English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 16.06.2021 00:37    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Rart at holse i danmark fikk skryt av nettopp pressspillet.problemet er laget.


Jepp.

Ser man på u21 kampen mot Tyskland der Holse var MEGET god så ser man kreativiteten og hvordan kollektiv press fungerer.

Holse er god i press spillet, men det blir fryktelig vanskelig å være god (i press) som ving når man må presse begge stopperne og backen sin samtidig hele veien....


Vi har spillere som kan presse, men ikke i front. Man trenger ikke verdens beste press spillere, men når Dino ikke evner å flytte føtter så gjør det ting fryktelig vanskelig.

Jeg tørr påstå at mye er gjort riktig om man får tak i en spiss som har hode, evne og vilje til å legge ned de meter som kreves.
Slik Dino spiller er det fuillstendig avhengig av at han truer mål for å kompansere slik at stopperne ikke tørr gå, men det er ikke tilfellet.

Ser man på på EM kan man referere til Ukraina kampen der Marlos kom inn og ble byttet ut igjen fordi han rett og slett ikke har det i hode å jobbe i press. Og dette er helt riktig om man spiller på en måte der dette er viktig.

Konstelasjonen på midten blir også uheldig i og med at vi ikke får brukt Holse i indreløper rollen.

Så, når dette er sagt så mener jeg (gjerne arrester meg), at for å lykkes så må vi prøve å selge
Dino, og hente en ny spiss om ikke Sæter blir frisk og kan gjøre jobben.

I tillegg synes jeg vi må ha inn en kantspiller som har frekvens og ikke er redd for å jobbe hjem.

Om man ser på tippeligaen så vil jeg si at Veton Berisha hadde vært den optimale RBK spissen slik Åge ønsker å spille og at Brann (oh ironi) har to kantspillere i Simba og Taylor som hadde vært meget bra å ha i troppen.

Klart det finnes lignende eller bedre spillere andre steder, men det var de eksemplene jeg kom på i farten fra ES.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 16.06.2021 13:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 16.06.2021 06:07    Post subject: Reply with quote

meget enig moomooo - man kan også sige at vi på kanten slet ikke får det optimale ud af Holse. Ligger han centralt som 8er el. 10er vil han også slå de vinderbolde ingen af vores andre centrale CM,er kan I det øjeblik han får bolden i de rigtige sitautioner skal Vecchia eller Ceide tage de dybe løb så ser han dem. Den del af spillet har vi endnu overhovedet ikke set for RBKS vedkommende.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.06.2021 06:54    Post subject: Reply with quote

Islamovic er et stort problem med tanke på press ja. Det går for tregt og han løper veldig lite. Han virker å være lat. Synes det er merkelig at han får spille. Skal vi regne med 2-3 uår til fordi rbk ikke evner å se at spissen holder knapt topp 40 i Norge?

Så lenge Islamovic spiller jevnlig vinner man ikke serien og har ingen verdens ting å stille opp med i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 16.06.2021 07:09    Post subject: Reply with quote

Også enig der - vi bør prøve en mere dynamisk spidsangriber. Når ikke Dino rammer en målform er det som at spille med 10 mand. Men altså det er nu Åge skal vise han kan ændre holdet og få skabt en mere chanceskabende og direkte midtbane. Jeg synes også det vil være vildt underligt hvis ikke Per får en pause, har stor stor sympati for ham, men han virker godt nok ude af form. Men mon ikke Åge stiller med Hoff, Per og Henriksen på søndag. Og så er alt ved det gamle. Vi slider med spillet og får hevet en snæver uafgjort hjem.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.06.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

Liker at Hareide sier at den elendige defensive presspillet skal tas tak i nå, men for meg er det ganske lett å se at det starter med juks blant de fremme. I hovedsak Islamovic som er for dårlig til å gå hardt på stopperne når de har ballen, men også vingene har vært dårlig på dette. De bør se på KBK, der løpes det av alle i 90minutt. Så vinnes det for lite dueller på midtbanen, spesielt mot Godset vant vi nesten ingen dueller. Det er bekymringsverdig og kan være et tegn på slappe treninger. I tillegg har vi dette med avstander mellom lagdelene som ikke henger sammen og at man legger seg for lavt slik at stopperne får slå presise baller til neste lagkamerat.

Mot Godset burde det være ganske enkelt å slå dem. Hardt og intensivt press på Valsvik ville resultert i mange balltap hos dem, men vi lå bare å dypt å så på at han førte ball og slo pasninger. Ganske merkelig å se. Jeg vil påstå at rbk er seriens dårligste defensivt i de dårlige periodene.

Jeg synes det er svært merkelig om de selv ikke ser dette når de sitter timesvis med å analysere på video.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 16.06.2021 09:07    Post subject: Reply with quote

Vi har slitt voldsomt med lagmessig presspill under to trenere som uttalt har fokusert på nettopp dette. Enig med Senador i at det er mye juks blant de fremme i pressspillet, og at lagdelene ikke klarer å presse sammen og det blir store avstander og kjemperom mellom lagdeler. Fremre ledd har i lang tid jukset fælt i presspill selv om det angivelig skulle være en sentral del av det man har fokusert på. I oppbyggende fase spilles det mindre direkte. I starten av Åge-tiden så man i hvert fall klare forsøk på mer direkte spill, f. eks. fra back mot ving på løp, det ser vi mye sjeldnere nå. Jeg er fan av å holde på ball når motstander er godt organisert, men det går ofte for tregt, og de gangene det åpner seg rom og muligheter brukes de sjeldent. Zach er den som er best på smarte løp og å bevege seg i rom, men brukes allikevel lite, eller pasningene blir for upresise. Med Holse mer sentralt i banen og Zach i en litt fri rolle (eventuelt fremskutt i en snudd V) kan man få mer ut av disse kvalitetene.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 16.06.2021 10:20    Post subject: Reply with quote

jeg er helt enig Senador - det er vildt underligt vi ikke går højere op og presser. Dels ville det sandsynligvis føre til farlige boldtab hos Godset og vi ville kunne starte vores angreb fra en mere offensiv position. Istedet overlader vi igen alt til modstanderen og kommer til at stå meget lavt. Hvad pokker er der sket med vores Premier league form ? og alt det høje pres vi har trænet. Derudover har Åge konsekvent udtalt at Dino har set fantastisk ud hele opstarten og syner virkelig skarp. Der er så meget man ikke forstår.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.06.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Tror det kan være verdt å se litt på holdninger og tenningsnivå i spillergruppen også. Om vi etter sigende er på øverste hylle hva gjelder fysisk kapasitet, så er det ganske bekymringsverdig at arbeidsinnsatsen og intensiteten i spillet er så dårlig. Det kom jo også til syne i den Stabæk-kampen hvor det var "hårføner" i pausen og laget fremsto på et helt annet nivå i 2.omgangen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 16.06.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

REfereres til KBK her og det er en interessant sammenligning.
De scorer ikke mye mål, men de har et kollektiv som jobber ballene av seg hver kamp.

Da ser man litt som Knutsen hos Glimt har snakket om, viktigheten av å bygge et lag som fungerer bra sammen og er komplimentært i hennhold til evne og vilje til å gjøre jobben sammen.

Klart at med så mye skader som vi har hatt og mange nye spillere så vil det ikke gå på skinner hele tiden, men jeg er utrolig skuffet over at en mann sopm Åge ikke har klart å få alle spillerne til å gjøre jobben.

Jeg er nesten 100% sikker på at han skulle ønske RBK satt med en annen spiss når han kom inn og at man må få igang Dino om man skal få solgt ham, men nå får vi håpe at han har fått nok og heller benytter seg av en junior i ny og ne om vi behøver spillere i riktig rolle på banen.

Får vi satt et lag der Holse er indreløper sammen med Zac og Tagseth kanskje vokser seg inn i ankerrollen samtidig som vi kanskje kan stille med en påskrudd Ceide (han har jo forutsetningene! få på plass den mentale biten så RBK ) Hente en ving som har arbeidskapasitet og en spiss som har det samme så vil vi se et helt annet Rosenborg det er jeg skråsikker på.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 16.06.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt på linje - men det vil jo kræve at man bænker Per, Henriksen og Tettey og det tror jeg bare ikke Åge gør. Det er lidt som om de gamle koryfæer skal spille, også selvom de yngre (Tagseth) formentlig allerede nu er på niveau. Jeg er også fortaler for at man sadler om hurtigst muligt, muligvis med Henriksen i en stopperrolle. Hvordan i alverden er man også havnet i en situation med nærmest 100 midtbanespillere, hvor de fleste er oppe i årene og og ingen har et offensivt fiber i kroppen. Vi havde været meget bedre stillet med en rigtig klasse spids og en rutineret kant.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 16.06.2021 15:48    Post subject: Reply with quote

Enig der Ibejnar. En klasse spiss, en rutinert kant og en kreativ midtbanespiller til i troppen. Nå er det store hull i troppen offensivt, når Vecchia er ute, Sæter er det for tidlig for, Mollins må matches forsiktig, Dino er for dårlig, Ceide svinger for mye og Paul er det for tidlig for og han jobber for dårlig hjemover. Synd at vi solgte Adegbenro nå. Han hadde vært god å ha nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 16.06.2021 17:30    Post subject: Reply with quote

Har lyst å se det laget her snarest:

Hansen
Reitan, Serbecic, Eyolfsson, Tagseth
Zach, Henriksen, Holse
Ceide, Molins, Vecchia
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 16.06.2021 18:02    Post subject: Reply with quote

De aller fleste på laget er vant til å tape mange kamper. De kommer fra klubber som stort sett taper kamper... Så i tillegg kommer de inn i en spiller gruppe som også taper mange kamper ulikt slik det var før. Da kom de inn i en gruppe som stort sett vant alle kampene og fikk dette inn med en gang hvor lista skulle ligge i RBK. Dette kan jo ha noe å si??
Det har blitt for greit å tape..

SÃ¥ synes jeg Hareide prater mye og presterer litt mindre..
NÃ¥ skal vi tilbake og ta tak i ditten og datten som vi trodde det allerede var tatt tak i.
Det munner ut i at vi pt ikke evner bedre som lag.
At vi ikke har blitt bedre enn i fjor er skuffende og litt uforståelig for meg.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.06.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Stjørdals-Nytt på plass under fisketuren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 16.06.2021 18:11    Post subject: Reply with quote

Vi er på fisketur mens Glimt kjører over godset med 4-0 pt..
Godset kjørte over oss sist....
Fisketur jeezes vi er der ja etter å blitt rundspilt av et bunn lag
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 16.06.2021 18:38    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel på tide at Hareide våkner fra sin danske drøm. Dette går ikke. Vi trenger et offensivt lag som vil angripe og VINNE kamper. Defensiv organisering er vel og bra, men vi vinner ikke kamper før ballen går FRAMOVER!
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 16.06.2021 18:46    Post subject: Reply with quote

Fun fact: Rosenborg, Glimt og Molde har skåret like mange mål nå. Glimt har sluppet inn inn 5, Molde 10 og vi 13. Det er litt moro med tanke på Hareides fokus på defensiv organisering og Glimt sitt fokus på offensivt mønster.

Det er helt utrolig hvordan vi blir rundspilt på bortebane kamp etter kamp og slipper inn så mye mål.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.06.2021 19:09    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at det er sånn er fordi rbk er dårlig og fordi Glimt har angrep som det beste forsvar. Hvis man har ballen stort sett hele tiden og får avslutta masse angrep så slipper man inn lite mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 16.06.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi er på fisketur mens Glimt kjører over godset med 4-0 pt..
Godset kjørte over oss sist....
Fisketur jeezes vi er der ja etter å blitt rundspilt av et bunn lag


Hva er poenget ditt her? At spillerne skal trene 24 timer i døgnet, fordi de tapte mot Godset? At de skal straffes med å ikke få lov til å gjøre noe gøy?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 16.06.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

Det er inni helsikke kjedelig å konstatere at vi ser ut til å være hektet av allerede. Nitrist, blir jeg!
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 16.06.2021 19:50    Post subject: Reply with quote

7-2 til Glimt.
Gøy er vel å spille fotball, eller!!
Gjøre noe gøy kan de vel gjøre i fritiden sin. De jobber som fotball spillere ikke fiskere.
De presterer svært dårlig så da fisket vi litt ..
Jeg synes de bør øve på å bli bedre så kan de ta med stanga når de har fri. Det å bruke verdifull tid til å øve på å bli bedre når det er ekstremt nødvendig, da de presterer dårlig, til å fiske er nesten provoserende.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.06.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Det går faktisk an å både trene og kose seg med litt fisking på samme dag. Forstå det om du vil. Jeg mistenker at du ikke er så lysten på det.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 16.06.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Urettferdig å sette bench mark på Italia, men når det gjelder høyt og lavt press så er det litt av hvert å lære her gitt. Eller står vadestøvlene fast i gjørma i kveld ?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 16.06.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Glimt har tross alt flere spillere som har spilt ilag over en god stund,ja,de har fått en del nye spillere,derfor er de ikke like stabile.
vI har et helt nytt lag nesten som knapt har spilt ilag,og vi skifter spillere i hver kamp.
Vanskelig og få til bra lag over tid da.

Kåre kjørte vel samme ellever ofte i første sesong,og var god på feltet en periode,da såg vk utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 16.06.2021 20:54    Post subject: Reply with quote

Teambuilding kan være smart når man har bytta ut nesten hele stallen på kort tid tror jeg da.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 43, 44, 45  Next
Page 28 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb