English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillerne som aldri kom
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.09.2022 00:16    Post subject: Reply with quote

Ibrahima Wadji har tatt turen fra Qarabag til St Étienne for å hjelpe de opp igjen til Ligue 1. Scoret i dag i hans andre kamp for klubben.

Har dog hatt en svak start på sesongen St Étienne. Kun 2 seire på de 8 første. I tillegg startet de med minus 3 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 05.10.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

I følge BT's podcast "transfervinduet" skulle Nicolai Jørgensen have haft en aftale om at tage til Rosenborg for at se på forholdene her i efteråret, men efter sigende skulle han have ombestemme sig i sidste øjeblik. Nu som Vecchia er tilbage viste det sig, at vi heller ikke havde brug for ham, så det var jo fint nok. Desuden har vi en meget bedre danske på top
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.10.2022 15:48    Post subject: Reply with quote

Gått fort nedover med han også etter hans veldig gode debutsesong for Feyenoord for 5 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

Med tanke på att tränaren ännu har två år kvar på sitt kontrakt med Kalmar FF så kan AIK:s ledning komma att stå inför en laddad situation likt några snarlika situationer vi sett kring allsvenska topptränare genom åren.

Bland annat 2011 så pågick en uppmärksammad strid mellan Malmö FF och FC Köpenhamn om Roland Nilsson, då med Per Ågren som sportchef. MFF krävde över tio miljoner kronor för att släppa sin dåvarande guldmakare. FCK bjöd inledningsvis en miljon innan det slutade med en förlikning kring hälften .

Ett betydligt färskare men lika laddat exempel är när Milos Milojevic förhandlingar blossade upp med Rosenborg och påföljande ilska från Hammarby med sportchef Jesper Jansson i spetsen, som ska ha krävt fem miljoner innan övergången gick om intet. När han senare ändå valde att lämna för Malmö FF så är det oklart hur Bajen kompenserades.

Läs mera: Minns tumultet för MFF och Bajen – krävde skyhöga kompensationer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 13.10.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

“When I was barely 18, the president of Rosenborg” – the most decorated team in Norway – “came to watch me play, and wanted to buy me,” López told me. “But our president stopped it. He wanted me to get more experience first.” To my astonishment, he then told me that at this time – a whole year before I would try to link him to Wigan Athletic – he had caught the eye of Arsenal, and was offered a trial to train with them for a few weeks.

Arrow The amazing true(ish) story of the ‘Honduran Maradona’

Historien om hvordan artikkelforfatteren og en venn prøvde å skape Alex Lopez sin karriere litt ut av intet.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2022 20:57    Post subject: Reply with quote

Eriksen i VG i dag:



– Valget jeg tok handlet også mye om hvilket lag jeg klarte å visualisere meg selv i. Når jeg til slutt fikk summert plusser og minuser, var det Molde som kjentes mest riktig.

– Så økonomien var ikke avgjørende?

– Absolutt ikke. Det var hele pakken. Men det svinger veldig i løpet av en sånn dag, sier Eriksen, og sikter til mandag 1. august i år, hvor avtalen som kan koste Molde Fotballklubb opp mot 15 millioner kroner ble sluttført.

Det er langt høyere enn summen Rosenborg la på bordet før sesongen. Ifølge VGs opplysninger skal den ha vært på om lag 3,5 millioner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.11.2022 23:56    Post subject: Reply with quote

AaB sendte i januar 2022 angrebstalentet Tim Prica til østrigske Tirol.

Siden har den 20-årige svensker fået en del spilletid og har scoret seks mål, men Prica følger stadig AaB tæt.

(...)

Tim Prica er søn af den tidligere AaB-bomber Rade Prica, der fra 2006 til 2008 strålede i den bolsjestribede trøje.

Dengang hed AaB's træner også Erik Hamrén, og selv om Tim Prica ikke selv har haft den rutinerede svensker som træner, har han allerede et godt indtryk.

- Han havde min far i både AaB og Rosenborg, og han har været landstræner for Sverige, så ligesom alle andre i Sverige kender jeg Erik.

Har du snakket med ham?

- Måske da jeg var lille, men ikke hvad jeg kan huske, griner Prica, som dog har hørt meget positivt fra sin far.

Læs mere: Prica lider med AaB: Planen er at jeg skal tilbage
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.12.2022 08:00    Post subject: Reply with quote

Jesper Daland visstnok på vei til Monaco.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2022 16:16    Post subject: Reply with quote

[Alexander] Gurendal er født i Tromsø og bodde sine første år på Ytteren i Rana, og har far fra Rana og en mor fra Portugal. Fotballkarrieren startet i Trønder-Lyn da han var seks år. Agenten forklarer at 17-åringen flyttet med familie til Spania i 2020 og at han spilte fotball i Torrevieja, et mindre lokalt lag, da en speider fra Valencia så han og etter noen treninger ville tilby en kontrakt.

– Han er en av de offensive spillerne fra det juniorlaget de har voldsom tro på. Han er en av de yngste som er født i 2005.

Gurendal startet for juniorlaget i toppkampen mot Atlético Madrid i starten av desember. Uken etter kom han inn som innbytter mot Murcia og noterte seg for scoring.

– Han har noe veldig spesielt med sine kvaliteter. Han er veldig rask, god én mot én og god med ballen. Han har noen ekstremferdigheter, og nå begynner han å få høyde og muskler også. For å måle seg i det akademiet må man han ha noe spesielt. Det er nok større enn folk tror, sier Demidov.

Les mer: Alexander Gurendal (17) imponerer i Spania: – Veldig spesielt

Ser at han etterpå var innom Melhus og Freidig - og at han i 2018 hospiterte hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2023 23:19    Post subject: Reply with quote

Sommeren 2021 ble Alexander Gurendal plukket opp av akademiet til den spanske storklubben Valencia CF. Nå, ett og et halvt år senere, er drømmen om spill i en av verdens beste fotball-ligaer nærmere enn noen gang for unggutten.

– Målet mitt er å debutere i La Liga i år. De er flinke til å gi unge muligheten, i fjor debuterte to fra 04-årgangen, så vi får se, sier han som selv er 05-årgang.

(...)

Gurendal har siden august jevnlig trent med a-laget. Sist gang han var på feltet med de største stjernene var 22. desember. Da var han med på internkamp der blant andre lagets VM-spillere spilte.

Og det er ikke helt ukjente navn for fotballinteresserte, Hugo Guillamón (Spania), Yunus Musah (USA), Eray Cömert (Sveits) og Edinson Cavani (Uruguay).

(...)

Alexander er født i Tromsø, med portugisisk mor og far fra Mo i Rana. Han har stort sett vokst opp i Trøndelag.

Klubbkarrieren startet på Sørøya på Kvål, i den gule og svarte drakten til Trønder-Lyn. Der spilte han blant annet sammen med Jonas Aune og Markus Schjølberg, før turen gikk til Melhus og deretter Freidig. Som 14-åring trente han medRosenborg, men en skade gjorde at han aldri ble tilbudt kontrakt.

Deretter flytta familien til Torrevieja i Spania. Etter å ha blitt overvåket av speidere i et halvt år, fikk Alexander muligheten til å trene med Valencias akademi. I en treningskamp scoret han ett mål og hadde én assist, noe som holdt til kontrakt sommeren 2021.

(...)

Alexander har hatt så god utvikling at han regnes som fast på juniorlaget. Så langt i år har det blitt ti kamper, fem assist og ett mål.

(...)

Det er Rosenborg som har vært favorittlaget hele veien, og selv om Alexander nå nærmer seg en debut i La Liga, har han ikke lagt bort barndomsdrømmen.

– En gang ønsker jeg å spille på Lerkendal, for klubben i mitt hjerte. Jeg har vært en livslang supporter.

Les mer: Ble kjeftet huden full etter en liten feil: – Jeg skjønte at jeg måtte vise at jeg var sterk, eller så går det ikke

28-årige Lasse Vigen er færdig i Zulte Waregem.

Torsdag meddelte den belgiske klub, at man ophæver samarbejdet med den danske midtbanespiller, som nu altså er fri til at finde sig en ny klub.

(...)

- Jeg kender ham. Jeg prøvede at hente ham til Rosenborg for mange år siden, fortæller Bjørnebye.

Les mer: AGF-boss kender Vigen: Har prøvet at hente ham før
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 08.01.2023 15:22    Post subject: Reply with quote

Sigurd Rosted på vei til MLS etter å ha takket nei til VIF og Brann.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 08.01.2023 17:55    Post subject: Reply with quote

Leser på Twitter at det skal være snakk om New England Revolution. Gjenstår å se om dette stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 09.01.2023 18:52    Post subject: Reply with quote

Elias Hagen til IFK Gøteborg. (...) Bodø/Glimt skal få rundt 7 millioner kroner for midtbanespilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2023 19:05    Post subject: Reply with quote

Hvor sikre er vi egentlig på at vi var med i kampen om Hagen? Føler det er delvis spekulasjoner fra Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2023 18:41    Post subject: Reply with quote

Ukas Gurendal-sak:

17-åringen har kontrakt med Valencia fram til sommeren 2024. Nå forhandles det om ny.

– Jeg krever bare å bli satset på 100 prosent, at klubben viser at de vil ha meg opp og fram. Men jeg har kontrakt her en stund til, så det er uansett ingenting å stresse med, sier unggutten.

Les mer: For tre år siden spilte han med kompisene i Freidig: Nå forhandles det om ny kontrakt for Alexander (17) i Valencia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 19.01.2023 21:30    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...et-fra-mfk

Haraldseid legger opp i en alder av 29. Trist.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.02.2023 15:49    Post subject: Reply with quote

Orban scoret to i debuten for Gent.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Gurendal har selv fått være med opp og trene med A-laget. Der spiller Edinson Cavani. Yunus Musah. Samu Castillejo. For å nevne noen.

På A-laget er yngstemann Cristhian Mosquera, mens også Yellu Santiago og Mario Dominiguez har debutert. De er alle 2004-modeller. Dermed kan det ligge an til at Gurendals kull får representanter med de store gutta neste sesong.

– I den spanske ligaen, der føler jeg det er ganske mange gamle. Det er ikke mange under 25 år. I Spania går man for erfaring. I Arsenal har 2007-modellen Ethan Nwaneri debutert, slike ting skjer ikke her, om det så er ti på A-laget som er skadet, sier Gurendal.

– De vil ikke flytte opp spillere for tidlig, fortsetter han.

Les mer: Dro fra Trondheim som 15-åring. Nå snakker Alexander (17) om det utrolige livet som fotballproff i Spania: – Lever jo livet[/url]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 25.04.2023 18:57    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvor dette kan passe, men kanskje her.

https://www.adressa.no/sp...-trondheim

Joey Iversen har nå flyttet til Trondheim, og har funnet tilbake gløden i fotballen. Forhåpentligvis får vi Ivers nr 3 i klubben om en stund. Han er nå 17 år.

" Samtalen går på engelsk.

– Norsken min er ikke forferdelig. Jeg forstår en god del og vet hva jeg skal si, men sliter ofte med å sette det sammen.

17-åringen har denne sesongen rukket å spille tre kamper for sin nye klubb.

– Valget falt på Trond fordi noen av kompisene mine skulle prøvespille der. Selv om det ikke er nærmest der jeg bor, så ble jeg med, forklarer han – og fortsetter:

– Jeg likte godt hvordan trenerne fokuserer på å utvikle hele laget, ikke bare enkeltspillerne. I England fokuserer mange lag litt for mye på kun utviklingen av noen få spillere, men her fikk jeg inntrykk av at de ville at alle skulle lykkes.

For snart to år siden valgte han likevel å ta en full pause fra fotballen.

– Det var veldig vanskelig å balansere skole og fotball. Derfor tok jeg en pause et helt år før jeg flyttet til Norge. Nå føler jeg derimot at jeg virkelig har funnet lidenskapen for fotballen igjen."
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.06.2023 14:28    Post subject: Reply with quote

Haaland var på prøvespill i RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 07.07.2023 07:51    Post subject: Reply with quote

Zan Vipotnik til Ligue 2 og Bordeaux for omtrent 32 millioner NOK.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 01.08.2023 22:24    Post subject: Reply with quote

Anders Børset, en trønder å følge med på: https://www.tv2.no/direkt...-wolfsburg
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 03.08.2023 01:07    Post subject: Reply with quote

Jeg trente et lag for G14 på tidspunktet han var 11. Så han hospiterte hos oss. Han var et lag alene. Ingen trodde på oss når vi sa alderen. Utrolig moden for alderen, kunne tilogmed alle tjuvtriks. Synd RBK ikke fikk tak i han, men hadde vel ikke fått mange muligheter uansett kjenner jeg klubben riktig
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 03.08.2023 08:53    Post subject: Reply with quote

Børset er så god at jeg tror han klarer å kapre en a-lagskontrakt hos Wolfsburg om to år. Vet at RBK er lei seg for at de ikke klarte å få tak i Børset da han gikk til Molde. De rangerte ham foran hhv Kvithyld og Røsten i sin tid, og RBK endte opp med ham som ble rangert som nr 3.

Lurer på om RBK virkelig tapte kampen om Langås, eller om at de egentlig ikke var så ivrige på ham. Jeg tipper det første.....
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.08.2023 20:01    Post subject: Reply with quote

Flyttet de tre innleggene over hit. Apropos trøndere i den store verden:

Det er riktignok ikke La Liga, men [forrige] lørdag spilte Valencia treningskamp mot Deportivo Alaves. Der ble Gurendal byttet inn, og fikk dermed sine første minutter for førstelaget til spanjolene.

– Det var fint å få debuten. Jeg skulle egentlig spille hele andre omgang, men fikk 30 minutter mot en god motstander. Jeg synes det gikk greit og jeg fikk være mye på ballen. Jeg syntes jeg taklet det bra, sier 18-åringen til Nidaros.

Les mer: Her debuterer Alexander (18) for den spanske storklubben – nå sikter han mot La Liga-spill
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb