English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.09.2022 13:09    Post subject: Reply with quote

Nyland er vel en klassisk norsk sprellemannkeeper som trives best med føttene på streken. Skulle vi tatt hensyn til det, først og fremst, så burde vi jo bare kalt opp Rune Jarstein, som er den desidert beste feltkeeperen av landslagsaktuelle norske keepere. Av noen norske keepere, kanskje? Jeg kommer ikke på en eneste en i norsk liga som faktisk er god i feltet og plukker innlegg som er for nær målet.

Men jeg vet da sannelig ikke om det hadde hjulpet med Hansen. Han er jo best når stopperne er gode og gjør jobben sin, slik at han får mye ut av plasseringsevnen. Hanche-Olsen og Østigård var vel kanskje ikke helt ..der?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 28.09.2022 17:21    Post subject: Reply with quote

Østigård kommer til å bli en knallstopper bare han får en fast makker å bli kjent med. Steintøff i duellene og gir alltid 200%.
Tipper Østigård/Ajer er stopperparet som blir satset på fremover og får vi igang holmgren så ser ikke forsvaret SÅ galt ut?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2022 22:35    Post subject: Reply with quote

Hansen vil vurdere framtida si på landslaget når sesongen nærmer seg slutten - slik han gjør hvert år. Og har også hatt spillersamtale med Kjetil Rekdal.

– Det er like kjedelig hver gang. Så kan situasjonen være ulik fra gang til gang. Nå var faktum at Ørjan (Håskjold Nyland), som fikk starte, er klubbløs. Da er det selvfølgelig tyngre å få beskjed om at man ikke spiller, sier Hansen til Adresseavisen.

(...)

Nylig hadde han en spillersamtale med Kjetil Rekdal, men kontraktsforhandlinger er nå satt på vent til nærmere sesongslutt.

– Det er riktig at vi hadde en spillersamtale. Klubben er i en fase der de går gjennom stallen og vurderer på de ulike plassene opp mot sportslig nivå og ikke minst økonomi, som er blitt nevnt som et litt tyngre område i klubben den siste perioden, sier Hansen.

Les mer: RBK-kjempen: - Tungt å få beskjeden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2022 21:24    Post subject: Reply with quote

Mer om det samme:

– Jeg har ikke tatt noen stiling til det. Nå er det ny toårsperiode mot nytt mesterskap, så jeg må gjøre opp et nytt regnskap med alle de faktorene som ligger inne i et sånt valg, med hva man får ut av det, hva man taper på det, hva man får ut med tanke på familie og hele totaliteten. Det er ikke jeg selv som avgjør, det blir på en måte et familieråd, sier Hansen.

– Hvordan er egen motivasjon for å fortsette?

– Jeg er utrolig privilegert som får være en del av landslaget. Det sier seg selv. Jeg har vært med veldig lenge nå, men på et eller annet tidspunkt er det en tid for alt. Særlig når man etablerer med familie og sånne ting. Da blir det en prioriteringssak. Det nærmer seg det uttaket, så jeg skal få ta en vurdering på det etter hvert.

Les mer. Hansen kan gi seg pÃ¥ landslaget: − MÃ¥ ta en vurdering
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 31.10.2022 13:52    Post subject: Reply with quote

Gir seg på landslaget igjen. https://www.tv2.no/sport/.../15229920/
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 31.10.2022 17:36    Post subject: Reply with quote

Smart valg. Han er en voksen, utdannet mann med null å bevise. Han trenger ikke kaste bort uker på å bli satt på benken bak spillere som er dårligere enn ham. Er plenty yngre keepere som kan varme benken like godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.10.2022 18:34    Post subject: Reply with quote

Forståelig. Får jo ikke sjansen. Hadde det vært EM neste år så hadde han kanskje funnet seg i det frem til sommeren igjen men det er jo ikke noe eventuelt mesterskap før i 2024.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.11.2022 22:49    Post subject: Reply with quote

Nå har Hansen (...) blitt enig med sportssjef Mikael Dorsin og klubben om at de skal sette seg ned sammen etter sesongen. Det betyr at Hansen i utgangspunktet ikke vil motta noe tilbud før etter siste kamp mot Sarpsborg.

– Det er sånn det ligger an, så tar vi praten da. Vi må se litt på hva vi ønsker, hva begge parter ønsker, og så får vi se hva vi kommer fram til. Det er helt greit for min del, forteller Hansen.

(...)

Hansen har fått med seg at økonomien til Rosenborg ikke har vært rosenrød uten Europa og med to covid-sesonger.

– Jeg skjønner at Europa har noe å si. Det ligger jo litt penger i disse kvalikrundene, men du kan heller ikke garantere noe i forhold et eventuelt gruppespill, så hvor mye betydning det har i det store bildet, det er vanskelig å si, sier Hansen.

– Det har vært et par utfordrende år nå med økonomi, likviditet, covid og alt som henger med. Der man for noen år tilbake kunne være litt mer fremme i skoene, og ta beslutninger på et bedre grunnlag og også tidligere, så må man være litt mer avventende nå, sier keepere videre.

Les mer: Kun André Hansen gjenstår: Nå har han lagt en plan med klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 02.11.2022 22:51    Post subject: Reply with quote

Håper vi forlenger. Bør være førstevalg neste år, men året etter bør vi ha håp om at Tangvik kan ta over.
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 03.12.2022 00:36    Post subject: Reply with quote

Mye tyder på at Hansen er inne i sitt siste år som Rbk keeper
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2022 11:22    Post subject: Reply with quote

Den nevnte saken:

Det har vært samtaler, men Hansen har ikke blitt tilbudt noen ny kontrakt nå.

– Hvorfor ikke ny kontrakt nå?

– Man nærmer seg på en måte et skjæringspunkt med tanke på fornyelse i keepersituasjonen. Men han er vår førstekeeper, og vi (klubben) er komfortable med det.

Før Rekdal da gjentar:

– Vi er begge enige om å vente og se. Han er førstekeeper, så tar vi opp igjen dialogen, sier Rekdal.

Les mer: Forlenger ikke med RBK-bautaen nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.12.2022 18:31    Post subject: Reply with quote

Min gjetting:

Hansen har hintet til at han ønsker seg en lengre kontrakt, mens RBK ikke tilbyr mer enn 1 år om gangen til spillere over 30 år. Hansen tror jeg nok ønsker seg en 3 årskontrakt, men kan være villig til å godta 2 år + 1 år opsjon.

Rosenborg kunne sikkert ha gått med på et kompromiss hadde han vært et ubestridt førstevalg og prestasjonene vært på samme nivå som 3-4 år siden. Men jeg tror Rosenborg ikke ønsker å knytte seg til Hansen lengre enn et år per dags dato, fordi de frykter enn ny "Faye Lund-situasjon" med Hansen og Tangvik. Kanskje allerede etter neste sesong.

Jeg tror ikke lønn er et stort problem i disse forhandlingene, hadde Hansen vært ute etter penger hadde han nok presset på for overgang tidligere. Han må nok litt ned i lønn, men det tror jeg han kunne akseptert mot en lengre kontrakt. Han har jo tross alt en ekstrajobb ved siden som ikke er dårlig betalt heller.

Jeg blir faktisk ikke overrasket om neste sesong blir Hansen sin siste i Rosenborg. Det vil i så fall være trist, men alt har en ende til slutt uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.12.2022 19:45    Post subject: Reply with quote

Ligger vel litt i kortene at de tror det er stor sannsynlighet for at Tangvik blir god nok til å ta over i løpet av et par år og at det spiller mye inn i vurderingene til begge parter, så det blir litt annerledes enn Faye Lund som virker mer som en Espen Bugge Pedersen som var god, men trengte seks år som førstekeeper i Sandefjord før han ble interessant for en topp-tre klubb i Norge, og havnet på benken med en gang Molde fikk tak i en topp-tre keeper.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2023 23:31    Post subject: Reply with quote

– Jeg hadde en fin samtale før vi tok ferie (desember). Ikke noe voldsomt hvor vi gikk i dybden, men mer eller mindre på eget initiativ så sa jeg vi kan avvente. La meg få prestere en god sesong, også kan vi heller forhåpentligvis sette oss ned mot slutten av denne sesongen, også se på veien videre. Det var Kjetil og Geir jeg hadde den samtalen med, og de syntes det var ok. Da er vi på samme bølgelengde, sier Hansen.

(...)

– Jeg ser for meg å spille fotball en del år til. Som jeg sagt mange ganger før, så er Rosenborg stedet å være i Norge. Men som jeg sa sensommeren i fjor, så handler det om at begge parter må ønske det, også kan vi heller sette oss ned når vi kommer på oppsiden av sommeren og se hvordan vi ligger an, sier han.

Les mer: Har sluttet å snakke med trenerne om ny kontrakt. Likevel er RBK-bautaen positiv til framtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2023 15:34    Post subject: Reply with quote

For i samråd med RBKs trenerteam og sportslig leder Mikael Dorsin, har 33-åringen kommet fram til at det ikke blir noen kontraktssamtaler med trønderne før tidligst til sommeren.

– Det er egentlig en toveis det der, der begge parter må oppfylle noen krav. Jeg vil heller si det sånn at ambisjonen er at jeg skal vokte Rosenborgs mål de neste årene som kommer også, men det skal være riktig for begge parter. Det var ikke noe hast for meg, og sånn som jeg forsto det på trenerteamet så var det ikke noe hast for dem. Da kan vi vente, forklarer Hansen.

Les mer: RBK-profilen kan forsvinne gratis: – Må oppfylle noen krav
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 04.02.2023 16:30    Post subject: Reply with quote

Har vel et lønnsnivå som ikke står i stil med klubbens nye lønnspolicy og kvaliteten hans er dalende slik at det er ikke sikkert at han representerer god verdi lenger på nåværende kostnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 12.03.2023 19:45    Post subject: Reply with quote

Vet vi hva som skjer med Hansen? Merkelig at han har vært benka både i treningskamper og i tellende nå med viking-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 13.03.2023 15:05    Post subject: Reply with quote

Kan jo tenkes at trenerteamet mener at Tangvik har prestert bedre på trening? Rekdal sa vel også at så lenge har er i klubben og ikke blir lånt ut så må han få sjansen innimellom, siden han er klar for et høyere nivå enn 3. div.

Dessuten er ikke Hansen en soleklar førstekeeper lenger, det har blitt sagt før sesongoppkjøringen at begge skulle få spilletid og at det er en reell kamp om keeperplassen. Så ikke så merkelig at han vært benka i noen kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 13.03.2023 15:18    Post subject: Reply with quote

Tipper Hansen står i serieåpninga, at Tangvik er cupkeeper.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2023 19:31    Post subject: Reply with quote

Enig. Inntil videre er jeg rimelig sikker på at Tangvik i går ble belønnet for god innsats samt behov for kamptrening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 31.03.2023 12:04    Post subject: Reply with quote

Adressa melder at Hansen fortsatt er førstevalg. Mener det er et riktig valg.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 31.03.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Enig i det, slik ståa er i laget pr. i dag er det for tidlig med Tangvik.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 31.03.2023 13:23    Post subject: Reply with quote

Så lenge Hansen er i klubben er han førstekeeper, så enkelt er det. Men med tanke på nivået hans (dalende) og kurven til Tangvik (økende), kombinert med at laget uansett ikke ser ut til å være en seriøs tittelkandidat denne sesongen, skulle jeg gjerne sett sistnevnte mellom stengene i år.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 31.03.2023 17:36    Post subject: Reply with quote

Støtter Hansen som førstevalg. Han er tross alt bare 33, ingen alder for en keeper. Dessuten har han, til tross for en noe nedadgående kurve de siste tre sesongene, fortsatt et høyt nivå, muligens det beste i norsk Eliteserie. Så kan vi håpe at Tangvik får noen kamper i løpet av sesongen, litt mer enn i fjor, og at dette trappes videre opp nesten sesong...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 01.04.2023 07:50    Post subject: Reply with quote

Syntes egentlig ikke Tangvik har vist så mye. Ingen grunn til at han skal få spilletid i RBK.
Lån ham ut og sett noen andre på benken imens.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 70, 71, 72  Next
Page 65 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb