English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillerne som aldri kom
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 25.02.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Tenker begge ville falt litt igjennom for oss, selv om Hovland litt vel ofte får oss til å lure fælt på om vi ikke like gjerne kunne kjørt Wangberg eller Rismark Eggen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 25.02.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ja, helst det. Men når vi ser på gapet mellom Skammelsrud og Selnæs, og gapet etter Selnæs, så skjønner vi jo at det ikke er så enkelt å finne frem til en god sentral midtbane. Men men, den tid den sorg.
Annan var vel bra..
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 25.02.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Defensivt rivjern men ikke den offensive kapasiteten som Skammelsrud/Selnæs.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.02.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

Angående Løkberg så må det vel sies at han ikke har 'falt igjennom' i like stor grad i Viking som i Brann, til tross for at Viking er og var vesentlig bedre enn Brann. Det kaster om ikke annet et lite skjær av usikkerhet over vurderingen av Rismark som for dårlig for bergenserne. Det er ikke judging current ability som er den store forsen til herrene Soltvedt og Nilsen.

Basert på prestasjonene til våre venstre midtstoppere siden da så er det vel åpenbart at vi like gjerne (kanskje med fordel) kunne hentet og brukt Eggen Rismark. Nå bør det være totalt uaktuelt med både ham og Løkberg - de er ikke gode nok til å være klare forsterkninger umiddelbart, og for gamle til å skulle vokse seg inn i en rolle i RBK.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.02.2020 21:14    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis var det mer Sagbakken og Lyng i Adressa som ville ha Ranheim-duoen til Rosenborg enn at klubben sjøl ville det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Bolly forteller at han ikke bare kontaktet Molde, men at han gikk bredt ut. Det inkluderte andre store Eliteserie-klubber og kunne fort ha endt annerledes.

– Molde hadde vært interessert tidligere, så jeg følte det var håp der, men jeg måtte sikre meg selv, så jeg kontaktet flere klubber. Jeg snakket med Brann. Jeg kontaktet Rosenborg også, men det var ikke noe svar å få der. Jeg tekstet Bjørnebye, men han svarte ikke, så det var ikke så interessant, tror jeg. Det ble til slutt Molde og det er jeg glad for. Det var mitt førstevalg, sier Bolly.

Les mer: Sendte desperat SMS for å spille i Rosenborg eller Brann – så kom redningen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.04.2020 09:27    Post subject: Reply with quote

Han svarte ikke, faktisk.

Ikke at jeg på noen som helst måte mener vi burde ha hentet Mathis Bolly, men når en noenlunde merittert fotballspiller i norsk skala forhører seg om muligheten hadde det jo vært minimum for normal høflighet å svare.

Det er veldig sjelden det dukker opp ny info som forteller at "denne karen var det litt synd at vi ikke fikk beholde" når det gjelder Bjørnebye.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 02.04.2020 12:54    Post subject: Reply with quote

Skandalen er jo at Bjørnebye ikke gadd å svare en gang. Begynner å lure på om det kan ha skjedd flere ganger, og hvilke andre felt av jobben sin han har forsømt..

Når det skal sies, jeg tror faktisk Bolly kunne vært en brukbar signering for oss. Når vi så vingsituasjonen i fjor så har jeg ganske stor tro på at han hadde vært en bedre ving, eh, sidespiss i Rosenborg. Hadde vel løst jobben bedre enn både Yanni, Akintola og Søder/Maars.
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 02.04.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Selv en introvert sportslig leder bør kunne svare på sms.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 02.04.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Helt uproblematisk i mitt hode at henvendelsen fra Bolly tilsynelatende ble ignorert av Bjørnebye. Vi skal sikte høyere enn det altså, og heller bruke energi på spillere som er interessante
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 02.04.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Tror det hadde blitt rimelig dårlig stemning her inne om vi hadde gått inn for å kjøpe enda en skadeutsatt ving.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.04.2020 19:41    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke veldig ressurskrevende å svare med et høflig "nei takk", og såpass bør vi kunne forvente på en direkte henvendelse til en leder med overgangsansvar i en klubb med postulater som folkelighet og åpenhet.

Det er imidlertid ikke overraskende da vi tidligere har blitt fortalt at han aldri tok kontakt med Ciljan, for eksempel. Bjørnebye var - alt annet til side - fryktelig dårlig på kommunikasjon.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.04.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Igjen: absolutt ingen mener vi burde sagt 'ok da, her er en drakt' bare for å være høflig.

Men å svare på en tekstmelding er obligatorisk i den rollen - det er jo ikke som om det var Cato Gruskleppen fra Trond som inviterte seg selv på prøvespill. Det er en kar som har U-landskamper for Norge og A-landskamper for Elfenbenskysten.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.04.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg faktisk Cato bør få svar også.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 03.04.2020 22:46    Post subject: Reply with quote

Skal 20 år gamle Sayed fra Iran som har sendt mail til 39 personer i Rosenborgsystemet få svar også? Fra alle sammen?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 04.04.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Forskjell på "20 år gamle Sayed fra Iran" som sikkert ikke har vist noenting, og norske Bolly som har gjort det svært bra i Norge tidligere. Igjen, som andre er inne på, så betyr ikke det automatisk at han skal få kontrakt øyeblikkelig, men SIB kunne i det minste invitert han på prøvespill eller svart med et "nei takk". Det er tross alt jobben hans. Eller var - og godt er det.

Det handler både om høflighet og profesjonalitet. Begynner å skjønne denne "ovenfra og ned"-holdningen noen har beskrevet SIB hadde.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.04.2020 09:51    Post subject: Reply with quote

Bagh wrote:
Skal 20 år gamle Sayed fra Iran som har sendt mail til 39 personer i Rosenborgsystemet få svar også? Fra alle sammen?


Nei, men det er vel kanskje greit med ett svar som fortrinnsvis bør komme fra den eller en av de som er ansvarlig for logistikk eller denne/disses "sekretær".

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har det minste innblikk i innboksen på Brakka, men jeg regner ikke med at det er flere titalls slike forespørsler daglig. Jeg tar det også for gitt at noen ser på alle henvendelser som kommer inn, og det tar ca ti sekunder å svare "takk for henvendelsen, men vi er ikke interessert på nåværende tidspunkt". Det skal være en ganske heftig haug med henvendelser daglig om dette skal være en prosess klubben ikke har tid til. Det er jo ikke snakk om noen stor prosess hvor man må gå gjennom CV, intervjue og sammenligne kandidater, dette. Det er i de aller fleste tilfeller kun snakk om et enkelt og greit avslag.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 04.04.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke 20 år gamle Sayed som er problemet her. Han skrev ti linjer tekst, men det er de andre som beviselig har et snev av talent og sender inn videoer og styrer og står i. De som er, per nå, mellom Sayed og Bolly og på sikt kan bli gode. Det er ganske mange som det faktisk burde blitt brukt tid på. Se for deg stemningen her på webben når man finner ut 3 år etterpå at Akinbobola fra Ghana, som henvendte seg til Rosenborg og ikke fikk svar, gikk til Lillestrøm og bøtter inn mål der.
Da kommer alle til å kreve at man ikke bare hadde avfeid alle slike henvendelser.
Vurderingen på Sayed er enkel, han har ingenting å vise til, men vår venn fra Ghana har en 5 minutters video pluss noen flere klipp. Det går veldig fort 10 min pr henvendelse da. Det baller fort på seg og jeg vet ikke om man skal bruke tid på det eller ikke. Så kan det hende at det lønner seg å avfeie alle da det er veldig mange tonn gråstein før man finner en liten gullklump. Men jeg håper Brakka har kontroll.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Onsdag formiddag bekreftet Robert Stene til lokalavisen Trønderbladet at han er ferdig i Melhus og at han er klar for en ny klubb. Den klubben er etter all sannsynlighet Nardo.

(...)

Ingen har scoret mer enn Stene i Norges nest-øverste divisjon. Han scoret sitt første i divisjonen for 14 år siden, da han utliknet til 3-3 for Hønefoss mot Bryne på overtid. Siden ble det 109 mål til for Ranheim, Fredrikstad og Levanger.

I 2012 trente han i flere perioder med RBK, men spilte i stedet eliteseriefotball med FFK. Den visa endte med at Stene ble matchvinner på Lerkendal i siste hjemmekamp og knuste gulldrømmen til trønderne.

Les mer: Ingen har scoret mer enn den historiske måljegeren. Nå nærmer han seg Nardo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.04.2020 21:58    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen tok Kjetil Steen i 1996 og 1997 med på Rosenborg-treninger da flere RBK-spillere var på landslagsoppdrag. Han tok det nivået greit som 16- og 17-åring. Så god var han.

(...)

- Det er klart at den første landslagssamlinga som 16-åring var spesiell. Jeg husker Tommy Øren og John Carew satte på pay-tv på hotellrommet samtidig som de sa at NFF tok regninga. Sånn fungerte det visst der, ler 40-åringen, som har landskamper på U16-, U17- og U18-nivå.

Les mer: - Laget mitt var nesten like god på fest som på banen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.05.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

"Nantes have struck a deal to sign 22-year-old Liverpool midfielder Pedro Chirivella on a free transfer to a 3-year contract"

https://www.getfootballne...liverpool/
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 09.05.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Svært synd at ikke Chirivella havnet hos oss når han var aktuell. Ville forsterket oss kraftig på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.08.2020 00:46    Post subject: Reply with quote

https://www.sportsbibelen...6-ZEossM44

– Det må være Sanches. Vi var i dialog med agenten hans. Så vidt jeg kan huske var det bare én grunn for at det til slutt strandet, sa Ingebrigtsen.

– Hadde de fortsatt med treneren (Paul Clement), så tror jeg vi hadde klart å få det til. Sanches var i unåde hos treneren (Clement), men så skiftet Swansea manager til en portugiser (Carlos Carvalhal), og da var det kjørt, fortalte 54-åringen til slutt.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 21.08.2020 07:48    Post subject: Reply with quote

Bagh wrote:
Nå er det ikke 20 år gamle Sayed som er problemet her. Han skrev ti linjer tekst, men det er de andre som beviselig har et snev av talent og sender inn videoer og styrer og står i. De som er, per nå, mellom Sayed og Bolly og på sikt kan bli gode. Det er ganske mange som det faktisk burde blitt brukt tid på. Se for deg stemningen her på webben når man finner ut 3 år etterpå at Akinbobola fra Ghana, som henvendte seg til Rosenborg og ikke fikk svar, gikk til Lillestrøm og bøtter inn mål der.
Da kommer alle til å kreve at man ikke bare hadde avfeid alle slike henvendelser.
Vurderingen på Sayed er enkel, han har ingenting å vise til, men vår venn fra Ghana har en 5 minutters video pluss noen flere klipp. Det går veldig fort 10 min pr henvendelse da. Det baller fort på seg og jeg vet ikke om man skal bruke tid på det eller ikke. Så kan det hende at det lønner seg å avfeie alle da det er veldig mange tonn gråstein før man finner en liten gullklump. Men jeg håper Brakka har kontroll.


Svar her siden jeg tror den tråden passer bedre for dette:

https://www.rbkweb.no/for...47#1113647
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.08.2020 18:12    Post subject: Reply with quote

"Pedro Chirivella, who joined Nantes on a free transfer from Liverpool, makes his debut tonight in the 1st Ligue 1 game in 166 days!"
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next
Page 13 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb