English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 589, 590, 591 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.06.2021 09:12    Post subject: Reply with quote

Å definere et lag som offensivt eller defensivt ut i fra antall mål scora fungerer også dårlig. Chelsea kunne og burde scora mye flere mål i år, særlig siden Tuchel tok over.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 08.06.2021 12:17    Post subject: Reply with quote

Det er vell den mest relevante statistikken å se på, og over lengre tid - burde den gjenspeile fotballen de spiller. Når det er sagt, så forstår dere vell at gode lag som har en defensiv spillestil - uansett vil dominere kamper mot dårligere lag. Her kommer jo det du snakker angående ballbesittelse inn. Det er jo litt gøy at du påpeker mangelen på struktur, når han på kort sikt har gjort laget til verdens beste - med hjelp av en helt enorm defensiv struktur og disiplin.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.06.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

Hvis du hadde sett en kamp med Chelsea i løpet av forrige sesong tror jeg ikke du ville kategorisert de som et defensivt lag, med mindre du kun har sett CL-finalen. Det holder ikke å lese antall scora mål, du må se på prestasjonene bak. Chelsea har vært bjønn-solide, ja, men de har jaggu vært villige framover og.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 08.06.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Visste ikke at Kamerat Ola var Sagbakken.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 08.06.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett nok av kampene deres, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Hovedfokuset hans siden ansettelsen, har vært å tette igjen bak.

Som jeg allerede har sagt, så forstår dere at at gode lag med en defensiv spillestil - uansett vil dominere kamper mot dårligere lag. Dette har han som nevnt, gjort ved en helt enorm defensiv struktur og disiplin. I tillegg til dette, så har Tuchel tatt mer tak i kampene for å ha kontrollen selv - noe som fører til mer ballbesittelse. Når de da møter svakere lag som legger seg bakpå, sier det seg selv at det vil forekomme mange angrepsmuligheter - når man ligger på rundt 70 prosent ballbesittelse. Derimot, som Rosenborg-supportere - burde vi vite alt om at dette ikke definerer god angrepsfotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.06.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

De er tette bak samtidige som de er sterke offensivt og skaper mye. Det er uansett ikke så viktig. Poenget er vel at en Rosenborg-trener i bunn og grunn må klare å skape et lag som spiller angrepsvillig, offensiv fotball. Jeg ønsker meg ikke Hamren tilbake når Hareide legger inn årene. Da bør grunnen være berettet for en mer offensivt anlagt trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.06.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

Skulle helst sett at vi ikke trengte å drive med denne manglende trenerplanen lenger nå. Det perfekte opplegget hadde vært om vi kunne fått inn den som skulle ta over etter Åge nå. På den måten kunne han fått mer og mer ansvar og bygget seg litt pondus samtidig som det kanskje kunne vært en med en mer angripende tankegang som dermed kunne gått mer og mer inn i rollen mens Åge gradvis pensjonerer seg
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 08.06.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

ODN, dette er jo helt tøvete. Det fantes sikkert halvveis fotballinteresserte folk i Europa som så Rosenborg bli presset langt bakpå av Spartak Moskva og Real Madrid på 90-tallet og konkluderte med at vi er et defensivt lag og at Eggen var en defensiv trener. Riktig sett fra utsiden. Men det er likevel en ekstremt todimensjonal analyse.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 08.06.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:

Dette har han som nevnt, gjort ved en helt enorm defensiv struktur og disiplin. I tillegg til dette, så har Tuchel tatt mer tak i kampene for å ha kontrollen selv - noe som fører til mer ballbesittelse.


Dette medförer riktighet, sort of....

Da Tuchel kom inn var det förste han gjorde å ta tak i den defensive delen av Chelsea fordi de tapte mye poeng på nochalant defensivt arbeid.

men det stopper der.

Chelsea spiller kanskje litt lavere gegenpress enn f.eks liverpool ved å ikke ta like stor risiko med midtbanespillerne sine, men de er utrolig flinke til å styre spillet til motstander inn sentralt så de kan vinne ballen og hurtig komme seg i angrep ved å ha kantspillerne og spiss i gunstige posisjoner.

Dette er helt sikkert kalkulert av Tuchel som er veldig bevisst på spillermaterialet han har tilgjengelig.

At Abraham ikke spiller er ikke fordi han ikke er god nok forran mål kontra Werner, men fordi Werner er mye bedre i forflytning. hvor mange ganger har ikke Werner blitt satt opp på kant i kontra?

Det er samme grunnen til at Ziyech ikke er fast, det passer rett og slett ikke med spilleplanen til Tuchel med det materialet han har til rådighet.

Tuchel foretrekker Giroud over Abraham fordi Giroud kan forandre kampbildet mens det eneste han ser Abraham bidra med er friske bein, men bein han ikke får det han vil ut av.

Ikke alle spillere passer spillestilen til alle managere så jeg er sikker på at Abraham om han bytter klubb får en veldig fin karriere.

Hvorfor tror du Chelsea önsker seg Haaland?

Fordi de får Werner og Abraham + i en spiller.

Chelsea spiller ikke defensivt, da må du ser flere kamper tror jeg...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 09.06.2021 00:16    Post subject: Reply with quote

Du har åpenbart en misoppfatning av hva jeg legger i en defensiv spillestil. Når vi først er inne på spillermaterialet, så kunne de lett ha stilt med et mer offensivt lag. Derimot, så ville ikke den defensive strukturen deres ha fungert like bra på denne måten. Du beskriver jo både strukturen og gjennomføringen deres korrekt, så jeg sliter med å se hvor du sporer av. Du ser vell selv at deres beste angrepsvåpen baserer seg på deres defensive struktur?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 09.06.2021 01:09    Post subject: Reply with quote

Dere får unnskylde at jeg dreier inn mot tråden igjen:

Hamren? Nei takk.

Knudsen? Ja takk.

I Skandinavia er det vel kun to-tre trenere som ville kunne lykkes med Rosenborg. Dvs få oss hodt ut i Europa igjen. Knudsen er nummer en. Jeg hadde lagt mye aksjer inn der i gården for å få ham inn.

Perfekt på alle måter. Nå har han erfaringen også. Nær ved å ta skalpen til Milan i Europa, har lært seg å bli en vinner.

Men - hvor rart det enn høres ut, treneren til Bodø/Glimt vil nok ikke ta over Rosenborg. Verden i 2021 - Hvem skulle trodd.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 09.06.2021 02:06    Post subject: Reply with quote

Du har nok rett i at han neppe ville sagt ja om han fikk tilbudet i morgen, men hvem vet hva som kan skje i løpet av bare 1-2 år hvis Glimt ikke tar gull og det heller ikke dukker opp noen fristende tilbud fra utlandet. For eksempel lønnen vi kan tilby i forhold til Glimt burde jo tale til vår fordel. Budsjettet vi har til rådighet kan nok da også virke fristende.

Kanskje ville han se det som en god utfordring, sett at timingen skulle være riktig.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 09.06.2021 05:24    Post subject: Reply with quote

Brøndby træner Niels Frederiksen vandt mesterskabet i DK med et meget ungt Brøndby hold. Inden han blev ansat var beskeden, at han SKULLE benytte egne ungdomsspillere og få dem integreret i truppen. De har hele sæsonen spillet med 3-4 helt unge af egen avl. Det er top imponerende når man tænker på de budgetter FC København og Midtjylland har haft til rådighed. Tillige taler man nu om at flere af de samme unge spillere kan sælge for op imod 60 mill danske kr. Det er jo win win. Kunne Rosenborg bare hente 1 Brøndby spiller ville deres 25 årige midtstopper Andreas Maxø være fantastisk at få. Han er en kriger, han er hurtig, god på bolden og går altid forrest. Det siges at han har et transferloft i sin kontrakt. Go for him.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 09.06.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

En ting alle trøndere og RBK supportere kan være sikker på, er at Knutsen aldri i verden kommer til å bli RBK trener.
Det som overrasker meg mere, er hvor kjappe en del her inne er til å skulle kaste ut Åge allerede. Folk har ikke tålmodighet til å la Åge bygge laget.
Åge har knapt vært her et år. Han tok over et rasert RBK, etter at Horneland mislyktes i å finne opp kruttet på nytt. Det tar tid å bygge opp et nytt lag fra bunn av igjen, men en del her inne tror det er gjort i en håndvending.
Vi er på god vei. Vi scorer mer enn vi har gjort på mange år, og for øyeblikket vi leder serien, men likevel er folk missfornøyde med treneren, og skal på død og liv bytte han ut. Folkens.. vi er ikke på nivå med Liverpool, Barcelona , eller Man U. Vi må innse at vi spiller i føkkings Eliteserien i Norge. Vi er i Europas 3.divisjon. Åge Hareide er en av Skandinavias mest meritterte trenere, med meget gode resultater i både klubber og landslag .
Hvis ikke Åge klarer å få RBK tilbake på topp, tror jeg ikke noen skandinavisk trener klarer det.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 09.06.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Det overrasker meg hvor kjapp du er til å bastant utelukke Knutsen som fremtidig rbk-trener. Denne bransjen er en kronisk stollek, jeg tør ikke engang utelukke at Kåre en gang i framtida igjen er treneren vår. Tror ikke det skjer, men tør ikke utelukke det
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 09.06.2021 12:52    Post subject: Reply with quote

^^^
Vi har ansatt Per Joar Hansen to ganger ffs!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 09.06.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

@JB

Det er vel ikke slik at alle vil ha ut Åge. Jeg håper Åge fortsetter, men om han ikke gjør det - eller den dagen han er ferdig håper jeg Knutsen overtar.

Vannet løper i munnen når jeg kjenner igjen Nils Arne Eggens tankesett og ser noen som faktisk får det til. Systemet er så klart og godt at vrakgodset Botheim skinner fra første dag.

Under Eggen var det mange eksporter som ikke fungerte optimalt i nye klubber i europa. I Rosenborg da som i Bodø/Glimt nå er det bygget et kollektiv og samhandlingssystem som er så sterkt med så definerte roller at den enkeltes ferdigheter blir mindre viktig.

Tenk deg Knutsen med ressursene og potensialet i Rosenborg. Det kunne blitt riktig så bra!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 09.06.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Det han har gjort i Bodø, er det et høyt internasjonalt nivå på. Av den grunn, så blir jeg veldig overrasket dersom han ikke får et langt mer attraktivt jobbtilbud. Nå vet jeg ganske lite om Knutsen, men han har vell enorm respekt for Eggen. Slike faktorer, i tillegg til at vi er Norges desidert største klubb - vil nok øke sjansene våre for å skaffe han. Derimot, så tror jeg ikke at Knutsen kommer til å være oppe i nord mye lengre.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.06.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
... i tillegg til at vi er Norges desidert største klubb..


Var desidert størst kanskje. Nå har jo da Molde størst omsetning, riktignok pga ecup, men vi skal vokte oss for å leve for mye på fortiden. RBK som klubb må virkelig ta tak om vi ikke bare skal bli en i mølja. Det er grenser for hvor lenge vi kan leve på det som skjedde for 20 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.06.2021 14:04    Post subject: Reply with quote

Det vil være det komplette vanvidd å ikke i det minste prøve seg på Knutsen etter Hareide. Med andre ord, akkurat det jeg forventer av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 09.06.2021 14:51    Post subject: Reply with quote

Så om jeg forstår deg rett, så baserer vi størrelsen til en klubb på omsetningen? Du lager et fryktelig dårlig og irrelevant argument for deg selv, når du tilegner kommentaren min til noe den ikke var. Selvsagt er tidligere prestasjoner med på å definere hvor stor vi er, men jeg ville nok prioritert de åpenbare faktorene som for eksempel antall supportere og stadionkapasitet først. Når du først er inne på det økonomiske, så ville jeg ikke akkurat sagt at vi selv opererer med mindre midler enn hva han kunne oppnådd stor suksess med. Det ligger også et uforløst potensiale i klubben vår, som er langt større en eksempelvis Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.06.2021 15:22    Post subject: Reply with quote

Hva som gjør oss størst da ?Avgjør du da størrelsen på en klubb utelukkende basert på tilskuertall ? Eller gamle meritter ? Er RBK da en større klubb enn f.eks Monaco, siden vi har høyere tilskuertall ? Det at vi historisk sett har vært den klart største og beste klubben betyr ikke at vi har den samme statusen i dag. Som sagt, det begynner å bli ganske lenge siden Eggens glansdager. Vi drar fortsatt nytte av det, men den verdien faller for hver sesong som går der vi underpresterer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 09.06.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Knutsen sjekker jo av alle punktene på ønskelista, så vil jeg regne med at Dorsin sjekker status i den retning når de etter hvert må på jakt etter neste trener. Så får vi se om vi får vite hvem som har rett.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 09.06.2021 16:14    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn - dersom vi måtte velge mellom å få Knutsen raskt og dermed avbryte med Haredie så ville det vært en no-brainer.

Hareide er på sett og vi som Tettey. Bidra til å få ting på kjøl mens vi rigger for fremtiden.

Dersom fremtiden kan komme i form av Knutsens ideer (Eggens) etter sesongen ville det vært sykt god timing. Selg en eller annen spiller (Dino) for 10 mill og gi det i lønnsmidler til Knutsen. God deal.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 09.06.2021 17:21    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er tøvete og misforstått langsiktighet å prøve å planlegge med en framtidig kronprins. Jeg kan ikke huske en eneste gang at dette har fungert. Det er vanvittig mye som kan skje på to år. I de fleste tilfeller vil den utvalgte finne seg noe som frister mere før det er på tide å ta over.

Om man skal tenke langsiktig er det beste klubben kan gjøre å gi Hareide så gode arbeidsvilkår som overhodet mulig. Da er vi bedre plassert til å plukke fra øverste hylle når den tid kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 589, 590, 591 ... 772, 773, 774  Next
Page 590 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb