English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 27.07.2021 14:19    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
ODN wrote:
Poenget er at han har gjort en god jobb, noe som akkurat ikke har vært dagligvare hos oss på lang tid. Hvorvidt spillere faktisk slår gjennom eller ikke, ligger litt ute av hendene hans.


Synes du legger lista lavt for hva som kvalifiserer som god jobb. Ja vi får Skarsem for en billig penge, men han må jo prestere også før det kan karateriseres som en god handel.

Å kjøpe spillere som slår gjennom er jo faktisk det en sportslig leder får betalt for, godt betalt tilogmed. Vi kunne sikkert ha hentet tilbake på både Sivert Solli og Torbjørn Heggem for en slikk og ingenting for den saks skyld, uten at dette nødvendigvis hadde vært ensbetydende men en god jobb


Sett i etterkant må han prestere for at det skal sees på som en suksess, men vi lever ikke i en fantasiverden der vi vet hvem som faktisk slår gjennom eller ikke. Av den grunn, så er såpass billig overgang en god handel - nemlig fordi at kostnadene er minimale. Forskjellen på spillerne du nevner, er at Skarsem faktisk har levert på et høyt nivå i den øverste serien.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 27.07.2021 14:27    Post subject: Reply with quote

En god deal!

Hvorfor?

1. sendt til KBK med en gunstig tilbakekjøpsklausul
2. kommer tilbake som en mye bedre spiller

På samme måte som at sportslig leder får kritikk for dårlige dealer, fortjenwr han ros for denne.

Der gjenstår selvsagt å se om han vil lykkes - men det kan ikke bare hvile på Dorsin sine skuldre. Dessverre er det en tendens her inne at man degraderer betydningen av spilleren selv og skylder på alle andre. Spesielt treneren Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 27.07.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Uten at det skal være til forkleinelse for Olaus - kommer han i stedet for Mannsverk?
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.07.2021 15:08    Post subject: Reply with quote

Nå vet jeg ikke hva de tenker på brakka, men Zachariassen har jo dratt. Posisjonsmessig blir han vel mer erstatter for Zachariassen. Og da vi jo har nok av sentrale midtbanespillere så er det vel egentlig ikke noen grunn for å hente inn noen dersom Mannsverk nå glipper.
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 27.07.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Da er det vel bare å anta at Konradsen er på tur ut, eller?
Kan også fort hende at Mannsverk likevel kommer, ettersom Tettey trolig ikke spiller lenger enn ut året, og ettersom denne avtalen ble såpass økonomisk gunstig.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 27.07.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

Sånn jeg husker han så er han en offensiv indreløper og det trenger vi virkelig om Åge fortsetter å bruke Holse på kant. Får bare håpe at han og Tagseth er de to vi skal satse på nå og ikke Hoff/Konradsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.07.2021 16:18    Post subject: Reply with quote

Velkommen tilbake, Olaus!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 27.07.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Gøy at han får nummeret til Midtsjø - det er mange likheter mellom de to.

Velkommen tilbake Very Happy

Dette blir bra!
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 107
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 27.07.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Å kjøpe spillere fører alltid med seg en risiko og er på en måte et bet.
Vi henter en god, ung, trøndersk spiller som har prestert jevnt godt for et lag over oss på tabellen med en kamp mindre spilt. (Potensielt på andreplass ved seier). Og vi betaler 500 000 kr.

Å påstå at det ikke er godt jobba av Dorsin skjønner jeg ikke. Vanligvis betaler vi fantasisummer for slike spillere fra andre norske klubber. Om han i morgen (bank i bordet) ryker alt som er av leddbånd og aldri kan spille mer eller scorer 15 mål og blir solgt til PL for 100 mil er umulig å si. Det er uendelig antall faktorer som verken Dorsin eller noen andre kan kontrollere.

Det er et meget god bet at til den prisen vil kjøpet lønne seg. Den eneste grunnen til at vi kan gjøre det veddemålet, er at Dorsin gjorde en god jobb da han først ble solgt. Å hele tiden legge til rette for slike muligheter og skaffe gode avtaler gjør at vi har en større sjans for å lykkes på sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.07.2021 16:40    Post subject: Reply with quote

Det er en god pris for en riktig type spiller. Vi har solgt Zachariassen, PCS er skadeutsatt og godt voksen, Tettey spiller bare på gress og legger opp neste sesong, og Konradsen er nok ferdig etter sesongen. Vi trenger yngre midtbanespillere inn dørene straks, så dette er rett og slett god business.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 27.07.2021 23:38    Post subject: Reply with quote

kender ham overhovedet ikke - er han god nok til RBK ? er han købt som starter eller breddespiller. Jeg tænker Henriksen er tilbage snart, så er der Hoff og Eddie, derudover Per og Kon. Altså jeg har det lidt sådan at hvis vi skal rykke os som klub skal der handles spillere, der er bedre end dem vi har og kan gå direkte ind i en start 11.
Back to top
View user's profile Send private message
Tesla88
Junior


Joined: 27 Jul 2021
Posts: 8

PostPosted: 27.07.2021 23:52    Post subject: Reply with quote

Et merkelig veivalg av Skarsem syns jeg. Hvorfor ønsker han seg tilbake til Lerkendal når han ikke ble satset på sist han var her? For å forsøke å spille seg inn for en hovedtrener ingen vet hvem er enda?

Noe sier meg at denne overgangen er en del av "kravene" til den nye treneren. Og at denne personen muligens er Christian Michelsen.

Evnt. Hornet runde 2.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 28.07.2021 00:12    Post subject: Reply with quote

jeg kan ikke forestille mig at han er købt til start 11. Jeg forventer spillere fra en anden hylde - og samtidig så ved jeg at kassen er tom. Rbk henter aktuelt kun transferfrie eller gamle tidligere Rbk spillere hjem. Jeg håber snart vi henter en klasse kant, en klasse 10,er og en klasse 9 er - Og så vågner jeg lige fra min drøm.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.07.2021 00:48    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke jeg sett Kristiansund mye annet enn når det har spilt mot RBK, men om det er sånn at Skarsem har vært deres beste spiller så vil han uten vil ha noe å gjøre hos RBK. Vi mangler indreløpere i stallen, vi har mange spillere som kan spille sentralt men etter at Zachariassen dro er det nesten ingen med de indreløperferdighetene i klubben. Hoff, Skjelbred, Tettey, Henriksen og Tagseth er alle best sentralt. De kan spille på indreløperplass, men kvalitetene deres tilsier sentral midtbane. Da står vi igjen med Skarsem, Holse og Konradsen. Holse som ofte må spille kant og Konradsen som stort sett er skadet.

Det er altså uten tvil plass til Skarsem her. Så er spørsmålet om Åge vil at han skal spille fra start. For Åge har ikke noe imot å stille med feks Hoff, Skjelbred/Tettey og Henriksen på midtbanen, selv om det er så utrolig defensivt og lite kreativt. Men Skarsem får trolig sjansen til å vise seg frem nå da Henriksen og Skjelbred fortsatt er ute med skade og Tettey ikke spiller på kunstgress (og Konradsen kan bli skadet igjen hvert øyeblikk).
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 28.07.2021 09:20    Post subject: Reply with quote

har du set hans stats ? Det er jo ikke sådan man bare tænker Waow ham der kommer til at brænde igennem hos os. Jeg må erkende, at jeg håbede på noget fra en højere hylde. men ved godt pengene er smål.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 28.07.2021 10:23    Post subject: Reply with quote

Saken er vel at det var en mulighet til å få inn en "OK" indreløper gratis (nesten). Da slår man til. Å si "nei takk" til en "gratis" spiller som er såpass god blir litt feil.

Om han viser seg å være bedre enn "OK" og utvikler seg videre (som Midtsjø gjorde) så er det bra. Viser det seg at han ikke klarer å spille seg inn i førstelaget så er han en squad-spiller med bra nivå (slik det gikk med Åsen).

Det er tydelig at Skarsem veldig gjerne vil tilbake til RBK - han har ambisjoner om å ta steg og bli førstevalg. Det er alltid bra med folk som har trua på seg selv - så få vi se når han faktisk kommer i gang hvor god han egentlig blir. Sæter hadde også voldsom trua på seg selv, men det har foreløpig ikke materialisert seg.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 28.07.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å tro og håpe at dette er en ny Midtsjø-case. Det viktigste er at han velger fremfor eksempelvis Konradsen, for det viktigste er at han får kontinuitet i sitt spill.

Midtbane bestående av: Tagseth-Hoff-Skarsem, tror jeg kan bli veldig bra. Kan forsåvidt bytte ut Hoff med Tettey i enkelte kamper, men regner dog med at Skarsem eller Tagseth må vike før Hoff.

Vi kommer til å ha en knallsterk midtbane den dagen Henriksen og Ciljan er tilbake fra skader.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 28.07.2021 12:34    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:

Det er altså uten tvil plass til Skarsem her. Så er spørsmålet om Åge vil at han skal spille fra start. For Åge har ikke noe imot å stille med feks Hoff, Skjelbred/Tettey og Henriksen på midtbanen, selv om det er så utrolig defensivt og lite kreativt. Men Skarsem får trolig sjansen til å vise seg frem nå da Henriksen og Skjelbred fortsatt er ute med skade og Tettey ikke spiller på kunstgress (og Konradsen kan bli skadet igjen hvert øyeblikk).

Jeg forventer at Skarsem er så god at han går inn og faktisk blir satset på fra dag 1. Ellers er det jo ikke noe poeng å hente ham.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 28.07.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Nåja. Real Madrid utløste tilbakekjøpsklausulen til Alvaro Morata, slik at de kunne selge han videre til Chelsea med profitt. Alt i løpet av 24 timer.

Men så kyniske kan jeg aldri tenke meg at noen er på brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.07.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Nei, de utløste vel den klausulen for å få ham tilbake (spilte der i et år før han gikk videre til Chelsea).

Men skal ikke se bort ifra at de ville gjort sånt hvis de var sikre på å kunne selge videre med en gang, men så må jo spiller godta å bli med på den slags krumspring, da kan jo klubben som skal videreselges til gå direkte til klubben som har han nå osv.

Så kan hende Real Madrid spekulerte i at han skulle være backup et år for så å kunne selges videre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 28.07.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

Behovet for en type som Skarsem er uendelig stort, ettersom at Holse ser ut til å skulle fortsette på vingen. Regner med at Hareide har innsett at selv ikke Mourinho på en 1-0 ledelse i det siste spilleminutt - ville spilt med en så defensiv anlagt midtbane som vi tidvis har gjort. Kommer nok til å få en del spilletid i starten, så er det opp til han selv å skrive ferdig resten av boka.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 28.07.2021 15:21    Post subject: Reply with quote

Jeg synes bare ikke en midtbane med Hoff, Eddie og ham den nye dufter af stor klasse. Nuvel måske medium Eliteserie niveau - men altså jeg har større forventninger til en stor klub som RBK. og det er 100 % ikke en midtbane der vil dominere modstandere og den vil heller ikke skabe det offensive momentum vi har savnet nu i så lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 28.07.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett all verden med KBK kamper, men Skarsem har om jeg husker riktig vært en kreativ drivkraft hos dem og jeg har ut i fra det jeg sett på han som en skapende og offensiv spiller.

Tror en innspilt midtbane med Skarsem, Henriksen og Tagseth vil kunne slå meget godt fra seg i tippeligaen og det er en komplimenter trio når det gjelder ferdigheter.

Det neste vi trenger nå er en ordentlig kantspiller som evner å true bak forsvaret til motstanderen eller at Ceide begynner å vise klare tegn på å ta steg til å bli denne spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.07.2021 15:46    Post subject: Reply with quote

Jair - Tagseth - Holse

Jair - Henriksen - Tagseth

Tagseth - Henriksen - Holse

Tagseth - Tettey - Henriksen

Jair - Tettey - Henriksen

Jair - Tettey - Holse

etc... I tilleg har vi Hoff og Ciljan + Broholm som kan bli spennende. (regner ikke med Kon).

En sterk alround midtbanetrio uansett konstelasjon. problemet er vell mere at om vi skal ha Holse ned på indreløper har vi fort en kant i manko. Samme med Henriksen om han SKAL være midtbane da er det tynt i forsvar
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2021 16:40    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Nåja. Real Madrid utløste tilbakekjøpsklausulen til Alvaro Morata, slik at de kunne selge han videre til Chelsea med profitt. Alt i løpet av 24 timer.

Men så kyniske kan jeg aldri tenke meg at noen er på brakka.


Morata tilbrakte en hel sesong i Real Madrid. Alvaro Negredo ble derimot solgt direkte til Sevilla etter at Real Madrid aktiverte tilbakekjøpsklausulen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Next
Page 8 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb