English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 16.02.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

Han er god, ikke helt samme spillertype som S. Berge, men føler meg rimelig sikker på at han har det potensiale. Hvis Hareide vil spille han, ser jeg liten risiko ved å betale +7 mnok for han. Videresalgspotensiale kan være 10gangen inklusive fremtidige videresalgsprosenter.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 16.02.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Mannsverk er topp 3 heteste talenter i Norge som ikke har fått gjennombruddet på øverste nivå. I motsetning til for 10 år siden er faktisk det et kvalitetsstempel.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 16.02.2021 21:16    Post subject: Reply with quote

Ja det er vildt med Haaland. Han var også til prøvetræning i FCK men der vendte man tommel ned. Det er sgu underligt. Man sagde han manglede tekniske færdigheder.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 16.02.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

OBOS-ligaen har flusst av talenter og gode spillere. Mannsverk er kanskje den aller beste, og det i en alder av 18 år. I tillegg framstår han som en intelligent type med beina godt plantet på jorda. Er det en gang Rosenborg skal gamble og betale en drøy overgangssum for en spiller i OBOS-ligaen så er det nå. Her må man fort opp i 10-15 mill og det burde man faktisk være villig til å betale. Det er mer for pengene enn vi fikk for de 12 millene vi ga for Hovland, for å si det sånn. Mannsverk kommer til å gå for det mangedobbelte om noen år.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.02.2021 08:43    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
men ok OBOS ligaen - jeg formoder det er et niveau under den danske 1. div - så kan sådan en gut ligefrem gå ind og spille for Rosenborg. Jeg ville nok ikke kunne nævne en eneste spiller fra den danske 1. div. der kunne spille for Rosenborg. Jeg må sige jeg synes ambitionsniveauet er noget lavt. Med mindre andre ved noget her jeg ikke ved.

Han spiller da ikke i OBOS fordi han holder OBOS-nivå, men fordi han er en Sogndal-gutt (som er et Obos-lag). Han er god nok for alle lag i Eliteserien og kommer til å være på U21-landslaget allerede i år. Det er ganske vanlig at de beste spillerne får sitt gjennombrudd i mindre klubber, og Sivert Mannsverk er helt klart en sånn kandidat. Jeg ser Sander Berge i han og Sander Berge er en spiller jeg den dag i dag irriterer meg for at vi ikke hentet da han fremdeles hadde en pris som kunne gjort han aktuell. Det tok tre måneder det, så var han plutselig helt utenfor vår rekkevidde - og det samme frykter jeg skjer med Mannsverk. Kombinasjonen av fart, teknikk, arbeidsradius og fysisk størrelse er ettertraktet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 17.02.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

[quote="Hedon"]
ibejnar wrote:
Kombinasjonen av fart, teknikk, arbeidsradius og fysisk størrelse er ettertraktet.


Et fotballhode og gjør nesten ikke feil med ballen. En spiller som kan øke vår possesion mot vanlige eliteserielag slik at vi slipper å parkere bussen og kontre mot sandefjord... Han er et typisk prospekt "kjøp dyrt og selg dyrere.."
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 17.02.2021 10:13    Post subject: Reply with quote

Nå er vel Mannsverk sine taktiske egenskaper mer utpregede og imponerende enn de rent fysiske. Sander Berge har jo ekstrem fysikk; de fleste andre fotballspillere ser jo ut som små barn når de går inn i duell med han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.02.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Jada, men han er også fem år eldre. Han var ikke det samme beistet da han var 18 som i dag, selv om han hadde størrelsen på sin side også da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.02.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Molde hentet en spiss fra et lavere nivå for noen år siden. Relativt ukjent for de fleste. I dag er han rangert som verdens nest mest verdifulle spiller. Erling Braut Haaland er ett eksempel på at man kan ta nivå ganske raskt, om man blir brukt rett!


"Ganske raskt" er vel riktig her, for selv ikke Haaland med sitt talent gikk rett inn på laget i Molde. En halv sesong i 2017 som hyppig brukt innbytter på A-laget etter en halv sesong utenfor kamptropp, og i 2018 startet han ikke en kamp før 6. serierunde. Dette er jo ganske raskt, og av et gigantisk råtalent.

Det er ikke urimelig å anta at Mannsverk vil behøve noe tilpasning før han eventuelt spiller på et bedre nivå enn OBOS. Og nettopp det er jo grunnen til at han ikke bør sulle rundt på hjemmeplast et år til - han vet allerede hva det er å være fast på nivå 2. Nå må han lære, helst så tidlig som mulig, hvordan man utretter det samme med mindre tid og større fallhøyde.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.02.2021 17:35    Post subject: Reply with quote

Til og med de mer prominente MFK-supporterne på VGD var mildt sagt skeptisk til Haaland frem til det plutselig løsnet.

Det er generelt vanskelig å vurdere talenter, utover de som åpenbart har noe helt spesielt selv i ung alder.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2021 23:10    Post subject: Reply with quote

– De har vel sagt at de ikke vil selge og vi kan ikke gjøre så mye med det.

– Har dere gitt opp?

–Det kan godt hende vi prøver, sier en smilende Hareide.

Les mer: Denne spillertypen vil Hareide ha til RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LordNicklas
Junior


Joined: 17 Aug 2017
Posts: 29

PostPosted: 20.02.2021 13:09    Post subject: Reply with quote

Håper på et skikkelig framstøt for å få landet overgangen her. Tenk på hvor mye RBK har gitt Sogndal de siste årene. Blant annet store summer for Hovland å nesten gitt bort Ogbu som de tjente grovt på.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 20.02.2021 13:38    Post subject: Reply with quote

Helland må jo frigjøre noe lønnsbudsjett. Hvis ikke alt gikk i sluttpakke. Håper de lander han her.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 26.02.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...3424094477

Kjenner jeg blir irritert om han ender i Molde... Om vi snakker noen få millioner i uenighet på kjøpesum burde vi ikke vente. Sad
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 26.02.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

Skal se Jim fikser det for molde! Helvettes klubb.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 26.02.2021 21:30    Post subject: Reply with quote

Nå ble jeg plutslig litt engstelig, men så var saken bare bygd på noe impulsivt av den sorten Jönnson kan lire av seg når som helst. Så, ikke videre urolig
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.02.2021 00:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper at Molde har mye bedre kontroll på om de bør svi av 10-15 mill for Mannsverk enn Eurosports baksetesjåfør.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 27.02.2021 12:28    Post subject: Reply with quote

Rart at jonsson snakker bra om rbk..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 04.03.2021 18:05    Post subject: Reply with quote

Ser Molde holder på å rydde plass til Sivert Mansverk - https://direkte.vg.no/spo...ortsdognet
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

Eventuelt bare business as usual; når de har penger kjøper de en haug med lovende spillere, og beholder de som fungerer. Det er sånn de gjør det på kontinentet, må vite.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 05.03.2021 00:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok uansett han ikke havner hos oss nå. Det har gått for lang tid etter at det internasjonale vinduet stengte nå, vi har "kastet bort" for mye verdifull treningstid (inkl planlagte treningskamper) til at jeg tror han fortsatt står høyt på lista over realistiske forsterkninger for 2021. Dessverre... Sad

Og ja, tier på at han havner i Molde til slutt
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 05.03.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

I saken der Hareide bekrefter Hoff-interessen:

- Det er en mann som er diskutert hos oss, vi har sett på ham. Vi har ikke gitt opp Sivert Mannsverk i Sogndal, men det ser ut som et langt lerret å bleke. Da har vi diskutert forskjellige løsninger og spillere, for vi vil gjerne ha inn en mann til i midtbaneleddet vårt, sier Hareide.

– Den er vanskelig. Vi får ikke hull på noe, for Sogndal vil ikke selge. Da blir den saken vanskelig, sier Hareide.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.03.2021 14:38    Post subject: Reply with quote

Hareide bekrefter videre at det ikke blir hentet flere midtbanespillere i vinter.

– Ja, svarer han - på spørsmål om han er ferdighandlet.

Samtidig er akkurat her det ene av de to spørsmålene dukker opp. For det finnes ett svært konkret unntak: Sivert Mannsverk. 18-åringen er fremdeles ønsket på Lerkendal:

– Men det er en sak i seg selv. Sogndal har sagt nei, og da er det lite vi kan gjøre, sier Hareide om dette nå. RBK har fått to bud avslått på Mannsverk i vinter.

https://www.adressa.no/sp...llerjakten
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 16.03.2021 16:08    Post subject: Reply with quote

Trist at en klubb som Sogndal skal hindre Mannsverk en så god mulighet. Hjelper lite at spilleren er så ydmyk og lojal til egen klubb heller. Tror dessverre at innen neste gang vi har mulighet til å hente han - så har han langt bedre tilbud.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.03.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

Det finst ambisiøse 18-åringar som ville blitt sure om det blei nekta ein overgang til Rosenborg. Men så finst det karar som Mannsverk også.

– Det er sjølvsagt heilt greitt å bli verande. Det var interessant og freistande då ein så profilert trenar som Hareide var så frampå og sa at han hadde lyst på meg, men på same tid er det ikkje problem for meg å vera her, seier Mannsverk, og held fram:

– Eg har skule å fullføra, og meir eg ønskjer å oppnå med Sogndal – opprykk til Eliteserien. Eg har fleire område å utvikla meg på, både sportsleg og i kapteinsrolla, viss det blir meg som får den oppgåva. Eg skal gje alt den tida eg er her.

(...)

Sogn Avis har grunn til å tru at Sogndal helst vil selja til utlandet, og me har tidlegare meld at storfiskar som Ajax Amsterdam, Bologna og Sampdoria står klare med sjekkheftet.

Mannsverk legg ikkje skjul på kva som er viktig for han når han – truleg – kan velja og vraka mellom nye arbeidsgjevarar.

– Det er ekstremt viktig at det er lagt ein plan for meg. At det ikkje er slik at sportsdirektøren vil ha meg, medan trenaren ikkje vil. Det må vera slik at trenaren verkeleg ønskjer meg.

Les meir: Sivert (18) om: Å bli verande i Sogndal, Rosenborg, Hareide, pengekåte agentar, presset, framtida – og råning
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 16 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb