English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 614, 615, 616 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.09.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Hverken United-fan eller Solskjær-tilhenger jeg i alle fall. Men han kommer garantert til å ha bedre tilbud enn Eliteserien den dagen han er ferdig i United. Så er det jo et to-delt spørsmål dette også, er Solskjær villig til å hoppe på det første og beste tilbudet som dukker opp post-united eller er han typen som heller venter på en mulighet som er gjennomtenkt og det ligger en god plan i bunn?

Jeg tror nok at bunnklubber i PL og toppklubber i Championship forhører seg rundt Solskjær den dagen han er ledig på markedet. Men det er ingen automatikk i at han får seg ny jobb i PL, det er det ikke.

Uansett så gir jeg meg nå. Jeg har ikke så stor interesse av å diskutere videre merker jeg, og jeg tror heller ikke at Solskjær er en fremtidig trenerkandidat for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 02.09.2021 23:05    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Her er det tydelig at det er Solskjær-elskere som er United-fans ja Laughing

Vært sjef for United i 3 år, ikke vunnet noe som helst og dratt ned ambisjonsnivået i United til å være på nivå med Tottenham hvor man er fornøyd om man klarer topp 4.

Brukt snart 4 milliarder og klarte ikke å slå Villarreal i EL-finalen en gang.

En Cardiff-flopp som er United-manager ene og alene fordi han har spilt for klubben.

Verre CV enn Steve Bruce.

Ikke United-fan, men senking av ambisjonsnivået er feil. Om noe bør ambisjonsnivået til United være høyere nå enn det var da Solskjær tok over, han har ført de gradvis oppover på tabellen i årene han har vært der. Mannskapet har også blitt sterkere. Rett at han ikke har vunnet noe enda, men det tror jeg kommer i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Kolsås Ultras
Junior


Joined: 13 Feb 2020
Posts: 33

PostPosted: 02.09.2021 23:25    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Hverken United-fan eller Solskjær-tilhenger jeg i alle fall. Men han kommer garantert til å ha bedre tilbud enn Eliteserien den dagen han er ferdig i United. Så er det jo et to-delt spørsmål dette også, er Solskjær villig til å hoppe på det første og beste tilbudet som dukker opp post-united eller er han typen som heller venter på en mulighet som er gjennomtenkt og det ligger en god plan i bunn?

Jeg tror nok at bunnklubber i PL og toppklubber i Championship forhører seg rundt Solskjær den dagen han er ledig på markedet. Men det er ingen automatikk i at han får seg ny jobb i PL, det er det ikke.

Uansett så gir jeg meg nå. Jeg har ikke så stor interesse av å diskutere videre merker jeg, og jeg tror heller ikke at Solskjær er en fremtidig trenerkandidat for Rosenborg.


Bunnklubber i PL og toppklubber i Championship.. hvilken verden lever du i? Solskjær er den, i særklasse, mest suksessrike / best likte, manager i klubben etter Ferguson. Han nyter en enorm respekt innad i klubben, og ikke minst i spillergruppa. En kulturbygger av rang. Skulle han av en eller annen grunn bli ledig med det første, så vil han være ønsket av klubbene på øverste hylle i PL. Jeg er verken fan av Solskjær, M Utd eller engelsk fotball generelt - men jeg klarer å se forbi det, og erkjenne det faktum at Solskjær gjør en formidabel jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2021 11:25    Post subject: Reply with quote

Tar over verdens største klubb og bruker like mye penger som City. hvorfor skal United og OGS måles så annerledes enn City og Pep? OGS har ikke gjort noen god jobb utover det sentimentale.

Solskjør har fått tidenes mulighet grunnet litt hangling fra United et par år, enig med Rånny, får jo tidenes spesialbehandling når det kommer til ambisjonsnivå og måling av suksess.

Hadde vi ansatt Roar Strand og sett på hvordan vi hadde vunnet 0 år etter år og hanglet inn medalje så hadde det ikke vært jubel, jobben hadde vært utført for dårlig.

Det sagt så kommer ikke OGS til Rosenborg, og gud bedre jeg er glad for det. Ingen god trener, et hakk bedre manager, særlig i United der han kan være gallionsfigur. Men Molde gjorde det bedre hver gang han dro og assistentene overtok.
Men selvsagt enig i at han kommer til å få lukrative jobbtilbud dagen har får sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Kolsås Ultras wrote:
Bunnklubber i PL og toppklubber i Championship.. hvilken verden lever du i? Solskjær er den, i særklasse, mest suksessrike / best likte, manager i klubben etter Ferguson. Han nyter en enorm respekt innad i klubben, og ikke minst i spillergruppa. En kulturbygger av rang. Skulle han av en eller annen grunn bli ledig med det første, så vil han være ønsket av klubbene på øverste hylle i PL. Jeg er verken fan av Solskjær, M Utd eller engelsk fotball generelt - men jeg klarer å se forbi det, og erkjenne det faktum at Solskjær gjør en formidabel jobb.


Her har vi lest for mye VG/Dagbladet hype tror jeg. Han er populær i United, mest pga de 11årene han var spiller der. Derfor er det også vist med tålmodighet med han. Han er derimot ofte kritisert av egne supportere for dårlige disponeringer og taktiske mangler. Det har også vært lange tråder om at han burde fått fyken på Redcafe de siste sesongene. Mest suksessrike ? Han har ikke vunnet en eneste tittel ennå. Snarere tvert i mot, han kostet dem EL tittelen i vår pga dårlige disponeringer.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 03.09.2021 11:45    Post subject: Reply with quote

denne diskusjonen har ingenting på RBKWEB å gjøre. dyrkelse av Solguden kan gjøres en annen plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.09.2021 19:18    Post subject: Reply with quote

Ligger veldig i NFF-kortene at Solskjær kommer til å ta over landslaget ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 04.09.2021 16:21    Post subject: Reply with quote

Kolsås Ultras wrote:
waterfalls wrote:
Hverken United-fan eller Solskjær-tilhenger jeg i alle fall. Men han kommer garantert til å ha bedre tilbud enn Eliteserien den dagen han er ferdig i United. Så er det jo et to-delt spørsmål dette også, er Solskjær villig til å hoppe på det første og beste tilbudet som dukker opp post-united eller er han typen som heller venter på en mulighet som er gjennomtenkt og det ligger en god plan i bunn?

Jeg tror nok at bunnklubber i PL og toppklubber i Championship forhører seg rundt Solskjær den dagen han er ledig på markedet. Men det er ingen automatikk i at han får seg ny jobb i PL, det er det ikke.

Uansett så gir jeg meg nå. Jeg har ikke så stor interesse av å diskutere videre merker jeg, og jeg tror heller ikke at Solskjær er en fremtidig trenerkandidat for Rosenborg.

Bunnklubber i PL og toppklubber i Championship.. hvilken verden lever du i? Solskjær er den, i særklasse, mest suksessrike / best likte, manager i klubben etter Ferguson. Han nyter en enorm respekt innad i klubben, og ikke minst i spillergruppa. En kulturbygger av rang. Skulle han av en eller annen grunn bli ledig med det første, så vil han være ønsket av klubbene på øverste hylle i PL. Jeg er verken fan av Solskjær, M Utd eller engelsk fotball generelt - men jeg klarer å se forbi det, og erkjenne det faktum at Solskjær gjør en formidabel jobb.

Wow.. Her var det jaggu mye.. Ja, riktig.

Solskjær er langt ifra noen trener av verdensklasse, og hans taktikk holder ikke internasjonalt nivå. En veldig lettlest manager, sterkt forsvarsspill og kontringer. That’s it. Solskjær har blitt reddet mange, mange ganger av en sterk og bred spillertropp. At OGS ikke for utstå for kritikk i den grad som det Moyes, LvG eller Mourinho gjorde, er kort og godt fordi at OGS er en legende i United, og at han allerede var høyt elsket av MU-fansen.. noe som ikke hans 3 forgjengere var. Itillegg så er Solskjær en fyr som det er vanskelig og mislike, stikk i strid med hva van Gaal eller Mourinho var, også hadde Solskjær tidligere trent spillere som Rashford, Lingard og Pogba i akademiet til MU. Og sist men ikke minst, så var ikke forventningene/presset så høyt på United når Solskjær tok over etter Mourinho som det var da Moyes, van Gaal og Mourinho kom til MU.

Denne sesongen her, så har OGS presset på seg til og vinne titler.. klarer han ikke det, så kan jobben hans i MU fort henge i en tynn tråd.

Ingen annen PL-klubb hadde engang vurdert OGS som manager.
Men jeg tror nok at OGS kommer til å få tilbud langt over Tippeligaen om/når han får sparken i United.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 04.09.2021 18:36    Post subject: Reply with quote

Solskjær er jo ManU sitt svar på RBK sin Per Joar Hansen.
Middelmådig kompetanse, null suksess, ansatt fordi han har spilt i den styggeste røde drakta, og kompis med alle i palasset.
Det eneste positive jeg kommer på å si om Sunnyboy, er at han er Kristiansunder, og er veldig flink til å smile.
Suksessen i Ferjekaia FK er jo basert på treneregenskapene til dagens trener. OGS var knapt på treningsfeltet.
Legg til bortforklaringer om KrimJim, og en klam beskyttende hånd over Sarr, spillere på den famøse sykkelturen gjennom Molde "sentrum" i narkorus hvor den ene spilleren satt på styret og satt skadet i 3-4måneder etterpå, Forren og andre MFKere sitt maniske forbruk av russejenter, og spillere som I narkrus gjevnlig tafser på tenåringer på byen, så har du et rimelig tydelig bilde av en mann uten etikk, moral, eller ryggrad.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2021 08:23    Post subject: Reply with quote

Nå håper jeg både at vi havner på Knutsen og at Hugo Pereira får lov til å løfte Ranheim til nye høyder over lengre tid - men den dagen vi eventuelt igjen står der uten trener bør Pereira være en vi tenker på.

Gjort mye fornuftig med Ranheim. Er god i høyt press, og tilpasser hvordan presset skal være opp mot motstander. Med tilpasning mener jeg her at han tilpasser det høye presset til motstander, og ikke at han tilpasser presshøyden (slik mange gjør i altfor stor grad). Til en som får mark av å se et Rosenborg som tilbringer mye tid i et passivt og lavt press, har det vært en befrielse å se Pereiras Ranheim presse høyt med intensitet. Forutenom Ham-Kam har Ranheim dominert og totalt sett vært det beste laget i hver kamp siden Pereira kom. Han har variert mellom å spille ren 4-3-3, 4--2-3-1, 4-2-4 og forskjellige varianter med falsk nier. Har også identifisert spillere med x-faktor og latt de få utløp for ferdighetene sine.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 13.09.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

Kaster inn en liten brannfakkel. Hva med Mikkelsen i kr.sund?. Har bygd ett topplag over tid, er ung og framstår flink mtp media og viker som karesmatisk type. Det er jo STOR forskjell på oss og kr.sund, men likevel så synes jeg han virker hvertfall litt spennende
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.09.2021 10:09    Post subject: Reply with quote

RÆVAFOTBALL NEI TAKK
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2021 11:01    Post subject: Reply with quote

Man skal ikke ta fra Kristiansund og Michelsen noe som helst, det han gjør der er virkelig noe man skal ta av seg hatten for.

Men inntrykket mitt er at Michelsens hovedbidrag til den klubben er kulturen han har bygget, sten for sten. Han henter spillere som passer KBK som hånd i hanske, er god med mennesker og god til å skape lokal entusiasme. Og det håper jeg han fortsetter med, i KBK!

Å gå fra en stabil klubb med nøkkelspillere og indrejustis som gjør at nye spillere med en gang respekterer og verdsetter treneren, til å trene en klubb hvor kun en (Skarsem) kjenner deg og vet hva du står for - det er vanskelig. Ikke minst er det å gå fra en klubb som kan spille destruktivt til en klubb som "aldri skal" spille destruktivt, en overgang som ikke er lett å takle. Vi har da vitterlig vært ned den gata før - med Horneland som gjorde en fantastisk jobb i Haugesund, men som ikke matchet Rosenborg på noe som helst vis. Michelsen vil bli samme mismatch, til tross for alt det han oppnår i baillsund.

I Rosenborg må vi ha en trener som matcher oss på flere kriterier enn personlighet og evne til å bygge en kultur. I vår kultur er angrepsfotball en svært viktig del. Dette eksemplifiseres jo bare av Hareide, som i snart et og et halvt år har forsøkt å implementere en mer defensiv tilnærming til spillet - en tilnærming han har lykkes med i feks Malmø og Molde, men hvor det er så mange krefter i og rundt klubben som tilsier at en slik tilnærming ikke vil aksepteres i Rosenborg. Man ser jo at spillerne ikke har greid å forstå hva Hareide ønsker - for der han med Danmark og Malmø skapte lag som totalt stengte igjen, aldri tapte og ofte vant med et mål, har han i Rosenborg så langt bare skapt et lag som ligger lavt men uten å ha intensiteten i det defensive til at en slik plan skal lykkes. Når forventningene fra alle utenfor klubben i tillegg tilsier at man skal være offensive og spille god fotball, og spillerne som hentes også har det offensive som sine styrker, sier det seg selv at det blir en slags kulturkrasj. Og de har vi hatt mange av.

Kåre er også et eksempel på det. Han kom, han kjente kulturen, han gjeninnførte prinsipper for angrepsspillet som matchet godt med vår kultur, ble etter hvert for selvsikker på seg selv, og prøvde å utvikle klubben på områder han ikke hadde peiling på. Vi ble mer defensive, mindre Rosenborgske, og når han i tillegg hadde en personlighet som var mindre enn lite sjarmerende, ble resultatet en klubb på vei mot stupet.

Kjetil Knutsen ser ut til å være den gode kombinasjonen mellom en riktig kulturbygger, en som stiller krav, en som matcher klubben og en som har sine hovedideer med hjertet i det offensive. Samtidig tror jeg også at han er en type som kanskje kan kreve litt for mye, og være litt for autoritær i sin framtoning. Det trenger ikke alltid være det beste heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 13.09.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

Svært godt skrevet. Og oppsummeringen om Kåre er spot on, og et særdeles godt eksempel på dette. Brann kommer til å få vesentlig mer ut av Horneland enn vi gjorde. Og Kåre var like feil der som her.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2021 10:15    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...-95-300559

MortenP lanserer Christian Michelsen som kandidat for RBK-jobben om Knutsen takker nei. For meg blir dette nok en trener som overpresterer med små ressurser, ved å splle defensiv kontringsfotball, som ikke vil kunne overføres til en toppklubb med ambisjoner om underholdende og angrepsvillig fotball. Føles som Horneland all over again, men mulig jeg tar feil?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.09.2021 10:19    Post subject: Reply with quote

Veldig Horneland 2.0. Jeg har myye mer tro på at Knutsen, som mer eller mindre deler den filosofien klubben etterstreber, blir en suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2021 10:24    Post subject: Reply with quote

Om Knutsen glipper tenker jeg også det er viktigere å finne trener med ambisjoner om å spille riktig type fotball, om enn med dårligere resultater, enn en som har skvist ut resultater med "feil" type fotball. Likte sånn sett holdningen til Bohinen som heller ville rykke ned enn å spille ræva-fotball med Ålesund. Nei, dette var ikke et forslag om Bohinen inn som trener, men heller et eksempel på den type holdninger en trener som skal trene et topplag ala RBK må ha.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.09.2021 10:33    Post subject: Reply with quote

Styret i rbk har ikke den kompetansen til å tenke slik. De ansette kun etter navn og resultater.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 21.09.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Veldig Horneland 2.0. Jeg har myye mer tro på at Knutsen, som mer eller mindre deler den filosofien klubben etterstreber, blir en suksess.


Dette er Horneland/Jönsson i 4-3-3. Man kan pynte på grisen. Men det er fortsatt en gris.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.09.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Om Knutsen glipper tenker jeg også det er viktigere å finne trener med ambisjoner om å spille riktig type fotball, om enn med dårligere resultater, enn en som har skvist ut resultater med "feil" type fotball. Likte sånn sett holdningen til Bohinen som heller ville rykke ned enn å spille ræva-fotball med Ålesund. Nei, dette var ikke et forslag om Bohinen inn som trener, men heller et eksempel på den type holdninger en trener som skal trene et topplag ala RBK må ha.


Dessverre har de nok neppe noen plan B her, så om Knutsen glipper blir det fort en ny panikkansettelse. Så får en håpe at man lander på en som i det minste har litt erfaring med å spille offensivt. Sikkert litt negativ nå, men klok av skade så har man jo begrenset tillit til det arbeidet som gjøres i forhold til treneransettelser. Skal jeg tippe så kan det vel fort bli Hamren om Knutsen glipper.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.09.2021 12:52    Post subject: Reply with quote

Tror Dorsin er litt mer fremoverlent enn Bjørnebye som jeg mistenker for å ha blinket ut Horneland som plan B veldig tidlig.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 21.09.2021 12:54    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/selvfolgelig-er-han-en-rbk-kandidat/o/5-95-300559

MortenP lanserer


Stoppet å lese der.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.09.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Finnes jo værre kandidater enn det der da. Tror faktisk jeg hadde tatt Michelsen foran navn som Hamren, Rekdal, Bakke osv. Han har jo dog samme usikkerhetsmoment som Knutsen, i forhold til manglende erfaring med å trene en klubb med stort ytre press, bare i enda større grad enn Knutsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.09.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Men står han for en fotballfilosofi vi kan like da?

Kan like godt la Trond Henriksen holde på hvis alternativet er en ny Horneland, Rambo kan sette opp et lag i 4-3-3, så kan Dorsin finne spillere til 4-3-3, blir fort et steg opp fra siste par årene det. Noen god løsning er det nok ikke da.

Sitter nesten og tenker som andre har nevnt at Pereira seiler opp som den mest interessante i Norge bak Knutsen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.09.2021 13:11    Post subject: Reply with quote

Hvilke trenere treffer både på at de spiller riktig fotball og har "riktig" erfaring, som samtidig er tilgjengelige og villige til å trene oss?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 614, 615, 616 ... 772, 773, 774  Next
Page 615 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb