English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page 1, 2, 3 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Covfefe
Junior


Joined: 06 Apr 2018
Posts: 10
Location: Trondheim

PostPosted: 14.05.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

https://www.t-a.no/sport/...037988.ece

(...)Nå søker han en klubb der han får trene og spille på seniornivå – og der det fokuseres mer på individuell utvikling.
– Jeg mener jeg må vektlegge hurtighet, akselerasjon og offensive ferdigheter i mye større grad enn det som har vært tilfelle de siste par sesongene. Når jeg nå skal finne meg en ny klubb er det viktigste at jeg har tro på at det er sted jeg kan utvikle meg over tid, samtidig som jeg spiller på et høyest mulig nivå. Og at jeg trives utenfor banen, sier 18-åringen.(...)

(...)Horneland: – Kjempeinteressant
Han flytter fra Liverpool – for godt – i slutten av mai. I midten av juli skal han og Norges U19-landslag til Armenia for å spille EM-sluttspill. Fram til da skal han altså trene fast med Rosenborgs A-lag.

– Er RBK en aktuell klubb?
– Det er det så absolutt. Det er en drøm for alle trøndere en gang å spille for Rosenborg. Hvis vi finner ut at vi står på samme sted når det gjelder det sportslige, kan det være interessant.(...)

(...) Samtidig er det ingen hemmelighet at Tagseth – som vil gå vederlagsfritt i sommer – vil være brennhet på overgangsmarkedet, blant annet etter meget gode kamper i EM-kvaliken. Trønder-Avisa vet at det er interesse fra Nederland, Spania og andre europeiske ligaer.(...)
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 14.05.2019 13:59    Post subject: Reply with quote

Han kommer jo åpenbart hit.
Han vil sikkert få 2-3 skuddmuligheter per 10 kamper, tenk for en arena å vokse på!
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 14.05.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

"Hvis vi finner ut at vi står på samme sted når det gjelder det sportslige"

Blir en kort samtale:
- Vi vil at du skal pole ballen så langt du kan og vinne andreballer, hva tenker du om det?
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.05.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Han slipper jo heldigvis stå for polingen, den biten tar Hovland, Hedenstad og Hansen seg av. Han trenger bare øve på å beregne ballbane og vind på hullete norske stadionanlegg.

Han kan jo dessuten få Konradsen som mentor, den heldiggrisen; den av våre midtbanespillere som er nærmest idealet til Horneland må jo være den perfekte rollemodell for en ung spiller.

Eh, jeg mener selvfølgelig, kom hit Edvard! Vi har kjeks og rød saft!
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 14.05.2019 15:03    Post subject: Reply with quote

Hvis Edvard Sandvik mot formodning skulle havne i RBK, bør han sporenstreks lånes ut til Stjørdals-Blink: spilletid fra dag 1 på et riktig nivå i klassisk 4-3-3 kombinert med et sterkt fokus på gjenvinning. Her kan han være til RBK finner tilbake til sine røtter.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 14.05.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

Sålenge Horneland er trener blir det store talentet dessverre ikke hentet. Litt synd. Sinnsykt god spiller, sett han i flere kamper. Vi kommer til å dumme oss ut om vi lar han trene med oss og spille EM-sluttspill også ikke ha signert for oss. Kommer garantert andre konkurrenter og snapper han opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 14.05.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Familien sier han ønsker seg til Ajax, og da har nok RBK ingenting å stille opp med,men det at tønderske utenlansproffer trener med RBK er intet nytt, det har de gjort hver sommer siden Bratseth ble proff i Werder Bremen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 15.05.2019 00:34    Post subject: Reply with quote

Har det blit over 1600 totalt tilfeldige, oppfunnede innspill og rykter fra Messi her inne nå altså? Jeg må si jeg er litt imponert. Tommel'n opp!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.05.2019 05:59    Post subject: Reply with quote

Tagseth bør ikke gå til RBK. Det er dårlig for hans utvikling. Ingen blir bedre i RBK eller har blitt det de siste to sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 15.05.2019 06:21    Post subject: Reply with quote

Jeg heller andre veien, sist vi hadde en tung periode blomstret talentutviklingen. Om Tagseth noensinne skal tilbake til Trondheim er nå den optimale tiden.

Tvilsomt at han er interessert, dessverre. Kunne nok fått mye ut av et par år her.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2019 07:19    Post subject: Reply with quote

Er litt redd for at det ikke blir noe mer enn bare en liten treningsperiode.
Og man kan vel knappest være uenig i det valget om han får gå til en god klubb innen talentutvikling ute i europa.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 15.05.2019 16:42    Post subject: Reply with quote

Har aboslutt null tro på at han er noe interessert i å komme hit. Null.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 15.05.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Med Horneland som trener, så håper jeg gutten går til Ajax, får utviklingen til De Ligt/van Dijk/osv, og blir superstjerne i Ajax/Liverpool/Barcelona.
Å bli en del av dagens RBK Ser desverre ut til å være helt feil for alle med et talent på internasjonalt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.05.2019 17:57    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis Ajax er interesserte er det selvfølgelig lurt å dra dit. Vi kan ikke, og skal ikke kunne, konkurrere med det som utviklingsarena. Vårt håp er å lage en lightversjon, kombinere det med en tryggere vei inn i A-lagsfotball og tryggere omgivelser, og sope opp de som Ajax ikke går etter tidlig.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 15.05.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

For noe vås. Om det kommer opp et stort trøndersk talent så skal faen meg ikke RBK sitte på gjerdet bare fordi Ajax er på banen.
Noe av det teiteste jeg har lest blant mye annet dumt her inne i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.05.2019 20:11    Post subject: Reply with quote

Klart vi skal prøve, men slik tingenes tilstand er akkurat nå tilsier alt at han hverken vil eller bør velge oss, spesielt framfor lag som Ajax.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.05.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Vi skal og bør være et alternativ for de som har mest tro på å utvikle seg gjennom å nå A-laget tidlig, eller som setter pris på å bli i nærmiljøet noen år. Og selvsagt forsøke å vinne gunsten til alle - det skulle bare mangle. Men vi kan ikke regne med å vinne alle når storklubbene banker tidlig på døra.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 15.05.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

Jeg regner familiemedlemmer som relativt sikre kilder.. SÃ¥ det blir nok Ajax.

Eliteserien er ranket som nr 23 i europa, det er mange nasjoner som har både nivå 2 og 3 som er bedre enn Eliteserien, så hvorfor skal Eliteserien være attraktiv for en som har toppklubber i europa etter seg, velge Rosenborg? Norsk fotball er ikke gode på å forvalte eller foredle talent, de er godt under middels..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.05.2019 11:10    Post subject: Reply with quote

Når dukker han opp på trening? Først i neste uke?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 09.06.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Trist lesning at denne junioren som er et trøndersk talent, klubbløs og ønsket av Rosenborg kommer på treningsopphold mens han avventer til etter EM om han skal gidde å signere for oss i det jeg antar er et håp om at noen mer interessante kommer på banen om han gjør det bra. Kommer til å stikke igjen ved første mulighet om vi signerer han.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 09.06.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som han var så veldig gira på å signere for oss, bare trene med klubben som en oppkjøring til EM. Synd. Bør vi la han gjøre det?
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 09.06.2019 23:58    Post subject: Reply with quote

Klart han skal få trene med oss. Hva taper vi på det ? Bra vi endelig har lært oss å flørte.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 10.06.2019 04:12    Post subject: Reply with quote

Viktig å etablere kontakt. Senere i karrieren kan det jo tenkes at han tar en Bakenga, og heller Rosenborg enn Molde.

Husker da gutten knapt hadde blitt tenåring at Vidar Riseth var den som anbefalte Liverpool og virket som en slags agent?

Ser nå at han har brutt med Solbakken.

Hvem er den nye agenten? Det kan jo også ha betydning for valget fremover.

Vil tro det er viktig at han eventuelt ville fått mye spilletid for Rosenborg. I Ajax hadde det nok blitt akademi i et par år til. Ødegaard er nok mer på nivået som vil gi ham fast plass i Ajax. Ser ikke bort ifra at han velger Rosenborg om det ikke blir napp hos en storklubb. Han ville i alle fall passet perfekt som den type spiller vi trenger nå som den ekstraordinære sportslige satsningsperioden går mot slutten, og vi er tilbake til år 2011.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.06.2019 09:51    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Virker ikke som han var så veldig gira på å signere for oss, bare trene med klubben som en oppkjøring til EM. Synd. Bør vi la han gjøre det?


Er vell egentlig greit nok om han vil trene med klubben som et rent treningsopphold, ser ingen skade i det. Problemet her er at 18 åringen som aldri har vist noe på seniornivå mener at Rosenborg, som burde være en drøm for alle lokale talenter, er for liten for han. At han kan bare komme for å trene og samtidig holde døren åpen for en overgang, men bare dersom det ikke kommer en mer interessant klubb på banen. Her sender han et dårlig signal til alle som kommer opp etter han. Bakenga var vell en foregangsfigur på det og ble tatt hardt på det av Eggen og Hansen da han nølte med å forlenge. Frister det ikke så mye å spille seg inn på Rosenborg? Da tror jeg heller Rosenborg skal satse på en som virkelig vil.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 11.06.2019 11:06    Post subject: Reply with quote

Er jo helt ok at dem velger en storklubb istedet for Rosenborg, det er når de velger sånn langt ned på treet (med dårlige treningsforhold og tapermentalitet) at det går dårlig.
Det bør være et topplag i en stor liga ellers er det vel bortkasta tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 26, 27, 28  Next
Page 1 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb