English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tove Moe Dyrhaug
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.11.2018 10:29    Post subject: Reply with quote

Din egen tallerken er ikke det eneste som spiller inn. Om tallerkenen er prima bone china slår det ikke ut med mindre den også ligger øverst i stabelen. Det er plenty med eksempler på klubber som har kjøpt seg stort opp med forventning om fremtidige e-cup-inntekter og kræsjlandet etterpå, fordi andre tallerkener faktisk var bedre, - eller også på grunn av rene tilfeldigheter.

Men man må selvsagt ha spillere som er gode nok, og lønn er jo en viktig faktor for å få og beholde dem.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 09.11.2018 10:35    Post subject: Reply with quote

Vinneren-tar-alt-tallerkenen er jo per definisjon ikke andreplass-nivå. Hva tror du vinneren-tar-alt betyr egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.11.2018 10:40    Post subject: Reply with quote

Det er bare det at det ikke er en 100 % sammenheng mellom lønnsnivå og kvalitet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 09.11.2018 10:48    Post subject: Reply with quote

Ligger man jevnt på sportslig nivå over tallerken betyr det særedeles sunn drift. Det viser seg gjennom gullalderen at man kan ligge over tallerken og dermed utløse denne effekten. Dette har vi sett senest under Kåre, og det motsatte har vi sett under Perry. Denne effekten er utprøvd i vårt forretningsklima.

Godt lederskap er å tilrettelegge for sunn drift. Det er ingen som kan garantere sunn drift selv om rammevilkårene er til stede. Det blir uansett riktig å tilrettelegge for sunn drift fordi et og annet tilfelle av under pari resultater oppveies for og opp i mente av regelmessige sesonger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.01.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

– Jeg må bare si at jeg er heldig, jeg får ikke så mye kritkk. Klart, som leder er ikke alle enige med deg. Da gjør man ingen god jobb. Jeg har nok vært skånet, samtidig er jeg ganske åpen og ærlig og snakker med folk. Det er viktig, sier 54-åringen.

– Hvordan har du kjent på kritikken?

– Jeg får nok en del for ting og tang, men det er mest følelser etter en fotballkamp eller etter et tap. Jeg får mange hyggelige meldinger også, sier Dyrhaug.

– Hvorfor tror du det er slik at du får mindre kritikk?

– Jeg har vært ganske lenge i klubben og jeg tror folk vet hva jeg står for. Jeg får jo kritkk etter resultater jeg også, sier hun.

(...)

– Hvor lenge ser du for deg å arbeide i RBK?

– Jeg har ingen plan på det. Jeg har vært her i 15 år og får meg ikke til å slutte. Jeg tenkte det for noen år siden, at jeg skulle slutte, men slik ble det ikke. Akkurat nå tror jeg det er viktig å kjøre på og knalle på med en ny sesong, sier hun.

Les mer: Derfor gikk RBK-sjefen hjem med et smil den kvelden Molde vant serien
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 01.01.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

–
Quote:
For det første er vi Norges beste fotballag, både på og utenfor banen. Det handler om å justere noen få knepp. Ser man etter 16. mai, har Molde fire poeng mer enn oss. Selv Bodø/Glimt er bak


Sett dette mange ganger fra lederskikkelser i RBK siden i høst føler jeg. Og jeg blir ganske forbanna! Ledelsen virker å hundre prosent tro på at om vi bare justerer noen få knepp og stryker vårsesongen, så er vi gode, gamle RBK igjen.

Forbanna tull! For ikke å snakke om tjenesteforsømmelse. Horneland blir sittende, han har tydelig klart å selge keiserens nye klær.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.01.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Skal man liksom være fornøyde med å ligge fire poeng bak Molde på 3/4 sesong, etter å ha bare conveniently strøket sesongens dårligste periode, når man i tillegg hadde (og vant) hjemmekamp i det eneste interne oppgjøret mellom lagene i den perioden som "teller"? Molde hadde 6-1-1 i den samme perioden som vi var dårlige - spiller ikke det inn? Selv med ettersesongens poengfangst hadde vi jo allerede ligget 2-3 poeng bak til 16. mai, og da er det ikke engang faktorert inn at vi faktisk (og forutsigbart) tapte på Aker Stadion mot et bedre fotballag.

Planen er altså å ta sølv 7-8-9 poeng bak et dermed ganske suverent Molde-lag - er det der lista ligger for å kalles "Norges beste fotballag"? Er det innenfor noen knepps justeringsrom?

Det er en tankefeil som er ganske kritisk, og jeg synes det vitner om en form for gruppetenkning som bare har som hensikt å snakke opp seg selv og sine. Forutsatt, selvfølgelig, at ikke tonen innad er ganske annerledes.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 02.01.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi skal ta alle uttalelsene fra Rosenborgs ledelse med en klype salt, og uten å gå noen i rette.

Rosenborg har store utfordringer foran seg i år, både sportslig og økonomisk, samt i forhold til å gjenoppbygge tilliten til publikum. Etter to sesonger med mye turbulens relatert til trenere, Bendtner og rettssaker, og også det som nå ser ut til å bli store utskiftninger i både klubbens ledelse og styret, så trenger klubben ro. Både innad og utad, slik at folk vil trives med å gå på jobben og ta fatt på de utfordringene som klubben står overfor. Jeg tror den erkjennelsen også kan være en viktig grunn til at Koteng ikke er innstilt til en ny periode. Det har blitt for mye støy rundt ham som person, og klubben tåler ikke noe mer nå.

Det siste TMD og andre i ledelsen og styret vil gjøre i månedene fremover er å komme med uttalelser utad som vil skape mer støy. Jeg tror vi kan være rimelig sikre på at både Bjørnebye og Alstad trakk seg fordi de ikke orket mer, og at det innad i organisasjonen må ha vært rimelig høy slitasje i lang tid. Skulle for eksempel TMD også slutte, så mister klubben veldig mye kompetanse på kort tid, og vi får tro det også gjelder andre som kjenner klubben godt og som klubben trenger i tiden som kommer.

Horneland er enn så lenge fredet av styret. Om vi får en ny styreleder og minst to andre nye inn i styret, så vil de neppe starte med å bytte ut treneren umiddelbart, om ikke spillerne ber om det etter en tung sesongstart. Om resultatene er sånn passe tålelige i forhold til klubbens ambisjoner, så får Horneland sikkert sitte kontraktstiden ut, samtidig som klubben starter en sportslig fornyelse hvor vi forhåpentligvis også får gjennomført et generasjonsskifte, som naturlig nok vil også påvirke prestasjonene.

Horneland må nok overprestere, både spille- og resultatmessig for å få fornyet sin kontrakt, men det er godt mulig TMD og det nåværende styret kanskje undervurderer hvor viktig Horneland er for den fornyelsen som klubben må gjennom for å gjenvinne tilliten. De har kanskje vurdert situasjonen dit hen at klubben har mer å tape omdømmemessig på å sparke nok en trener før kontrakten hans går ut, enn å ikke ta sjansen på at en prima eliteserietrener skal kunne lede klubben til medalje og kanskje seriegull i 2020.

Mitt håp er at det finnes en avtale mellom Horneland og styret, om at han nå får et overgangsvindu og en sesongoppkjøring på seg til å sette et nytt lag, i samarbeid med Dorsin i stedet for SIB (hvor det i følge ryktene var et spent forhold mot slutten?). Lykkes Horneland med en god sesongstart og bra spill som får publikum tilbake, så får han fortsette i jobben ut sesongen, med muligheten for kontraktsforlengelse. (Det er her viktig å merke seg at det har han ikke fått tilbud om enda.) Om sesongen derimot skulle starte dårlig, det gode spillet og publikum uteblir, og/eller han får garderoben mot seg, så må han trekke seg umiddelbart.

Jeg tror det er godt mulig at det finnes en slik løsning på 'problemet Horneland', og som har vært der siden sesongen 2019 åpnet og fortsatte horribelt dårlig, men at denne eventuelle gjensidige forståelsen holdes internt frem til Horneland har fått en ærlig sjanse nummer to. I et slikt scenario er det helt forståelig at verken TMD eller noen andre ønsker å skape uro rundt Horneland og laget, eller klubben i sin helhet. Strategien er nok allerede lagt for våren 2019, og såfremt det ikke blir en katastrofal sesongstart, så skjer det sannsynligvis lite i og rundt klubben før sommeren 2020.

I et slikt scenario tror jeg forøvrig at sannsynligheten er stor for at Helland også vil forlate klubben. Ikke fordi han ikke er god nok for laget (som en super-sub) eller at eventyrlysten trekker ham bort fra Rosenborg, men han er frittalende, og den typen av selvransakelse utad som Helland (og Åsen) sto for passer ikke med den linja klubben har lagt seg på for å få ro innad og utad rundt klubben.

Når TMD svarer slik hun gjør i intervjuet er det diplomaten som svarer, og når sant skal sies, uansett hvor bra eller dårlig klubben har gjort det sesongen før, så tror jeg ikke hun kan svare så veldig annerledes enn det hun gjør. Det er en del av jobben hennes, ikke bare å lede, men også å samle klubben. Hun gjør en forbilledlig jobb, og det tror jeg vi som Rosenborg-fans skal være veldig glade for.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

– Som leder må man ta tøffe avgjørelser. Jeg hadde ikke sett for meg at perioden skulle bli så lang og det ble jo bare verre og verre. Jeg tenkte kanskje en måneds pause ville holde, men i stedet måtte vi stå i det mye lengre, fortsetter hun.

(...)

– Jeg har hatt mine tunge dager med tungt hode etter telefoner og møter. Det var mange dårlige beskjeder, men jeg tror vi snur dette til noe positiv og kommer styrket ut av alt.

Les mer: RBK-Tove har beholdt smilet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 21.12.2021 23:57    Post subject: Reply with quote

Rosenborg og hest har ikke pleid å være en gullkombinasjon.

Daglig leder er gift med femte generasjons hesteeier som driver Dyrhaug ridesenter.


Og den nye treneren vår er hesteeier, her avbildet på hest.no

Det er slutt. Det er hest.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2022 23:12    Post subject: Reply with quote

Bladet i går:

Moe Dyrhaug er også styremedlem i blant annet Granåsen Aktivium AS, Ullevaal stadion Idrett AS, Næringsforeninga i Trondheim, Skiforbundet og Alpin VM 2027 AS. Hun sier at hun alltid har vært engasjert.

- Jeg tror det er medfødt. Skal du være daglig leder i RBK, tror jeg også du må være engasjert. Jeg bryr meg om det som skjer rundt meg, og er opptatt av regionen og at vi skal få til noe her. Det ligger mye artighet i det å skape noe, forklarer hun.

Å være engasjert tror hun også er den viktigste egenskapen en leder kan ha.

- Samtidig er det viktig å være tydelig, samt bry seg om medarbeiderne sine. Jeg tror på at medarbeiderne dine blir lik deg selv. Dersom du som leder er arbeidsom og engasjert, vil medarbeiderne også bli det.- Hva er det mest utfordrende med å være leder?

- I RBK kan det være utfordrende at vi er såpass eksponert som det vi er. Alle bryr seg om det vi gjør, noe som igjen betyr at vi må være god på kommunikasjon, så ikke de ansatte leser alt i avisa, svarer Moe Dyrhaug med et smil.

- Samtidig er vi heldige som er eksponert. Det betyr at det er stor interesse rundt oss, og det skal vi ikke glemme at er viktig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2022 18:12    Post subject: Reply with quote

Nettutgaven av saken over: At det var i RBK hun skulle ende opp, var ingen selvfølge: - Veien har blitt til mens jeg har gått

Dessuten gjest hos Heia fotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.03.2022 22:21    Post subject: Reply with quote

Den neste skipresidenten, som skal velges på tinget i Molde i juni, vil etter all sannsynlighet være Skiforbundets frontfigur under VM-festen i Trondheim om tre år.

(...)

Argumentene for Dyrhaug som Røstes arvtaker er i stor grad de samme som gjorde henne brennhet som VM-sjef. Hun er samlende, hun er jordnær og hun er folkelig. I hele sin væremåte er hun stikk motsatt av «pampene» som deler av FIS-ledelsen og historisk også deler av Norges Skiforbund med rette kan omtales som.

(...)

Spekulasjonene rundt Dyrhaugs kandidatur vil pågå inntil hun eventuelt avviser interessen. Frem til da vil hun bli nevnt i samme slengen som for eksempel Per Bergerud. Den tidligere skihopperen har ledet både skiskytter-VM i Holmenkollen, orienterings-VM i Østfold og er i dag sjef for Vikersundbakken. Han vil være blant favorittene.

Les mer: Dette kan være påskuddet for å dra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 19.03.2022 09:43    Post subject: Reply with quote

Føler dette er noe Løfaldli har sagt i flere år nå? At Dyrhaug "kan forsvinne til skimiljøet" i en eller annen stilling hvor det skal noen nye inn.

Men enn så lenge er hun fortsatt daglig leder hos Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.03.2022 16:46    Post subject: Reply with quote

Vi har noen økonomiske utfordringer fremover, kanskje ikke så dumt å få nye tanker inn?
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 31.03.2022 08:44    Post subject: Reply with quote

Har vært inne på det før, men jeg lurer på om det hadde vært like dødt i denne (tilsvarende) tråden om det var Nils Skutle e.l. som var i ferd med å kjøre klubben rett i dass. For det er vel fortsatt daglig leder som har det øverste ansvaret i klubben?
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 31.03.2022 08:57    Post subject: Reply with quote

Et av problemene i klubben de siste årene har vel egentlig vært at ingen helt vet hvem som egentlig har det øverste ansvaret...
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 31.03.2022 09:09    Post subject: Reply with quote

Min påstand er at Skutle kjørte nesten klubben i grøfta fordi man ikke hadde et sterkt og velfungerende styre. I dag føles det mer som at styret har kjørt klubben i grøfta, fordi man ikke har hatt en sterk og velfungerende ledelse på Brakka. Moe Dyrhaug har så absolutt unnsluppet mye kritikk ved å ikke stikke seg frem. Og gjemme seg bak Koteng.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.03.2022 09:09    Post subject: Reply with quote

Ansvar for daglig drift, men ikke noe som helst sportslig.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 31.03.2022 09:21    Post subject: Reply with quote

Det der er nok en presis analyse, Kjell. Uten at jeg egentlig aner hva hun holder på med, virker det utad som om hun har fortsatt som en slags arrangementsansvarlig, bare med finere tittel og høyere lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 31.03.2022 09:27    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ansvar for daglig drift, men ikke noe som helst sportslig.


Det inngår ikke noe som helst sportslig i den daglige driften av et idrettslag? Da er det kanskje ikke så rart at ting går over styr.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.03.2022 09:39    Post subject: Reply with quote

Dyrhaug har ansvar for det administrative i driften, ikke det sportslige. Det gjør andre, f.eks. Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.03.2022 10:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er viktig å huske at veldig mye av driften vår avhenger av sportslige prestasjoner og valg. Korona til side så er det klart at et godt og underholdende lag øker kampdagsinntekter, spiller inn mer penger på prestasjonsbonuser og øker verdien på spillerstallen sin. Spillerlogistikken har selvsagt også mye å si - kjøper vi gammelt og dyrt må vi ta store regnskapsmessige tap hvert år, mens hvis vi utvikler unge, billige og helt egne talenter får vi motsatt effekt. De siste årene har jo vært vanskelige, med dårlige prestasjoner og mange aldrende spillere med synkende verdi og nivå, men det skulle overraske meg hvis ikke bare snittalderen gjør at de neste årene blir bedre økonomisk.

Jeg tror ikke det har vært noe feil med styringen sett fra klubbadministrasjonens side, men det kan godt være at de burde ha muligheten til å legge litt sterkere føringer på en sportslig avdeling som til tider ser ut til å jobbe litt fra hånd til munn, for å unngå sånne perioder med tunge kostnader uten vesentlige spillersalg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2022 19:27    Post subject: Reply with quote

Men man kan nok uansett si at ringen er sluttet for Koteng, som begynte med å rydde opp i økonomien og nå overlater til nestemann å rydde opp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 31.03.2022 22:17    Post subject: Reply with quote

Koteng ryddet vel opp i økonomien, men utrettet ikke allverdens i sportslig avdeling.

Samtlige sportslige ansettelser gjort i hans periode unntatt Coolen+Nederlenderne (Dorsin er ikke helt lett å bedømme) har da på ingen måte holdt mål.

Så var det vel etter å ha tatt en kaffe med Dyrhaug at Vikvang plutselig ble akademisjef, så helt tette skott er det vel ikke.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb