English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nytt mirakel i Milano?

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.10.2002 11:05    Post subject: Nytt mirakel i Milano? Reply with quote

Det blir vrient for Rosenborg å komme seg til mellomrunden i Champions League. Men tre muligheter finnes:

Arrow RBK vinner både mot Inter (borte) og Lyon (hjemme). Da får man ni poeng, og blir garantert nummer to i sin pulje.

Arrow RBK vinner borte mot Inter og spiller uavgjort hjemme mot Lyon. Da går trønderne videre hvis følgende skjer: Lyon slår Ajax hjemme. Ajax og Inter spiller uavgjort. Da blir RBK nummer to - bak Lyon.

:arrow: RBK spiller uavgjort 3-3, 4-4, 5-5 osv. mot Inter på San Siro og slår Lyon hjemme. Dersom Lyon slår Ajax hjemme og Ajax og Inter spiller uavgjort, ender Inter og Rosenborg begge med på sju poeng. Men siden innbyrdes oppgjør gjelder foran målforskjell, går RBK videre på grunn av flere bortemål i de to kampene mot italienerne.

Konklusjonen blir dermed at Rosenborg sannsynligvis må vinne mot Inter.

Selv tror jeg det er ganske gode muligheter til å ta poeng på San Siro også denne gang. Derimot tror jeg ikke det blir et målrikt uavgjort oppgjør. At Rosenborg spiller 3-3 på bortebane i Champions League finner jeg meget usannsynlig.

Konklusjonen blir dermed at RBK må vinne i Milano også denne gangen. Er dette mulig? Hva tror du?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 24.10.2002 14:02    Post subject: Reply with quote

Hmm. Dette kan nok bli fryktelig vanskelig ja... Men det er ikke umulig! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 25.10.2002 11:26    Post subject: Reply with quote

Det blir spennende. Rosenborg kunne og skulle ha vunnet mot ajax sist. Tror absolutt RBK kan slå Inter hvis de får flyt i spillet. Spørs om det er lurt å forandre ¨å masse på formasjonene...
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lykketroillet
Junior


Joined: 25 Oct 2002
Posts: 2
Location: Oslo/Trondheim

PostPosted: 25.10.2002 21:02    Post subject: Reply with quote

Rosenborg kan jo i TEORIEN bli gruppevinner dersom:

RBK slår Inter og Lyon, og Ajax slår Lyon men taper mot Inter, da vil RBK ha ni poeng, Ajax 8, Inter 8 og Lyon 7.

Eller:

RBK slår Inter og Lyon, Lyon og Ajax spiller uavgjort, og Inter slår Ajax, da får RBK 9 poeng, Lyon 8, Inter 8 og Ajax 6.

Ellers er det av 9 mulige resultatsammensetninger for kampdag 5 kun ett som fullstendig utelukker avansement i CL eller UEFA cupen, og det er hvis RBK taper mot Inter, og Ajax slår Lyon. 6 resultatsammensetninger muliggjør avansement i CL, men ikke alle er sannsynlige.

Med forbehold om regnefeil Wink
Back to top
View user's profile Send private message
go go RBK
Junior


Joined: 04 Oct 2002
Posts: 22

PostPosted: 27.10.2002 07:40    Post subject: Reply with quote

kanskje et nytt mirakel i milano nå ja Rolling Eyes hvis det ikke blir det er inter slik Evil Twisted Evil
_________________
11 PÃ… RAD I BOKS
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2002 16:45    Post subject: Reply with quote

Bare to dager igjen nå... Eggen ble sammenlignet med paven i programbladet på Lerkendal i går. Forhåpentligvis har Nils Arne like gode kontakter som ham i Vatikanet, slik at et nytt mirakel på San Siro ikke er så langt unna! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 28.10.2002 21:43    Post subject: Reply with quote

Det har skjedd før og kan skje igjen. Men jeg tviler på at som Bergdølmo sier "Rosenborg kan slå Inter hvis de spiller slik som de gjorde mot oss" =Nei og atter nei!

Jeg tror ikke Rosenborg er i stand tli og slå Inter hvis de spiller slik som mot Ajax! Brattbakk må ihvertfall skjerpe seg men det har han jo allt gjort.

Men det er ikke umulig og slå Inter men da må nok spillet bli bedre enn mot Ajax ja...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2002 21:15    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-laget blir sannsynligvis dette [4-1-4-1]:

Arni Gautur Arason

Roar Strand - Christer Basma - Erik Hoftun - Janne Saarinen

Bent Skammelsrud
Dagfinn Enerly - Ørjan Berg - Frode Johnsen - Harald Brattbakk

Azar Karadas


Les mer: Samme laget som mot Ajax

- Vi ønsker å gjenta en prestasjon, og klarer vi det vil det være en veldig kraftig bekreftelse på at alt er mulig. Jeg har alltid trodd mye, selv etter at vi ble rundspilt til de grader på hjemmebane av AC Milan i 1996. Alle husker vel hva vi klarte senere, sier Eggen til NTB.

Rosenborg-treneren tror nøkkelen til suksess i morgen kveld er å gå forsiktig ut, akkurat slik som på Amsterdam ArenA for en uke siden.

- Vi møter et veldig godt fotballag, husk Inter leder Serie A. Her gjelder det å samle troppene tidlig. Men får du en dårlig start på San Siro, hjelper det ikke hvordan du ligger med laget, sier Eggen.

Så får vi håpe at Rosenborg ikke går mer forsiktig ut, enn at man husker å score mål... Wink Vi trenger tross alt seier eller målrik uavgjort (3-3, 4-4 osv.)!

Hvordan tror du det ender?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2002 21:46    Post subject: Reply with quote

For øvrig artig å se Eggen tilbake på Stadio Giuseppe Meazza:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 30.10.2002 12:29    Post subject: Reply with quote

dette blir gøy. Jeg har en god Champions League følelse, og det kribler kroppen 9 timer før kampstart. Dette blir GØY!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Wiggen
Junior


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 41

PostPosted: 30.10.2002 12:39    Post subject: RBK vinner! Reply with quote

Har det jeg også.. har stor tru på at RBK vinner i kveld.

MÃ¥ legge til en ting:
Har vært på 4 CL kamper, men bor på Sørlandet.
Første var mot Olympiakos da vant RBK 5-1, andre var mot Helsingborg da vant RBK 6-1, tredje mot Juventus 1-1. Disse er på Lerkendal.
Var også å så Ajax-RBK i forrige uke, da ble det 1-1.
Så dem har aldri tapt når jeg har vært tilstede på en CL kamp. Litt gøy..

Men selv om jeg ikke er i Milano i kveld, så har jeg stor tro på at RBK skal vinne.




HEI HÃ… HEI VI ELSKER RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 30.10.2002 17:33    Post subject: Om seks timer.... Reply with quote

...har vi gjentatt Miraklet i Milano... (Forhåpentligvis!)

Kjenner at kriblinga i magen har kommet. Litt nervøs - og kommer helt sikkert til å være "ubehagelig" å være sammen med ca kl. 20.45...
Tror dette kan bli en av de mest spennende kampene RBK noen gang har vært med på....
Tips for dagen er 0-2 (Dagfinn og Azar....)

Huff, æ e så speint!!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.10.2002 19:27    Post subject: Reply with quote

Interessant lesing/høring:

» Rosenborg aim for Milan miracle
» Eggen-intervju (lyd)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.10.2002 21:37    Post subject: Reply with quote

Mitt tips for kampen: 1-0-seier til Rosenborg! ;)

Hva tror dere?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2002 01:18    Post subject: Reply with quote

Inter - Rosenborg 3-0 :(

Synes Inter-trener Hector Cúper oppsummerer på en bra måte:

- Jeg syntes at Rosenborg gjorde en veldig bra kamp. De ga oss god motstand, men vi fikk målene på strategisk viktige tidspunkt. De var nær ved å ta ledelsen på en heading, og jeg var lettet da de ikke lykkes, sa Hector Cuper. [mer]

Spør du meg, var det forholdsvis jevnt, men når Inter får mål ut av ingenting, samt har linjemann/dommer på sin side til de grader, hjelper det så lite for RBK...

Hva synes du om kampen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 31.10.2002 10:52    Post subject: Trykkfeil - dommertabbe - trykkfeil Reply with quote

Slik kan gårdagen oppsummeres....
På 1-0 burde f.eks. Basma vært klint opptil Recoba, og ikke la ham få 2 meters klaring. Arni kan ikke lastes, men hadde tatt`n om han hadde stått...
På 2-0 holder linjemannen på å fylle ut innmeldingsskjema til blindeforbundet... (Pent mål, Janne... Wink )
Og 3-0 Roar......

Flatterende resultat, men spillet viser en ny framgang siden Lyon-kampen. Med marginene litt mer på vår side, kunne vi fort hatt poeng i går.

Men nå skal vi bruke alle kreftene 12. nov. og lage årgangsvin av franskmennene. Og den skal Nils Arne få pent innpakket!!!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 31.10.2002 16:01    Post subject: Reply with quote

Blei itj nå mirakel næi! Jeg synes Rosenborg kunne vunnet mde alle de sjansene de hadde jeg(uavgjort ihvertfall)... Karadas burde headet i mål og ihvertfall Strand burde scoret!

Vi hadde jo noen til skudd som gikk til corner eller traff noen spillere eller slikt. Men dette var ikke uventet...
Back to top
View user's profile Send private message
tlj
Junior


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 61
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2002 16:06    Post subject: Reply with quote

"Uflaks!" sa Severin Suveren... Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb