English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 23.09.2021 14:58    Post subject: Reply with quote

Reitan er høyrebackenes Alex Lund Hansen. Såpass god at folk vil savne ham så lenge han sitter og snakker trøndersk på benken, men samtidig så svak at han på sitt beste først og fremst ikke svekker laget.

Putt alt dette i et norgesglass og rist – og vips – en kultspiller.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.


Last edited by Rallepus on 23.09.2021 15:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 23.09.2021 15:02    Post subject: Reply with quote

Når skal folk slutte å la seg påvirke så ekstremt av siste kampen de spilte? Jeg har selv vært skeptisk til om han noen gang skulle bli god nok, men i år har han vært en av våre mest stabile på høyt nivå, og sjeldent dårlig. En av få som tok nivået mot Rennes og en fighter med lederegenskaper på og utenfor banen. Herlig fyr og spiller.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 23.09.2021 16:17    Post subject: Reply with quote

Enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 23.09.2021 16:47    Post subject: Reply with quote

Tror det er mer det at de som ikke er så imponert av en spiller kommer ut av treverket etter en dårlig kamp, og motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 23.09.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

Uenig.

Synes han over tid har vært middelmådig med flere negative enn positive kamper. Han har vist positive takter men oftest mot svak motstand.

Imponerende jevnt svak innleggskvalitet.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 23.09.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Fy faen for en dritt spiller,elendig mann mot mann,null forståelse for spillet,ser ut som han er jaget av 50 okser hver gang,klarer som en villmann.
På etterskudd hele tiden,skjønner ikke hvorfor han får tilit.

Hedenstad var faktisk 100 ganger bedre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 396
Location: Tromsø

PostPosted: 23.09.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

"Dritt spiller". "Null forståelse for spillet". "Hedenstad 100 ganger bedre".
Takk for bidraget ditt. Fine nyanser og et konstruktivt balansert syn på Reitan.
Jeg vet at dette heller ikke er et veldig konstruktivt bidrag sånn sett, men sånne innlegg gjør meg heller sliten.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 23.09.2021 19:15    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke helt huske at vi har hatt en så svak forsvarsrekke.

Per Verner var jo en gigant i forhold til fagforbundet (narkolepsi) i midten.
Og Hedenstad var - helt riktig - betydelig bedre enn Reitan i omtrent alle faser.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 23.09.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Ser gjerne Reitan tilbake i Glimt dersom vi skulle miste Sampsted. Herlig type og gjorde sine saker svært godt på lån.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.09.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jeg kan ikke helt huske at vi har hatt en så svak forsvarsrekke.

Per Verner var jo en gigant i forhold til fagforbundet (narkolepsi) i midten.
Og Hedenstad var - helt riktig - betydelig bedre enn Reitan i omtrent alle faser.


Kanskje man nå ser at alt som kommer til rbk stagnerer eller blir markant dårligere enn i andre klubber ?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 23.09.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Ting er ikke så svart/Hvitt.

Reitan har hatt både gode og dårlige kamper. Sjelden han er veldig dårlig. Flere ganger har han vært veldig god. Generellt midt på treet.

Men jeg synes at det som teller mest for meg i negativ forstand er innleggskvaliteten. Det gjelder egentlig flere enn ham og da. Han er også litt småsvak på små flater kanskje.

Men jeg vil jo ha ham i troppen uansett, ville vært en bra stallspiller. Jeg kunne dog tenkt meg en som er raskere og med bedre innlegg. Det defensive synes jeg er en lag greie og Reitan kan bli bedre med de rette midstopperne ved sin side. Det er dårlig lederskap bak der.

Det positive med Reitan har god innstilling og er en fighter.

Har håp om at Kamanzi kan bli en dyktig back for oss i fremtida. Men nå behøver vi 3 nye forsvarsspillere synes jeg. en back og to midtstoppere. Med de rette kvalitetene defensivt OG offensivt. Som jo ikke er så lett å få tak i.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 23.09.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Jeg synes i er alt alt for hårde ved ham. Han har rigtig god fart og energi og i min verden afgjort god nok til at være 1. valg. Enig i der skal arbejdes med indlæg og måske spillet i små rum, der er for ofte han bare vælger en lang imod Dino eller Noah. Men det tror jeg faktisk er taktikken fra Åges side. Han har måske enkelte kampe hvor han slider - men altså Ceide og Noah har begge været ringe med et hav af dårlige beslutninger og elendige berøringer. Reelt husker jeg måske 2-3 gode Ceide kampe og så mindst 20 dårlige, hvor han konsekvent vælger forkerte løsninger. Det er lidt som om RBK fans hellere skyder på Hovland og Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 23.09.2021 21:33    Post subject: Reply with quote

Han har noen gode kamper, men ikke mot god motstand. Innleggene går ofte rett i backen eller så er det upresist.

Treffer godt en sjelden gang, men blind høne finner som kjent også korn.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 24.09.2021 11:21    Post subject: Reply with quote

Reitan er bedre enn Hedenstad, men ok.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.09.2021 11:40    Post subject: Reply with quote

Hedenstad var den mest frustrerende spilleren jeg kan huske (jeg er relativt ung og husker dårlig). Så dårlig er faktisk ikke Reitan. Han ser kanskje ikke ut som en million dollars på et lag som ikke fungerer i det hele tatt, men hvem gjør vel det? Tror han kommer til å se veldig mye bedre ut om det kommer inn en trener som klarer å sette et system som spilles kamp ut og kamp inn.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 24.09.2021 13:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er sjeleglad for at vi har erstattet Hedenstad med Reitan. Hedenstad var helt katastrofe til tider, tilsvarende Hovland i dagens midtforsvar. Man skal være veldig selektiv i hukommelsen om man mener at Hedenstad var bedre enn Reitan. Og nei, jeg sier ikke at Reitan er så sinnsykt god, han er ingen Svensson ala 2015/2016. Men han er langt bedre enn Hedenstad (unntatt dødballsfot).

Last edited by huffameg on 24.09.2021 17:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 24.09.2021 14:47    Post subject: Reply with quote

Der er jeg enig. Hedenstad gjorde meg fryktelig frustrert.
Typen Reitan virker veldig bra, tøff og tar en for laget. Dessverre litt for begrenset teknisk.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.09.2021 14:57    Post subject: Reply with quote

Enig i sistnevnte. Derfor tror jeg også han fort kunne tatt en Skjelvik og vært en bedre stopper enn back for et lag som ønsker å bruke backene som angrepsvåpen.

Reitan har én ting i angrep, og det er evnen og viljen til å komme på mange initiativ. Og der er han også virkelig bra. Men han utfordrer aldri med ball, han har ikke helt god nok nærteknikk i trange situasjoner, han kikker veldig sjelden opp før han slår innlegg, og har heller ikke noen veldig god innleggsfot. Det blir for spedt. Kanskje i et system som til stadighet setter ham i identiske innleggssituasjoner uten å utfordre.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 24.09.2021 17:34    Post subject: Reply with quote

Bunnivået kan man alltids diskutere. Hedenstad var imidlertid like god som Reitan defensivt og han hadde langt bedre innleggsferdigheter og nærteknikk.

Reitan er en kriger, det skal han ha. Men det alene gjør ham ikke til en god spiller.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 24.09.2021 18:06    Post subject: Reply with quote

Synes han glimtvis har gode to-fotsdriblinger når han virkelig er presset og synes han har bedre teknikk enn hedenstad. Mottakene fra crosserne som kommer fra hovland kan gå hvor som helst .
Det han faller igjennom på er å spille av press. Blir ofte feilpasninger og brudd i mot når motspillere går fort i press mot han og nærmste medspillere og blir litt rådvill. Han fungerer av og til som rundingsbøye mot gode vinger. Tror han kan gjøre det bra som midtstopper og er enig i det.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 24.09.2021 22:39    Post subject: Reply with quote

Reitan er særs varierende, men han er fortsatt forholdsvis 'ung' med sine 24 år. Per dags dato er han ikke det svakeste leddet i forsvars 4ern, og vi bør ikke kvitte oss med ham mener nå jeg.

Vi må tenke litt lengre også enn å skrote omtrent alt som er av trønderske talenter om de ikke presterer på ønsket nivå, ofte under det som kan være dårlige system og utnyttelse av deres egenskaper.
Det er forholdsvis mange RBK fans som er relativt kravstore når det gjelder lokal tilhørighet, og vi må jo erkjenne det at vi har vært særs bortskjemt der om vi sammenligner oss med andre lag som har vært i f.eks CL en gang i tiden. Selv i moderne fotball så er det særdeles få lag som har veldig mange lokale innslag på toppnivå.
Skulle vi gå bort fra trønderske spillere totalt sett (om vi hadde bare hatt tilgang til tilsvarende talenter rundt om i norge som vi kunne utviklet) så hadde vi slitt ennå mer med å få folk på kamp.
Folk vil ofte forbinde laget med det lokale, det er også der at returene av Ciljan og Tettey gir oss en ny giv. Ikke for at de stort sett er bedre enn de vi alt har, men fordi at de skaper en lokal forankring, samtidig som at de har tonnevis av rutine og tross alt fortsatt er gode fotball spillere.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 25.09.2021 09:25    Post subject: Reply with quote

Innleggskvalitet!
Det er en gjennganger i klubben generelt og det har vært det i flere år. og da tenker jeg ikke bare på back.

Men har vi egentlig hatt spillere med gode innlegg foruten Sapara og Dockal???

Mini var vell ikke Beckham han heller :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 25.09.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Karl Petter Løken og Jan Derek Sørensen.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 25.09.2021 11:48    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye ihvertfall. Stensaas og Bergdølmo holdt stort sett bra nivå. Sørensen, Løken.

Mini var høyrebeint venstrekant uten å være noen innoverkant, så jeg vil si at han klarte seg veldig bra. Forøvrig en undervurdert spiller av mange, etter min mening.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 25.09.2021 12:23    Post subject: Reply with quote

Og Dagfinn Enerly, som hadde fot til å slå de veldig hardt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 26, 27, 28  Next
Page 21 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb