English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vebjørn Hoff
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.03.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

Men niccolai da, Henriksen som stopper har vært diskutert i media flere ganger. Henriksen har selv uttalt seg om det flere ganger i løpet av vinteren, både nå i forbindelse med landslagsuttaket og også tidligere. Kort oppsummert er det noe han ser på som interessant, og han har også vikariert der for Hull. Han sier selv at det føles mer naturlig å flytte bakover i banen enn forover, men hvis han skal bytte posisjon vil han ikke veksle mellom midtstopper- og midtbanerolle, da vil han konsentrere seg om å bli best mulig i midtstopper-rollen.

Hareide har uttalt seg om det også, senest i forbindelse med Mannsverk-flørtingen. Han sier rett ut at det kan bli aktuelt å bruke Markus som midtstopper for å få en mer ballspillende stopper i laget, og det er jo heller ingen hemmelighet at Hareide ønsker seg minst én midtstopper som er bedre med ball.

Hva mer vil du ha, egentlig? Farer både Henriksen og Hareide med fjas?

Det er selvfølgelig spilletid og prestasjoner som ligger til grunn for manglende landslagsuttak, det ville vært rart om han ble tatt ut nå. Men uttalelsene rundt det synes jeg peker veldig mot at det faktisk blir stopper av ham nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.03.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Presenteres snart i følge Nidaros.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 15.03.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Det kan vel ikke finnes noe tvil om at Henriksen vurderes sterkt til å omskoleres til midtstopper. Ankepunktet for at det ikke har blitt gjort tidligere i sesongen, er uten tvil mangel på alternativer i den sentrale rollen. Dette er noe klubben heldigvis har tatt tak i, og derfor kjøpt Hoff.

Legger ved flere linker som bekrefter det nesten alle her inne har fått med seg angående omskolering av Henriksen.

https://www.adressa.no/sp...r-meg-selv

https://www.adressa.no/sp...idtstopper
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 15.03.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Synd ikke Hareide er enig i at Skjelbred er vår klart beste sittende midt.
Syntes han kommer mye mer til sin rett der enn som indreløper..
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 15.03.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Kan fort være at Ciljan blir å spille sentralt nå som vi har fått inn Hoff. Sistnevnte kan bekle begge disse posisjonene, mens f.eks. Henriksen er mest defensivt anlagt, og derav blir han brukt i den defensive rollen på midten.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 15.03.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Klubben med info:

https://www.rbk.no/nyhete...-rosenborg

Kontrakt ut 2024.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 15.03.2021 12:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 15.03.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Da er det offiselt!velkommen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.03.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Synd ikke Hareide er enig i at Skjelbred er vår klart beste sittende midt.
Syntes han kommer mye mer til sin rett der enn som indreløper..


Tror nok Hareide har sett det samme, at Skjelbred er bedre der (derav Henriksen aktuell som stopper, siden de begge i utgangspunktet er best i den posisjonen). Utfordringen ligger vel kanskje mest i det at Skjelbred har vært veldig mye skadet etter han kom hjem, som gjør det utfordrende å bygge laget rundt han som den sentrale. Og Tagseth har en liten vei å gå før han er et fullgodt alternativ sentralt i de største kampene (mot sterk motstand). Men at han (Skjelbred) er den beste vi har i den posisjonen bør være hevet over enhver tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 15.03.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

Virker som en klassisk RBK signering dette. Løps og duellsterk,gode holdninger, en bra eliteseriespiller.
Har aldri lagt merke til ham når vi har spilt mot Odd, gjetter på at han mangler hurtighet ( sprint) og klarer ikke å kontrollere ball i pressede situasjoner ordet så sto om livet. Videresalgsverdi ytterst begrenset.
Eneste som mangler er svensk pass
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.03.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Fra RBK.no-saken:

Hoff wrote:
Jeg har fått signaler om at jeg kommer til å bli satset på og gleder meg til å komme i gang, sier Hoff.


Jeg kan ikke forstå annet enn at det betyr at "førsterekka" på midtbanen er Ciljan, Zachariassen og Hoff. Det gir jo litt dominoeffekt med tanke på Henriksen, Holse og i tur sannsynligvis Hovland/Serbesic og Ceide/Vecchia.

Det begynner å bli bra dekning nå, i alle fall.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 15.03.2021 13:10    Post subject: Reply with quote

Tipper effekten av signeringen blir noe av det samme som Zachariassen. Solid eliteseriespiller som kommer til å dra nytte av bedre lagkamerater. Er positiv.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.03.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Tja. Jeg tror jo også Hoff kommer til å spille mye, men jeg er ikke så sikker på at han blir selvskreven fra dag 1 - det er jo ikke noen klar og åpenbar vinnertreer det der, vi savner det offensive giret, den trådtrekkingen midt i banen som spesielt Holse kan tilføre. Spørs om vi ikke vil få se en god del rotasjon på midtbanen avhengig av motstander.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 15.03.2021 13:23    Post subject: Reply with quote

Det er vel under enhver tvil at Hareide synes stopperne i fjor var en av flere ankerpunkter til at vi ikke klarte å holde ballen i laget og spille av oss press.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 15.03.2021 14:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Spørs om vi ikke vil få se en god del rotasjon på midtbanen avhengig av motstander.


Men Hareide er vel ikke kjent for mye rotasjon?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.03.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Han har også sagt i intervju at han ønsker en smal "a-tropp" med klare utfordrere rundt. Vi får se hva praksisen blir, men signalene jeg har fått med meg peker på at vi er litt tilbake til Eggensk standard på dette, med en førstelagsgruppe som i utgangspunktet ikke teller så mye over 11 mann..
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.03.2021 15:04    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Men Hareide er vel ikke kjent for mye rotasjon?


Nei. Og det kan jo godt hende det er mer snakk om en innkjøringsfase. Men etter min mening sliter Hareide litt med å finne ut hvordan Zachariassen best bør brukes, han var ikke like fremtredende under Hareide som under Henriksen, med tydelig fallende kurve over tid. Hvis han ikke lykkes med målpoeng er han faktisk ikke god nok til å forsvare en fast plass. Hva gjør vi dersom han ikke lykkes offensivt?

Nå skal de tydeligvis jage ham frem tidlig, slik at andre kan ta mer ansvar i oppbyggende spill, og det er nok lurt. Men hvordan fremmer man det hos de to andre? Jeg tror altså vi vil prøve litt forskjellig, og håper det ikke blir famling i takt med at resultatene ikke kommer - vi bør ha en god start for å henge med helt i toppen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 15.03.2021 16:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hvis han ikke lykkes med målpoeng er han faktisk ikke god nok til å forsvare en fast plass. Hva gjør vi dersom han ikke lykkes offensivt?


Synes Zach er litt udefinerbar. Hadde det ikke vært for målpoengene i fjor har han vært en dårlig spiller. Sliter med med å kombinere i små rom, upresis pasningsspill, litt for stresset og mister ballen for ofte når han skal holde på den
enten ved skjerming eller enkel dribling.
Men han har en fantastisk arbeidskapasitet, skuddfoten er bra, uredd, takler og går hardt i dueller, og er litt den personen som løser opp "deadlocks" (hvor alle står og venter på hverandre) ved å løpe i bakrom eller i det hele tatt forstyrre motstander i backrekken. Synes han har et bra fotballhode men står ikke alltid i stil til ferdighetene med ballen i føttene. Å ha en slik spiller på laget har en stor verdi, det så vi i fjor.

For meg er han en av av de to på midten i en 4231 som er noe mer offensivt enn den andre sittende, eller en indreløper i 433.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 15.03.2021 16:24    Post subject: Reply with quote

Brukeren Aprilsnarr på VGD, som er Odd-supporter, skrev følgende til meg om Hoff 06.03:

Hoff har vært solid i de tre sesongene han har hatt i Odd. En av de klart beste og mest stabile. Både 2018 og 2020 kåret til årets spiller i Telemarksavisa. Har fungert godt som anker, men og strålende i indreløperrollen. Ballsikker og solid overblikk. Rbk har jo en solid midtbane, og usikker hvordan han er sammenlignet med alle der, så ikke RBK mye i fjor, men en Hoff i form bør kunne ha plass på de fleste lag i ligaen. Har og vikariert en del på stopperplassen i Steffen Hagens fravær i fjor, hadde noen veldig solide kamper der, selv om han ikke er en stopper.

Han kan fort bli en viktig brikke hos RBK, og tror det vil være en kvalitetssignering som gir RBK en større bredde på midten, enten han tar en fast plass eller ei. Fordel at han kan bekle begge rollene på midtbanen. Iallefall ikke en spiller manngard hjertet i halsen av, veldig trygg og solid og stabilt god, sjeldent dårlige kamper for Odd. Har en del å gå på på målpoeng, men har igjen med rollen å gjøre, hvor han periodevis har vært mye anker og i fjor og stopper. 5,4 og 1 målpoeng de siste tre årene. 27-29-27 kamper fra start siste 3 år. Både 2020 og 2018 med 27 kamper spilte han samtlige minutter i disse kampene, så det vitner jo om en spiller med god kapasitet, og er en spiller som jeg vil savne veldig i laget om han drar.


Jeg har spesielt lagt meg merke til beskrivelsen ballsikkert og med godt overblikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 15.03.2021 16:38    Post subject: Reply with quote

Håper dette slår an. Da er det kanskje noe i det Hareide og Dorsin har sett. Tviler sterkt på at Hareide hadde ønsket seg en trefot av en midtbanespiller, selv om de ikke fikk tak i førstevalget sitt. Tror Hoff kan tilføre noe spennende til laget, særlig i form av soliditet i midtbaneleddet, men ikke minst at han holder seg skadefri. Da blir det straks enklere å bygge et nytt vinnerlag.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 15.03.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Utrolig skuffende signering når vi vet at Pogba er tilgjengelig og Åfjordingen har penger.
Nedrykk Razz
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 15.03.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

All kapitalen er vel bundet opp i heimen og noen feriehus.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.03.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Odd får en overgangssum på rundt fire millioner og noen prosenter i videresalg, ifølge VGs kilder. Summen omtalte også Telemarksavisa søndag. Vålerengas tilbud skal ha vært mer i sjiktet rundt tre millioner, og de brukte i stedet pengene på Tobias Christensen fra Molde.

(...)

Han kunne endt andre steder: Danske Randers la inn bud i januar, men på et nivå godt under det både Vålerenga og Rosenborg kom med, og også italienske Lecce i Serie B skal ha sondert sunnmøringen. Før RBK-overgangen var i boks, var han opprinnelig på utgående kontrakt med Odd og hadde ingen planer om å forlenge med skiensklubben.

– Det var en del interesse i januar, også konkret. Men ingenting som kan måle seg med Rosenborg til syvende og sist, fastholder Hoff – som skal ta opp kampen om de to-tre plassene på midtbanen til Åge Hareide.

Les mer: Vebjørn Hoff er Rosenborg-klar: − Vi selger til dem som betaler godt nok

Var gjest hos NRK Trøndelag i ettermiddag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 15.03.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

En god signering. Håper og tror at man velger Hoff før Henriksen. Så forstår jeg at det er vanskelig å ikke bruke en så dyr spiller med et så stort navn som Henriksen har i RBK, på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.03.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
For meg er han en av av de to på midten i en 4231 som er noe mer offensivt enn den andre sittende, eller en indreløper i 433.


Problemet mitt med førstnevnte er at han for det første ikke er noen spesielt god duellspiller eller ballvinner defensivt. Med sin fart og motor burde han være ordentlig ekkel å møte, men jeg synes ofte han blir litt statist defensivt. For det andre er han ganske dårlig på dette nivået i det oppbyggende spillet på grunn av de tingene du nevner - litt dårlig nærteknikk/førstetouch, dårlig oversikt, dårlig pasningspresisjon. Det er nok også grunnen til at man har forsøkt ham som ren 10-er, men jeg tror som tidligere ...eh, nevnt, at han må komme rettvendt bakfra for å treffe med bevegelsene sine, ikke bli liggende feilvendt i mellomrommet.

For å vende tilbake til tema så er jo Hoff nesten det omvendte, ifølge rapportene. Lite av Zachariassens teft og ferdigheter på siste tredel, men derimot ballsikker, rolig, defensivt sterk og med høyt laveste nivå. La oss si at han starter i stedet for Doff - da gjør man i mye større grad plass til en playmakertype som for eksempel Holse på motsatt indreløper. Samtidig som man ofrer de giftige dybdeløpene.

Jeg synes egentlig at forskjellene mellom Hoff og Doff illustrerer en del av de avveiningene vi må gjøre når vi nå skal komponere midtbanen. Fordelen nå er jo at det i stor grad er konkurranse mellom gode alternativer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 16.03.2021 10:28    Post subject: Reply with quote

Hoff og Doff Idea
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Next
Page 8 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb