English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Geir Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 29.07.2020 10:55    Post subject: Reply with quote

Da jeg så bildet og overskriften "RBK-klar" i dagbladet var jeg sikker på at vi hadde signert Christian Grindheim. Sier kanskje litt om tilliten min til hvordan klubben styres Rolling Eyes
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 29.07.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det vi trenger er ikke en kjeglebærer. Vi trenger en analysemann. Jeg ser nå at Rosenborg allerede har lånt ham til å hjelpe til med videoanalyse, så det er lov å håpe at han har noe erfaring med det, selv om våre analyser ikke akkurat har vært mindblowing.


Da blir jo kona til Henriksen arbeidsledig.. Corona og greier.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 29.07.2020 11:05    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg sett bildet før jeg fikk navnet hadde jeg vært overbevist om at det var Klaus 'Odin' Sonstad
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 29.07.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Velkommen Geir Hansen!
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 29.07.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Det verste med dette er at det er avgjort at Trond Henriksen og Geir Hansen leder Rosenborg ut 2020. Hvem i all verden kunne foresett seg at det skulle stå så dårlig til med klubben?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.07.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

Seriøst? Hvor nedsnødd kan man være ?
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 29.07.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

Velkommen til Geir Hansen. Er du bare halvparten så dyktig som faren din var så er det her en soleklar forsterkning i dagens Rosenborg. Lykke til!

Kan dette for øvrig være treneren Åge Hareide ønsker som sin mann på feltet?
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 29.07.2020 11:53    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Litt i overkant optimistisk å forvente et sexy navn som midlertidig assistent for den midlertidige hovedtreneren synes jeg. Det var vel strengt tatt både logisk og forventet at dette ble fra egne rekker.
Ja, omtrent som ventet dette. Jeg venter med å mene noe til den mer permanente kabalen er lagt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.07.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

Geir Hansen hadde sitt første år i AaFK i 1998, da som assistenttrener sammen med Bård Wiggen. Året etter var han hovedtrener og fikk klubben opp i 1. divisjon. Siden det har han bl.a jobbet mer eller mindre i klubben med ansvar for talent— og toppspillerutvikling, med unntak av ett år som trener i Skarbøvik IF. Han er også engasjert som trener for yngre landslag.

Les mer: Geir Hansen ny assistenttrener

Noen som vet noe om spillerkarrieren? Antar han i hvert fall var innom Flatås.


Last edited by 2mas on 29.07.2020 12:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2020 12:03    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Det verste med dette er at det er avgjort at Trond Henriksen og Geir Hansen leder Rosenborg ut 2020. Hvem i all verden kunne foresett seg at det skulle stå så dårlig til med klubben?


Nei, det er ikke avgjort.

Men siden Åge sa nei, så er det sannsynlig at det blir mer enn bare noen uker.

Dermed har klubben, tro det eller ei, vært såpass i forkant at de henter inn en ansatt, som de vet de kan bruke til noe fornuftig resten av året selv om ny hovedtrener skulle komme på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 29.07.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

Det skal du ha PerO, der Senador kan mistenkes for å vri alt i klubben til noe negativt, er du om ikke diametralt motsatt i alle fall positivt innstilt til det aller meste. Vi kan bare håpe du har rett, alternativet er jo faktisk at klubben avskrev sesongen når Hareide sa nei.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Det er vel 2 muligheter. Enten er de enige med Åge, men vil ikke gå ut med det, siden kneet hans er usikkert, eller så jobber de for harde livet med å finne en erstatter.

Det blir litt sånn at det begynner å bli temmelig irriterende at alt skal tas negativt opp, gjerne uten egentlig å ha kunnskap om saken. Og det overtolkes uttalelser i massevis.

Åges "nei" er jo et stjerneeksempel. Da ble klubben slaktet for alt, spesielt pressemeldingen. Så viser det seg, at den var helt korrekt, og Åge selv endret inntrykket som var skapt i pressen. Hvis kritikerne kunne ta seg litt tid, og både se an utvikling, og undersøke saker/personer før de begynte slakten av klubben, så ble dette straks et mye bedre forum.

Nå slaktes jo Geir Hansen, fordi han har slekt som har vært i klubben, og fordi han har hatt noe med NFF å gjøre. Men har fortsatt tilgode å se at noen har kommet med noen faktisk kunnskap om hva han står for innen fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 29.07.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Helt greit med Geir Hansen inn på kort sikt for å hjelpe et veldig tynt sportslig apparat med å få noe ut av 2020. RBK trengte å få inn noen som blant annet kan hjelpe med videoanalyse. Geir Hansen har relevant erfaring, har kjennskap til klubben og personene han skal jobbe med og er tilgjengelig umiddelbart.

Lillebjørn wrote:

En assistent til vikaren ut sesongen, henta mid season - hvor store forventninger skal man egentlig ha?


Nettopp! Det er begrenset med antall kvalifiserte folk som ville hoppet på muligheten og flyttet til Trondheim for å bli midlertidig assistent til midlertidig trener for noen måneder. Alt tatt i betraktning syns jeg denne ansettelsen er helt grei.
Back to top
View user's profile Send private message
geirmykl
Junior


Joined: 01 Aug 2018
Posts: 20
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Det er jo herlig forutsigbart i RBK da.
Allerede om ca. 10 år vil vi ha et regimeskifte i klubben hvor vi i fremtredende roller vil finne Per Ciljan, Tettey og Helland.
Gleder meg til å ta frem denne teksten da og vise verden hvor synsk jeg er - men ingen blir vel kanskje overrasket?
_________________
Grimsby Town - We only sing when we are fishing!
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 29.07.2020 12:53    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
For min egen del så kunne jeg selvsagt hatt en analytisk person inn her ala Kai Bardal som jo også har noe trenererfaring og som er flink på detaljer. Vi trenger en sånn en i staben til Rosenborg.


Bardal har demonstrert veldig gode analytiske evner og ville sikkert gjort en god jobb i RBK, men syns det er interessant at mange her inne stiller spørsmål ved CV'n til Geir Hansen og hudfletter alle som har vært innom NFF på et eller annet tidspunkt i karrieren, samtidig som Bardal blir holdt frem som et eksempel på dyktige fagfolk som RBK tilsynelatende ignorerer. Bardal har jo en ikke-eksisterende CV i toppfoballen. Han er først og fremst en futsal-mann, twitter-ekspert, tidligere breddetrener for FK Kvik, tidligere RBK-børssetter i Adressa og nåværende spaltist for VG+. Misforstå meg rett, han virker veldig dyktig, men man kan ikke bruke CV'n mot enkelte og ignorere den med andre.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

geirmykl wrote:
Det er jo herlig forutsigbart i RBK da.
Allerede om ca. 10 år vil vi ha et regimeskifte i klubben hvor vi i fremtredende roller vil finne Per Ciljan, Tettey og Helland.
Gleder meg til å ta frem denne teksten da og vise verden hvor synsk jeg er - men ingen blir vel kanskje overrasket?


Jeg blir ikke overrasket. Vi snakker tross alt om kjernen i klubbens suksess. En kultur som er videreutviklet ved at spillere har blitt trenere, ansatt, styredeltagere og styreledere.

Beste beviset er jo Nils Arne, men han er jo slettes ikke alene.

Veldig vanskelig å bygge klubbkulturen hvis man bare skal høre på de som tror gresset er mye grønnere på andre siden av gjerdet.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 29.07.2020 12:58    Post subject: Reply with quote

Han e i hvertfall sønn t far sin. Som å se senior sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.07.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

Håper denne ansettelsen får en positiv innvirkning. Slik jeg ser det så kan det vel neppe bli verre enn nå spillmessig. Satse på at Hansen kan hjelpe til på treningene og gi bedre beskjeder så spillerne løfter seg fremover.

Han kan jo fort vise seg å være hovedtrener denne sesongen og at det i grunn vil være Rambo som er assistent, selv om rollene er omvendt på papiret.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 29.07.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:

Bardal har demonstrert veldig gode analytiske evner og ville sikkert gjort en god jobb i RBK, men syns det er interessant at mange her inne stiller spørsmål ved CV'n til Geir Hansen og hudfletter alle som har vært innom NFF på et eller annet tidspunkt i karrieren, samtidig som Bardal blir holdt frem som et eksempel på dyktige fagfolk som RBK tilsynelatende ignorerer. Bardal har jo en ikke-eksisterende CV i toppfoballen. Han er først og fremst en futsal-mann, twitter-ekspert, tidligere breddetrener for FK Kvik, tidligere RBK-børssetter i Adressa og nåværende spaltist for VG+. Misforstå meg rett, han virker veldig dyktig, men man kan ikke bruke CV'n mot enkelte og ignorere den med andre.

Er jeg hårsår når jeg synes du peiser på med stråmannsargumentasjon her? Jeg har ikke nevnt NFF med et ord, og om du gadd å lese rett over den du siterte der så sto det vel forhåpentligvis klart nok at jeg ønsket Geir Hansen velkommen (som i at det var fint at han kom, det samme som du mener?). Det jeg mente var at Bardal også hadde vært velkommen i tillegg. Det trenerappratet vårt er sørgelig underbemannet enda.

Edit: Bardal kom fordi Zaphod81 heller ikke gadd lese lenger enn til ordet kjegle før han kom med sine stråmenn, så det var vel et slags svar til han. Jeg skal heller ikke skryte på meg at jeg er alt for flink til å lese ferdig/lese alt før jeg svarer. Det her er jo tross alt et debattforum og ikke et ekkokammer og noe skal vi jo være uenig om.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 29.07.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal ha inn en analysemann så ville jeg hørt med Håkon Lunov foran Bardal, men siden han hadde tenkt seg å ta over VIF så spørs det om han ville vært med der.

Kanskje under en kapasitet som Hareide.

Det kan hende at Geir Hansen er en god fagmann, og det virker det som om vi mangler.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 29.07.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Angående fagmann, for de med Adressa + så var jo den artikkelen om Hansen som kom for ikke lenge siden betryggende.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 29.07.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg blir ikke overrasket. Vi snakker tross alt om kjernen i klubbens suksess. En kultur som er videreutviklet ved at spillere har blitt trenere, ansatt, styredeltagere og styreledere.

Beste beviset er jo Nils Arne, men han er jo slettes ikke alene.

Veldig vanskelig å bygge klubbkulturen hvis man bare skal høre på de som tror gresset er mye grønnere på andre siden av gjerdet.


Er du virkelig fornøyd med klubbkulturen for øyeblikket?
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 29.07.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Hvis vi skal ha inn en analysemann så ville jeg hørt med Håkon Lunov
Husker han skapte oppstandelse blant Godset-fansen et par år tilbake (mens han var utviklingssjef der) for et innlegg på facebooksiden sin der han oppfordret til boikott av Josimar for å skrive kritisk om akademiklassifiseringen. Framstod som en fullstendig hjerneløs tosk den gangen. Nei takk.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.07.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Jeg venter med å mene noe til den mer permanente kabelen er lagt.


Fikset den lille skrivefeilen, jeg.

Altså, for det første: jeg vet ingenting om hvor dyktig Hansen er. Det lille man kan si er 'dyktig nok til å få jobb i NFF' og 'ikke dyktig nok til å tiltrekke interesse fra klubber som Aalesund, Kristiansund og Molde i det fylket der han bor, eller andre klubber på elitenivå'.

Jeg synes det er et ordentlig faresignal at han er sønn av en RBK-legende, ikke fordi sånne ikke kan noe, men fordi QA går rett ut av brakkevinduet når en kjenning entrer diskusjonen.

Når det er sagt skal det ikke mye til for å styrke oss på analyse nå, det holder vel egentlig å ha vært så vidt borti det. Faren er selvsagt at han ser ut som Jesus Kristus den skinnbarlige om han skulle være 'grei' av nivå, og blokkerer for bedre kandidater til evig tid.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2020 16:04    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Er du virkelig fornøyd med klubbkulturen for øyeblikket?


Står det noe om det?

Det sto om 10 år. Å se på historien er en måte å spå fremtiden. Historien viser at kontinuitet har kanskje det viktigste suksesskriteriet for klubben.

Ser vi på klubben som er vårt forbilde, ajax, så er den samme kontinuiteten også deres største suksesskriterie.

for å bruke Ajax igjen som eksempel. Har de hatt perioder hvor de interne ansettelsene har vært mislykket og ført til nedgang slik det er hos oss nå? Ja, det har de, og hvem kom inn og ordnet opp, jo klubblegenden Cruiff. Mao fortsatt kontinuitet.

Så til RBK. Vi har ikke hatt like mye suksess med alle interne ansettelse, Noen har vært direkte dårlige. Men hvis vi fortsetter å utnytte de interne ressursene som skaper kontinuitet, vil det også hos oss komme en god etter de dårlige som da rydder opp og utvikler. Dermed ser jeg det som sansynlig at kanskje noen av de navnene som ble nevnt er der om 10 år.

RBK har også hatt dårlige tider før, bl.a. da de rykket ned på 70 tallet. Hva ble brukt for å komme opp igjen? Interne ressurser som Bjørn Hansen og Nils Arne, sammen med folk utenfra.

Så svaret er nei, det er ikke bra akkurat nå, men det er akkurat da det er viktig å ikke kaste de langsiktige suksesskriteriene overbord, til fordel for kortsiktig fremgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 2 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb