. Dersom spillerne Reginussen, Demidov og Elyonussi er stamspillere og dominerer på et slikt lag er det naturlig for oss å gå for disse.

Der er vi i hvert fall helt enige, og dette er et punkt jeg mener RBK har vært for svake på de siste årene. Ok, vi hentet Braaten da han fortsatt var U-landslagsspiller, men utenom han har det vel vært rimelig magert.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.10.2007 14:37    Post subject: Reply with quote

Fatter ikke at han vill til RBK hvis det er tilfellet. Hadde hellet gått til Tromsö
Back to top
View user's profile Send private message
Yngve87
Senior


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 107

PostPosted: 22.10.2007 15:29    Post subject: Reply with quote

Ble ikke Demidov i sin tid vraktet i Sandefjord? Kvalitetstegn.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 22.10.2007 15:43    Post subject: Reply with quote

Mulig det er dette du tenker på:

Quote:
Vadim Demidov var i 2006 på prøvespill i toppklubben Stabæk, men ble funnet for lett. Få dager senere snappet Hønefoss opp spilleren.

(Fra Wikipedia)
Back to top
View user's profile Send private message
Yngve87
Senior


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 107

PostPosted: 22.10.2007 15:45    Post subject: Reply with quote

Ikke det jeg tenker på, men alltids bra med mer informasjon. Jeg mener å ha lest at han ikke fikk kontrakt med Sandefjord, men det var på et annet forum.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 22.10.2007 16:01    Post subject: Reply with quote

Det var noe rot med Sandefjord ja:

Ikke mer SF for Vadim (Sandefjords Blad 19.10.07)

EDIT: - Bedre oppfølging nå (Sandefjords Blad 19.10.07)


EDIT 2: http://www.norskefans.com...sp?id=9594
Quote:
Som nevnt, det er på midtbanen Vadim har kommet mest til sin rett i Hønefoss, og han er har de fleste egenskaper man kan ønske seg hos en midtbanespiller. Han er taklingssterk, og kan vinne ballen selv. Samtidig er han i stand til å gjøre noe med den på egenhånd, i motsetning til mange andre typiske ballvinnere. Han er også løpssterk, selv om han neppe blir den nye Leo. Det kan kan forbedre, er å ta de riktige valgene, både med og uten ball. Her har Vadim mye å lære av sin kaptein, mens han er mer fremtredende på andre områder.


Mye å finne om Demidov bare man tar Google til hjelp, gitt.

Etter å ha lest litt om ham, merker jeg at jeg ble skikkelig ivrig på at han skal hentes inn til oss - sånn blir man etter en sesong med begredelig få høydepunkter.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 22.10.2007 17:02    Post subject: Reply with quote

Nei, han holder ikke mål, men kan være interessant som et prosjekt.... Han bør nok gå veien om andre tippeligaklubber først..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 22.10.2007 17:19    Post subject: Reply with quote

ikke noe "told u so" her, men denne skrev jeg i mars:
"spællåtmæ
Senior


Registrert: 05.03.2007
Innlegg: 131
Bosted: Hønefoss
Skrevet: 10.03.2007 01:57 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

kunne demidov vært noe for rbk? har imponert for hbk i vinter og stått frem som sikker og rutinert til tross for sin unge alder. gåre skal visst også ha latt seg imponere av han i landskampene. skal bli spennende å følge han utover våren."

jeg er faen ikke dum jeg .....
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 22.10.2007 17:22    Post subject: Reply with quote

jeg bor i hønefoss og ser en del hbk kamper. kan anbefale denne fyren. har spilt midtbaneanker for det meste i år, men er absolutt sterkest som stopper. var banens beste mot ham kam sist ....i følge både meg og ringerikes blad.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 22.10.2007 17:34    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Nei, han holder ikke mål, men kan være interessant som et prosjekt.... Han bør nok gå veien om andre tippeligaklubber først..

Har du sett ham i aksjon?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 23.10.2007 12:34    Post subject: Reply with quote

Merkelig at han ble vraket i Sandefjord da...., men spillere kan selvsagt utvikle seg mye i løpet av et år da. Uansett er 1. div og u21 noe annet enn TL og CL. Dessuten har vi jo allerede Nordvik i denne kategorien da.....
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 23.10.2007 14:35    Post subject: Reply with quote

Nordvik sitter jo på benken på U21, mens Demidov spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2007 14:41    Post subject: Reply with quote

Nordvik sitter på benken fordi han ikke får spilletid på klubblaget. Syns egentlig denne prioriteringen av de som spiller på klubblagene sine blir feil på et aldersbestemt landslag.
Back to top
View user's profile Send private message
Jotjar
Junior


Joined: 23 Oct 2007
Posts: 32

PostPosted: 23.10.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Nei, han holder ikke mål, men kan være interessant som et prosjekt.... Han bør nok gå veien om andre tippeligaklubber først..


Hvorfor holder han ikke mål? Jeg tror Vadim er god nok til å kunne spille solid i TL allerede neste år, ut i fra hva han har vist i HBK og på U21 i år. Han har ikke stått noe tilbake for Tettey og Skjelbreid i de u-landskampene jeg har fått sett. Nå sier jeg ikke da at han skal spille seg inn som fast på RBK og ta Norge med storm, men han er definitivt god nok til å kunne kjempe om den dype midtbanerollen deres, slik situasjonen er nå.

spællåtmæ wrote:
har spilt midtbaneanker for det meste i år, men er absolutt sterkest som stopper.


Tja. Han har spilt klart flest kamper som midtstopper i år. I alle treningskampene i vinter, og frem til langt utpå sommeren. Er vel bare de siste 8-9 matchene han har spilt på midtbanen. Men det er definitivt her han har imponert mest, og her jeg tror ferdighetene hans best kan bli brukt.

Brady wrote:
Nordvik sitter på benken fordi han ikke får spilletid på klubblaget. Syns egentlig denne prioriteringen av de som spiller på klubblagene sine blir feil på et aldersbestemt landslag.


Vel, det kan jo og ha noe med at U21-landslaget har mange forsvarsspillere som blir vurdert som bedre. Som midtstopper er han neppe et reelt alternativ, der er det mange foran han. På backene har Arnar Førsund, Steffen Hagen, Kevin Larsen, Ruben Imingen og Morten Hæstad startet i år, i tillegg til at Nordvik har startet en kamp. Felles for alle disse, med unntak av Imingen , som nå er skadet, samt delvis Hagen, er vel ikke akkurat at de får masse spilletid i klubbene sine. Men de blir vurdert som bedre, noe det er vanskelig å være uenig i.
_________________
https://www.facebook.com/...jornetcom/
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

Alle de du nevner får da bra med spilletid i klubbene sine, selv om de ikke spiller alle kampene. Nordvik får ikke spilletid, med unntak av et par 5-minutter.

Arnar Førsund - 154 minutter i serien, i tillegg til at han har spilt fra start i Europacupen
Steffen Hagen - 1178 minutter
Kevin Larsen - 359 minutter
Ruben Imingen - 656 minutter
Morten Hæstad - 996 minutter

Nordvik er klart bedre enn disse etter min mening.

Den kampen Nordvik startet i var han den eneste som fikk spesiell ros av trener Gåre. Da hadde han spilt noen kamper for Haugesund og fikk slippe til på venstrebacken. Så gikk han til RBK og ble plassert på benken på U21-landslaget.

Det samme skjedde med Michael Jamtfall. Han fikk spille noen treningskamper for RBK, og lagde straffespark samt var vår farligste angrespsspiller i en U21-treningskamp på vårparten. Når serien startet var han trygt plassert på benken i RBK, og fikk ikke spille mer for U21.

U21-laguttakene er en stor vits. Jeg mener Jo Sondre Aas er bedre enn de spissene som er der, med unntak av Tarik som brukes oftest på ving.
Back to top
View user's profile Send private message
Jotjar
Junior


Joined: 23 Oct 2007
Posts: 32

PostPosted: 24.10.2007 14:47    Post subject: Reply with quote

Nordvik har, med tiden i Haugesund, 676 spilte minutter, så å dra spilletidskortet nytter ikke. Førsund har en god del tid i KIL. Alle disse fem har fått en del spilletid, men med unntak av skadede Imingen og delvis Hagen, har ingen av disse spilt fast gjennom hele sesongen. Imingen var et klart valg som venstreback på U21, helt til han ble skadet.

Kampen Nordvik startet var vel en treningskamp (?), hvor det var kommet en god del forfall.

At du mener Nordvik er klart bedre enn de fem andre er egentlig direkte latterlig, og er vel kun et resultat av hvor han spiller. Som _back_ er Førsund, Hagen og Imingen for meg klart foran, mens han er jevn med Kevin Larsen på den plassen, for å være snill med han. Hæstad er ingen back, men har allikevel blitt foretrukket.
_________________
https://www.facebook.com/...jornetcom/
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 97, 98, 99  Next
Page 1 of 99

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb