English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kaste ut sabotører
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  

Kaste ut de som kunne skriver negativt for å forpeste forumet?
Ja, de ødelegger forumet
79%
 79%  [ 23 ]
Usikker
6%
 6%  [ 2 ]
Nei
13%
 13%  [ 4 ]
Total Votes : 29

Author Message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 20:08    Post subject: Kaste ut sabotører Reply with quote

Tråd for å holde oversikt over, samt diskutere for å få ut sabotørene, synes jeg er på sin plass, så fremtredende som de begjnner å bli. Hva skjer med at sabotørene(senador og 1917rbk f.eks) får lov å holde på slik??

Er jo så åpenbart at de har fritidsproblemer å laget seg konto for å sabotere forumet. Har oversett det lenge men blir piss lei nå. og er ennå værre for de som ikke leser her inne ofte nok til å se tydelig hvem sabotørene er når de bare er innom forumet til tider. Skjønner at man vil la folk ha forskjellige meninger. Men slike som disse legger jo nytt innlegg sinnsykt ofte, og har aldri noe positivt, og prøver late som de er rbk sypportere.
Fjerne man ikke disse ødelegger det forumet totalt.

List gjerne de som kun kommer med slike negative oppgulp hele tiden. Veldig greit å være klar over de...

Senador
1917Rbk
... Flere?


Last edited by SteinarG on 22.10.2015 21:47; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 21:10    Post subject: Reply with quote

Virkelig ingen som engasjerer seg mere for dette?
Nesten hver eneste tråd er forsøplet av 1917rbk å senador i kveld. Han begynner virkelig snart å oppnå det han ønsker. Få folk til å slutte å lese forumet. Like før jeg gjør det iallefall
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 22.10.2015 21:20    Post subject: Reply with quote

Er med Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 21:48    Post subject: Reply with quote

Flott. La til avstemning.

Om det er andre troll, eller liknende, som jeg ikker har fått med meg, leggg gjerne inn her, så er det lettere å holde oversikt og gjøre en vurdering om det virkelig er troll?
Back to top
View user's profile Send private message
ReBoK
Junior


Joined: 13 Aug 2008
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 21:50    Post subject: Reply with quote

Enig, forsøpler forumet
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 22.10.2015 21:54    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi trenger denne tråden. Alle ser at vedkommende er et troll og moderatorer har tatt tak i det nå i kveld. Senador synes jeg ikke er et troll, selv om han skriver mye dumt. Utover det så er det vel stort sett bare folk med ærlige hensikter her inne selv om man kan være uenig i mye av det andre skriver.
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 21:55    Post subject: Reply with quote

Skrev selvfølgelig feil i spørsmålet i avstemningen. Får ikke endret det, men regner med at folk skjønner at det skal stå: "kaste ut de som kun skriver negativt og forpester forumet?"

Last edited by SteinarG on 22.10.2015 21:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 22.10.2015 21:55    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg blir sinnsykt lei av trollinga, selv om jeg vet at det bare er trolling. Skjønner at moderatorene ikke kan rekke å slette unna innleggene med en gang, men det bør vurderes hvorvidt man er kjappere ut i forhold til utestengelse av åpenbare troll som kun prøver å skape dårlig stemning. Kanskje utvidede rettigheter til utvalgte moderatorer kunne vært en tanke?

Det flotte med RBKweb har alltid vært at det finnes så utrolig mye vettugt å lese. Mange legger ned mye tid i å holde kvaliteten på forumet oppe. Da er det utrolig synd når gode innlegg drukner i spam fra troll som 1917rbk, som kun er ute etter å skrive dritt om klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 21:59    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Synes ikke vi trenger denne tråden. Alle ser at vedkommende er et troll og moderatorer har tatt tak i det nå i kveld. Senador synes jeg ikke er et troll, selv om han skriver mye dumt. Utover det så er det vel stort sett bare folk med ærlige hensikter her inne selv om man kan være uenig i mye av det andre skriver.


Ja, de fleste ser det. Iallefall de som leser her jevnlig. Men leser man bare noen innlegg i ny og ne, så er det kkke like lett å filtrere ut. En annen ting er at jeg, og sikkert svært mange andre, leser innleggene først og ikke så nøye hvem som skriver dem. Da er det sinnsykt slitsomt med alle de innleggene fra disse brukerne.

Når det gjelder senador så kan det diskuteres. Men spør du meg er han helt klart et troll som ødelegger forumet. Om du KUN har negativ dritt å si, elsker å gjennta det, og aldri bidrar med noe konstruktivt på forumet, så har man ingenting her å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.10.2015 22:12    Post subject: Reply with quote

Helt latterlig tråd å starte. Her vil enkelte innføre diktatur fordi noen ikke liker andre sin mening. Lavmål. Vil dere ha diktatur på sannheten? Man må få kalde en spade for en spade. I dag var det ubegripelig dårlig, mot Steua var det fantastisk bra. Man må få lov til å si det mener nå jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 22.10.2015 22:23    Post subject: Reply with quote

Oppfatter det som at folk vil ha et godt debattklima, ikke et diktatur. Du har et ansvar selv for å fremstå med et snev av antenner. Alt trenger ikke å være "reine ord for penga" hele tiden. Spesielt når det er så ekstremt ensidig som det du bidrar med. Er du derimot et troll? Nei, det synes jeg ikke. Han andre kisen derimot er et åpenlyst troll.
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 22:42    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt veldig enig i din vurdering der Hello. 1917Rbk er så åpenlyst et troll, at det burde ikke være vits å diskutere om vi skal kaste han ut eller ikke.

Når det kommer til senador kan det jo i et bittelite øyeblikk en sjeldent gang faktisk virke som at han er rbk supporter. Men som du sier Hello så har han et ansvar for å fremstå med et snev av antenner. Alt han sier er negativt, og gjenntas om og om igjen. Også kampene det går bra, ødelegger han alle trådene med sine gjentatte negative spådommer om fremtiden, eller resten av kampen...
Back to top
View user's profile Send private message
1917rbk
Junior


Joined: 26 Aug 2015
Posts: 71
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2015 22:55    Post subject: Reply with quote

Haha for en tråd. Må da få skrive negativt om Rosenborg, er jo mye dritspill og feige lederskap fra treneren side. Må få si det da.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 22.10.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

Forumet har moderatorer. Senador kjenner alle til og han har hatt stabile meninger over mange år. Han er med andre ord genuin og ikke et troll, selv om de færreste ser på tilværelsen med de samme brillene som han.

Når det gjelder 1917rbk, er han sannsynligvis et troll, sikkert han som har herjet en del på VGD. Her er løsningen enkel, alle ignorerer han.

Troll er ikke så irriterende i seg selv, det er som litt ekstra reklame man scroller seg forbi. Det som er irriterende er at oppegående brukere som har intensjoner om å debattere ordentlig, igjen og igjen går på agnet. Man kan kritisere trollet for å være et troll, men han vet i det minste hva han gjør og forsøker å oppnå. De som svarer han, er de som fortjener mest kritikk, fordi de ødelegger diskusjonene minst like mye som trollet, på tross av at dette er det motsatte av hva de ønsker. Helt tullete og unødvendig oppførsel med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 22.10.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

Nå er nok Senador rimelig negativ av legning, men jeg oppfatter ham i hvert fall som «edruelig» negativ - i mangel av bedre ord. I år, etter hvert som RBK har spilt seg opp betraktelig fra de siste års fiaskoer, har tom han kommet med skryt - dog sjeldent - både til ledelse og spillere. Jeg har kritisert ham på forumet, og det har flere med meg, men at han skal ekskluderes for at han er for negativ i fremtoningen sin, tror jeg ikke akkurat er det rette for forumet. For mye av det han sier tror jeg flere av oss er enig i, dog ikke i så kvasse ordlag/meninger. Med andre ord føler jeg at han «på sin måte» tilfører forumet noe, om man bare ser vekk fra de mest surmaga innleggene (da spesielt i kamptrådene). For det er liten tvil om at han, til syvende og sist, ønsker RBK det aller beste som de fleste av oss.

Drittsekken 1917Rbk derimot, han kan reise og ryke til helvete for min del! Han er for forumet bare til irritasjon og senker nivået så langt ned at man skulle tro man snakket med en ungdomsskoleelev. Når han i tillegg er en MFKer flagget under et nick som skulle tilsi at han er en av oss, er det bare til å banne ham på forumet til evig tid!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 23.10.2015 00:39    Post subject: Reply with quote

Er enig i å kaste ut brukere som forpester forumet for å være jævlig. Har for lengst skjult innleggene til 1917rbk eller hva det var, men innleggene hans avsporer debatten rundt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.10.2015 06:44    Post subject: Reply with quote

Tror det bare er sunt å ha noen kritiske røster som setter fokus på ting som ikke er bra. Er ikke altfor ofte enig med senador, men synes det er bra å få mine egne meninger utfordret av og til av noen som ser ting fra en helt annen vinkel.

1917rbk, derimot, er et molde-troll som jeg ikke ser noe positivt med. Han (?) fikk av undertegnede en enkel måte å fjerne all tvil om RBK-tilhørighet på side 7 av mfk-tråden, og overså den glatt. Det er ingen som helst tvil om at dette er en scumbag som er her bare for å irritere. Kommer ikke til å bli savnet.

Dette er tross alt et forum for RBK-supportere først og fremst. Jeg synes moderatorene gjør en fantastisk jobb med å holde nivået på forumet høyt. Og i de aller, aller fleste tilfeller så klarer vi menige å ikke la oss provosere nok av trollene til at det går utover totalopplevelsen.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 23.10.2015 08:04    Post subject: Reply with quote

Senador er ikke noe troll og skal ikke kastes ut. Han er bare en kronisk grinebiter. Ingen tvil om at han er RBK-supporter.

1917rbk derimot er så åpenbart et troll som det går ann. Han er åpenbart Molde-supporter eller noe og er her kun for å lage kvalme. Burde ikke være noe tvil om at han skal kastes ut. Han er ikke bedre enn de som en gang i blant dukker opp fra Vålerenga.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 23.10.2015 08:25    Post subject: Reply with quote

Jeg er med Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.10.2015 08:49    Post subject: Reply with quote

"1917rbk/Molde-supporter" ryker, men 2mas er i Italia, så det står litt på vent.

Senador skal selvsagt få fortsette. Såpass må vi tåle.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 23.10.2015 09:33    Post subject: Reply with quote

Helt latterlig å trekke senador inn i dette. Han nærmer seg legendestatus på rbkweb og er selvfølgelig hjertelig velkommen til å skrive her når det måtte være. Selv om han trekker ting litt langt noen ganger, er han aldri ufin og han argumenterer for sine synspunkt på en ryddig måte.

1917rbk er, som attach skriver, på rykelista - men 2mas må få bli edru først.

Det største problemet er forøvrig ikke hva troll skriver, men at oppegående folk her inne biter på agnet gang på gang. En større motivasjon til å fortsette finnes jo ikke. Har brukt mye mer tid på å rydde vekk alle svarene til 1917 enn hans egne innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 23.10.2015 09:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det største problemet er forøvrig ikke hva troll skriver, men at oppegående folk her inne biter på agnet gang på gang. En større motivasjon til å fortsette finnes jo ikke. Har brukt mye mer tid på å rydde vekk alle svarene til 1917 enn hans egne innlegg.


Ja dette er en gåte for meg også, det er jo åpenbart at han troller, men folk klarer ikke å ignorere det Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2015 11:22    Post subject: Reply with quote

Ja det er nok like mye problemet. Men slik det er nå så er det alltid noen som reagerer. Og da nytter det ikke lengre å prøve å overse det.

Skjønner mange mener Senador må bli. Likevel synes jeg virkelig han bør skjerpe seg/ få advarsler. Blir veldig mye gjenntakelser og ensformig negativitet, som ødelegger kvaliteten på forumet spørr du meg. Da hjelper det ikke om han så er RBK supporter. Har dessuten mine tvil angående det. Tror han bare er en litt smartere versjon av 1917Rbk, som skjønner at man må gjøre en bedre jobb med å late som man er rbk supporter, for å få bli og fortsette sabotasjen... Min teori.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 23.10.2015 11:33    Post subject: Reply with quote

Senador er den evige pessimisten og besserwisseren - spesielt angående økonomi - som til tider kan ergre på seg gråstein, men som samtidig helt klart ligger langt innenfor det som er akseptabel rbkweb-kutyme.

Det er lov å være uenig så lenge argumentene begrunnes, og ofte har Senadors innlegg fått folk til å se ting og tang fra en litt annen vinkel, slik at folk etter hvert lander på et kompromiss.

Vi kan ikke bare ha ja-folk og de som kun er negative i kamptrådene. Vi trenger noen gråværsskyer eller en kalddusj slik at folk våkner opp på mandagene også.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2015 11:39    Post subject: Reply with quote

er ikke dette en unødvendig tråd?
Bør være opp til leder/ledergruppe å avgjøre om noen har gjort seg fortjent til å kastes ut, vel(?)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb