English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 18.05.2021 11:07    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Vi hadde aldri i livet tatt et poeng i Bodø med Adegbenro på banen. Den assisten fra Molins er mer relasjonell ferdighet enn Adegbenro viste i hele sin RBK-tid. Han ville ha dribla den ballen ned mot cornerflagget.

Da er vi uenige om det. Kan ikke garantere hvordan resultatet hadde sett ut med Adegbenro på banen, men at han hadde spilt dårligere enn Ceide, eller gjort en dårligere midtspissrolle enn Vecchia, har jeg vanskelig for å tro. Uansett bare min mening. Å hevde at vi aldri i livet hadde tatt poeng med Adegbenro får være din mening!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.05.2021 11:48    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Salget av Ogbu og Adegbenro virker som klubben tenker på andre ting enn spillernes prestasjoner på banen. Rbk og Dorsin står til stryk på spillerlogistikk.


Ogbu ble solgt før Dorsin ble ansatt, og Adegbenro ble solgt fordi Hareide ikke ville satse på porselenspillere som går skadet halve tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 18.05.2021 13:30    Post subject: Reply with quote

At vi solgte Adegbenro billig kan forsåvidt forklares gitt at situasjonen hans ble som den ble.

Når det er sagt så kommer vi ikke unna at historien hans faller inn i et mønster som tyder på at sportslig avdeling har gjort en elendig jobb over lang tid med ham og mange andre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 18.05.2021 15:48    Post subject: Reply with quote

Det er lett å forstå hvorfor Adegbenro ble solgt. Det som ikke er lett å forstå, er hvorfor vi ikke fikk mer ut av ham (fotballmessig) enn vi gjorde
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 24.05.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

hvis Mannsverk ryker så bør vi gå all inn for Filip Rønningen Jørgensen. Her har Odd en diamant, mål i dag . Og til dere som spiller FM,dere vet hvem han er Razz
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 24.05.2021 18:13    Post subject: Reply with quote

Har kun sett ti minutter av han, men Moonga Simba har vært ekstremt frisk så langt!
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 232

PostPosted: 25.05.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

Kansje ikke det vi trenger, men dette hadde vært en pen gratis signering:

https://beta.bold.dk/fodb...rdig-i-fck
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 31.05.2021 08:22    Post subject: Reply with quote

Kan Kristoffer Velde fra Haugesund være en mulig Zachariassen-erstatter?
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.05.2021 08:37    Post subject: Reply with quote

Det dra-til-trynet der? Nei takk. Brækkekkel Dønnum-light type.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 31.05.2021 08:51    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne hatt inn begge jeg.

Man kan mene mye om disse, men man hever seg liksom ikke så veldig mye høyere om man omtaler andre på den måten.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.05.2021 11:29    Post subject: Reply with quote

Velde i gårsdagens kamp:

Video

Det er forskjell på rasshøl og vårt rasshøl, men det er enkelte ting det er vanskelig å overse.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.05.2021 12:07    Post subject: Reply with quote

Det fins vel forskjellige typer drittsekker på en fotballbane, og jeg tror alle lag trenger noen som trøkker til litt ekstra. Mike Jensen og tidvis Dahl Reitan var og er spillere som det nok var bra irriterende å spille mot, men ting som den videoen der er noe annet. Nå hjelper jo ikke oppsynet på hverken Velde eller Dønnum dem betraktelig, men det får stå på min gubbe-konto heller. Å "skape" slike situasjoner er så håpløst, det gidder jeg ikke at Rosenborg skal drive med.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 31.05.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Velde kan fint være et rasshøl på banen om han er god nok. Virker avbalansert nok i intervjuer. Helt motsatt fra Dønnum f.eks.

Synes uansett det må en kantspiller inn. Vet ikke hvor tilgjengelig Vecchia vil være, Holse er best på midten, og vi trenger alternativer til Ceïde som helt sikkert vil variere i prestasjonene. Trippel-dekning på midten og null dekning på kantene er uheldig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.05.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

Yep, vi trenger en kant til så Holse kan rendyrkes på midten. Det blir for tynt med bare Vecchia, Ceide og RWP i et tett kampprogram, spesielt når det oppstår skader.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 31.05.2021 18:07    Post subject: Reply with quote

Holdninger som vises på forumet her, er blant de små marginene som står i mellom oss og større internasjonal suksess. Fotballen har endret seg, og det vil kun gå utover oss selv dersom vi ikke legger fra oss tankegangen angående hvordan vi skal fremstå så hederlige på banen. Vi trenger noen rasshøl som gir i overkant mye juling, vi trenger de som slenger med kjeften, og vi trenger de som tar seg en ekstra runde på bakken og får på motstanderen kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 31.05.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

Kynisme trenger vi mer av (slik Bakenga parerte med når Saltnes sutret), men skal passe seg for å bli en "Hulsker" eller en "Berre" som alle "visste" at kastet seg ved den minste lille berøring slik at dommerne aldri ga dem noe som helst hvis de ikke var noe som helst tvil om at de skulle få det.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 31.05.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Vi kan godt legge inn følere for Bakenga om vi ønsker ny relativt rimelig midtspiss.
Spy, oppkast og alt det der, men om vi selger Dino så er Bakenga (om interessert) en kjempesignering om ikke Sæter tar fast plass.

Ja brenn meg like mye som jeg har brent meg selv, men faktum er at om man ser bakenga for Odd så får vi en luring med tempo som nå har klart å holde seg skadefri over tid og faktisk har noe å tilby oss, PLUSS at han kan faktisk vikariere på kant.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.05.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
senador wrote:
Salget av Ogbu og Adegbenro virker som klubben tenker på andre ting enn spillernes prestasjoner på banen. Rbk og Dorsin står til stryk på spillerlogistikk.


Ogbu ble solgt før Dorsin ble ansatt, og Adegbenro ble solgt fordi Hareide ikke ville satse på porselenspillere som går skadet halve tiden.


Merk: Jeg sier RBK og Dorsin. Sistnevnte har hentet Islamovic så ingen grunn til å forsvare hans jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 31.05.2021 20:30    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi hente en spiller som Bakenga om vi kan hente en faktisk god spiss? Det må jo gå ann å se utenfor Elite/Serien for å finne en spiss som kan score mer enn 12 mål pr. sesong. Regner med at Odd også skal ha 100 mill for han da jeg tviler på at de ikke kommer til å tilby han en ny kontrakt før vi får gitt bort Dino.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 31.05.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

Ser litt inn i kula på kort og lang sikt tipper jeg vi ser ganske store endringer i troppen allerede i sommervinduet og spesielt neste vinterpause:

Zachariassen er vårt heteste salgsobjekt kanskje allerede til sommeren. Man kan si hva man vil om teknisk nivå (etter min mening mer med stressnivå/manglende oversikt), men han får alt for lite kreds her på forumet. Han er ikke bare en spiller på rett sted til rett tid, han har en fantastisk avslutningsteknikk som er ekstremt ettertraktet internasjonalt. Kan fort selges for 25-30 mill.

Dahl Reitan har imponert stort så langt og er stadig ung. Kan fort forsvinne til sommeren.

Konradsen forlenges neppe.

Islamovic har skuffet stort så langt og havner fort på benken og forsvinner ved første mulighet om Hareide tar praten og sier at han ikke skal satses på.

Tettey avslutter trolig karrieren etter denne sesongen. Muligens en sesong til.

Serbesic forsvinner nok fort om vi ikke tør å satse på han, dessverre. Tror vi har et godt salgsprodukt om vi tør å satse på han og får forlenget avtalen.

Tagseth har fremdeles mye å bevise, utlån fra sommeren?

Molins har kontrakt ut sesongen. Uvisst om vi ønsker å forlenge utover dette.

I tillegg har vi Ceide og Holse som er unge u21-spillere som fort plutselig kan havne på radaren hos store klubber.

Slik ejg ser det bør vi forvente minimum 5 nye spillere inn det neste året. Dette bør være kvalitetsspillere som styrker laget vesentlig. Spissplassen er kanskje den mest krevende. Personlig tviler jeg på Bakenga noen gang blir den rette spissen for oss. Her må vi nok utenfor landets grenser.
Andre interessante norske og for det meste unge spillere som kan være interessant for oss, også med tanke på videresalg er Mannsverk(19), Velde (22), Evjen (21), Kolsskogen (20), Solbakken (21), Heggheim (20), Bjørkan (22), Lode (2Cool.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 31.05.2021 21:36    Post subject: Reply with quote

Evjen, Bjørkan og Lode trur jeg vi kan drite langt i. Evjen trur jeg ikke drar AZ og god lønn med mindre vi låner han og de to andre trur jeg ikke Glimt selger til oss for mindre enn et norsk statsbudsjett. Er ikke veldig imponert over Kolsskogen de gangene jeg har sett han, Mannsverk trur jeg forsvinner til en bedre liga i sommer, Solbakken skulle vi henta for lenge siden. Heggheim og Velde har jeg sett for lite av annet enn at Velde har lært seg å velte fotball av Neymar.

En spiller jeg håper vi holder øye med er Nico Mickelson fra godset. Rykker de ned så burde vi være på ballen så fort at godset ikke fatter hva som traff dem
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 01.06.2021 09:13    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Ser litt inn i kula på kort og lang sikt tipper jeg vi ser ganske store endringer i troppen allerede i sommervinduet og spesielt neste vinterpause:


Mitt tips er at 1, eller maks 2 av disse forsvinner i år.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.06.2021 09:21    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Ser litt inn i kula på kort og lang sikt tipper jeg vi ser ganske store endringer i troppen allerede i sommervinduet og spesielt neste vinterpause:

[


Tror du bør pusse den kula litt.
Jeg har ikke samme følelse i det hele tatt i hvert fall.
Konradsen forsvinner nok, og det kan tenkes at vi forsøker å gjøre noe med dino dersom Sæter også slår til og/eller han flopper helt resten av sesongen. Resten tror jeg blir værende til minst neste sommer, flere av dem lenger enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 01.06.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

Mannsverk kommer vi sikkert til å prøve oss på igjen i sommer. Håper også vi følger Sammy Skytte, virker lovende
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 01.06.2021 09:49    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Resten tror jeg blir værende til minst neste sommer, flere av dem lenger enn det.

Vi får se.

Jeg håper vi får solgt minst 1 spiller også.

Vi har vært vant til en ekstremt kontinuitet i denne klubben, men tror vi har gått av å selge 2-3 spillere per sesong i stedet for å holde de så lenge som mulig, slik strategien var under Bjørnebye. Gradvis utskifting er sunnere enn å skulle bygge stallen helt på nytt hvert fjerde år, og da tenker jeg det er ideelt om vi selger f.eks. Doff og en til, i tillegg til at Konradsen helt sikkert er ferdig etter sesongen.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45  Next
Page 25 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb