English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Å erbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.11.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva mener dere at klubben bør gjøre da, når spilleren har avslått 3 - tre - kontraktforslag?

Forseint å gjøre noe nå. Burde tenkt langsiktig, og gitt spilletid når begge de andre midtstopperne knotet det til hver helg. Da hadde han signert kontraktsforslaget. Har dessverre blitt en vane i RBK. Unge spillere, særlig utenlandske, får ikke sjansen til å nå sitt potensiale. Ogbu er et annet eksempel!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 23.11.2021 19:13    Post subject: Reply with quote

Synes bar det er utrolig trist.
Besim har vært profesjonell hele veien, og blitt et offer for gud vet hva samtidig som han såklart ikke vil skrive ny kontrakt når han ser hvilke prioriteringer klubben gjør.

Kommer kanskje ikke til å bli en ny Vidic, men kommer garantert til å gjøre en fin karriære en annen plass enn i RBK.

Lykke til Besim <3
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 23.11.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Dette var skuffende... Nok en spiller som går gratis og kommer til å gjøre det bra i en annen klubb - kanskje BG?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.11.2021 19:38    Post subject: Reply with quote

Tidenes tidligst varslet avganger, og så er folk nå plutselig veldig skuffet over det som var klart for et halvår siden?

Har ingen ting imot Serbesic forøvrig - tror nok han er offer for RBKs elendige miljø for multikulturalisme, og vil som de fleste andre som flykter skuta blomstre opp i en klubb hvor han får en reell sjanse. Ikke sikkert han ville blitt noen frelser her dog om han fikk sjansen, den biten får vi aldri vite...
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 23.11.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

At Besim ikke ville skrive ny kontrakt, er ikke overraskende.
Det som er nitrist, og egentlig ganske skammelig, er måten han har blitt behandlet på av klubben. Hadde mannen hatt norsk pass, og snakket flytende trøndersk, hadde han spilt alle minutter med Alagsspill de 3 siste åra.
Dette blir garantert en mye vondere historie enn selv Adegbendro, som nå er toppscorer i Sverige med 17mål i 2021.
Besim har talent, ferdigheter, og er poff til fingerspissene, men har ikke fått den spilletiden talentet trenger for å bli en toppspiller. Utlånet til Sarajevo var nok smart, men han har jo rett og slett blitt fryst ut etter hjemkomsten.
Klubben burde skamme seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 23.11.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Så du tror alle spillere som ikke snakker språket der de kommer ikke vil lykkes og få spilletid!!
Hvilke språkferdigheter tror du alle de fantastiske spillerene fra det Afrikanske / Sør Amerika kontinentet har hatt?.
Besim spiller ikke forde han ikke holder nivået.
Så enkelt er det og så vanskelig er det å forstå for enkelte forum medlemmer.
Hadde han vært Van Dyke hadde han fått spille uavhengig av språk og hvilket land han kommer i fra.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2021 21:49    Post subject: Reply with quote

Føler det delvis er historien til Alejandro Lago på ny, men han fikk tross alt spille fast/jevnlig høsten 2008 og hele 2009 før han ble benket igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 23.11.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

Nå har jo Besim fått prøve seg under opptil flere trenere i RBK så hvis han var fantastisk god så er det rart om det ikke kom fra på trening. Kanskje like greit å skille lag da?

Forstår det som at makkerne til Besim har slitt med å kommunisere med ham i kamper. Det høres jo ikke så proft ut spør du meg.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 23.11.2021 22:16    Post subject: Reply with quote

Han fikk jo ikke beskjed engang om at andre syntes at han ikke kommuniserte nok før sent i år, og den eneste som jeg har hørt nok når jeg har vært på stadion er Hovland. Resten er alt for lite pratsomme under kamp, ofte er det jo bare ting som å si: her, her, her for å si ifra om at man er tilgjengelig eller bak bak bak for å si ifra om løp bak ryggen, så at det skal holdes mot Serbecic spesifikt blir for tynt. Da er det heller trenerne som ikke har vært tydelige nok med han (og det å sende han ut av Skandinavia var jo heller ikke et sjakktrekk i så måte)
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 23.11.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Dere kan ikke legge språk problemer til grunn i fotball hvor Selnæs drar til Kina og Obi Mikkel til Norge.
Fyren er jo ikke god nok. 4 trenere har jo vurdert ham!!.
Godt mulig at disse ikke er verdens beste trenere men de vil alle vinne kamper da jobbene deres står på spill.
Jezees
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 23.11.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Nå har jo Besim fått prøve seg under opptil flere trenere i RBK så hvis han var fantastisk god så er det rart om det ikke kom fra på trening. Kanskje like greit å skille lag da?

Forstår det som at makkerne til Besim har slitt med å kommunisere med ham i kamper. Det høres jo ikke så proft ut spør du meg.


Du snakker som om du har peiling å vet, men du er jo så til de grader på bærtur at du gjør Cato Zahl Pedersen flau!

JEg har snakket med Besim hele veien, jeg har snakket med flere rundt og i klubben og Besim har vært profesjonell hele veien.
Han har ikke vært verdens beste stopper når han har spilt, fair enough, men han har jo vist MINDST like mye som Vagic og de andre.

At Vagic går forran pga kontaktsituasjonen er jo forståelig, men at Hovland gjør det som ikke har noe videresalgspotensial er økonomisk selvmord!

Besim fikk beskjed, tok det til etteretning og har vært på plass for RBK2 og levert og løftet laget betraktelig, men han har ikke fått den behandlingen han fortjener.

Fra å bli sendt bort på lån der han ikke lærer seg soneforsvar men likevell være årets foprsvarsspiller i bosnia, han snakker Engelsk, er kompromissløs og til tider fandenivoldsk, men klubben velger altså å ta en Ogbu 2.0, og totalt ignorere bidragene hans til tross for at flere av spillerne (og ja jeg har info) har stilt spørsmål rundt prioriteringene i forsvaret.

Jeg er kanskje den mest PRO Besim på forumet her, men når folk uttaler seg som deg så må de få passet påskrevet.

Det er greit å synse og være kritisk, men å bastant være negativ uten tilgang på info (som du tilsynelatende IKKE besitter) det er destruktivt så ta deg sammen og hold det konstruktivt, please!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 24.11.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Konspiratorisk, men likevel. Dersom RBK og KK er i nærheten av en avtale, eller har en muntlig avtale, ville Besim vært på vei ut av døra da ?
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 24.11.2021 10:38    Post subject: Reply with quote

Tror ikke en ny trener (uavhengig av hvem) setter krav ved at Besim Serbecic går eller blir altså.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.11.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle jo i utgangspunktet tro at alle spillere på utgående kontrakt ville ha ventet med å flagge noe som helst når klubben samtidig skal ha ny trener inn. Unntakene er, slik jeg tenker:

1. Spilleren har allerede en plan om hvor de tenker å ta veien.
2. Spilleren har uansett ikke noe ønske om å bli værende i klubben.
3. Spilleren har fått beskjed om at de ikke har noen fremtid i klubben under ny trener heller.

Jeg tror vel tilfellet Besim høyst sannsynlig dreier seg om scenario 2. Om denne beskjeden skal tolkes i noen retning med tanke på trenersituasjonen tror jeg altså heller det måtte vært at Knutsen er/blir klar, og allerede har blitt bedt om et signal angående de spillerne som er på utgående kontrakt. Eventuelt, selvfølgelig, at det er Milojevic som er/blir klar, men der ser jeg for meg at sjansen hadde vært større for at han ønsket å se Serbecic først, både med tanke på språk/bakgrunn (lettere å instruere) og at Serbecic behersker trebackslinje.

Men som sagt: jeg tror nok kun et konkret kontraktsforslag med signal om at ny trener aktivt ønsket å satse på Besim kunne holdt ham i klubben nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 24.11.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Glemte å få føye til at jeg nærmest forutsetter at både Hovland og Eyolf er ute av ligninga neste år. Og da står vi særdeles ribbet tilbake med gode - understreker gode - alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 24.11.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Skjønner Serbecic godt jeg, når Horneland ikke vil bruke annet enn duellsterke boksforsvarere som allerede kan soneforsvar og derfor gir vekk Ogbu og sender Serbecic vekk for å råtne og Hareide setter erfaring foran alt annet, hvorfor skal han ta sjansen på at en ny trener vil satse på ham?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 24.11.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

En ny trener vil selvsagt ha en bedre stopper. Du legger ikke jobben din i en stopper som ikke har det nødvendig nivået.
Derfor forsvinner han ut av klubben.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 24.11.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Hovland, Eyolf og Vagic slipper altså gjennom det samme nåløyet ? Om noen av disse evt har en fremtid, så er det jo Besim. Og Vagic. Skjønt sammen så vil de fungere særdeles dårlig. Også i tospann med MH. Men ja, jeg antar at Besim synes at nok er nok selv om 2022 synes vidåpent for en ny duo.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 24.11.2021 12:55    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
En ny trener vil selvsagt ha en bedre stopper. Du legger ikke jobben din i en stopper som ikke har det nødvendig nivået.
Derfor forsvinner han ut av klubben.


En påstand blir ikke mer sann av å gjenta den mange ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 24.11.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Neeskens har nok helt sikkert rett i at det er en slik vurdering som ligger bak valgene som er tatt, så går det jo selvsagt an å være uenig i at det er det rette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 24.11.2021 13:24    Post subject: Reply with quote

Finner seg ny klubb, imponerer og blir solgt for 50 mill etter kort tid. Legges deretter til i lista over gode spillere som ikke er gode i RBK men i alle andre klubber
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 24.11.2021 13:53    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
En ny trener vil selvsagt ha en bedre stopper. Du legger ikke jobben din i en stopper som ikke har det nødvendig nivået.
Derfor forsvinner han ut av klubben.

Dersom det stemmer, så er det jo positivt i forhold til trenerspørsmålet. Det må i såfall være avgjort. Dersom den nye treneren skal ha uttalt seg om nivået til Serbecic, må man jo vite hvem treneren er!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.11.2021 14:05    Post subject: Reply with quote

Sjøl synes jeg det fortsatt er litt merkelig at han som altså ikke holder nivået og trenerteamet ikke vil ha med videre har fått nøyaktig tre ganger så mange kontraktsforslag som den ene stopperen som har spilt fast mer eller mindre hele sesongen. Men, hey, jeg henger meg sikkert for mye opp i logikk og rasjonell argumentasjon.

Neeskens 29/9 wrote:
Mitt siste innlegg på denne tråden.


Hvordan gikk det med denne, forresten?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 06.12.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

Aktuell for Aafk, LSK og flere klubber i mellom-Europa.


Quote:
– Jeg håper å ha ting klart før sesongen er over, sier Serbecic selv til Adresseavisen.

Han vil ikke nevne navn, men bekrefter at det er er interesse både fra Norge og fra klubber «på kontinentet».

_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.12.2021 16:55    Post subject: Reply with quote

Hadde kost meg litt om Ogbu og Serbesic ble årets stopperpar i Eliteserien 2022.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48, 49  Next
Page 47 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb