English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vebjørn Hoff
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2019 19:37    Post subject: Vebjørn Hoff Reply with quote

RBK skal ha fulgt 23-åringen over litt tid, og ville prøve seg mot slutten av overgangsvinduet. Håpet var selvsagt at Odd følte at de måtte selge. Men nok en gang sto Odd imot.

Det er ikke kjent om det kom et konkret bud mandag kveld, men klubbene var i kontakt – og Rosenborg fikk på nytt et nei fra skiensklubben.

Hoff vil ikke si så mye, men han har naturlig nok fått med seg det som skjedde.

– For min del så fikk jeg et lite nyss om det i dag (tirsdag). Jeg hørte litt gjennom vinteren, men jeg har ikke ofret det mange tanker. Ting du ikke får gjort noe med, og som ikke skjer, er det ikke vits i å ofre så mye energi på, sier midtbanespilleren.

Vebjørn Hoff ble kjøpt for rundt to millioner kroner fra Aalesund i fjor. Han signerte, som Birk Risa, en Odd-kontrakt ut 2021.

– Det at det er Rosenborg og ikke ble noe mer, hva tenker du om det?

– Det er Norges største klubb de siste 20 årene, de har et fantastisk anlegg og det er en stolt tradisjon der også. Det er en stor klubb, det er ikke noe å legge skjul på, men vi har noe veldig bra på gang her i Odd, svarer han.

Les mer: Overgangsdramaet fortsatte utover kvelden: Rosenborg ville ha enda en Odd-spiller

Jeg husket faktisk ikke at han spilte så mye som 27 av 30 kamper for Odd i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 02.04.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

Mildt sagt sjokkerende...

Hoff kunne kanskje vært en ren erstatter som backup om vi solgte Lundemo etc og om han kom grisebillig, men snakket vi ikke om å forsterke 11'n?

Helt forferdelig.

Jeg klarer enda ikke fatte at vi siden 2015 ikke har maktet å hente 1 stjerneskudd eller en ung spiller som har virkelig utviklet seg og bidratt.

Meling er et kjempekjøp men det er jo det eneste vi har å vise til. Hvor vanskelig kan det være å holde oversikt over de største talentene i Afrika etc og gjøre som S08 å faktisk hente en annenhver sesong med potensiell kjempegevinst?

Snakker ikke LSK strategi der vi henter bingo, men for eksempel en spiller som dominerer i ungdomsmesterskap og har høyt fderdighetsregister?

Hvorfor kan Stabæk hente Kirk på backplass og vi finner ingen men byr på Aabakk og Risa?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.04.2019 20:02    Post subject: Reply with quote

Dette blir litt å sikte så høyt at mann sparker seg selv i tryne
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.04.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det der selv også, Moomoo. Veldig dårlig overgangstrategi i RBK om dagen. Vi makter ikke å få frem nye spillere selv og har derfor de siste 5-6-7 årene hentet inn spillere som har slått gjennom i andre ES klubber. Hvor har det blitt av Sapara, Koné/Konan Ya/Traoré signeringene. Kanskje den siste som ble hentet fra utlandet som en ukjent spiller som slo til var Dockal, og han ble jo håpløst nok sendt på dør etter hvert.

RBK har riktignok hentet noen ubeskrevne blad, men ingen har slått til og de fleste har jo vært litt for unge. 18/19 åringer ser kanskje ikke ut som det beste å hente, med unntal av noen eksepsjonelle talenter fra feks Afrika. Vil nok være mer å hente på signeringer av spillere i starten av 20 årene som er etablert i seniorfotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 02.04.2019 20:10    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ansetter Horneland og deretter prøver å hente spillere på Haugesunds nivå. Jeg trodde liksom halve poenget var at Horneland skulle få ut et eller annet potensial dersom han innførte fotballen han spilte med Haugesund, med vesentlig bedre spillere i RBK. Dette blir som om Solskjær skulle hente halve tippeligaen til United fordi han lyktes i Molde. Noe han for så vidt prøvde på i Cardiff Rolling Eyes
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 02.04.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

Fy faen, nå er det nivå på sportslig avdeling Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 02.04.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

Vebjørn hvem?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.04.2019 20:37    Post subject: Reply with quote

Something something aprilsnarr.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 02.04.2019 21:37    Post subject: Reply with quote

Potensielt den mest spennende spilleren vi har snust på dette vinduet, i tillegg til mannen med det lange navnet Bi Sylvestre Franck Fortune Boli.

Men igjen, det sier en hel del om dette vinduet. Alt annet enn hæla-i-taket-stemning.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 03.04.2019 07:56    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Vebjørn hvem?

Vebjørn Hoff var bedre enn alle våre midtbanespillere i fjor. Holdt Odd gående på egen hånd, til tider. Undervurdert spiller. Ville vært fornøyd med en overgang isolert sett, men helt håpløst at det ikke konkretiserer seg noe før helt i siste liten (om det i det hele tatt skjedde noe).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.04.2019 08:37    Post subject: Reply with quote

Spilleren i seg selv er det ikke så mye galt med, kunne sikkert gjort en helt kurant jobb for oss. Det som irriterer meg noe grønnjævlig er at mandagens hendelser tyder på at det er ekstreme mengder med inkompetanse, mangel på ambisiøsitet og vilje til å sikte høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.04.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

Regner med at interessen for Hoff og Risa ikke minker med tiden, men at vi vil gjøre fremstøt i neste overgangsvindu. Håper ikke de imponerer så mye at prisen skyter i været, men det kan fort skje. Etter det jeg så i fjorårssesongen, så er jeg positiv til disse to.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.03.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Skal tydeligvis være svært interesserte i å få signert Vebjørn Hoff som spiller i Odd. Kan det tyde på at Mannsverkcasen er lukket inntil videre?

https://www.nidaros.no/rb...113-174693
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 04.03.2021 16:55    Post subject: Reply with quote

Sagbakken i Adressa er også på Hoff-casen:

https://www.adressa.no/sp...soekelyset
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 04.03.2021 19:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2021 16:59    Post subject: Reply with quote

Er dette en spiller å bli særlig opprømt av da?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.03.2021 17:12    Post subject: Reply with quote

Han har spilt anker og indreløper, samt vikariert på midtstopperplass. Ble kåret av lokalavisen til Odds beste spiller i fjor. Har spilt på U og G landslagene en del. Bidrar ikke så voldsomt i det offensive. Ser evt. på ham som et alternativ til Henriksen i ankerrollen (sett fra Hareides vinkel) og som stallspiller om dette er reelt. Jeg kan ikke helt se at han er bedre enn de vi har på midten og ikke tilfører han en ny offensiv dimensjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.03.2021 17:14    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at han var sterkt linket til klubben under Horneland, men da endte det ikke i noe. Tror han er en god spiller, men hvis det er på bekostning at et potensielt Mannsverk-kjøp, er jeg ikke like positiv. Det tyder i alle fall på at Hareide ønsker å bruke Henriksen som en spillende stopper, og ikke på midten.

Sikkert noen som har bedre kjennskaper til Hoffs kvaliteter, men tror han er en meget bra ballvinner og motor sentralt på midten. Jeg takker aldri nei til gode, men ikke minst billige spillere til klubben.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 04.03.2021 17:30    Post subject: Vebjørn Hoff Reply with quote

Etter det Adresseavisen erfarer har RBK Hoff ordentlig på radaren. Interessen skal være så konkret, at Hoff kan bli Rosenborg-spiller i dette vinduet om prisen er riktig.

https://www.adressa.no/sp...soekelyset

Forstår ikke hva man skal med enda en midtbanespiller..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 04.03.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Vi bør ha inn en til som er godt under 30 og som har hurtighet; det ser ut til at Henriksen fases lengre bak etter hvert; selv om det ikke nødvendigvis skjer med en gang. Konradsen er skadeutsatt; da har vi Doff, Per og Eddie igjen...Fint å få inn en til; men ville heller kjøpt Mannsverk... Til å ha den rollen han har så synes jeg det er lite målpoeng; 5 i året de siste 2 sesongene...
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenbælg
Junior


Joined: 04 Mar 2021
Posts: 2

PostPosted: 04.03.2021 18:18    Post subject: Reply with quote

Forstår egentlig ikke hvorfor vi er ute etter enda et arbeidsjern på midten.

Ser ut til at vi skal gå for en 4-2-3-1 i år.
Dersom det er tanken burde man vel heller gå for en kreativ offensive midtbanespiller? Zach er god, men om den offensive rollen passer ham er jeg i tvil om. Vi har selvfølgelig også Holse som kan bekle den rollen.

I fjor var det mangel på kreativitet i midtbaneleddet, jeg skulle likt å sett en som kan bekle en indreløper-rolle og en rolle bak spissen godt. Typ Midtsjø.

Har heller sett at vi har sendt Islamovic til Sverige og hentet en kvalitetsspiss.

Edit: Ny bruker, så lenge siden jeg har postet sist at jeg har glemt Brukernavn og Passord Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 04.03.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

Vebjørn Hoff er ikke en nedgradering I forhold til de vi har fra før.
Ikke noen stor offensiv kraft, men trygg på det han er god på.
IMHO ikke et alternativ til Mansverk, men fin som dobbeldekning.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 04.03.2021 18:21    Post subject: Reply with quote

Kanskje Henriksen skal gjøres om til stopper allerede denne sesongen, og at det er derfor klubben vurderer Hoff.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 04.03.2021 18:42    Post subject: Reply with quote

Tror vi Tobias Ch , ex Start, i Molde var på radaren. Nå ble det VIF. Har mye kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Ikke negativ til Hoff, selv om jeg syns Joshua Kitolano var vel så god i fjor (i hvertfall fra kampene våre mot ODD). Da lukter det vel at Henriksen er påtenkt som stopper, og at Mannsverk ble umulig å hente
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.03.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Virker rimelig rart om vi på død og liv skal hente midtbanespiller for å omskolere Henriksen. Bør heller hente stopper i så fall?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
Page 1 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb