English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2022 17:33    Post subject: Reply with quote

Mangelen på fotballforståelse/overblikk er det som har vært mest skuffende.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.07.2022 18:12    Post subject: Reply with quote

Han spiller som om han tror han er Ørjan Berg når han nok snarere er best som Roar Strand, uten sammenligning forøvrig.

Fotballklokskap kan læres, men tror ikke det skjer noe der så lenge Rekdal er sjef.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2022 18:31    Post subject: Reply with quote

Syns Skarsem stort sett har vært god i år, og fortjent at han starter kamper. Kjapp i beina og godt driv, klart at det er ting han fortsatt kan bli bedre på også. Men positivt overrasket så langt
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 04.07.2022 18:49    Post subject: Reply with quote

Det er fint man synes han har fortjent at starte men som jeg ser det er hans manglende hurtighed i hovedet der gør at vi ofte ikke får afsluttet angreb med slutprodukt. Det er ganske enkelt et must vi skal kunne spille hurtigere hvis vi skal true modstanderen. Adrian har ivørigt samme udfordring som jeg ser det. I går sjuskede han så mange chancer og bolde væk krydret med vildt ringe pasningsspil.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 05.07.2022 20:27    Post subject: Reply with quote

Skarsem har vært mer eller mindre usynlig i de siste kampene han har spilt. Forventer mer
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 30.07.2022 20:42    Post subject: Reply with quote

Noen som har årets "stats" på Olaus? Må vel være historisk svakt for en indreløper på Rosenborg..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 30.07.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Spiller en grei kamp i dag syns jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 30.07.2022 21:51    Post subject: Reply with quote

Man ved hvad man får med ham. En helhjertet indsats - og rigtig mange situationer hvor man undrer sig over de valg han tager. Ofte spiller han jo nærmest chancerne mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 30.07.2022 23:19    Post subject: Reply with quote

Han må skoleres i å løfte blikket og orientere seg, han løper jo rett inn i sekken omtrent hver gang, så blir det støttepasning hvis han ikke mister ballen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.07.2022 00:49    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Skarsem er den spilleren hos oss som kunne blomstret mest under noe som ligner et offensivt system. Hadde han visst når og hvor han kunne spille ball blindt i stedet for å drible seg til posisjoner han får tid og rom til å titte opp og finne noen å spille til - som ofte ender med å dytte ut mot sidelinja eller støtte fordi han ikke har noen foran seg i gunstig posisjon - tror jeg han kunne blitt en profil.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 107
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 31.07.2022 01:04    Post subject: Reply with quote

Tror at han på høyre indreløper lider litt av å måtte gå i rommet reitan ikke tørr å gå i. Han havner ofte alene ut på høyre ving uten alternativer. Han blir i dag, som resten av laget, mye bedre i andre omgang da han får spille mer sentralt i banen. Drivet han har med ballen blir farligere når han har mer rom og flere veier å gå. Hadde han valgt litt annerledes i avgjørende situasjoner i de siste kampene hadde han vært en 50 millionersmann. Heldigvis er ferdighetene der. Gode valg er raskere å lære.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 31.07.2022 01:56    Post subject: Reply with quote

Det er litt enkelt å tro at en spiller som Skarsem hadde blitt meget god i et tydelig, offensivt system. Spillere som er vant til å drible seg til bedre situasjoner, er ofte spillere som instinktivt ignorerer systemet. Bare se på hvor vanskelig det har vært for Boniface, Mvuka og Tounekti å spille seg inn i Glimt kontra Sørli og Espejord.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.07.2022 02:31    Post subject: Reply with quote

Enig med Zorac. Så slenge vi har Rekdal som trener, og det offensive spillet primært er prisgitt enkeltspillere med langt over gjennomsnittet ferdigheter så vil Skarsem slite. Han er i mye større grad en rollespiller, som sannsynligvis ville vært betydelig bedre med trenere som Eggen og Knutsen, hvor man har klare oppgaver i enhver situasjon.

Under Rekdal vil det sannsynligvis fungere bedre med typer som Holse, Jensen og Broholm som indreløpere. Spillere som har det lille ekstra individuelt. Så bør Tagseth heller drilles sentralt, fordi han er vesentlig mye bedre der enn som back og indreløper. Og han har gjenvinningsspill og intensitet som Jensen mangler defensivt.

Skarsem kan derimot fungere som wingback. Han har både kondisjon og er god på gjenvinning. Og han har mer å komme med offensivt enn det Reitan har. Reitan passer bedre som sidestopper i denne formasjonen, og bør være foran både Børkeeiet og Rogers i den posisjonen. Han tilfører også sårt tiltrengt fart bak.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 31.07.2022 06:47    Post subject: Reply with quote

Minn meg på hvilke langt over gjennomsnittet ferdigheter Jensen har?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 31.07.2022 13:48    Post subject: Reply with quote

Ballbehandling, blikk, pasningsfot? Spielführer fra sentral midtbane som vi har savnet i mange år? Ikke HELT Selnæs-nivå på pasningsfoten, men langt bedre enn det som har vært i mellom ham og Jensen.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 31.07.2022 16:29    Post subject: Reply with quote

Langt over gjennomsnittet vil jeg ikke kalle det.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 31.07.2022 17:20    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Ballbehandling, blikk, pasningsfot? Spielführer fra sentral midtbane som vi har savnet i mange år? Ikke HELT Selnæs-nivå på pasningsfoten, men langt bedre enn det som har vært i mellom ham og Jensen.


Jensen har mye fotball i seg og har gjort et par gode kamper, men totalen på det han har levert så langt er milevis unna hypen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 31.07.2022 18:43    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Ballbehandling, blikk, pasningsfot? Spielführer fra sentral midtbane som vi har savnet i mange år? Ikke HELT Selnæs-nivå på pasningsfoten, men langt bedre enn det som har vært i mellom ham og Jensen.

En av oss skjønner ikke fotball.

For min del har Jensen vært en gigantisk skuffelse. Langt mellom hver gang jeg tenker at han bidrar med noe spesielt. Det har vel bare skjedd et par kamper så langt, og i de dårlige kampene er han HELT forferdelig!

Klarer han å spille jevnt på sitt beste nivå er han en bra spiller, men ikke akkurat noen åpenbaring da heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.07.2022 22:13    Post subject: Reply with quote

Har jo litt med at han spiller i feil posisjon også da, til dels i mangel på et bedre alternativ i posisjonen. Personlig ville jeg dyrket Tagseth der.

Men å avskilte han nå er litt som man skulle kastet Holse på dør fordi han suger som spiss. Det er ganske vesentlig at man får spille i posisjoner man her forutsetning for å beherske. Tipper Jensen ville fremstått ganske så annerledes om han hadde fått en rolle tilsvarende Holse, på høyresiden. Spesielt om vi får på plass en vingback der som er..litt mindre begrenset offensivt enn Reitan.

Om han vil være verdt å bruke så mye penger på for en permanent overgang er derimot en annen sak, all den tid Broholm fort spiller seg til fast plass på dette laget.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 31.07.2022 22:18    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Jensen allerde spilt mange kamper som indreløper denne sesongen, uten å imponere nevneverdig der heller. Han kan sikkert bli god, men slik ham ble hypet opp burde han dominert allerede fra dag 1. For øyeblikket ville jeg ikke bruk penger på å kjøpe han ut fra kontrakten med Ajax, men mindre vi får han ekstremt rimelig.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.07.2022 23:26    Post subject: Reply with quote

Vil ikke si det. Han spilte i en merkelig hybridrolle når Rekdal dreiv og surra i starten, hvor han skulle være 1 av 3 fremme offensivt, og nede på midtbanen defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.08.2022 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter ikke helt hvordan man kan si, etter denne kampen, at Skarsem burde spille back. Det er jo nærmest overtydelig at det han bidrar med i Rosenborg - gjenvinninger - kommer klart mest til sin rett sentralt i banen og gjør Skarsem til en viktig spiller for et lag som utelukkende spiller på gjenvinninger høyt i banen.

Hva har han egentlig som back? Han har bedre teknikk enn Reitan (utvilsomt), men han er vesentlig langsommere, har ikke Reitans motor, han har aldri vist noe prov på ekstrem innleggsfot i fart, eller at han kan slå de uten å se ned, han er svakere i duellspillet, både i lufta og langs bakken, og han har vel dessuten til sammen i sin karriere, cirka 0,0 erfaring som back, være det seg en vingback eller en vanlig back.

Jeg skjønner veldig godt at Skarsem spiller så mye som han gjør på midtbanen i dette laget, selv om han har svakheter på en del områder der andre har styrker.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 01.08.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Har jo litt med at han spiller i feil posisjon også da, til dels i mangel på et bedre alternativ i posisjonen. Personlig ville jeg dyrket Tagseth der.

Men å avskilte han nå er litt som man skulle kastet Holse på dør fordi han suger som spiss. Det er ganske vesentlig at man får spille i posisjoner man her forutsetning for å beherske. Tipper Jensen ville fremstått ganske så annerledes om han hadde fått en rolle tilsvarende Holse, på høyresiden. Spesielt om vi får på plass en vingback der som er..litt mindre begrenset offensivt enn Reitan.


Ok, men han jeg svarte sammenlignet han med Ole Selnæs og omtalte han som en "spielführer fra sentral midtbane som vi har savnet i mange år". Understreker jo egentlig poenget mitt når du da responderer med at han ville vært best på høyresiden.

Jensen har hatt noen gode kamper, men alt i alt har jeg problemer med å se hva som er hans fremste styrker. Han virker bang average uansett hvor han spiller, minner meg mer om Vebjørn Hoff enn Ole Selnæs - for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.08.2022 16:48    Post subject: Reply with quote

Synes Skarsem leverer greit jeg.
Vi ser jo helt klart hva han har å jobbe med, men innsatsen er upåklagelig og han legger ned blod svette å tårer for drakta!
Klarer han å utvikle spillet på siste tredel så kan han bli en kulthelt, men haqn må løfdte blikket og være mere besluttsom, da får vi nok mere positive komentarer her inne Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 02.08.2022 14:25    Post subject: Reply with quote

Greia med Jensen sentralt var at det var en som flyttet føttene raskt og ønsket å ha ballen når ballen gikk side til side i forsvaret, og en som støttet vingene og spissene når de hadde ballen offensivt. Børkeiet er ikke i nærheten av denne forflytningsevnen, og Jensen er mer direkte og kreativ offensivt enn de andre 4 til sammen (skjelbred, hoff, tagseth, Børkeiet). Helt klart, jeg er enig at han har stangnert og er helt gjennomsnittlig, og har noen "meltdowns" og ballmist. Klarer han å luke bort disse håpløse feilene så er han en ener.

Etter å ha vært på noen treninger og sett bl.a. Skarsem og Reitan i rykk og spurt så er ikke Reitan "vesentlig raskere". Ja, Reitan er litt raskere, men ikke overdriv. Skarsem blir landslagsklasse om han får opp blikket og blir litt mindre "flinkis". Spill raskere, enklere og mer naturlig. Skarsem er som på trening som i kamp og skal være playmaker i nesten hver eneste pasning.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next
Page 12 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb