English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 25.05.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Trodde Hoff skulle bli vår nye sentrale midtbanespiller, men ser ikke slik ut.

Viser enrom ro, god med ball og en vanvittig løpskraft.

Hadde det ikke vært for Doff(som vi selvfølgelig ikke skal kvitte oss med eller sette ut av laget) så mener jeg at vi hadde passet bedre med en 4-2-3-1 formasjon.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 25.05.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Det er mange som har vist en god side fra seg så langt. Blant disse, så vil jeg nok si at Holse, Zachariassen og Hovland har vært våre beste spillere så langt. Når det er sagt, så er ikke spillere som Reitan og Hoff langt unna den listen heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 25.05.2021 22:30    Post subject: Reply with quote


Oppdatert xG-tabell.

Det umiddelbart mest interessante for meg er at vi har klart flest skudd, men de tas i posisjoner som det ikke er så sannsynlig å skåre i. Sammenlign med Molde:

RBK: 0.094 xG/avslutning

Molde: 0.181 xG/avslutning

Plan vs planløst?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 26.05.2021 09:24    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg veldig lite oversikt angående hvilken data som vektlegges, men skulle jeg tippe - så ligger nok mye av svaret i tidligere resultater. Personlig så har jeg ikke lagt ekstra merke til at vi skyter noe særlig fra tvilsomme hold i år. Heller tvert i mot. Når det er sagt, så er det viktig å skyte fra lengre hold i tillegg. Dette vil medføre større avstander og et høyere forsvar - dersom de ikke ønsker at spillerne våre skal få skyte fritt gang på gang.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 26.05.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Synes Ciljan til tider var ganske god i fjor.
I år har han vært svak, men det går ikke an å samtidig nevne at han har vært 16 uker ute. Selvfølgelig påvirker det prestasjonene i stor grad. I kampen mot Bodø/Glimt så han utslitt ut etter første sprint.

Gi mannen litt tid og noen treningsuker i banken før dere dømmer.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 26.05.2021 10:50    Post subject: Reply with quote

100% enig.
PCS vet veldig godt selv at han ikke var bra nok mot Molde. Heldigvis vet vi også hvorfor.
Er ikke lenge før han er tilbake igjen. (og selv uten kampformen inne holdt han MWE omtrent 100% ute av kampen)
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 26.05.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

Noe av det man tenker man bør få med en erfaren spiller er en som ikke gjør så mange juniorfeil og en som går foran ved å være konsentrert og kampklar. Per har skuffet meg enormt. En god kamp i fjor ellers skadet. Det er pasningsfeil i fleng og sløvskap. Dømt ut i fra det han har prestert siden han kom tilbake har han dessverre kun vært et problem for laget. Synes man må kunne forvente mye mer og om han ikke klarer å heve spillet sitt umiddelbart bør han heller legge opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 26.05.2021 11:20    Post subject: Reply with quote

Vås. Per var meget god i flere kamper i fjor høst. Og han kommer dit etter skade igjen. 16 uker er lenge.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 26.05.2021 12:22    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Noe av det man tenker man bør få med en erfaren spiller er en som ikke gjør så mange juniorfeil og en som går foran ved å være konsentrert og kampklar. Per har skuffet meg enormt. En god kamp i fjor ellers skadet. Det er pasningsfeil i fleng og sløvskap. Dømt ut i fra det han har prestert siden han kom tilbake har han dessverre kun vært et problem for laget. Synes man må kunne forvente mye mer og om han ikke klarer å heve spillet sitt umiddelbart bør han heller legge opp.


Kunne ikke vært mer enig. Han har kun vist små lysglimt av det han kan, men det er til liten nytte - dersom han ikke skjerper seg i løpet av kort tid. Håper selvfølgelig at han motbeviser meg, men slik der ser ut nå - så har han ikke noe i en startellever å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 26.05.2021 15:47    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Vås. Per var meget god i flere kamper i fjor høst. Og han kommer dit etter skade igjen. 16 uker er lenge.



Regner med at du med ordet vås mener at du er uenig driblevækk. Håper forøvrig du har rett i at han kommer seg opp på et bra nok nivå. Jeg synes som sagt han har spilt en god kamp ellers enten vært skadet eller prestert langt under godt nok til å forsvare spilletid
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2021 17:21    Post subject: Reply with quote

Vi hadde mest ball og burde kontrollert inn til seier sist. Molde her flere mål scorer enn oss tror jeg! Deres muligheter var kanskje klarere enn våre . Men det kan skyldes at de lå lavt og vi trykket på store deler av kampen. De hadde flaks men samtidig så er de dyktige når muligheten kommer.
Fortsatt åpent hvem som vinner i år men vi hol være med helt inn tror jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.05.2021 17:39    Post subject: Reply with quote

Det har blitt en liten greie for oss det å slippe inn unødvendige baklengs (om vi later som det finnes "nødvendige"). Syv baklengs på de siste tre, hvorav to av dem hjemme er for mye. Flere av disse skyldes markeringssvikt, dårlig presspill, store hull i farlige rom, og annet som burde være mulig å unngå - og som det overrasker meg at vi ser i så stor grad under Åge.

Jeg tror nok det blir mere orden på det fremover, men over 1,5 baklengsmål i snitt - som vi har hittil i sesongen - er for mye.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.05.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok noe av de problemene kommer av en blanding av skader/utskiftninger og noe av tett program og sesongstart.

Stallen er egentlig knallsterk den og om nå alle blir skadefrie og holder seg skadefrie, så skal det bli veldig morro å se dette laget etterhvert. Tipper at med Henriksen, Holmar, Tettey og Per Ciljan i kampform så blir det mye bedre defensivt.

Jeg håper Mollins blir førstevalget dog. Ser helt annerledes ut med ham på banen enn Dino.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Ja, så er 20% av årets eliteserie ferdigspilt, og det er mulig å si noe generelt om status. Vi står med: 3-2-1, 11. poeng, og henger så vidt med i toppstriden, men tar Glimt og Molde full pott, er de på 16 poeng. Spillemessig virker de også overlegne, så topp-2 virker usannsynlig.

Spillet så langt har vært svært variabelt. Vi har vært heldige med poengene mot VIF, Glimt og Sandefjord, og uheldige mot Molde. Vi har sett litt av Hareides kynisme og utholdenhet, men tapet mot Molde på overtid er en stor ripe i lakken. Jeg mener at mitt tips om 5. plass fortsatt er rimelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.05.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

Fikk så vidt tatt med oss alle 3 poengene nå mot Sandefjord, men dette laget skriker etter flere offensive spillere. Vi har mange spillere men alle er enten defensive eller spisser.

Vi har egentlig bare akkurat med offensive spillere. Zachariassen er på midtbanen selvfølgelig og det hadde nok Holse vært om ikke Vecchia hadde vært skadet. Og så har vi Ceide. 4 spillere til å bekle de 4 viktigste rollene offensivt, det er for tynt. Nå er Vecchia skadet og Ceide er helt uten selvtillit. Vi har ingenting å komme med fra benken annet enn defensive midtbanespillere og spisser. Det fikk vi nesten svi for i dag men man fikk akkurat tatt med de 3 poengene.

En indreløper og en kant bør være minmum å få inn i sommer. Tror dog ikke vi får flere midtbanespillere da midtbanen er godt besatt med sentrale defensive spillere. Vi har altså Henriksen, Skjelbred, Tettey, Hoff og Tagseth som ikke fungerer optimalt som noen indreløpere mens vi da bare har nevnte Zachariassen og Holse som gjør det. Har også Konradsen, men uvisst hvor mye han får bidratt i år.

Helt ærlig burde egentlig Skjelbred/Tettey sin plass i troppen vært byttet ut med en offensiv midtbanespiller. Det skjer nok ikke før etter sesongen når en eller begge to legger skoene på hylla.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 27.05.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Hoff Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Spillemessig virker de også overlegne


Nei

Vi var bedre enn Molde spillemessig for bare noen dager siden, og B/G har virkelig hatt medvind for å ikke tape flere poeng sålangt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.05.2021 20:11    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig er jeg positivt overrasket over starten. Det har gått bedre enn jeg trodde. Nå røk det mot Molde men hadde det ikke det så hadde vi vært på tabelltopp og ting hadde sett utrolig bra ut. Litt flyt har vi riktignok hatt (og også uturen mot Molde) men alt i alt er jeg bra fornøyd med starten.

Kjenner jeg ikke frykter noen av konkurrentene så mye. Tror det bare er et tidsspørsmål før Glimt begynner å gå på noen smeller og Molde så vi i forrige kamp ikke er langt foran oss som mange trodde.

Viktigste nå fremover er å fortsette å vinne for å henge greit med de andre for jeg tror vi bare kommer til å bli bedre og bedre utover sesongen, noe jeg ikke er like sikker på at de to største konkurrentene våre kommer til å bli.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2021 20:18    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Vi var bedre enn Molde spillemessig for bare noen dager siden, og B/G har virkelig hatt medvind for å ikke tape flere poeng sålangt.


Joda, jeg er klar over det (også nevnt ovenfor at vi var uheldige mot dem). Samtidig framstår Molde og Glimt som å ha en klar spillestil og tydelig tanke med angrepene sine, noe vi bare sporadisk ser hos RBK. Her er det ofte enkeltprestasjoner som avgjør. Jeg savner et gjennomtenkt spill. Men jeg håper jo at du (og enkelte andre her) får rett! Intet er bedre enn det!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 27.05.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

Det går opp og ned med RBK. Spillemessig bra mot Molde, men null poeng. Spillemessig meget svakt i dag, men vi flakser til oss tre poeng. Det er altså svært variabelt det som presteres, og mye kan og bør bli bedre.

En kjepphest for meg er hvordan RBK opptrer når vi nærmer oss og kommer oss inn i sekstenmeteren til motstanderen. Vi kommer jo oss dit innimellom, men hva som skjer deretter har stort forbedringspotensiale. Jeg synes vi altfor ofte, enten det er back eller kant som kommer rundt, slår innlegg i blinde. Vi klarer så og si aldri å utnytte at vi har kommet oss så nær motstandermålet. Vi skaper jo nesten ikke sjanser på denne måten. Det ser vi eksempler på flere ganger i første omgang mot Sandefjord, og vi har sett det før i år og i fjor.

Sammenlign så med Glimt. De kommer også ofte rundt på kant. Hva gjør de? Løfter blikket og slår en enkel pasning til løpet som de vet kommer, enten 45 grader tilbake eller inn i feltet. De setter opp medspillerne i meget gode scoringsposisjoner som gjør at det er lett å sette bredside den inn. Se bare på Botheim i dag.Enkelt, forutsigbart og greit.

Da Mini og Brattbakk besøkte Rasmus og Saga før Brann-kampen, sa de blant annet at grunnen til at laget scoret så mye var at de satte hverandre opp i så gode scoringsposisjoner som mulig. Vi som er gamle nok husker det.

Dette synder RBK anno 2021 (og også årgangene før) voldsomt mot. Straks vi nærmer oss sekstenmeteren går rullegardina ned.

Så kan vi også se på Holse i dag, når han skjærer inn fra kant. Hva gjør han? Jo, han skyter. Han har jo en god skuddfot, så hvorfor ikke? Likevel blir det påfallende at vi har voldsom mangel på offensiv samhandling når vi virkelig nærmer oss motstandermålet. Glimt, og RBK på 90-tallet, ville utnyttet dette annerledes. Her ville det kommet løp rundt, skapt overtall, og en presis pasning til spiller på løp.

Her har vi et stort forbedringspotensiale.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 27.05.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Flott post RS Tommel'n opp!
Helt enig med deg. VI har løp i boks men detr er tydelig av vi trenger å øve(trene) på timing så det gir flest mulig alternative pasningsvinkler, også MÅ vi opp med hodet og faktisk slå pasningene der løpene kommer.

Glimt har et repetetivt mønster og det ser vi også i dag slik vi så det i fjor.

Kant utfordrer og kan enten overlappe eller dra seg innover.
Mens diet utfolder seg kommer det løp fra spiss (botheim) Motsatt kant og fra dypet. Da er alternativene alltid at man slår på førstebevegelse på 45, andrebevegelse eller tredjebevegelse ELLER at man erkjenner at man ikke har en god løsning og starter på nytt, får ballen på tvers og kan skyte eller rulle opp motsatt for samme bevegelser igjen.

Vi må bli bedre slik vi var før og da kan vi ikke spille med Ceide før han faktisk tar til seg dette. det blir som å ha en manko defensivt og offensivt. Jeg har ståltrua på Ceide, men han må få slippe merde press nå, det er ikke han som skal ha den rollen nå, så her bør det handles en spiller til!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.05.2021 09:35    Post subject: Reply with quote

Verdt å nevne at tabellen bare ser bra ut fordi vi har spilt så mange kamper.

Alle lag som har spilt bare tre kamper og har minst to poeng (Haugesund, Sarp, Odd, Lillestrøm, Sandefjord, Godset, Mjøndalen, Stabæk) kan matche vår poengsum hvis de vinner sine neste tre. Molde, Viking, Vålerenga og Kristiansund går forbi oss hvis de vinner sin neste.

Men det ser ut til at vi har god kontroll på Brann, da.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 28.05.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

Framover blir det alfa omega at Sæter slår til. Molins er kjempegod, men alt virker usikkert mtp skader, kunstgress etc.
Dersom vi skal basere oss hovedsakelig på Dino går det til helvete.
Se på Fyfana på Molde. Samuel kopi. La oss håpe at Sæter har noe av dette i seg.

Videre ble det plutselig krise på ving plass. Kan vi stole på at Emil kan bidra i år. Usikkert. Vi bør få inn ny klasseving slik at Holse kan spille indreløper eller helst 10 er.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 28.05.2021 10:05    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Verdt å nevne at tabellen bare ser bra ut fordi vi har spilt så mange kamper.


Ikke uenig i det poenget, men hvis vi ser hvem vi har spilt mot, har vi faktisk gjort det bedre i år målt opp mot tilsvarende kamper i fjor.

Vi har f.eks. 4 poeng mer i år enn vi hadde i de samme seks kampene i fjor - og det inkluderer da 3 poeng færre mot smurfene enn hjemme i fjor, i en kamp de fleste er enige i at vi var på høyde med dem. Hjemme er vi på samme skjema som i fjor (samme poeng mot Viking, 3 færre mot molde, 3 flere mot Brann), mens borte er vi fire poeng foran; 2 flere mot Sandefjord, ett poeng mer i kampene mot vif og Glimt.

Når det gjelder målforskjell ligger vi etter de første 6 da 7 mål i målforskjell bedre an enn samme kamper i fjor. Og det inkluderer da 3-1 mot smurfene i fjor som ble til 2-3 i år (-3).

Dette er ubetydelig statistikk i den store sammenheng, men jeg mener man kan bruke det som et argument for at vi tross alt, relativt sett målt opp mot de samme motstanderne, gjør det bedre enn vi gjorde i fjor.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.05.2021 10:08    Post subject: Reply with quote

Vi kan allerede nå si hadet til Europa. Det er altfor lite kvalitet der fremme. Vi har ingen som skaper noe eller er en trussel. Dorsin har feilet og han har strøket på prøven. Det er ikke langt fra Bjørnebye, men sånn er det når man alltid skal ansette eksrbkere og aldri tenke kompetanse og kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45  Next
Page 25 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb