English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 19.05.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

Her er det viktig å være negativ i alle tråder. Kan ikke la det minste lysglimt ødelegge tungsinnet.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 19.05.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Takk og lov for han og Reitan er lånt ut slik at de ikke blir ødelagt av Hornet og Emberland og faktisk får en treningshverdag som er utviklende.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.05.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

bigfoot wrote:
Her er det viktig å være negativ i alle tråder. Kan ikke la det minste lysglimt ødelegge tungsinnet.


Forklar gjerne hvordan dette er et lysglimt som er relevant for den hverdagen vi befinner oss i pdd. Kjempeflott for O-laus og Ranheim selvsagt og det er det jo fint å kunne glede seg over. Likeså det fine været som forhåpentligvis har kommet for å bli. Men begge deler er jo ganske lite relevant i forhold til hvordan det går for Rosenborg Ballklub for tiden. Derav "tungsinnet". Lover mer banter i en annen tråd for å veie opp.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
den hverdagen vi befinner oss i

Herregud. Skulle tro vi levde i 1942.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.05.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

Var det alt du hadde å komme med? Virkelig?

Edit: dette orker jeg ikke å sløse enda et innlegg på. Teskjed: Den hverdagen vi befinner oss i er 9 poeng på 9 kamper det synes jeg og mange andre er helt forjævlig, når du da kontrer med "skulle tro vi levde i 1942" er diskusjonen over for min del.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?


Last edited by Mustrum Ridcully on 20.05.2019 11:56; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

...seriøst, fyr.

I den hverdagen vi befinner oss i er Olaus en utlånt RBK-spiller som gjorde det bra i en kamp. At dette er en positiv ting burde det ikke være nødvendig å påpeke en gang. Er lov å se lenger fram enn til neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 20.05.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Olaus er løfterik, dessverre mye plaget av skader de sista åra. Holder han seg frisk kan han virkelig bli en god mann for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.06.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

- Jeg har hatt et veldig godt opphold så langt i Ranheim. Jeg føler jeg har utviklet meg veldig mye som fotballspiller og fått etablert meg i Eliteserien, sier Olaus Skarsem til Adresseavisen, etter uavgjort mot Mjøndalen.

Ungutten, som er på lån fra Rosenborg, leverte nok en gang en solid kamp for Ranheim. Trener Svein Maalen er godt fornøyd med hvordan Skarsem har utviklet seg siden han kom til klubben før sesongen.

– Han har utviklet seg godt i den siste tiden. Jeg er mest imponert over at han klarer å gjenskape gode prestasjoner. Han har et høyt bunnnivå og viser at han klarer å holde tritt med eliteserienivået, sier Maalen.

Les mer: RBK-talentet føler han tar store steg på utlån i Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

Horneland:

– Skarsem syns jeg er en veldig god indreløper. Jeg ga ham debuten på landslaget i sin tid, og kjenner ham litt fra de årene. Jeg syns han har bra intensitet i spillet, er frekk offensivt og har mye av det som skal til for å bekle en indreløper-rolle i Rosenborg, sier RBK-sjefen.

(...)

Skarsem er tydelig på at han tar dette året først, og at han har fullt fokus på å gjøre en god jobb i Ranheim.

– Så får vi se hva som skjer på slutten av året, sier han, og legger til:

– Jeg kommer til å prioritere spilletid neste år. Hvor det blir, er ikke sikkert ennå.

Les mer: RBK-talentene er usikre på framtida på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 04.07.2019 09:03    Post subject: Reply with quote

Virker som han har hatt en veldig bra utvikling, men vi har så mange om beinet på indreløperplassen at det optimalet nok hadde vært (kontraktsforlengelse og) en sesong til i Ranheim. Gjelder muligens Heggem også.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/vis/14634
Går til Kristiansund, men er det lån eller overgang? Håper på lån. Syns han fremdeles er et talent for (nær) fremtiden, så synd dersom han er blitt solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 10.01.2020 19:07    Post subject: Reply with quote

Er overgang
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2020 19:09    Post subject: Reply with quote

Originalsaken:

Nå har midtbanespilleren funnet seg ny klubb. Etter det Trønderbladet kjenner til er Skarsem på vei til Eliteserieklubben Kristiansund BK som i år gjør sin fjerde strake sesong på øverste nivå i norsk toppfotball.

-Ja, det stemmer, skriver han i en SMS til Trønderbladet fredag morgen.

Skarsem har tilhørt Rosenborg siden 2013 og fikk i fjor sin debut for det norske U21-landslaget.

-Jeg regner med at ting er helt klart tidlig i neste uke. Tirsdag eller onsdag, mest sannsynlig, skriver han videre.

(...)

Det er i første rekke som Diops erstatter Skarsem er tiltenkt en rolle i klubben.

Les mer: Olaus Skarsem på vei til eliteserieklubb

Nå blir det derfor utlån til eliteserieklubben Kristiansund BK for Olaus Skarsem.

Det erfarer Nidaros, som ikke er kjent med detaljene i utlånet. Midtbanetalentet, som i fjor høst fikk landskamper på U23-laget til Norge, har ett år igjen av kontrakten med Rosenborg.

Skarsem trener med RBK på årets første økt med A-laget fredag, men skal på medisinsk test på Nordmøre i løpet av neste uke, etter det Nidaros erfarer.

Les mer: RBK-talent på vei til Kristiansund

Jeg får dog oppgitt at det skal være permanent overgang på gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2020 21:22    Post subject: Reply with quote

Han ble som ventet ikke med på flyet sørover i morges.

Tidens Krav:

Mandag kveld har Kristiansund Ballklubb styremøte. Da vil blant annet kjøp av nye spillere stå på dagsorden. Det er rett og slett et spørsmål om hvor mye penger nordmørsklubben har til rådighet for å styrke stallen.

Nidaros skrev at Skarsem skal lånes ut til KBK, men etter det Tidens Krav erfarer er det mer sannsynlig med en permanent overgang hvis pengene finnes i nordmørsklubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 14.01.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at de fant pengene. Klar for KBK på en 3 års kontrakt.
http://www.kristiansundbk...kpC6Mrj_ws
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2020 18:18    Post subject: Reply with quote

- Det er viktig at Skarsem får spille videre på det høyeste nivået. Det blir tøft for han å få mye spilletid i Rosenborg denne sesongen. Men vi håper utviklingen fortsetter og at han kan returnere til Rosenborg på et senere tidspunkt, sier sportslig leder Micke Dorsin.

Les mer: Skarsem klar for Kristiansund

Skal vi tippe at Kristiansund fikk ham gratis utover evt. utdanningskompensasjon, og at pengespørsmålet dreide seg om lønn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 14.01.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

Irriterer meg i så fall. Hvorfor skal vi gi han bort? Det er en spiller med erfaring fra ES, han bør jo ha en verdi i markedet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2020 20:15    Post subject: Reply with quote

– Vi hadde en dialog i RBK og fant ut at med tanke på min utvikling, må jeg være i en klubb der jeg kan spille regelmessig. Jeg vil spille på så høyt nivå som mulig.

(...)

Han opplyser at han ikke angrer på at han ikke tok et karriereskifte litt tidligere.

– Nei, jeg er veldig fornøyd med den veien jeg har gått, via utviklingsavdelingen i Rosenborg til A-laget, sier trønderen, som likevel ikke kan dy seg.

– Rosenborg skal få angre på at de ikke beholdt meg, selvfølgelig.

Les mer: Ferdig i Rosenborg: – De skal få angre på at de ikke beholdt meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 14.01.2020 21:43    Post subject: Reply with quote

Enten så er han ikke vurdert lovende nok til at de ville gå for varianten med kontraktsforlengelse og utlån eller så var han ikke interessert i det vil jeg tro.

Isåfall så er det jo litt tåpelig å tviholde på en spiller som neppe ville fått noe spilletid for oss annet enn eventuelt mot tredjedivisjonslage i cupen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.01.2020 21:55    Post subject: Reply with quote

Midtbanen er da også det leddet vi har flest spillere, inkludert to lokale talenter. Det er hverken nødvendig, smart eller fair å holde på tre talenter som konkurrerer om samme plasser bak de etablerte samtidig, og da er det naturlig at vi lar den/de man har minst tro på gå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

Trønderbladet:

- Det er godt å løsrive seg fra Rosenborg og stå på egne bein. Nå har jeg vært i Rosenborg i sju år følte egentlig det var på tide å komme seg til en annen klubb der de vil satse på meg, sier han tydelig.

- Derfor var der viktig for meg at de ville ha meg permanent og ikke bare på en låneavtale. KBK har vist seg veldig gode på å utvikle egne spillere og gi dem sjansen. Jeg tror det passer meg utmerket på nåværende tidspunkt. Jeg kan bekle begge indreløperrollene i en 4-3-3 og spille både tier og som èn av to sittende i en 4-2-3-1 som er de to formasjonene de har spilt mest. Jeg har inntrykk av at de vil satse på meg her og tror Kristiansund passer meg perfekt akkurat, legger Skarsem til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Tidens krav melder at RBK er i ferd med å hente tilbake Skarsem.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 24.07.2021 15:19    Post subject: Reply with quote

Han lånes ut til ranheim fra rbk og går til KBK i 2020. Nå ett år senere skal rbk altså kjøpe han tilbake. Rar butikk av rbk.

Jeg er dog positiv til overgangen. Han har tatt store steg og en god indreløper takker man ikke nei til. Spent på hva overgangssummen evt blir.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 24.07.2021 16:10    Post subject: Reply with quote

Embarassed Embarassed
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 24.07.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Spørs om han vil da. Etter hvordan Åsen sitt opphold ble her etter suksess i Tromsø. Selv ville jeg vært betenkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
Page 4 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb