English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 06.09.2022 17:38    Post subject: Reply with quote

Kanskje best for alle parter dette. Om han ikke er i nærheten av å få mye spilletid er det bedre å sende han videre og satse på 4 år yngre Røsten. Samtidig skulle jeg dog sett at han hadde fått en hel/halv sesong i Eliteserien på utlån før man hadde solgt han. Men nå blir det altså lån med opsjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 06.09.2022 17:44    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Utlån med opsjon er jeg sjelden noe fan av... Tviler på at TIL har forhandlet seg fram til en opsjonsavtale som involverer en sum som er noe annet enn "ubetydelig"


Men det kan jo svi litt for Tromsø i hvert fall uansett hvor lite de må betale, for RBK hentet jo Ceïde tvillingene etter at Tromsø vel mente de ikke var gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 06.09.2022 17:49    Post subject: Reply with quote

Fint å få tømt A-stallen for vrakgods, sånn sett stiller man litt slakere til neste overgangsvindu.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 07.09.2022 00:19    Post subject: Reply with quote

Snodig at han blir solgt, men må vell stole på at de vet hva de gjør og at han da rett å slett ikke er god nok. Warren Kamanzi gikk vell også dit. Han synes jeg absolutt ikke vi burde ha kvittet oss med. Så veldig lovende ut i Ranheim. Håper vi henter han tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 07.09.2022 00:54    Post subject: Reply with quote

Mange unge forsvarsspillere som får gå å blomstre andre steder i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 07.09.2022 12:50    Post subject: Reply with quote

Latterlig at vi beholder ham så lenge, gir han stadig bedre eksponering gjennom riktige lån og SÅ gir kjøpsopsjon?? Det bør være en betydelig sum for at dette skal være i nærheten av fornuftig...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.09.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

To cupkamper og ett eliteserieinnhopp i 2021 for RBK med påfølgende utlån til Ranheim (1.-divisjon) og svenske Utsiktens (Superettan), er status for 21-åringen, som tirsdag ble klart [sic] for sitt tredje utlån.

Denne gangen til Tromsø og TIL, klubben han drømte om å spille for i oppveksten.

– Det stemmer det at det var drømmen min da jeg var liten, så gøy at jeg får muligheten til å spille for TIL nå da. Det blir gøy og det er mange i familien min som er veldig «happy» for det, sier Mikkel Konradsen Ceide til iTromsø.

(...)

– Ønsker du en permanent avtale med TIL?


– Vi får se på det når den tid kommer. Først skal jeg bare spille og så må vi se på noe som blir bra for alle parter. Jeg håper det blir bra.

Les mer: Han ble vraket på Alfheim for fem år siden – tirsdag landet Mikkel (21) i Tromsø som TIL-spiller

Mikkel Konradsen Ceïde har tidligere bodd på Stakkevollan, sammen med tvillingbror Emil. Der var de også kompiser med blant andre George Lewis, som nå er i Arsenal-systemet.

– Det var en fin tid der. Så flyttet vi til Haiti. Så en liten tur til Tromsø, så Haiti og så til Finnsnes. Så ble det Trondheim til slutt, oppsummerer Konradsen Ceïde kjapt om flyttingen han har vært med på så langt i livet.

(...)

Selv er Konradsen Ceïde klarp å hva han kan bidra med.

– Det må være at min spillestil med å være komfortabel med ball og jeg vet at TIL er en klubb som spiller bra fotball. Jeg håper å kunne vise meg fra en god side på banen, sier Konradsen Ceïde.

Les mer: Her er nysigneringen i Tromsø: – Det kjennes veldig bra ut

Lokale krefter på Finnsnes sørget for at Mikkel Konradsen Ceide (21) ble TIL-spiller.

(...)

En av de som bidro til overgangen, er Stig Arne Mathiassen – som blant annet har selskapet Mathiassen Ventilasjon og Blikkenslager AS og eier en del eiendommer på Finnsnes.

(...)

En annen bidragsyter er Thomas Hagerupsen. Han er trener for A-laget til Finnsnes IL i 4. divisjon, og har en jobb som daglig leder for Senja Helse og Omsorg AS.

Hagerupsen fant flere grunner til at han ønsket å være med på spleiselaget.

– Jeg kjenner jo godt til Mikkel og har en relasjon til han, og mener han er god nok for TIL. Jeg tror timingen er god for dette. Vi gikk noen runder med TIL, og så datt de ned på at de ønsket å få til dette. Da var det bare å trykke på knappen, sier Hagerupsen til Nordlys.

– Jeg har full forståelse for situasjonen TIL er i, de har vært tydelige selv på at det er utfordrende økonomisk. Vi er jo også mange som holder med TIL her i området. Da var det mange ting som gjorde at det var enkelt å være med, legger han til.

Det skal også være to andre aktører med tilknytning til Finnsnes som har vært inne og sikret avtalen mellom TIL og Rosenborg.

Les mer: Dette er Finnsnes-hjelperne som betalte for TIL-overgangen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.09.2022 10:49    Post subject: Reply with quote

Sier litt om hvor stor den økonomiske forskjellen mellom oss og det Tromsø-laget vi nettopp tapte for er når de må ha en hel skvadron lokale Finnsnes-investorer med seg på laget for å klare å låne Mikkel Ceïde fra oss.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.09.2022 23:45    Post subject: Reply with quote

Mener å ha lest at de sliter såpass med økonomien at de er villige til å selge alt de får lov til å selge innenfor regelverket, at de i praksis selger hele klubben til investorer bortsett fra den delen som er beskyttet av lovverket og må være medlemsstyrt.

Så ser jeg ikke for meg at han er kjempedyr, men vi krever nok en liten sum (et par 100.000 maks tipper jeg) for lånet samt at de dekker lønna hans (skal vi tippe han tjener maks 500.000 i året da, og da gjenstår det rundt 200.000 han skal ha utbetalt for resten av året). Så den totale rammen koster i så fall TIL rundt 300.000 for resten av sesongen, delt på 4 investorer blir 75.000 per investor.

300.000 er kanskje småpenger for oss, men som sagt har TIL egentlig ikke penger igjen og dermed trenger de eksterne investorer for alt av ekstra utgifter som ikke er budsjettert i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.09.2022 20:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er uansett fornøyd med at vi får betalt. Jeg tror nok at f.eks. utlånene av spillere til Ranheim og Stjørdals-Blink har vært gratis utlån og ikke utleie mot betaling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 24.10.2022 11:07    Post subject: Reply with quote

TIL har opsjon på gratis overgang med videresalgsprosenter til RBK.

Adressa:
Quote:
Overgangen hans til Tromsø kom som følger av et spleiselag med flere sentrale aktører på Finnsnes, som var med å betale TIL-lønna hans ut året. Etter hva iTromsø har brakt på det rene vil realiseringen av en videre TIL-karriere ikke koste TIL spesielt mye. Faktisk kroner null i overgangssum.

Årsaken er at TIL og RBK i utlånsavtalen har blitt enig om en klausul som innbefatter en permanent overgang etter sesongen. Utløser TIL denne koster den ingenting i overgangsbeløp, men betyr samtidig at RBK får en videresalgsprosent hvis Ceide skulle bli solgt videre fra TIL.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 24.10.2022 11:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er lei av at vi gir bort spillere, er det andre klubber i ES som gir bort spillere til andre ES-lag? Når det er sagt så er ikke Ceïde i startoppstillingen til TIL så han er vel ikke verdt så veldig mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 26.10.2022 11:47    Post subject: Reply with quote

Synes en pris på kr 0, med videresalgs % høres helt grei ut. Det eneste som mangler er en gjennskjøpsklausul.

Tror ikke Mikkel blir RBK materialet, hadde troen at utlånet i sverige skulle gjøre susen. Har sett 5 kamper, å ble ikke imponert.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2023 00:28    Post subject: Reply with quote

Ferien nærmer seg slutten for fotballspillerne i Kristiansund. Mandag klokka 11.00 starter årets første trening i Nordvesthallen.

Og det blir flere nye fjes å se. Mikkel Konradsen Ceïde er et av dem. 21-åringen fra Finnsnes har kontrakt med Rosenborg fram til 2024, men ser ikke ut til å inngå i Kjetil Rekdals framtidsplaner. Tiden vil vise om KBK og 1. divisjon blir neste stoppested.

– Han skal i hvert fall trene med oss noen dager. Så får vi se, sier Christian Michelsen.

Les mer: Rosenborg-spiller vil dukke opp på årets første KBK-trening
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2023 20:50    Post subject: Reply with quote

For Ceide er det imidlertid ikke første gang han stifter bekjentskap med nordmørsklubben. I fjor spilte han i blå drakt sammen med Vebjørn Hoff og Ole Sæter da Rosenborg møtte KBK i treningskamp i Marbella.

(...)

Selv om spilleren nå trener i vinterlige forhold på Nordmøre, mens kompisene i Rosenborg trener på Kanariøyene, har han på ingen som helst måte gitt opp målet om å etablere seg på førstelaget i trønderklubben.

– Nei, nei. Mine ambisjoner er de samme. Rosenborg er en topp klubb og jeg stortrives, men jeg har behov for mer spilletid. Derfor kan kanskje et utlån til KBK være et alternativ.

Konradsen Ceide har kontrakt med RBK ut 2024.

På papiret er det ikke på stopperplass Christian Michelsens lag er tynnest besatt, men trener Michelsen mener Finnsnes-gutten like mye er et alternativ på midtbanen.

– En klassisk 6-er. Derfor vil jeg bruke ham mye på midten på trening når han nå er her, sier Christian Michelsen.

Les mer: Vurderer KBK som et alternativ for å få mer spilletid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
binocu
Junior


Joined: 23 Apr 2021
Posts: 31

PostPosted: 13.01.2023 12:52    Post subject: Reply with quote

Interessant. Jeg har også fundert på om ikke han kunne ha godt av å prøve seg lenger fram i banen enn på midtstopperplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.01.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har også tenkt den tanken. Har aldri sett noen særlige gode midtstopperkvaliteter hos han.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 13.01.2023 14:15    Post subject: Reply with quote

Fikk vel innhopp der under Hareide mener jeg å erindre? Godt mulig det var treningskamp dog..
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.01.2023 15:27    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at han fikk noen minutter på midtbanen i minst én seriekamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 13.01.2023 15:43    Post subject: Reply with quote

Var vel ansett som et alternativ på midtbaneplass også her for litt tid tilbake når han lå litt i vannskrpra for å få innhopp.

MÃ¥ ha stagnert.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.01.2023 15:52    Post subject: Reply with quote

Han er 13 år i hodet, det hjelper ikke akkurat på i positiv retning. Men det er jo Ole Sæter også, og han klarte å levere en brukbar sesong, så kanskje er et opphold i Kristiansund er akkurat det som skal til.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

21-åringen fra Finnsnes har trent med Kristiansund i hele år. Michelsen sier det er høyaktuelt at tvillingbroren til Emil Konradsen Ceïde skal spille i blått denne sesongen.

– Ja, vi har en dialog med Rosenborg. Det sier seg jo litt selv. Hvis ikke hadde han ikke vært her så lenge, sier Christian Michelsen, som mener Konradsen Ceide kan være et alternativt både på midtbanen og som midtstopper.

Les mer: Forventer at alle vil vise seg fram i årets første treningskamp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2023 21:56    Post subject: Reply with quote

Mikkel Ceide (21) har i dag signert en låneavtale med KBK ut sesongen 2023.

(...)

Dette blir veldig spennende og jeg er glad for muligheten jeg nå får i KBK. Ambisjonen er å kjempe i toppen av OBOS-ligaen, og vi skal gjøre det vi kan for å være med i kampen om opprykk til Eliteserien. Jeg håper å kunne utvikle meg videre, og spille mange kamper hvor jeg kan vise meg frem for publikum og fansen. Jeg trives aller best på midtbanen, men også godt kjent med å spille midtstopper, sier Mikkel.

Les mer: Ceide klar for KBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 168

PostPosted: 04.02.2023 13:13    Post subject: Reply with quote

Kan vel ikke ha kontrakt særlig lengre enn ut 2023?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.02.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Ut 2024
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb