English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.10.2020 23:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Nei, de spilte sammen i Kongsvinger i 2010.


Idea

Første innfall/minne var altså korrekt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 26.10.2020 07:00    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Men er det noen som har godt svar på kjente tvillingpar på toppnivå i Norge? Erik og Rune Hagen spilte i hvert fall sammen i både Strømsgodset og Vålerenga.
Fjetland, Michelsen, Lie. Gidder man å å lete mange år bakover finner man nok mange tvillingpar.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 08.02.2021 10:09    Post subject: Reply with quote

Skal trene med AaFK.

https://www.smp.no/sport/...-med-aa-fk
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 08.02.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde kanskje et håp om at han skulle få sjanser på førstelaget i år, særlig om Hovland forsvant.

Men det tyder kanskje på at Åge anser Besim som god nok, og at det er Besim, Hovland og Holmar som skal konkurrere om plassene. Det beste for utviklingen til Mikkel er nok uansett spilletid.

Spørsmålet da er om 3 stoppere er nok i tilfelle skader, eller om Augustinsson eller Henriksen vurderes som nødreserve.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 08.02.2021 10:28    Post subject: Reply with quote

Er vel sannsynlig at det blir Holmar, Besim, Even og Gustav som kjemper om plassen på laget i år.. et utlån med masse spilletid på OBOS-nivå hadde bare vært flott for Ceide! Ville ikke fått mange sjansene hos oss uansett..
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 08.02.2021 12:36    Post subject: Reply with quote

Valsvik er (heldigvis) langt unna å konkurrere om noe som helst..
Håper Hovland ryker også, er vel trolig avhengig av Mannsverk det vil jeg tro
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 08.02.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Valsvik er selvfølgelig rangert sist av de 4, men vil vel få en del kamper han også; dersom ikke noe spesielt skjer..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.02.2021 13:03    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det vil bli ekstremt lite spilletid på Valsvik dersom han går inn i sesongen som fjerdevalg. Vanskelig å se at han skal komme inn som noe annet enn luftskyts mot slutten i begge boksene så lenge de andre tre er Serbecic, Holmar og Hovland - da vil alltid den tilgjengelige konstellasjonen av de tre sistnevnte foretrekkes.

Men Valsvik går nok til en ny klubb innenlands i god tid før seriestart.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 08.02.2021 13:51    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Valsvik er selvfølgelig rangert sist av de 4, men vil vel få en del kamper han også; dersom ikke noe spesielt skjer..


Nei, tror ikke han får en eneste.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 08.02.2021 14:47    Post subject: Reply with quote

Kunne vært en fin mulighet dette for Mikkel. Dersom det er muligheter for å spille fast på et Aafk lag i toppen av OBOS så kan det være veldig bra for utviklingen hans.

Skal ikke glemme at han bare er 19 år, noe som er veldig ungt for en midtstopper. Drar han til Aafk og viser at han er god nok til å spille der nå så vil det være veldig lovende mtp å spille seg inn på laget til RBK etter hvert.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Saken ble oppdatert i ettermiddag:

– De har spurt om å få kikke på ham, og det er helt okay. Det er jo et signal på at han er en spiller som vi på sikt vil ha i troppen vår. Hvis det blir er det snakk om et utlån, sier Hareide til Adresseavisen.

– Har dere diskutert rolle og spilletid med AaFK?

– Ikke foreløpig. Foreløpig trener han bare med dem en ukes tid, så får vi høre hva de sier.

Les mer: Rosenborg-spiller trener med AaFK – Et utlån kan være bra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.02.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

Dette høres jo veldig bra ut. Et år med forhåpentligvis en god del spilletid hos Ålesund som sikkert blir av de sterkere lagene i OBOS virker lovende.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

AaFK har for øvrig ikke konkludert hva som skjer i fortsettelsen med Mikkel Konradsen Ceide, som har vært på prøvespill fra Rosenborg denne uka.

Les mer: AaFK har hatt tre internkamper på litt over en uke: – Ser sakte, men sikkert bedre ut
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.02.2021 16:40    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/vis/15401

Ble ikke Aalesund.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Raufoss har allerede sikret seg Berg Haltvik og Helmersen på treårskontrakter. Mandag var det ytterligere en RBK-er på trening i storhallen.

Dersom Mikkel Konradsen Ceïde blir Raufoss-spiller, blir det på utlån. 19-åringen – som er tvillingbror til forrige sesong store gjennombrudd i Rosenborg, Emil – er nemlig under kontrakt med trønderne ut sesongen 2022.

– Ja, det kan bli tre RBK-ere her nå, sier Mikkel med et smil.

– Jeg skal trene her denne uka. Hvis jeg gjør det bra og klubbene blir enige, går jeg gjerne på utlån hit.

Les mer: RBK-talent viser seg fram for Raufoss: – Ja, det kan bli tre RBK-ere her nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2021 16:24    Post subject: Reply with quote

– Han har trent med oss, men i utgangspunktet blir han i Rosenborg.

Det er dommen fra Raufoss-trener Christian Johnsen.

Ceide var i forrige uke på prøvespill hos OBOS-klubben og var aktuell for utlån.

– Han er en kjempespennende spiller og har flotte kvaliteter, men sånn som det er nå, så ser vi kanskje etter en som per dags dato har litt mer erfaring, sier Johnsen til Eurosport.no.

Les mer: Avslag for RBK-talentet: – Ser etter mer erfaring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

De fant ut at de trengte en mer erfaren spiller, ja. Jau. Andrelaget skal uansett spille i postnord-ligaen i år, blir bra matching for Ceide der. Kanskje han tar et nytt nivå til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 10:41    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg skal uttale meg spesifikt om denne saken, er dette så forbanna norsk. Stoppere må være "rutinerte", nord for 25 år, og først og fremst stopper - altså god på de tingene som var viktig for 30 år siden. Potensiale, moderne kvaliteter (og risiko) ofres for trygghet, rutine og sidrumpethet hver gang. Vi så det jo selv med Rasmussen, som fikk 20 kamper før han ble skrotet til fordel for en nesten ti år eldre Hovland kjøpt for godt over 10 millioner.

Det er vel kanskje en grunn til at stopperplass er den eneste posisjonen på landslaget hvor man ofte ser Eliteseriespillere?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 04.03.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Uten å ha sett et sekund av ham spille - kan det være en snill måte å si at han faller gjennom..?
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 04.03.2021 13:03    Post subject: Reply with quote

Det lille jeg hadde på andrelagskamper så virket han god med ballen i beina, men var litt svak på å lese spillet, og hadde noen for mange pasninger fremover som endte opp hos motspiller. Han hadde forøvrig noe av det samme drivet med ball som sin bror når han tok med seg ballen fremover. Men for å si det på en annen måte så var nivået på 2.divisjon rett nivå for han på det tidspunktet (var mitt inntrykk). Dersom han da ikke har blitt bedre enn han var da, så er han fortsatt litt for dårlig for 1.divisjon, men han var ikke så langt unna å kunne gjøre det ok.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 04.03.2021 15:52    Post subject: Reply with quote

Mener helt klart at Mikkel er god nok for en obos-klubb. Hurtig, sterk og vanskelig å komme forbi. Som nevnt er det pasningsspillet han sliter litt med - spesielt når det går fort. Dvs. det eneste som gjør at han kommer til å bli bedre er å spille mye på et nivå som oppleves som hurtigere enn det han takler. Er sikker på at han kommer til å bli en god stopper hvis han er villig til å legge en en innsats selv. Da tør jeg påstå at han kommer til å utvikle seg bedre å hospitere på a-laget i kombinasjon med spill for 2.laget. Muligens bli 4.valget til a-laget.
Har en følelse på at det er en risk-reward med kombinasjon av erfaring, pasningsspill, panikk for å gjøre feil og økonomi. Hadde det ikke vært for corona, og vært mer penger i omløp så hadde nok flere klubber tatt sjansen. Nå er det slik at mange klubber sliter og har ikke råd til et "feiltrinn". Da blir det som det blir.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 04.03.2021 21:39    Post subject: Reply with quote

Hm, de kampene jeg så i 2. divisjon i fjor ville jeg sagt at han største mangler er i duellspill og markering. Alt for veik og ubesluttsom i duellene, særlig i lufta. Vet ikke om han har tatt steg på det området i løpet av vinteren, men når han ikke får napp hverken i Raufoss eller Aalesund mistenker jeg at det er fortsatt der skoen trykker mest.

Bra teknisk, rask og pasningsspillet var stort sett ok. Han har absolutt et talent, men jeg tror egentlig at 2. divisjon er det nivået han må nøye seg med i år og heller satse på å utmerke seg der.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.03.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Det var vel også det Dorsin sa om... vel, om begge guttene Konradsen Ceïde, egentlig, da vi spurte om de to på Troillprat. Begge er gode med ball, men har en del å gå på når det gjelder å bruke den gode fysikken sin.

Jeg liker jo egentlig den profilen talent, for det er som kjent enklere å få en litt veik junior til å tøffe seg opp enn å utvikle teknikk og pasningsferdigheter i en tidlig utviklet ruslebiff. Spesielt når det jo virkelig ikke er det genetiske materialet det står på, styrkemessig.

Jeg tror egentlig dette kan bli en spiller som slår gjennom litt seint som stopper, men som til gjengjeld kan bli ordentlig god når han blir tøff nok i hodet. Utfordringen er å finne en klubb på høyt nok nivå til å unngå ren høkkertliga, som tåler å la ham utvikle seg som seniorspiller, og altså stå med en litt duell-ubesluttsom ung stopper som til gjengjeld er rask og god med ball. Vi snakker altså om et spillende, dominerende topplag på et eller annet nivå. Kanskje burde han ta et utlån til et land som er mer spillende på lavere nivå, f.eks. dansk nivå 2 (er de det)?

Eventuelt må vi selv bli gode nok til at vi faktisk kan slippe ham (og andre lignende spillere) til som innbytter i kamper vi kontrollerer - det har jo vært vårt store problem med unge spillere: mangel på ønsket kontroll over svakere motstandere kombinert med høye krav om å vinne. Når selv kamper mot Aalesund 2020 blir en sånn nerveaffære er det åpenbart at vi har et problem.

edit: burde han kanskje ha spilt back akkurat nå?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.03.2021 22:37    Post subject: Reply with quote

– Mikkel har en framtid foran seg som spiller. Vi har prøvd å låne han ut til en OBOS-klubb for å gi ham erfaring, for han er litt bak i køen for midtstopperposisjonen i Rosenborg inntil videre. Det hadde vært fint å få sett han i en OBOS-klubb, forteller Rosenborg-trener Åge Hareide.

Selv om Hareide ønsker å se 19-åringen på et høyere nivå, føler han ikke selv at det er et must.

– OBOS er selvfølgelig et veldig bra nivå, men 2. divisjon er også bra. Får jeg være med å kjempe om å gjøre det bra der, så er det fint samtidig som jeg kjemper om en plass på A-laget. Utlån er ikke noe jeg må, sier han.

Les mer: Spår et knallår for RBK-tvillingene: – 2021 blir året for Konradsen Ceïde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 16.03.2021 08:20    Post subject: Reply with quote

Kan jo spoile at det er Mikkel som spår et knallår for ham og Emil.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 2 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb