English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.03.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Trist at en klubb som Sogndal skal hindre Mannsverk en så god mulighet. Hjelper lite at spilleren er så ydmyk og lojal til egen klubb heller. Tror dessverre at innen neste gang vi har mulighet til å hente han - så har han langt bedre tilbud.



Stort sykdomstegn for norsk fotball at den største klubben i landet ikke er istand til å hente et talent fra nivå 2. Gode Obos spillere må få lov å prøve seg i de beste ES klubbene. Sånn fungerer et sunt hierarki. De skal få betalt, men det tror jeg aldri har vert en issue med RBK i bildet.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 16.03.2021 19:30    Post subject: Reply with quote

Blir vel Molde på Mannsverk.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.03.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Om jeg forstår saken rett så er det vi som har gitt de det beste tilbudet men Sogndal vil ikke selge nå og/eller innenlands. De tenker sikkert å tviholde på han til en utenlandsk klubb kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 16.03.2021 19:38    Post subject: Reply with quote

Når vi 1) ikke er attraktiv nok til at spilleren tvinger igjennom et salg, 2) OBOS-klubben opplagt kvier seg for å selge til Rosenborg og 3) vi ikke gir et tilbud som er for godt til å avslå (heldigvis), så går det sånn som det gikk... Det er vel bare punkt 1 vi kan/bør gjøre noe med, de siste sesongene har ikke akkurat hjulpet på vår attraktivitet og hareide var ikke nok denne gangen.

SÃ¥ blir det sikkert Molde eller en relativt svak klubb i utlandet til slutt...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.03.2021 19:41    Post subject: Reply with quote

Han vil jo helt åpenbart til Rosenborg. Ikke alle 18 åringer tar valget å tvinge moderklubben til å selge.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 16.03.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Om jeg forstår saken rett så er det vi som har gitt de det beste tilbudet men Sogndal vil ikke selge nå og/eller innenlands. De tenker sikkert å tviholde på han til en utenlandsk klubb kommer.


Det er vel kanskje likemye Eirik Bakke som har ambisjoner om klubber i utlandet (eller kanskje Molde).
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 16.03.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Han vil jo helt åpenbart til Rosenborg. Ikke alle 18 åringer tar valget å tvinge moderklubben til å selge.

det ønsker vi jo ikke heller...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.03.2021 21:45    Post subject: Reply with quote

Dette er nok et symptom på det største problemet i norsk klubbfotball; et totalt fravær av hierarki. Ingen vil "selge til konkurrenter" og betaler heller folk for å finne andre klubber enn topplagene i Norge selv om de er på nivået over. Vi så det med praktisk talt nedrykksklare Viking, og vi ser det her.

Nå følger jeg ikke all verden med på internasjonale overgangsvinduer, men jeg har aldri hørt om slik tankegang annet enn mellom reelle konkurrenter. At Molde og Glimt ikke vil selge profiler til oss (og motsatt) er i hvert fall til en viss grad forståelig, men dette blir jo latterlig. Som om Watford skulle nekte å selge til Liverpool eller Bielefeld skulle leid inn konsulenter for å slippe å selge til Bayern. Det henger ikke på greip.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 16.03.2021 22:28    Post subject: Reply with quote

Vi er jo et sosialdemokratisk land, hvor alle skal være like, og alle barn blir oppdratt til å tro at de er best i verden.
At dette gjenspeiler seg i holdninger og virkelighetsoppfatninger i hver eneste lille, ubetydelige fotballkkubb fra de aller minste avjrokene i Norge, skulle bare mangle.

(ja, sarkasmemodusen er skrudd opp på minst 11+)
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 17.03.2021 01:45    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
ODN wrote:
Trist at en klubb som Sogndal skal hindre Mannsverk en så god mulighet. Hjelper lite at spilleren er så ydmyk og lojal til egen klubb heller. Tror dessverre at innen neste gang vi har mulighet til å hente han - så har han langt bedre tilbud.



Stort sykdomstegn for norsk fotball at den største klubben i landet ikke er istand til å hente et talent fra nivå 2. Gode Obos spillere må få lov å prøve seg i de beste ES klubbene. Sånn fungerer et sunt hierarki. De skal få betalt, men det tror jeg aldri har vert en issue med RBK i bildet.


Helt enig i det du skriver. Som Zorac skriver, så gir det null mening at de ikke ønsker å selge til oss - noe som jeg i alle fall har et klart inntrykk av. Har faktisk ikke ord eller illustrasjoner til hvor sykt det er av en OBOS-liga klubb, å tenke at de konkurrerer med Rosenborg - og derfor ikke ønsker å selge til oss - «uansett pris».

En spiller som Mannsverk har absolutt INGENTING å gjøre i OBOS-ligaen. Det er bare synd at Sogndal klarer å utnytte at de har en lojal og jordnær unggutt med full troverdighet til moderklubben sin. Som jeg skrev ovenfor, så tror jeg dessverre at neste gang vi har mulighet å snakke med han - har han allerede fått et langt mer lukrativt tilbud fra utlandet. Så fornuftig han opptrer i media, så er det faktisk en liten del av meg som tror han kan komme til oss - selv med tilbud fra utlandet, men dette er nok lite realistisk og mest ønsketenkning.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 17.03.2021 10:05    Post subject: Reply with quote

Tja, det finnes vel en annen måte å se det på. Selv skulle jeg ønske Sogndal hadde solgt til oss, men de tar en sjanse og satser på at en utenlandsk klubb legger mer penger på bordet.

Det handler vel for deres del om å få mest mulig penger for arvesølvet sitt.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.03.2021 10:05    Post subject: Reply with quote

Ikke rart vi oppfattes som arrogante rundt omkring. Det er ikke så sjokkerende at Sogndal heller vil selge til utlandet for trippel pris. Forstår dem godt, Mannsverk er et helt spesielt talent - og jeg tror nok ganske sikkert at Sogndal får minst det samme i sommer. Enten fra utlandet eller i "verste fall" Rosenborg. Vi sitter ikke med noen kort på hånda her. Don't hate the player hate the game og så videre...

Edit: Frankiefourfingers slo meg med 5 sekunder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 17.03.2021 10:30    Post subject: Reply with quote

Er ikke så lett å selge til trippel pris om dagen..
Mange klubber sliter med cashflow og det er absolutt ikke sikkert at alt er åpent i sommervinduet.

Tipper Sogndal sitter med skjegget i postkassa og en misfornøyd spiller om 6 mnd.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 17.03.2021 10:41    Post subject: Reply with quote

Ja altså, det er ikke måte på hvor indignerte vi skal bli for at ikke Sogndal kommer løpende med sitt heteste salgsobjekt straks vi plystrer på dem.

For Sogndal ligger det flere ting i potten her:

- De håper å selge utenlands til en høyere pris enn vi og Molde er villige/kapable til å gi.
- Salg til f.eks Anderlecht vil jo potensielt gi mer i videresalg når Everton henter ham om 2 år, enn de vil få når Anderlecht henter ham fra Rosenborg om 2 år.
- Han er bare 18 år, og ingenting tilsier at markedsverdien hans er på vei nedover med det første.
- Og så må vi ikke glemme oppi det hele at det ikke er et fat nordsjøolje de sitter på, men en fotballspiller - årets spiller i OBOS-ligaen i fjor - som vil kunne bidra til opprykk for Sogndal _samtidig_ som oljeprisen skyter i været.
- Sogndal har kanskje ikke klart å bruke opp millionene vi kastet etter dem for Hovland ennå, så det er ikke brennhast med å cashe inn på nytt.

Det finnes gode grunner for Sogndal å selge til oss på nåværende tidspunkt, men det er på ingen måte hårreisende at de vil vente med et salg, og de har på ingen måte plikt til å innse sin plass i hierarkiet og fore oss med sine beste spillere når vi trenger enda en midtbanespiller.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 17.03.2021 11:24    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig ikke Mannsverk selv har så mye å si oppi denne saken dessverre. Han er bare 18 år og uerfaren. Dette skitne spillet styres og kontrolleres ene og alene av Bakke og KrimJim.
Og ja, jeg blir overhodet ikke sjokkert om vi leser i avisa en dag at spilleren har blitt solgt til Moille.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.03.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Er ikke så lett å selge til trippel pris om dagen..
Mange klubber sliter med cashflow og det er absolutt ikke sikkert at alt er åpent i sommervinduet.

Det er ikke "absolutt sikkert" nei, men de har god sjanse til det. Og om de ikke får det, så vil nok RBK være like interesserte da.

Eneste risiko de bærer ved å takke nei, er at han pådrar seg en skade eller opplever gigasvikt i formen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 17.03.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

Tror det også er en reell trussel for at færre kamper (mange færre) spilles - pga covid. Dermed går tiden på kontrakten og han har ingen kamper å vise seg frem i.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 17.03.2021 12:28    Post subject: Reply with quote

Det er nå rimelig sikkert at vi ikke får ham i denne omgang. Jeg vil også anta, på magefølelse, at vår siste mulighet til å hente ham, er til sommeren.

Da tror jeg sjansen er stor, men vi får bare vente og se. Sogndal har tatt et valg som de tror vil tjene dem, og det må de nesten få lov til. Spesielt når Mannsverk ikke protesterer mer enn han gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 17.03.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

De kan jo håpe at en øst-europeisk klubb legger noen millioner på bordet, slik CSKA gjorde for å hente Bohinen fra Stabæk. Molde ga et bud på Bohinen på 10m uken før CSKA viste sin interesse. Og som vanlig, Stabæk avviste Molde med en unnskyldning at de ikke selger til en konkurrent. Uten å vite overgangssummen, så vil jeg tro Stabæk hadde flaks...
Når en obos-klubb gjør det samme, uten at noe helt spesielt ligger til grunn, er det et sykdomstegn. Som nevnt er det vel usikkert på hvor mye Mannsverk har protestert !? Hvilke spillere ønsker å signere langtidskontrakter med en klubb når de vet de aldri får gått til en større klubb?
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 27.04.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Twisted Evil https://www.adressa.no/sp...-for-molde Mad
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 27.04.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke noe nytt her som bør bekymre oss og det mest sannsynlige utfallet er at han forsvinner til en Dansk, Belgisk, Sveitsisk, Nederlandsk, Østerisk klubb i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 27.04.2021 12:16    Post subject: Reply with quote

veldig rart ikke Red Bull gjengen er på ball her....
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.04.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Spørs om diverse klubber i utlandet er enormt interessert i å betale mer enn det RBK var villige til å strekke seg?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 28.04.2021 08:29    Post subject: Reply with quote

Red Bull venter gjerne til han slår igjennom i en eliteserieklubb, men Ajax kan nok finne på å hente han. Tviler på vi vinner dette kappløpet i sommer.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 28.04.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

For deres del, så håper jeg at andre klubber har nok fornuft - til å betale de ekstra millionene for Mannsverk.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 17 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb