English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Meningsløs debatt

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Biggo
Junior


Joined: 19 May 2004
Posts: 1

PostPosted: 19.05.2004 14:26    Post subject: Meningsløs debatt Reply with quote

Hva er det som skjer egentlig?

RBK har tapt to kamper på rad og står med 2-2-2 på 6 kamper. 8 poeng og 6-8 i målforskjell. Det er selvsagt dårligere enn RBK forventer, men det er da slett ingen krise.

Den debatten som herjer i landet nå er fullstendig meningsløs. Det som er mest underlig er at alle bryr seg og har forklaringer på hva som skjer med Norges beste klubb gjennom hele 90-tallet. Jan Åge Fjørtoft sitter å preiker om at OBRs skjebne avgjøres i løpet av de neste 2 kampene. For en fjott. Erik Soler som burde konsentrere seg om å rykke opp med sitt eget lag, Start, bryr seg mer om "krisen" i RBK og meddeler folket at RBK burde ha hentet både Hoseth og Gamst i fjor. Det er Rune Bratseth som har skylda. Skylda for hva? Er det et unisont ønske fra alle eksperter at RBK SKAL være i toppen? Det kan høres slik ut. Når temaet til og med blir en sak for TV2s Tabloid så blir det så håpløst at man ikke finner ord. At Bratseth gadd stille opp skjønner ikke jeg. Etter min mening må det vel være en større krise i Stabæk, de ligger tross alt helt siste på tabellen etter elendig spill......

RBK ligger 5 (FEM!!!) poeng bak Tromsø på tabellen. Vinner RBK de neste to kampene (hvilket er meget sannsynlig) og TIL taper poeng i minst en av sine neste 2 kamper (hvilket er meget sannsynlig) så er RBK forbi TIL (selv om de neppe er serieleder).

Nå må folk skjerpe seg. Hetsingen av RBKs trenerteam og ledelse er usmakelig og det er latterlig å snakke om treneravgang etter 6 seriekamper. Senest i 2002 stod RBK med 9 poeng etter 6 kamper (Ett mer enn i dag, dog med litt bedre målforskjell). De var da 6 poeng bak teten (1 MER enn i dag). Etter 15. serierunde dette året var RBK 10 poeng (!) bak Lyn. Altså etter over halvspilt serie. RBK vant likevel serien kontrollert med 6 poeng foran Molde. 9 poeng foran Lyn (som de var 10 poeng bak på det meste). Og nå roper man på RBKs undergang etter 6 serierunder når man er 5 poeng bak? Tror disse såkalte supporterne (kaller dem for øvrig ikke supportere når de reagerer slik på motgang) bør gå i seg selv og vise hva de er laget av. Det er i motgang laget skal ha supporternes støtte. Supporterne skal støtte laget i med- og motgang. Heldigvis er det ikke så mange av dem, men folk skjærer fort alle over en kam, og det kan fort gå ut over Kjernen, som selvsagt støtter laget i med- og motgang. Nå har RBK hat medgang i snart 15 år. En hver idiot skjønner at før eller senere kommer det motgang. Den kan komme i år, eller om 5 år.

Jeg er Tromsø-supporter og hadde selvsagt et av mine største øyeblikk når TIL knuste RBK 4-1. Det var selvsagt ekstra moro at det var fullt fortjent og det burde vært både 2 og 3 mål mer. Likevel fokuserer jeg jo på Tromsøs fantastiske spill, og selvsagt ikke på "krisen" i RBK. Jeg er også en av de som ser fordelen med en ny seriemester. Dog tar jeg avstand fra slike usakligheter og "mobbing" som folk lirer av seg, bl.a. de såkalte "ekspertene" på TV, da spesielt Erik Solér og Jan Åge Fjørfjott. Mitt ønske om en ny seriemester er ikke p.g.a. et "hat" til RBK eller at jeg ønsker RBK alt vondt, men jeg ønsker endring i toppen og dermed større spenning.

Jeg ser også at RBK-folket kan ha grunn til bekymring fordi poengfangsten er helt i samsvar med spillet de har vist (kanskje til og med i overkant mange poeng ut fra spillet mot Brann, FFK og LSK). Likevel er det 20 runder igjen og 60 poeng å spille om. RBK kommer ALLTID tilbake. Det vet vi.

Kanskje en liten nedtur for RBK kan være til det bedre for klubben? Smile

I kveld får vi se hva som skjer mot VIF. Det lukter uavgjort lang vei....

Biggo
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2004 16:42    Post subject: Reply with quote

Andre som er enig med deg (og de fleste her inne på forumet). Her fra TV2-ekspert Bengt Eriksens spalte:

"Det er et par ting jeg ikke skjønner vedrørende opphaussingen av ?problemene? med RBK. For det første snakkes det som om hele klubben har hoppet fra en skyskraper og der spillere, trenere og ledere sier ?det går fortsatt bra? for hver etasje som passeres. For det andre: Hvis ?alle? godter seg over RBKs problemer, hvorfor gir vi dem rikelig med påminnelser om at og hvordan de må skjerpe seg i Tabloid(e programmer)?"

Les mer: I Rosenborgs tjeneste
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Perfekt
Junior


Joined: 19 May 2004
Posts: 21

PostPosted: 19.05.2004 22:05    Post subject: ... Reply with quote

Det er helt klart at rbk vil komme seg opp av gjørma igjen og vinne årets eliteserie, men jeg forstår hvorfor det blir hauset opp. Det er rett og slett et resultat av at folk er lei rbk og ønsker at det skal gå dem dårlig.

Jeg er en av disse, selv om jeg innser at rbk kommer tilbake og vinner i år, akkurat som de gjorde det i 2002 sesongen (da hadde de en dårlig start da også)

Men enn så lenge fryder jeg meg over rbk sine problemer, og at rbk ble ydmyket mot erkerivalen på selveste 16. mai, ja det var en fantastisk dag.
_________________
Ola kan bli i RBK så lenge han vil for min del, hehehehe.... Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb