English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steinar Lein
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 11.11.2020 14:46    Post subject: Steinar Lein Reply with quote

RBKs toppscorer er blitt byttet ut alle kampene i Toppserien denne sesongen. Er det noen spesiell årsak det, spør Adresseavisen til Lein.

– Det er nesten så jeg ikke vil svare på spørsmålet ditt, men jeg kan gjøre det likevel. Hvis du har litt fotballkunnskap så kan du registrere at Marit jobber steinhardt og gjør en enorm innsats for laget. I enkelte kamper så går hun tom for krefter. Da er det taktiske grunner til at man velger å bytte. Man må huske på at vi har veldig mange gode spillere, som i veldig mange kamper har vært med på å snu kamper, bidra til scoringer og så videre. Det er oftere i år at vi har gjort bytter med god effekt, enn at vi ikke har det. Hvis du hadde gjort jobben din og fulgt med, så hadde du ikke stilt det spørsmålet. For eksempel mot Lyn så bytter vi og vinner, vi vinner mot Avaldsnes og så videre. La meg få ta meg av det fotballfaglige.

Vist at han er en god trener denne sesongen, men å nesten angripe journalisten for å stille et spørsmål blir for dumt.

https://www.adressa.no/sp...k-stjernen
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 11.11.2020 15:14    Post subject: Reply with quote

For en idiot.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.11.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

Fryktelig toskete å svare på den måten.

Hvis han hadde tenkt seg om en halv gang så ville han jo sett at han regelrett får muligheten til å forklare litt hvordan de tenker rundt byttene sine, i stedet for at journalisten bare 'noterer' at toppscoreren ble benket underveis igjen når laget går målløse av banen. Det der er jo en innsidepasning til ham, og en sjanse til å både etablere sin kompetanse og gjøre de kommentarene han ønsker om spillerne.

"Marit gjør en stor og kanskje litt usynlig jobb for laget som koster mye krefter, men heldigvis har vi mange spillere som kan bekle den spissrollen når kreftene tar slutt. Og som de fleste sikkert har lagt merke til får vi ofte resultater av å sette inn uthvilte innbyttere når motstanderne er litt møre, slik som med Sara nå sist."

Samme meningsinnhold, men dropper idiotiske hersketeknikker. Tar utgangspunkt i at journalisten mener vel, uten dermed å fire på sin analyse eller posisjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.11.2020 15:50    Post subject: Re: Steinar Lein Reply with quote

RÃ¥nny wrote:


Vist at han er en god trener denne sesongen, men å nesten angripe journalisten for å stille et spørsmål blir for dumt.


For de av oss som er for grådige til å betale for pluss-artikler, hva er navnet på journalisten?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 11.11.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Det står: Av: JOHANNESSTRAND og KNUT ANDREASLONE
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.11.2020 19:42    Post subject: Reply with quote

Syns det var bra å ta med hele svaret fra Lein. Skal jo være likebehandling i herre- og damefotball, og Hareide hadde garantert blitt sitert på det samme - om han hadde svart sånn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.12.2023 22:33    Post subject: Reply with quote

Minner mer og mer om en drittsekk.

– Etter lang tid på sidelinja, etterlyste jeg en utviklingsplan for hvordan det skulle se ut videre for min del i klubben. Det endte med ti minutter ren utskjelling av trener Steinar Lein foran alle lagvenninnene ute på banen. Sånt skal man forvente ikke skjer i en profesjonell bedrift og arbeidsplass. Flere av de andre spillerne ble veldig opprørte og sendte meg støttende meldinger i etterkant.

Den andre episoden skjedde i garderoben i forkant av en trening denne sesongen.

– Steinar holdt en lang tirade om hvor egoistiske mennesker kan være. Etterpå tok han meg til siden og fortalte meg at tiraden var myntet ene og alene på meg. Da forstod jeg at han prøvde å henge meg ut foran hele spillergruppa, sier hun.


https://www.adressa.no/sp...frosset-ut
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2023 22:47    Post subject: Reply with quote

Merkelig.
Uansett litt rart at klubben ikke har byttet trener enda. Det cupgullet bør ikke være nok til å redde skinnet hans
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2023 22:55    Post subject: Reply with quote

Ina VÃ¥rhus som uttaler seg, om noen lurer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 22.12.2023 11:41    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Minner mer og mer om en drittsekk.


En sak har jo alltid to sider. Men når den ene siden har denne oppplevelsen og ting som dette kommer i avisa så er det jo mye som tyder på en grad av svakt lederskap. Noe også kollapsen i serien tyder på.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.12.2023 13:13    Post subject: Reply with quote

Og kollapsen i 2022. Solide Vårhus ble benket og spilte ikke siste del av sesongen, i stedet ble Kristine Leine stopper, og såg på ingen måte bedre ut der enn det Vårhus hadde vært. Deretter snublet man fra seriegullet. Vanskelig å konkludere i årsaker, men når vi nå vet om dette grumset så gir det rom for spekulasjoner mht lederskapet og disponeringer
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 22.12.2023 17:02    Post subject: Reply with quote

Enig, på tide med noe nytt på kvinnesiden.

Syns det hadde vært en fin arena for Maalen å prøve seg der.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 22.12.2023 17:37    Post subject: Reply with quote

Lein har behandlet flere spillere på dårlig vis og hadde i tillegg den svake dattera si lenge i stallen, helt usaklig….. Han får vel fortsette så lenge nåværende kontrakt gjelder.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 22.12.2023 20:23    Post subject: Reply with quote

Har det fra sikker kilde på innsida av laget (en spiller) at misnøyen med trenerens oppførsel den siste tida er veldig stor, og at langt flere spillere er på vei ut enn det som så langt er bekreftet. Styret er fullt klar over situasjonen, men har foreløpig ikke villet blande seg inn i betydelig grad fordi de har viet alt fokus til trenerspørsmålet for herrelaget.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 23.12.2023 20:48    Post subject: Reply with quote

Leste dette nå og sjekka med mine kilder og det ser ut som Steinar er ferdig som trener for damelaget. Helt sinnsyk missnøye og flere spillere som har signalisert at de ikke vil spille under han mere.
Tipper klubben er på saken nå som Herrelaget er avklart.
Maalen tror jeg ikke hadde vært dumt, menn neppe realistisk. Ser for meg at det kan være en mulighet for Erik Selnæs å komme inn i systemet igjen på. Flink fyr som kanskje trenger en ny utfordring nå.
sikkert flere navn på blokka dog.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 25.12.2023 16:40    Post subject: Reply with quote

Man kan spørre seg hva som har skjedd, og i hvor lang tid dette har pågått. Hvor mange spillere har RBK mistet og kommer RBK til å miste som følger av dette? Forutsatt at anklagene stemmer, noe i alle fall undertegnede ikke har noen grunn til å tvile på, jfr. mine kilder på innsida.

Framstår for meg merkelig at styret ikke har tatt mer tak i saken på et tidligere tidspunkt. Hvis det nå blir spillerflukt, vil det ha satt det som for klubben er et viktig utviklingsprosjekt både sportslig og kommersielt mange, mange år tilbake.

Ja, jeg forstår at trenerjakta på herresida har krevd sin tid og sine ressurser. Men det er tross alt ikke SÅ mange oppgaver styret har løpende gjennom året. Det bør gå an å ta tak i det som i praksis er et arbeidsmiljøproblem på damesida samtidig som de har en god ansettelsesprosess på herresida.

Til moomoo: Foruten at du har det fra kilder, hvor stor grad av sikkerhet legger du i at «det ser ut som» at Lein er ferdig som trener? Og har ikke han kontrakt ut 2024? Da blir det i så fall også et økonomisk spørsmål oppi det, jfr. sluttvederlag for å avbryte kontrakten. Jeg forventer at klubben har alt slikt kontraktsfestet slik at det ikke blir en juridisk krangel om beløp og erstatning, men spørsmålet er uansett hva det vil koste klubben å sparke Lein?
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.12.2023 10:56    Post subject: Reply with quote

Flere utgifter og negative medieoppslag, akkurat det vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 26.12.2023 13:33    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:

Til moomoo: Foruten at du har det fra kilder, hvor stor grad av sikkerhet legger du i at «det ser ut som» at Lein er ferdig som trener? Og har ikke han kontrakt ut 2024? Da blir det i så fall også et økonomisk spørsmål oppi det, jfr. sluttvederlag for å avbryte kontrakten. Jeg forventer at klubben har alt slikt kontraktsfestet slik at det ikke blir en juridisk krangel om beløp og erstatning, men spørsmålet er uansett hva det vil koste klubben å sparke Lein?


Vell, slik jeg forsto det så har RBK damer to valg, enten ny trener eller omtrendt kjøpe en ny spillerstall. Eksakt hvor mange det er snakk om har jeg ikke tall på, men det skal være flere som ikke ønsker å spille under Lein til neste år. Altså evt selg, slippe spillere på fri overgang eller hente ny trener og betale ut Lein for siste år i kontrakten/terminere på grunnlag av påstander/Varsler.

Jeg sitter med følelsen om at dette kunne vært unngått om det ble tatt tak i tidligere.

Nå forsøker jeg å finne ut mere om hvor lenge dette har pågått og i hvor stort omfang.

Man KAN delvis bortforklare det med at styret er nytt og ikke alt henger sammen helt enda, men vet muligens ikke noe mere før utpå nyåret.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 26.12.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Det viktige er at det tas grep umiddelbart. Det økonomiske henger sammen med det sportslige. Det er uholdbart at dårlig personalhåndtering får utvikle seg uten at det reageres. Om disse opplysningene stemmer så har styret og den daglige ledelse sittet på gjerdet og tvinnet tommeltotter.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 28.12.2023 17:38    Post subject: Reply with quote

Det er jo den sportslige/daglige ledelsen i RBK kvinner som skal ta tak i dette, ikke styret. Styret skal først agere dersom dette meldes som en sak.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 28.12.2023 22:41    Post subject: Reply with quote

FÃ¥ inn Maalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 28.12.2023 23:01    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Det er jo den sportslige/daglige ledelsen i RBK kvinner som Styret skal først agere dersom dette meldes som en sak.


Daglig ledelse har hovedansvaret ja, men at styret skal reagere først når det dukker opp på deres møteagenda er reaktivt og utdatert. Moderne styrevirksomhet går ut på å være en aktiv, proaktiv partner for daglig ledelse. Dersom styret sitter med informasjon om at noe er alvorlig galt på trenersiden kan og skal de agere. Under styrets forvaltningsplikt inngår det å sikre forsvarlig organisering av virksomheten.
Kun et innspill om styrets ansvar generelt. Har ingen formening om hvorvidt styret har gjort eller gjør en dårlig jobb i dette tilfellet.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 29.12.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

Kontrakten hennes i RBK strakk seg egentlig ut 2024-sesongen, men med Joramos ønske om å dra gikk RBK med på et salg av den fotrappe midtbanespilleren.

– Mitt ønske om å dra var stort, så da var jeg glad for at jeg fikk lov til det.

Hun forklarer at valget i bunn og grunn handler om at hun ønsker å bli en bedre fotballspiller.

Samtidig erkjenner Joramo at hun kunne blitt værende dersom hennes tro på prosjektet i RBK var enda større.

– Jeg mener vi burde tatt to gull i år. Det lå til rette for det og det var vi gode nok til, men jeg synes ikke vi har fått ut potensialet vårt. Et gull og et sølv i år er ikke dårlig det, men jeg synes ikke det er bra nok.

Nok et stikk mot Lein når en av årsakene til at en spiller drar er fordi hun ikke tror på prosjektet.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.01.2024 14:24    Post subject: Reply with quote

Lein har bidratt til å få laget i Norgestoppen, men spørs om ikke taket er nådd. Nå ble det riktignok ett gull i 2023, men mener seriegull i 2024 bør være et krav skal han sitte lengre. Hvis den forrige kontrakten signert etter 2021-sesongen fortsatt gjelder er 2024 siste sesong han er under kontrakt for per dags dato.

Bør foretas en god evaluering om veien videre av de som bestemmer om han skal få ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 04.01.2024 15:53    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/.../16345902/

Se der ja, det var som forventet.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb