English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vebjørn Hoff
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 03.11.2022 00:43    Post subject: Reply with quote

Også litt snodig at alle spillere som ikke er gode nok til å spille for RBK, føler seg utfryst av klubben. Hoff og Valsvik har vel begge sagt det etter å ha forlatt klubben. Begge for dårlige for laget, etter mitt syn. Håper Hoff blir solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 03.11.2022 01:08    Post subject: Reply with quote

Dersom det er slik at han virkelig ikke ble fryst ut er det på tide å sette hardt mot hardt. Utfrysning er ganske drøyt å påstå om arbeidsgiver. Og kanskje litt for enkelt?
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 154
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 03.11.2022 05:22    Post subject: Reply with quote

At han ikke var god nok i RBK ble helt tydelig, men å påstå at han ble fryst ut av klubben, er en alvorlig påstand mot sin arbeidsgiver. Grunnen til at han ikke fikk spille mer , er vel at han pådro seg en alvorlig skade , som medførte et langt avbrekk, og han klarte aldri komme opp på det nivået som kreves for å være fast i førsteelleveren til RBK . Men Hof fikk likevel en del innhopp etter sommeren og utover høsten i fjor, så utfryst var han ikke .
Men det skulle vært interessant å vite hvorfor han nå ikke vil spille mer for Odd, til tross for at han har spilt fast i laget siden han kom tilbake dit.
Men, han har vel en grådig agent som alle andre fotballspillere, som har gitt han et håp om at det kanskje er bedre gå til en tyrkisk eller bulgarsk «bakgårdsklubb»med masse penger.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 297

PostPosted: 03.11.2022 09:09    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Dersom det er slik at han virkelig ikke ble fryst ut er det på tide å sette hardt mot hardt. Utfrysning er ganske drøyt å påstå om arbeidsgiver. Og kanskje litt for enkelt?


Så lenge vi eier ham og tenker å få litt penger er det ikke så lurt å gå ut og si at Hoff er for dårlig for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 03.11.2022 09:39    Post subject: Reply with quote

Tror nok ikke han legger noe mer i ordet utfrysing enn begrepet "å bli kald på benken". Tipper bare at mener at han klarte ikke å spille seg til fast plass tidligere, og så mye bedre som vi er nå så gidder han ikke å prøve.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2022 10:41    Post subject: Reply with quote

Er jo vanskelig å vite hva enkelte mener med begrepet utfrysning. Personlig tenker jeg det er merkelig at klubben ikke har jevnlig kontakt og samtaler med spillere på utlån, uavhengig av om man planlegger å ha de med videre eller ei. Man har jo fortsatt et arbeidsgiveransvar, og burde sånn sett følge opp både utvikling, skadesituasjon etc. med spillere også på lån. Victor Jensen uttalte vel også noe ala at han "ikke hadde hørt noe fra Ajax på mange måneder" så virker som det er flere klubber enn RBK som synder på dette området.
Back to top
View user's profile Send private message
Bukaku
Junior


Joined: 28 Feb 2014
Posts: 11
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2022 10:47    Post subject: Reply with quote

Reagerer også på denne delen av Hoff sin uttalelse: "Men jeg har ikke snakket med Rosenborg siden jeg dro, så jeg vet ikke helt hvordan de tenker."

Mener at absolutt minimumskrav er at vi har en form for kommunikasjon med utlånsspillerene våre. Koster ikke mye krefter fra sportslig ledelse å følge opp våre 6 utlånsspillere. (4 om man annser Holm og Ceide som done deal).

Gitt et scenario der Jensen sitt lån ikke blir gjort permanent, Skjelbred ikke fornyer, og en tilfeldig bakgårdsklubb legger inn et litt for godt bud på en høy fyr med navn Tobias. Ville det ikke da vært bedre om Hoff følte seg ønsket? I dette scenarioet håper jeg at Dorsin hadde funnet et klart førstevalg til DM (Selnæs), men hadde ikke vært 100% feil å ha Hoff i en utfordrerposisjon for å ha litt kontinuitet i troppen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 03.11.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

har nok tidsklemma Dorsin også. Tror nok han følger opp spillere vi leier ut fordi de mangler det siste steget på å slå igjennom, kontra Hoff som er "over the top". Er det en spiller treneren ikke har tro på og ikke vil bruke er det lite vits i at Dorsin holder spilleren varm, da er det bedre at han også vil bort enn at han kommer tilbake og "er i veien"- forsurer miljøet.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 03.11.2022 11:12    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Er jo vanskelig å vite hva enkelte mener med begrepet utfrysning. Personlig tenker jeg det er merkelig at klubben ikke har jevnlig kontakt og samtaler med spillere på utlån, uavhengig av om man planlegger å ha de med videre eller ei. Man har jo fortsatt et arbeidsgiveransvar, og burde sånn sett følge opp både utvikling, skadesituasjon etc. med spillere også på lån. Victor Jensen uttalte vel også noe ala at han "ikke hadde hørt noe fra Ajax på mange måneder" så virker som det er flere klubber enn RBK som synder på dette området.


Virker merkelig nok å være rimelig vanlig at utlånte spillere ikke har jevnlig kontakt med moderklubben. Mens sesongen pågår for begge lag så har vel trenere mer enn nok å fokusere på i sin trening og kamphverdag, men det koster ikke mye tid og energi for eksempelvis Dorsin å ta en 10-15 min prat en gang i måneden med eventuelle spillere som er på utlån, enten de er voksne og tilsynelatende overflødige (Hoff, Andersson, RWP) eller yngre talenter (Chrupalla, Ceide).
Back to top
View user's profile Send private message
Bukaku
Junior


Joined: 28 Feb 2014
Posts: 11
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2022 12:44    Post subject: Reply with quote

Veldig enig. Oppfølgingsansvaret trenger heller ikke å være Dorsins. Det kunne f.eks vært en del av Roar Strands eller noen andre som er ok tett på trenerteamet vårt sitt ansvar. Blir rimelig overasket om det ikke eksisterer en person i rosenborgsystemet som ikke har tid til en 10-15 min prat en gang i måneden med våre 6 utleide.

Nå har jo Chelsea en litt annen spillerstrategi en oss, men de har jo ansatte som kun jobber med å følge opp utlånsspillere. Mener på ingen måte at vi skal kopiere deres stil, men er jo lov å profesjonalisere litt og følge med på utviklingen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 03.11.2022 18:14    Post subject: Reply with quote

Skal alltid være litt forsiktig med bastante påstander basert på noe en journalist har skrevet, men læll...

Jeg reagerer også på spillere som "klager" over at de ikke blir "satset på". De sier på en måte at "hadde bare treneren gitt meg sjansen mange nok ganger så hadde jeg blitt god". Slik er det ikke. Hoff var skadet og var ikke god nok til å komme inn på laget - han fikk noen innhopp og de ble ikke godt nok benyttet.

Se på Sam Rogers - han er blitt "satset på" hele sesongen, men jeg synes ikke han er blitt nevneverdig bedre av den grunn. Skjelbred på den andre siden har vært skadet - får innhopp - og viser i innhoppene at han er en god spiller.

Men slik har det alltid vært. Spillerne har ikke realitetsforståelse når det kommer til sine egne prestasjoner. Det er nokså vanlig at de tror de er bedre enn de er og at de hadde blitt mye bedre dersom de hadde blitt "satset på". Men er du god nok så får du vanligvis spille.

I Hoff sitt tilfelle så har han jo blitt "satset på" i Odd så det holder, men det er jo ikke bra nok det heller - han ønsker jo ikke å spille for Odd fremover heller... Ikke enkelt dette.

Men enig med folk over her at vi godt kunne hatt en person med ansvar for å ta en telefon en gang i mellom. Det koster lite og man vet aldri hva som skjer - plutselig havner vi i en situasjon der spillere blir solgt eller skadet og da kan det jo være greit å ha noen i bakhånd som man holder kontakt med.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 06.11.2022 20:18    Post subject: Reply with quote

Well, vi var nå ganske ivrige på å bli kvitt ham virker det som. Et relativt forståelig inntrykk å ha fått. "nedprioritert" er kanskje et bedre ord, men hvor grensen går mellom å være nedprioritert og utfryst går er ikke for meg å si. Virker som alle parter er relativt enige her, og at han har spilt sin siste RBK-kamp. Fin fyr, grei spiller, men vi har bedre og mer spennende spillere i samme posisjon. Håper han finner en klubb der han føler seg verdsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 06.11.2022 20:48    Post subject: Reply with quote

"Innleide Vebjørn Hoff scoret to ganger og dro fram et formsterkt Odd-lag til 5-1 over tamme Strømsgodset i Eliteserien fotball.
Hoff bredsidet ballen i mål fra snaut 16 meter etter bare 53 sekunders spill. Det var hans første scoring etter at han kom fra Rosenborg på lån i august. Hoff har spilt ti Eliteserien-kamper siden overgangen: Sju seirer og tre uavgjort. "

Ganske ville tall det.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2022 23:39    Post subject: Reply with quote

– Jeg ønsker ham med videre. Jeg sa jo det da Josh gikk til Nederland, at Vebjørn var mitt førsteønske. Jeg er veldig glad for at vi fikk han inn, og han er fortsatt mitt førsteønske i den posisjonen, sier Paco til TA.

– Hvordan ser du på mulighetene? Går det an å få overtalt ham?

– Det håper jeg. Jeg tror Vebjørn opplever at han blir en bedre spiller av å være her, og hvis han er her en stund til, så skal vi klare å utvikle han til et sånt nivå at han ikke kan mislykkes hvis han går til en større klubb, sier Paco.

– Det er klart at det ikke har gått helt veien i Trondheim. Nå som han har blitt pappa og alt, så tror jeg det å få litt ro rundt seg ett år eller to, hjelper han til å være klar for å springe ut i den store verden. Vi vil jo at spillerne våre skal nå drømmene sine, og jeg skjønner godt at folk som han har enda større ambisjoner enn her. Men jeg tror at vi er et perfekt springbrett for han videre nå. Derfor vil jeg råde han til å bli med oss videre, sier Odd-treneren.

Les mer: Vil hente RBK-spilleren permanent: – Han er mitt førsteønske
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2022 23:44    Post subject: Reply with quote

Blir nok Fagermo som legger inn bud på sin gamle elev. Han regnes som lokal
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2022 23:26    Post subject: Reply with quote

Rekdal:

– At han har en annen oppfatning enn oss, det får han stå for. Det er langt ifra sånn som vi ser på det. Han er Rosenborg-spiller og har kontrakt videre, så får vi se hvordan det løser seg. Enten kommer han tilbake, eller så drar han videre til noen andre. Det er noe som jobbes med om dagen vil jeg tro, sier Rosenborg-treneren.

Les mer: Rekdal slår tilbake mot Hoff-påstander: – Det er helt feil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 13.11.2022 23:00    Post subject: Reply with quote

Ny scoring og BB i VG med 7 børsen mot Viking.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.11.2022 23:26    Post subject: Reply with quote

– Jeg er veldig glad i klubben, og det er mye positivt med Odd. Men det var en grunn til at jeg dro til Rosenborg etter 2020-sesongen. Da hadde jeg et stort mål om å vinne Eliteserien, men vi var langt bak i fjor og er langt bak i år. Samtidig har jeg lyst til å spille i utlandet, så får jeg veie det opp mot hverandre hva som er mest sannsynlig, sier han.

(...)

Hoff går langt i å bekrefte at det ikke er aktuelt med en overgang tilbake til AaFK.

– Akkurat nå ser jeg ikke for meg å spille i AaFK med det første. Det kan bli senere, men nå ser det ikke slik ut, sier Hoff.

Les mer: Hoff usikker på framtiden – utelukker AaFK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 16.11.2022 13:20    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at Hoff havner i Vålerenga, Brann eller Hacken. Han har spillt under Fagermo. Ble hentet til RBK av Horneland, så har mest tro på en av de.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 16.11.2022 15:09    Post subject: Reply with quote

Hvilken posisjon spilte han i Odd?

Har alltid tenkt at Hoff har lidd under å bli satt i en slags sittende rolle med defensiv instilling som alle andre som har spilt der (som også har sett ut som dårligere spillere enn de antakelig er) og at han ville vært meget bedre som indreløper som faktisk skal fram og true motstanders boks, spørsmålet er hvor mye bedre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 16.11.2022 17:06    Post subject: Reply with quote

Hoff har spilt i litt varierende posisjoner siden Odd har byttet formasjon en del. Mot Vålerenga og LSK spilte han anker i 3-5-2. Ellers har han spilt indreløper i 4-3-3, men med Owusus rolle i laget ser det ofte ut som en 3-4-3 med Hoff som én av to sentrale.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 16.11.2022 17:32    Post subject: Reply with quote

Hoff > Børkeeiet, hvis det er et valg som er mulig. Tar gjerne tilbake Hoff om det betyr at vi må kvitte oss med Børkeeiet.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 17.11.2022 11:04    Post subject: Reply with quote

Vurderer Hoff som potensielt sterkere enn Børkeiet etter å ha sett han i et par odd-kamper i høst. Hoff i dagens RBK-lag hadde nok fungert langt bedre enn hva han gjorde før han dro.
Nå knyttes det en usikkerhet rundt Jensen og Skjelbred, og av det jeg har hørt er det i ferd med å bli stress på brakka rundt spiller-konstellasjon på midtbanen. Er vel et stort ønske om en sterk midtbanetreer som mulig med unggutta (broholm og nypanen) som et sterkt subsitutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 17.11.2022 11:06    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
nypanen.


Matti?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.11.2022 19:57    Post subject: Reply with quote

Laughing Matti Nypanen Laughing

Den likte jeg Danserud Tommel'n opp!

Hoff har prestert nok på utlån til at han bør være aktuell inn mot neste sesong, men vi får vell vente å se hva som skjer, er jo en kabal som skal gå opp og forhåpentligvis er vi på Romsaas og undersøker der også.

Kanskje Gulliksen også kan være på blokka, lov å håpe Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
Page 15 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb