English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damespillerne
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2020 21:12    Post subject: Damespillerne Reply with quote

Emilie Lein blir gjenkjent på gaten. To millioner mennesker følger daglig med på dansevideoer og humoristiske sprell som hun legger ut på videoappen TikTok.

Les mer: Rosenborg-spilleren er superstjerne i sosiale medier
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.06.2020 14:40    Post subject: Reply with quote

Minde:

På nyåret 2020 gikk jeg i dialog med flere norske klubber. For meg var hjem først og fremst Norge og ikke bare Bergen. Selv om jeg selvfølgelig har en ekstra kjærlighet for byen mellom de syv fjell, så falt valget på bartebyen Trondheim i stedet. Noe ikke alle i min familie var like begeistret for. Spesielt pappaen min skulle nok ønske at jeg spilte lengre i utlandet og i hvertfall ikke at jeg signerte for Rosenborg BK.

Jeg kan jo delvis forstå tankene hans. Jeg vokste opp i en familie som heiet på Brann, men enda mer med en pappa som hatet RBK herrer. Jeg har kjent på det samme og jeg husker så tydelig at jeg sa til meg selv en dag på vei hjem fra skolen; «Jeg skulle aldri kunnet gifte meg med en trønder, det hadde jo aldri fungert». Men slik gikk det heldigvis ikke. I dag er jeg lykkelig gift med en trønder og jeg kunne ikke funnet meg en bedre mann å dele livet med. Han har de siste ni årene alltid vært støttende og latt meg få realisere mine drømmer og mål i livet. Og jeg vet han hadde respektert og støttet mitt valg av ny klubb, uansett land eller by, så lenge jeg hadde hatt gode nok argumenter for valget mitt.

Og denne gang falt argumentene i RBK sin favør. Telefonmøtet jeg hadde med klubben i januar var positivt og jeg fikk et veldig godt inntrykk av klubben. Rosenborg BK er en satsning i riktig retning for fremtidens fotballkvinner. De har en sterk merkevare og jeg har stor tro på fremtidsplanene til klubben.

Les mer: Minde om returen til Toppserien: – Har noe uoppgjort i Norge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 18.07.2020 19:33    Post subject: Reply with quote

Fint intervju med vår nye profil Julie Blakstad.

RBKs satsing var også en viktig faktor ifølge Blakstad.

– Når klubben heter Rosenborg, skal det jo være et topplag, sier hun.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2020 15:17    Post subject: Reply with quote

De tilpasser nemlig spillernes økter basert på dagsform og hvor i syklusen de er.

Dersom en spiller ikke føler seg vel i fase fire, som er rett før menstruasjonen, legges det opp til mindre styrke, men mer bevegelighet og skadeforebyggende.

Les mer: Kartlegger spillernes menstruasjonssyklus – vet ikke hva de skal gjøre med informasjonen

Bjørn Otto tror stopperollen kan passe Emilie godt.

– Hun har rekkevidden som skal til i den posisjonen. Erfaringen hun har fra å spille på midtbanen og lengre frem i banen gjør henne til en spillende midtstopper. Hun kan både være med å starte og avslutte et angrep. Slike spillere er det ekkelt å forsvare seg mot. I den moderne fotballen er det en klar fordel med offensive og spillende midtstoppere, sier han.

Med erfaring fra blant annet RBK, Derby, Birmingham, Bregenz og det norske landslaget, har Emilie en erfaren sparringpartner i pappa.

– Jeg har jo erfart litt selv og kan bidra med innspill. Å se på kampene i etterkant er veldig lærerikt. Det blir en del av det, sier han.

Les mer: RBK-talentet mistet et halvår med fotball: Nå går hun i pappas fotspor

Marit Clausen la opp som skadeplaget midtstopper. NÃ¥ er hun spiss i Rosenborg - og toppscorer i Toppserien.

(...)

– Det er ganske surrealistisk det, ja, sier 24-åringen om egne prestasjoner så langt i år.

– Jeg har jobbet ganske målbevisst på å bli bedre i spissposisjonen. Med trening og tålmodighet ser jeg at jeg kanskje har noen spisskvaliteter inni meg og det er veldig artig, sier Clausen.

Les mer: Marit (24) la opp i 2017 – nå er hun toppscorer i Toppserien

Næss sier hun merker overraskende stor forskjell på det å være Ørn-spiller sammenliknet med å være Rosenborg-spiller.

- Den største forskjellen er nok medieinteressen. Vi har vært mye mer i media etter at vi ble til Rosenborg. Og spesielt etter at vi har startet sesongen så bra, sier Næss.

Hun synes det er stort at klubben nå har fått navnet Rosenborg.

- Jeg synes det er veldig stort. Det er jo en drøm som har gått i oppfyllelse det å kunne dra på seg Rosenborg-drakt, sier Næss.

(...)

Høyrebacken kom til Trondheims-Ørn i 2012. Siden den gang har hun nesten spilt hver eneste kamp i toppserien og nærmer seg snart 200 toppseriekamper til tross for at hun bare er 26 år.

- Jeg er jo en av de eldste på laget nå og er nesten en veteran, så det begynner å bli en del kamper. Jeg er litt usikker, men tror ikke jeg har gått glipp av mer enn to kamper siden 2012. Jeg er heldigvis ikke så mye skadet, sier hun.

Les mer: Ørbygg kaptein på Norges beste lag: - Det er mer mediekjør nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.09.2020 07:02    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/...ev7Bzx9Dtc

" – At jeg må ønske lykke til og gratulere etter en seier. Men nei, det kommer ikke på tale.

– Men dette er din egen datter, som du har fulgt hele karrieren. Kan du ikke lempe litt på staheten?

– Jeg vet ikke. Det sitter i sjelen, altså. Det har utspring i hvordan (Nils Arne) Eggen holdt på i sin tid. Jeg har vært på omvisning på Lerkendal en gang, og kommet inn i et av rommene der det henger plakater med 10-1 og 10-0 mot Brann. Jeg er så møkk lei av dem, sier Hegland.

Og utdyper:

– De vant 13 år på rad og jeg fikk dem fullstendig i vrangstrupen. De hentet rubbel og bit av gode spillere i Norge. Nå holder jeg med Molde og Bodø/Glimt. Det er de som har reddet helgene de siste årene når Brann har dummet seg ut."

Herregud for en snåling Laughing
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2020 07:26    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja. Den velkjente "de henta rubbel og bit av gode spillere i Norge"-tropen, også. Spesielt kostelig er jo dette når det kommer fra en Molde-fan.

Heier på Molde og Bodø/Glimt, ja. Greit å ha flere bein å stå på om et av lagene ikke skulle vinne. Det var Molde og Sarpsborg i 2017 og Molde og Brann i 2018 også da, antar jeg?

Gjøk. Du heier på dattera di uansett.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.09.2020 09:51    Post subject: Reply with quote

Om guttungen min hadde gått til Molde ville jeg ikke likt det noe særlig heller, må jeg si.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2020 10:20    Post subject: Reply with quote

Men du hadde vel ønska lykke til? Jeg ser selvsagt dilemmaet, men jeg ville jo ønsket at poden skulle lykkes. Først og fremst ville jeg jo sørget for - om det var mulig - at han ikke havnet der i utgangspunktet, men jeg ville jo håpet at han var god nok til å komme seg videre fort, i hvert fall.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.10.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Pappaen i midtstopperfamilien mener Emilie skal være en moderne midtstopper. Forbildet vil sånn sett være noen andre.

– Slik som moderne fotball har blitt, syns jeg hun er best når hun tør å ta med ballen framover. Det er viktig og der er ikke jeg noe forbilde.

– Min makker, Erik Hoftun, var mye bedre til det. Hun må heller ble en slik type, som er med framover. Selvfølgelig er hun fremdeles en forsvarer, så å forsvare eget mål er viktig, men det er artigere å spille midtstopper når man kan bidra litt mer offensivt. I hvert fall hun, som er vant til å spille lenger fram på banen, sier Bjørn Otto.

(...)

Høydepunktet i RBK-historien, nedsablingen av Dortmund (3–0) på tysk jord, ble vist mange ganger. Da benket Emilie seg ned foran TV-en sammen med pappa, på eget initiativ.

– Det var veldig gøy å se hvordan ting var på den tiden, sier Emilie og får raskt litt belæring fra en av Rosenborgs to midtstoppere fra den kampen:

– Det var veldig lav risiko og ikke mye spill backfireren i den kampen. Vi var ganske direkte, litt som Drillo-fotballen, sier Bjørn Otto og mener dagens midtstoppere må tenke annerledes.

– Greit nok, dess lenger bak på banen man er, jo mindre risiko kan man ta. Men skal man utvikle seg, må man tørre å ta sjanser og gjøre feil. Om man bare spiller fra seg ballen med en gang man får den, da vil man ikke utvikle seg.

Les mer: RBK-legenden oppnådde «alt» i sin karriere. Nå er sjuåringen på dette bildet tydelig: – Jeg skal bli bedre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 29.10.2020 20:00    Post subject: Reply with quote

5 spillere har re-signert Blakstad er ikke en av dem. Rosenborg må signere på mer enn en ett års kontakt. På grensa til at jeg mener at herrelaget burde stille med penger for å sikre at hu blir.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 30.10.2020 17:48    Post subject: Reply with quote

Hvilke fem spillere er det snakk om? Regner med at det jobbes hardt med Blakstad også.
Vet vi hvor lange kontrakter Minde og Utland signerte?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 30.10.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Blakstad sa for noen dager siden at hun ikke trivdes med å spille på vingen, og at hun ville spille på midtbanen. Og at hun tok med dette i vurderingen for om hun skulle bli i klubben eller ikke.

Tror det er ut 2021 for de to.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2020 21:21    Post subject: Reply with quote

Studiene kan bli en fin avkobling fra det dagen ellers fylles med.

– Det er egentlig for å bruke hodet på andre ting enn bare fotball.

Så langt er hun godt fornøyd med hvordan universitetet har lagt til rette for kombinasjonen studier og toppidrett. Dette semesteret tar hun to fag, så det er ikke 100 prosent begge steder.

– Det var nesten hell i uhell med koronaen. Den gjør at mye er nettbasert, og det gjør det enklere for meg. Så får vi se om jeg skal studere hele tiden, eller om jeg tar en pause etterhvert. Akkurat nå var det riktig å gjøre litt andre ting enn fotball.

Les mer: Norges største talent orker ikke for mye fotball. Derfor er hun ingeniørstudent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 08.11.2020 15:40    Post subject: Reply with quote

– Foreløpig er jeg RBK-spiller ut sesongen, så får vi se. Jeg trives veldig godt, så man skal ikke se bort i fra at jeg blir her litt til, sier Blakstad.

https://www.adressa.no/sp...t-paa-vent
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 11.12.2020 14:35    Post subject: Reply with quote

Julie Blakstad har forlenget med to år. Kan bli svært viktig.
https://www.adressa.no/sp...kontrakten


Last edited by Danserud on 15.12.2020 14:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 15.12.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Mens toppscorer Clausen forlater klubben.

Ser ikke dette på noe stort tap. Nå får Karlseng-Utland spille spiss, og vil antagelig score mer enn hva Clausen gjorde.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Tenkte jeg på og. Jeg er riktignok ikke hundre prosent overbevist om at Utland virkelig holder det nivået hun er hentet inn for å gjøre, men jeg synes det ser mistenkelig ut som Clausens målproduksjon var av den særdeles forbigående typen.

- 7 av 9 scoringer er i første halvdel av sesongen
- 4 av de igjen i løpet av de tre første kampene.

Så midtspissen står altså med 5 mål på de siste 15 kampene, 2 de siste 9, og 0 de siste 5 - man kan fristes til å tenke at man kunne vunnet seriegullet ved å gjøre et bytte på spissplass. Uansett hvor dyktig hun er i gjenvinningen og hvor mange meter hun legger ned på topp.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 15.12.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Det var i alle fall tydelig at Utland ikke var noen uforbeholden suksess som høyrekant/sidespiss. Hun er god foran mål, og om venstresiden fortsetter å være Blakstad og Minde vil det bli mye å jobbe med derfra, og med forhåpentligvis en mer fungerende høyreside kan det samme gjelde der. Det ser ut til at Alsaker Rogde har spilt høyrekant for Klepp, så jeg regner med at hun er aktuell der, usikker på hvem andre som evt. kan utfordre om den plassen.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 15.12.2020 16:54    Post subject: Reply with quote

Sara Fornes hadde også bedre målsnitt enn Clausen, og slo meg som en spiller som er bedre inne foran mål enn ute på kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 23.12.2020 18:18    Post subject: Reply with quote

Nøstmo melder seg klar for en ny sesong skriver Adressa, og da forhåpentligvis for Rbk. Tommel'n opp!

All ære til damelaget for en flott sesong i sitt første år med Rbk-drakt. Vi ser fram til et nytt år der laget kan ta ytterligere steg!
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 23.12.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Det ser ut til at Alsaker Rogde har spilt høyrekant for Klepp, så jeg regner med at hun er aktuell der, usikker på hvem andre som evt. kan utfordre om den plassen.

Den åpenbare konkurrenten om høyrevingplassen er Celine Nergård, som startet de fire første kampene, frem til Utland tok over, og som jeg syntes passet mye bedre til rollen med fart og vilje/evne til å utfordre én mot én. Hun scoret også sesongens siste mål mot Klepp.

Når det er sagt, så må det jo være en grunn til at hun ikke har spilt mer på bekostning av Utland/Clausen, så vi trengte nok sårt mer dekning på vingplassene (Blakstad vil jo ikke være ving en gang).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 15:42    Post subject: Reply with quote

Til tross for interesse fra de fleste storklubbene i Europa, valgte Blakstad å skrive under for to nye år i svart og hvitt.

– Hadde jeg vært mett og følt det ikke var mer å hente så tror jeg at jeg hadde dratt, sier hun.

For mulighetene var mange. Det har tidligere vært kjent at den engelske storklubben Chelsea ønsker seg stortalentet. Blakstad åpner nå om at også Manchester City forsøkte seg.

Hun hadde en videosamtale med representanter fra klubben. Der stilte de godt forberedt og hadde tydelig fulgt godt med på henne.

Det har også vært interesse fra de største klubbene i Spania og Tyskland.

– Var det vanskelig å vrake tilbud fra sånne klubber?

– Det er selvfølgelig gøy at de interessert. Da sånne klubber viser interesse er det vanskelig å si nei, men jeg har vært tålmodig lenge, og det har vært ikke noe feil for min utvikling. Fortsetter utviklingen tror jeg tilbudene står, svarer hun.

Les mer: Julie (19) er ønsket av Europas beste klubber – allerede som barn rundspilte hun gutta: – Hun var tullete god
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2021 16:52    Post subject: Reply with quote

At UEFA mener [Blakstad] er en av ti å følge med på i 2021, begrunner de med nettopp progresjonen hun har hatt med RBK i 2020-sesongen, der hun var delaktig i at laget ikke tapte en eneste fotballkamp.

Nettopp Blakstad scoret RBK-damenes første mål noensinne, etter navnebyttet, da hun kvitterte til 1–1 mot LSK i juli.

– Det er hyggelig å bli lagt merke til, det er jo sykt mange gode spillere der ute. Det å få denne anerkjennelsen er stort, erkjenner hedmarkingen på telefon fra juleferien hjemme.

Les mer: RBK-juvelen (19) ante ingenting. Nå er hun på eksklusiv liste over Europas heteste
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 08.01.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Emilie Bragstad er også omtalt i den UEFA-artikkelen, siden hun var på samme liste for et år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2021 19:09    Post subject: Reply with quote

Kristine Nøstmo har vært en bærebjelke for Rosenborg Kvinner helt siden 2012. På grunn av skader i både knær og rygg har det hersket stor uvisshet om Nøstmo skulle begi seg ut på en ny sesong i 2021.

Nå har Nøstmo bestemt at hun blir med videre inn i 2021. Det bekrefter hun selv til Nidaros fredag.

– Jeg har vist år etter år at jeg har tillit til klubben ved å signere, og nå føler jeg at jeg endelig får igjen for det. Jeg er stolt over å ha vært med på å bygge opp laget som vi har nå, forteller Nøstmo til Nidaros.

Les mer: RBK-profilen har lenge vært usikker. Nå har hun tatt en avgjørelse rundt framtida
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb