English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 15.06.2022 19:15    Post subject: Reply with quote

Skal vi selge Hansen må jo noe av poenget være å få inn en mer moderne keeper som er bedre med ballen i beina. Ingenting av det jeg har sett av Faye tilsier at han er en sånn type keeper. Han framstår vel egentlig bare som en dårligere og yngre versjon av Hansen, med de samme styrkene og svakhetene.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 792
Location: Trondheim

PostPosted: 15.06.2022 19:17    Post subject: Reply with quote

Selg selg selg. Takk for alt og det har vært en nydelig reise. På tide med noe nytt Tommel'n opp!
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 15.06.2022 19:20    Post subject: Reply with quote

Synes det er på tide og finne ny keeper!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 15.06.2022 19:20    Post subject: Reply with quote

Om de legger 10 mill på bordet er det uansett RAN.
15 mill er han jo verd eller?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.06.2022 19:37    Post subject: Reply with quote

Helt greit det. Hansen har vært megagod på sitt beste, men har ruska mer de siste åra. Kan nok være greit med litt friskt blod inn. Får vi ok penger er det bare å selge, syntes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 15.06.2022 19:41    Post subject: Reply with quote

Enig, men det hadde vært fint å ikke forsterke konkurrentene :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 15.06.2022 20:03    Post subject: Reply with quote

Hadde dette vært 2018 hadde det vært krise. Nå trengs det nye impulser. Hansen har gjort stadig flere feil og fremstår mett og lei i media. Bør kunne erstattes. Han har dog gjort mye bra i sin tid i klubben, og opptil 2018 var han vel den beste keeperen i RBK-historien. Drar han skal han naturligvis ha takk.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 15.06.2022 20:30    Post subject: Reply with quote

Kan forlate oss med høyt hevet hode etter lang og god tjeneste.
Sikkert høyt gasjert og er en fin måte for oss å redusere lønnskostnader uten at jeg tror det vil svekke oss noe voldsomt.

Synes og han har fremstått noe "mett" i media de siste årene og har vært med på at standarden og holdningen tilsynelatende har falt betraktelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 15.06.2022 20:46    Post subject: Reply with quote

Om vi skaffer en erstatter som er bedre enn Hansen, er det bare å selge. Så enkelt. For øvrig må jeg jo si at VIF er et utrolig kjipt lag, kanskje det jeg misliker mest i hele serien. At Hansen skal dit, er litt trist. Unner ham mer. Men VIF er jo konsekvent på leting etter spillere over toppen. Av eks-rbkere har de jo bare de senere år hatt Vilhjálmsson, Bjørdal og Hedenstad. Børven ryktes også dit. Samt Strandberg, men han må jo finne seg noe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 15.06.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Om de legger 10 mill på bordet er det uansett RAN.
15 mill er han jo verd eller?

Tviler på at vi får 10 mill for en spiller som kryper seg opp mot 33 år. Tror fasiten fort kan være nærmere 5?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.06.2022 21:57    Post subject: Reply with quote

Blir nok et sted mellom 3 og 5 mill om det skulle bli salg tipper jeg. Om man legger alder, kontraktssituasjon og motivasjon til grunn.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 861

PostPosted: 15.06.2022 22:05    Post subject: Reply with quote

Selg selg! Fantastisk person, men nivået har vært dårlig i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 15.06.2022 22:23    Post subject: Reply with quote

Dårlig? Er det noen andre enn Vecchia og Henriksen som har vært bedre mener du?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 15.06.2022 22:43    Post subject: Reply with quote

"Dårlig" han har vel ikke vært, men det siste året eller to har han vel hatt en tydelig synkende tendens, sammenlignet med årene før. Hansen er i og for seg en god keeper, men jeg ser det ikke som en umulighet å finne en tilsvarende eller bedre erstatter. Ikke spør meg hvor, det er ikke min jobb å svare på.

Om han blir med videre plager det meg ikke, men jeg tror ikke jeg kommer til å bite hodet av Dorsin om vi sier takk for lang og tro tjeneste i bytte mot en høvelig pris for ham heller.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 15.06.2022 22:57    Post subject: Reply with quote

Hansen har ikke vært dårlig, han har bare ikke vært like ekstremt god som han var fra 2015-2018. Da kommer også de begrensningene han har som keeper (feltarbeid, ballen i beina) tydeligere fram.

Det er ikke sikkert vi finner en like god skuddstopper eller klassisk "keeper" som Hansen. Men det skal være mulig å finne en mer moderne keeper som kan gjøre laget bedre totalt sett, ved f.eks. å være bedre med ballen i beina.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 15.06.2022 23:29    Post subject: Reply with quote

Jeg har alltid hatt inntrykk av Hansen som en moderne keepertype som er god med ballen i beina, i hvertfall komfortabel.

Faye Lund syns jeg i motsetning virker direkte ukomfortabel og virker ofte panikkartet når han får tilbakespill - litt sånn type Espen Johnsen.

Er jeg helt på bærtur her?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.06.2022 23:41    Post subject: Reply with quote

Hansen er vel grei med beina på tilbakespill vil jeg si. Får som regel ballen greit unna, i motsetning til det man så av Nyland under landskampene som gang på gang sleivet den til innkast. Er vel kanskje mer igangsetting osv han er svakere på.


Vil for øvrig tro at om Hansen selges i sommer så vil de gi Faye Lund muligheten til å vise seg plassen verdig ut sesongen. Så fremt de ikke allerede har en spiller på radaren allerede, noe jeg tviler. Nå har jeg ikke kjempetro på at Faye Lund er god nok til å ta over permanent men han har vel fortjent en sjanse til å vise seg frem om Hansen skulle dra.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 15.06.2022 23:44    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Jeg har alltid hatt inntrykk av Hansen som en moderne keepertype som er god med ballen i beina, i hvertfall komfortabel.

Faye Lund syns jeg i motsetning virker direkte ukomfortabel og virker ofte panikkartet når han får tilbakespill - litt sånn type Espen Johnsen.

Er jeg helt på bærtur her?


Tja, han framsto kanskje som en mer moderne keeper enn Örlund i sin tid, men det skal vel ikke mye til. En ting han gjorde mye de første årene var kjappe og presise kast for å starte angrep. Det var et effektivt våpen, men har forsvunnet helt fra repertoaret nå.

Som pasningsspiller med føttene har han vel alltid vært relativt begrenset. Men med årene har han også tatt mindre og mindre risiko i takt med at vi har blitt mer og mer defensiv i spillestilen.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 15.06.2022 23:47    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro - uten at jeg vet noe som helst - at en snart 33 år gammel keeper som har tjent klubben siden 2015 - ikke kommer til å bli priset ut fra en overgang.
Når argumentasjonen er familien og timingen er midt i sesongen - antar jeg at det er noe som er viktigere enn fotball. Da skal vi respektere det og takke for alle redninger, hylle alle seiere og slå fast at han har vært en av våre tre viktigste keepere gjennom tidene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 16.06.2022 00:09    Post subject: Reply with quote

VÃ¥lerenga?
Skal han hjem til oslo så kan han like godt starte opp igjen i Skeid. En klubb han faktisk har vært i. Han kommer jo ikke til å vinne noe som helst likevell med noen osloklubb. Kan sikkert få seg advokatjobb på si også..
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 16.06.2022 00:14    Post subject: Reply with quote

Eh, sammenligningen med Örlund faller jo på sin egen urimelighet da det å erstatte Jarstein med Örlund er omtrent den mest åpenbare faglige blemmerten de siste 20 årene, man så jo at Jarstein var flere hakk bedre lenge før Viking viste interesse. Ville vært bedre å satse på Alexander Lund Hansen.

Forøvrig så ville jeg satt ned foten og sagt at enten så betaler VIF nok til at det er verdt å skifte ut førstekeeper nå kontra 2024 eller så kan Hansen legge opp og bli advokat hvis det er viktig nok å flytte til Oslo.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 16.06.2022 06:51    Post subject: Reply with quote

Den så jeg virkelig ikke komme, det er jo ikke lenge siden at Hansen snakket om at han drømte om utlandet, også ender han opp med å dra til Vålerenga? Snakk om å legge bort ambisjonene. Vært den mest solide keeperen vi har hatt i moderne tid, så håper vi finner en god erstatter. Usikker på om Faye er god nok på lang sikt. Uansett takk til Hansen for tro og god tjeneste.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.06.2022 08:01    Post subject: Reply with quote

Hvis det viktigste for han er at han/familien vil flytte til Oslo, så er det da helt streit å ønske seg til VIF. Vi kan godt snakke om at det er et tullelag som ikke gjør noen ting riktig, men om du er fotballspiller og vil bo i Oslo er det så klart VIF som er det beste alternativet.

Hansen har hatt noen fantastiske sesonger hos oss, og tidvis vært forskjellen på suksess og elendighet. Jeg ser ikke på Hansen som en utprega moderne keper som er komfortabel med ballen i beina. Helt OK på det, ikke noe mer. Hansen har først og fremst vært best på strek. Ikke særlig god i feltet, som Faye.

Hansen skal ha stor takk for alt han har bidratt med, ingen tvil om det. Samtidig tror jeg det er et veldig riktig tidspunkt å si takk for alt på. Det kan gjøre godt med friskt blod inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 16.06.2022 08:08    Post subject: Reply with quote

Selg, selg, selg!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 16.06.2022 08:51    Post subject: Reply with quote

Hansen er mye bedre enn ørlund,Ørlund var en potetsekk! Synes det er bedre satse på yngre keeper nå.
Tangvik kan bli bra på sikt.

Enten utlån eller gi han tilit i cup osv.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 70, 71, 72  Next
Page 62 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb