English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fusjon RBK og RBK kvinner
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  

Ønsker du fusjon mellom RBK og RBK kvinner?
Ja
52%
 52%  [ 71 ]
Nei
47%
 47%  [ 64 ]
Total Votes : 135

Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 28.06.2020 22:49    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Dette er et åpent forum og om sånt får stå umoderert sender det signaler om hva man får skrive her.

Sender vel først og fremst signaler om at vi burde få inn noen i moderatorteamet som bryr seg om damefotball. Innrømmer at jeg aldri har lest på denne delen av forumet, men må tydeligvis begynne med det - siden det tydeligvis brukes ABB-retorikk her.

For min del må vedkommende som snakker om kulturmarxisme og lignende gjerne forsvinne fra forumet, men 2mas får ta stilling til hvorvidt det skal skje med tvang eller ikke. Skal sende han hit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

– Jeg tror at det er viktig i et likeverdsperspektiv. Det er den ene siden, at det er rett på grunn av det. Det andre er at det antagelig er kommersielt rett for fotballen. Vi får plutselig en halv befolkning til som kan identifisere seg med navnet «Rosenborg». Den effekten kommer Rosenborgs herrer til å oppleve som veldig viktig. Vi tror partnere og samfunnet går i den retningen. Har du ikke det her på plass, så er de ikke partnere med deg. Den samfunnsutviklingen tror jeg skjer på to til fem år, sier Koteng.

(...)

– Jeg tror ikke at herreklubbene får store partnere og sponsorer hvis de ikke har kvinnelag. Så på en måte kan du si at kvinnefotballen er med på å berge herrefotballen og. Det er som er hånd i hanske, sier Koteng.

(...)

– Vi mener at Champions League ligger mye nærmere kvinnesiden enn herresiden. Vi tror vi kan få store sportsopplevelser, rett og slett, sier Koteng.

Les mer: Koteng om RBK Kvinner: – Mye nærmere Champions League enn herrene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 12.07.2020 05:35    Post subject: Reply with quote

Hvilke fordeler kommer Rosenborg til å få av og ha et damelag? jeg vil ha fornuftige og objektive svar.

Dette kommer ikke til bli noe annet enn en stor utgiftspost for RBK med lite til ingen fortjeneste for klubben, og hvis dere tror at det ikke kommer komme krav om både det ene og det andre på sikt så er dere bra naive.

Vent og se om en 2-3 år, når spillerne på kvinnelaget krever og få spille kampene på Lerkendal, ha samme fasiliteter som herrene, krav om høyere lønn og at det skal satses like mye på jenter som på gutter i RBK. Itillegg så kommer media og den politiske siden til og blande seg inn i debatten.

Ikke for å være negativ, men kvinnefotball er bortkasta penger og sporten handler nå til dags 90 prosent om politikk og 10 prosent om sport.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 14.07.2020 16:02    Post subject: Reply with quote

Du er jo nesten utelukkende negativ.

Etter å ha vært trener i 4 år, så er jenter de flinkeste og mest lydige og seriøse jeg har vært borti. Ikke rart når jenter statistisk sett er flinkest på skolen, men det er liten tvil om at det er positivt - rekrutteringen kommer til å stige i været når ikke bare smågutter kan ha en drøm om å spille for Rosenborg.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 14.07.2020 17:07    Post subject: Reply with quote

Fyren er åpenbart et troll, eventuelt en mann som har skrullete tanker i hodet sitt. Et kjapt googlesøk fant argumentasjon om at alle kvinner er lesbiske fra samme nick.

Om han er et troll eller sliter med sitt, er det vel sammr medisin som skal til.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 14.07.2020 17:29    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per PST har kontroll.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 14.07.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Du er jo nesten utelukkende negativ.

Etter å ha vært trener i 4 år, så er jenter de flinkeste og mest lydige og seriøse jeg har vært borti. Ikke rart når jenter statistisk sett er flinkest på skolen, men det er liten tvil om at det er positivt - rekrutteringen kommer til å stige i været når ikke bare smågutter kan ha en drøm om å spille for Rosenborg.

Jeg mener ikke å være negativ, men realist.

Jeg kan ikke se noe positivt i dette, det eneste som Rosenborg får i dette er at styret ikke står opp mot politisk press og et ønske om å være politisk korrekt. Hva kommer Rosenborg til og tjene på og ha damelag? Om du/dere virkelig er så naive at dere ikke tror at det kommer til og bli krav om både det ene og andre på sikt, og at damelaget kommer til og bli en økonomisk bombe for klubben med lite til ingen fortjeneste så burde dere se på saker og ting med begge øyene åpne.

Jenter/kvinner hadde allerede et lag i Tr. Heim, og jenter burde isteden se opp til Ørn spillerne istedenfor RBK spillerne. Hvis dere tror at interessen for damefotball i Trondheim/trøndelag kommer til og øke pga av at Ørn får låne RBK-logoen på draktene så tar dere grundig feil. Damelaget til Lyon hadde i 2019 i gjennomsnitt 1.110 tilskuere på hjemmekampene sine, noe som er mindre enn hva Umeå hadde på hjemmekampene sine i Damallsvenkan i 2005.

Hadde interessen for damefotball vært der, og om klubben fikk fordeler av dette så hadde jeg 100 prosent støttet et damelag i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2020 18:27    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Hvilke fordeler kommer Rosenborg til å få av og ha et damelag? jeg vil ha fornuftige og objektive svar.


Merkevarebygging og mer eksponering. Uten sammenligning for øvrig selger eksempelvis Freia mer av sin melkesjokolade hver gang de lanserer en ny variant, fordi dette minner folk om "hovedproduktet".

Man får sterkere knyting til jenter og kvinner som kanskje vil senke terskelen for å møte opp på Lerkendal og støtte karene nå som de, i hvert fall sett utenfra, er samme klubb.

Omdømme; det er blitt mye politikk i dette, og om ikke annet kan det slå negativt ut å ikke ha et damelag.

Blant annet. Det er faktisk ikke vanskelig å se for seg potensielle positive effekter av dette. Så kan man selvfølgelig også se for seg potensielle negative, men det er en annen sak.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.07.2020 18:48    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Om du/dere virkelig er så naive at dere ikke tror at det kommer til og bli krav om både det ene og andre på sikt


Her er du innom et poeng, så vidt jeg husker ble det eksplisitt nevnt på siste årsmøte at et argument for å gjøre dette var å komme i forkant av et mulig ventet lisenskrav for klubber i Elite/Serien om å ha damelag. På denne måten fikk RBK gjort det på sine vilkår, istedenfor potensielt å måtte forhaste seg og hive sammen noe som kunne bli like dyrt og langt fra like bra.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.07.2020 19:19    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Et kjapt googlesøk fant argumentasjon om at alle kvinner er lesbiske fra samme nick.

Den største overraskelsen med det google-søket var ikke at han mener alle kvinner er lesbiske, han fremstår tross alt som en klassisk misogynist, men at han er 32 år. Jeg trodde han var det dobbelte - minst!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 14.07.2020 20:09    Post subject: Reply with quote

Igjen, ingen av dere kommer med noen logiske, objektive, relevante svar om dette temaet. Hva kommer RBK til og tjene på og ha damelag? og tror dere virkelig ikke at det kommer etter hvert til og bli krav om at kampene skal spilles Lerkendal, bruke samme fasiliteter som Rosenborg, at det skal satses like mye på jenter som på gutter i rekrutteringen, krav om likelønn osv?

Jeg har ikke peiling på hva dere surrer om når dere hevder at jeg har skrevet at alle kvinner er lesbiske?? jøsses...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 14.07.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

Det er vel fornuftig om ressursene til kvinnelaget og herrelaget fordeles noenlunde proporsjonalt med inntektene lagene bringer inn, og hvor noen ekstra investeringer i kvinnelaget kan være verdt det både for omdømme, seriemesterskap og Champions League deltakelse på kvinnesiden.

Argumentet ditt er jo at kvinnelaget kommer til å kreve så mye ressurser at det vil ha en tydelig negativ effekt på herrelaget. Alle her og i Rosenborg er nok enige i at det ville vært en dum ting. Det fine er jo at det går an å protestere om det skulle bli aktuelt, i stedet for å lene seg på et slippery slope-argument som kun er gyldig om flertallet synes det ville vært en fin ting.

Eller er du egentlig imot å ha et kvinnelag som bruker like mye penger som de tjener?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.07.2020 20:55    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Igjen, ingen av dere kommer med noen logiske, objektive, relevante svar om dette temaet. Hva kommer RBK til og tjene på og ha damelag? og tror dere virkelig ikke at det kommer etter hvert til og bli krav om at kampene skal spilles Lerkendal, bruke samme fasiliteter som Rosenborg, at det skal satses like mye på jenter som på gutter i rekrutteringen, krav om likelønn osv?

Jeg har ikke peiling på hva dere surrer om når dere hevder at jeg har skrevet at alle kvinner er lesbiske?? jøsses...


Vanskelig å finne logiske, objektive, relevante svar når du avfeier alle motargumenter som det motsatte. Da måtte man i så fall argumentert for ditt syn, men det virker som flertallet her ikke deler det samme synet. I alle fall ikke 100%.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.07.2020 21:05    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Igjen, ingen av dere kommer med noen logiske, objektive, relevante svar om dette temaet. Hva kommer RBK til og tjene på og ha damelag?

Du har heller ikke kommet med noe logisk svar på det motsatte. Du skisserer noen teorier som utelukkende har negativt utfall. De har null verdi da det kun er synsing og vås, og når du i tillegg stempler de som er tilhengere av damelaget for kulturmarxister og lignende - så kan du gruble på hvorfor ingen gidder å ta denne diskusjonen med deg.

Det eneste jeg kan si er at du er fullstendig på viddene når du begynner å prate om "krav om likelønn", de vil "kreve å spille på Lerkendal" osv. RBK Kvinner er en egen selvstendig klubb, og har således ingen rett til å kreve noe som helst fra RBK. Det kommer de heller ikke til å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2020 09:29    Post subject: Reply with quote

Grunner til å ha et damelag:

    - Merkevarebygging - få flere på kamp, både damer og herrer, både på Koteng Arena og på Lerkendal
    - Merkevarebygging - sponsorer - større nedslagsfelt for begge lag, større målgruppe, større grunn til å sponse begge klubber
    - Merkevarebygging - RBK shop - Salg av effekter både til damer og til herrer
    - Merkevarebygging - image - RBK bygger et bedre image både lokalt og nasjonalt, noe som kan gjøre klubben mere attraktiv på alt ifra interesse fra media til at kompetanse ønsker å komme hit
    - Samfunnsansvar, stå frem som et godt inkluderende eksempel!!
    - Bygge en større kompetanseorganisasjon med flere fagfolk på toppnivå
    - Gi damene en større sjans til å lykkes med å komme tilbake helt i toppen av norsk fotball ved å bruke en allerede sterk merkevar til å tiltrekke seg spillere, kompetanse, sponsorer, tilskuere mm.
    - Fordi damene ved mindre investeringer kan ha større sjanse for å lykkes internasjonalt med de positive konsekvenser det har. Smile
    - Fordi det ikke er mye å tape på det, men mye å vinne.
    - Fordi det er morsomt å ha både et topplag for damer i Trondheim og et for herrer!
    - Fordi jeg vil at jenta mi skal ha noen forbilder som gjør at også hun vil satse på fotball, og vet at det er mulig, ikke bare gutten min.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 15.07.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Enig i disse poengene. Han som tror alle damer er lesbiske vil trolig kalle det dårlige poeng og stemple deg som en kulturmarxist. Så har vi kommet like langt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gnufs
Senior


Joined: 02 Jan 2008
Posts: 105
Location: Eidsvoll

PostPosted: 15.07.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Igjen, ingen av dere kommer med noen logiske, objektive, relevante svar om dette temaet. Hva kommer RBK til og tjene på og ha damelag?


Mulig det bare er meg, men kanskje RBK ønsker å oppnå det som er hovedmålsettingen til en toppklubb? Nemlig å vinne flere medaljer, og gjerne på sikt bite fra seg i e-cup?

Sånn i tillegg til det åpenbart omdømmebyggende.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 15.07.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Det er vel neppe tilfeldig at store klubber internasjonalt har tatt kvinnesatsing langt mer alvorlig de siste årene Chelsea, Lyon, etc. og dette er klubber som opererer som øvrig forretningsliv slik at investeringene har krav om avkastning.

Det skal ikke mye til for å se at det finnes et ganske stort potensielt marked for kvinnefotball og en mulighet for oss og andre klubber og doble potensiell eksponering. Det igjen betyr flere billetter solgt, flere sponsorinntekter, mer tv-inntekter, etc. Det er en selvfølge at dette må gjøres på en slik måte at investeringen på kvinnelaget over tid betaler seg selv og over lang tid går med overskudd.

Kanskje er vi så heldig om noen år at vi kan få noen flinke eks-dame spillere til å være kandidat for lederroller i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 15.07.2020 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg elsker at vi har et damelag. Jeg storkoser meg med å se damene spille fotball sammen med jentungen på åtte, og at hun kan ha fine rollemodeller i svart og hvitt.

Det er rett og slett storveis.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.07.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Det blir helt feil for meg at klubben skal bruke mye energi på dette i en tid hovedproduktet er virkelig elendig! Feilene som er gjort kan fort ta med damefotballen i dragsuget!

Jeg er enig i at på sikt bør klubben vurdere dette men roten til problemene må tas først så RBK ikke spiser opp damefotballen også med den elendige kulturen og inkompetansen som tyter ut over alt.

Få hovedproduktet på plass. Deretter kan man begynne med denne prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 15.07.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Sånn for ordens skyld ble det gjort veldig eksplisitt at Rosenborg Kvinner (eller hva det formelle navnet nå er) (gamle Trondheims Ørn) består som en egen juridisk enhet foreløpig. Det har ikke skjedd noen fusjon. Det er to separate klubber som deler navn og logo.

Så jeg tror ikke det er mange i herre-RBK som bruker tid og energi på dette for tiden.

Så kan det selvfølgelig forandre seg når tiden kommer - men en fusjon må vel godkjennes av medlemmene først.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 15.07.2020 14:14    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det blir helt feil for meg at klubben skal bruke mye energi på dette i en tid hovedproduktet er virkelig elendig!

Hvor mye energi blir brukt på dette, egentlig? Jeg oppfatter det slik at RBK Kvinner er en egen og selvstyrt klubb. Verken Dorsin eller Moe Dyrhaug har noe med dem å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.07.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Sånn for ordens skyld ble det gjort veldig eksplisitt at Rosenborg Kvinner (eller hva det formelle navnet nå er) (gamle Trondheims Ørn) består som en egen juridisk enhet foreløpig. Det har ikke skjedd noen fusjon. Det er to separate klubber som deler navn og logo.

Så jeg tror ikke det er mange i herre-RBK som bruker tid og energi på dette for tiden.

Så kan det selvfølgelig forandre seg når tiden kommer - men en fusjon må vel godkjennes av medlemmene først.

Et fornuftig innlegg. Det er korrekt at Trondheims-Ørn er en selvstyrt klubb som bare låner RBK-logoen. Men hvorfor tror du at Ørn ønsket og bli en del av RBK tll å begynne med? Fordi de vet at de vil bare tjene på dette og Rosenborg kommer på sikt til og tape på dette, i løpet av 1-2 år så kommer det til og komme press om at Ørn skal bli fusjonert med RBK og at de skal ha samme fasiliteter, rettighetene som herrelaget osv. Damefotball er ikke noe annet enn en utgiftspost på klubbsiden, det genererer ingen inntekter. Kort og godt

Ser at enkelte skriver at Rosenborg må ha et kvinnelag slik at jenter eller døtrene deres kan ha forbilder.. Det er feil ideologi at jenter skal se opp til Rosenborg pga av suksessen i herrefotball, jenter burde isteden se opp til spillerne i damelag som Ørn, Røa, Sandviken, Arna-Bjørnar osv. Damefotball må skape sin egen identitet for at det skal kunne bli en populær idrett.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 17.07.2020 20:24    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Damefotball er ikke noe annet enn en utgiftspost på klubbsiden, det genererer ingen inntekter. Kort og godt

Kun utgifter, og ingen inntekter der altså.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.07.2020 20:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
senador wrote:
Det blir helt feil for meg at klubben skal bruke mye energi på dette i en tid hovedproduktet er virkelig elendig!

Hvor mye energi blir brukt på dette, egentlig? Jeg oppfatter det slik at RBK Kvinner er en egen og selvstyrt klubb. Verken Dorsin eller Moe Dyrhaug har noe med dem å gjøre.

Not taking the bait Very Happy

I fjor så var RBK i krise, likevel så var hovedfokuset til styret og satse på damefotball etter press fra venstresiden, media og NFF. Det var ganske klart at RBK ønsket i utgangspunktet ikke og ha noe damelag, men etter 2-3 år med konstant mas og press fra diverse hold så tror jeg de bare var lei.

Hvor lenge tror du Ørn kommer til og forbli en selvstyrt klubb? Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next
Page 2 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb