English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2021
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2020 19:47    Post subject: Ã…rsmøte 2021 Reply with quote

(...) på grunn av korona-situasjonen, vurderer styret nå å utsette hele årsmøtet i 2021. Fra 4. mars, til lenger ut på våren.

Overfor Adressavisen skisserer daglig leder Tove Moe Dyrhaug tre ulike scenarier for årsmøtet i 2021:

* Alternativ 1: Et hel-digitalt årsmøte

(...)

* Alternativ 2: Å dele opp møtet i to deler

– Da kjører vi del 1 digitalt 4. mars, med « de ordinære» møtesakene. Før vi samler medlemmene fysisk for valg når korona-pandemien er over.

(...)

*Alternativ 3: Å utsette møtet til etter koronaen

– Korona-situasjonen er uoversiktlig. Vi vet ennå ikke når vi kan samle 500 personer i et møterom. En av mulighetene er derfor å vente med hele møtet til vi kan møtes fysisk igjen, sier Moe Dyrhaug

Les mer: Rosenborgs årsmøte kan bli utsatt

Status før valgene:

Styre:

Leder: Ivar Koteng (ikke på valg)
Nestleder: Leif Inge Nordhammer

Rune Bratseth
Marit Collin
Karen Espelund (ikke på valg)
Svein Tore Samdal (ikke på valg)
Fredrik Winsnes (ikke på valg)

Varamedlem: Frode Halvorsen

Kontrollkomité:

Leder: Katharina Erlandsen (ikke på valg)

Svein Grøndalen
Vigdis Harsvik

Varamedlem: Frank Norvik
Varamedlem: Siri Merethe Rønning

Valgkomité:

Leder: Skjalg Nesjan (ikke på valg)

Nina Karlsen
Nina Straume Stene
Merethe Storødegård (ikke på valg)
Jo Erik Øverby (ikke på valg)

Varamedlem: Jørn Ødegård
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 17.12.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Alternativ 1 burde jo være det mest optimale. Sånn fremfor å utsette i uoverskuelig fremtid. Jeg mener, gæmlisene klarer vel ikke disse moderne pc tingene, men da er det bare å sende dem OrionPax så kan han vise dem at oldinger kan bruke PCer de også
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.12.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

Kjør det heldigitalt så en slipper alle ja-menneskene som stemmer på trynefaktor.

Alle som satt i det styret i 2019 bør byttes ut. Alle som skal inn i det styret bør ha en klar forståelse for at RBK skal ha en langtidsstrategi som alle ansettelser, spillerkjøp og kontraksforlengelser skal passe inn i.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2020 19:38    Post subject: Reply with quote

Fredrik Winsnes gir seg i styret.

- Det tar litt tid å være med i et styre. Nå har jeg behov for å ha mindre å gjøre, og da føles det riktig at en annen, med mer tid, kan komme inn og bidra. Jeg har vært med i fem år, som jeg synes er «en bra tid» å sitte i RBK-styret, sier Winsnes til Adresseavisen.

https://www.adressa.no/sp...org-styret
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Nestleder Nordhammer (...) vil ikke kommentere hvorvidt han ønsker å fortsette:

– Jeg overlater til valgkomiteen å kommunisere styrekabalen i RBK. Etter det jeg forstår skal dette legges frem på et medlemsmøte, sier han i en SMS til Adresseavisen.

(...)

Bratseth har sittet i RBK-styret siden 2015.

- Jeg er positiv til en ny periode i styret, sier han til Adresseavisen.

(...)

Marit Collin har også vært med i styret siden 2015. Som Bratseth tar hun gjenvalg om komiteen innstiller henne:

(...)

Den siste som er på valg i 2021, er varamedlem Frode Halvorsen. Han ble innstilt av komiteen i fjor.

Halvorsen svarer nøkternt på spørsmålet om han vil være med videre:

– Det var utrolig artig å bli spurt. Får jeg være med videre, er det fint. Blir noen andre innstilt, er også det helt greit, sier han.

Les mer: Winsnes gir seg: Nå har også RBK-kjempen tatt en avgjørelse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2021 17:29    Post subject: Reply with quote

Innstillingene kommer på tirsdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

Nordhammer har bestemt seg for ikke å stille til gjenvalg etter å ha vært nestleder siden 2013 og varamedlem året før.

Valgkomiteen foreslår å forfremme Samdal etter ett år som styremedlem. Han er administrerende direktør i BN Bank og tidligere kjent som langrennstrener.

Rune Bratseth er foreslått gjenvalgt for to år. Michael Stilson, Cecilie Gotaas Johnsen og Frank Norvik er innstilte som nye medlemmer av styret, der det blir ekstra mange utskiftninger fordi Fredrik Winsnes har trukket seg. Marit Collin er foreslått skiftet ut, mens Frode Halvorsen ikke stiller til gjenvalg.

(...)


Innstillingene:

Styre:

Leder: Ivar Koteng (ikke på valg)
Nestleder: Svein Tore Samdal (ny rolle, to år)

Rune Bratseth (gjenvalg, to år)
Karen Espelund (ikke på valg)
Vigdis Harsvik (ny, ett år)
Cecilie Gotaas Johnsen (ny, to år)
Michael Stilson (ny, ett år)

Varamedlem: Frank Norvik (ny, ett år)

Kontrollkomité:

Leder: Katharina Erlandsen (ikke på valg)

Svein Grøndalen (gjenvalg, to år)
Siri Merethe Rønning (ny, to år)

Varamedlem: Thor Robert Johanssen (ny, ett år)
Varamedlem: Kyrre Rødsjøsæter (ny, ett år)

Valgkomité:

Leder: Skjalg Nesjan (ikke på valg)

Synnøve Farstad (ny, to år)
Merethe Storødegård (ikke på valg)
Jørn Ødegård (ny, to år)
Jo Erik Øverby (ikke på valg)

Varamedlem: Tom Aleksandersen (ny, ett år)

Les mer: Foreslår Samdal som nestleder

Syns styret ser spennende ut! Tror Samdal, Johnsen og Stilson som sportslige alibier med litt annen bakgrunn enn (hele) RBK-skolen kan bli bra. Harsvik og Norvik bidrar med mye næringslivserfaring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.01.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Man gnir seg i øynene. Her stiller Rune Bratseth til gjenvalg. Hvordan er det mulig?! Hvem kan påstå at han har gjort en god jobb?

Ellers er det vel i samme basseng man plukker kandidater som før.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 26.01.2021 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Samdal kan være en god mann å ha som nestleder.

Resten som innstilles synes jeg virker som gjennomgående merkelige valg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 26.01.2021 23:13    Post subject: Reply with quote

Enig med senador - kan være fint å finne noen andre enn Bratseth nå. Det er ikke her vi trenger kontinuitet. Håper det dukker opp et solid benkeforslag.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.01.2021 07:29    Post subject: Reply with quote

Jepp, valgkomiteen fortsetter en elendig jobb. Ser at fru Farstad som satt i styret skal være der. Hun som også bidro til elendigheten med resten av styret. Er det ingen som vurderer kandidatene? De som gjør en dårlig jobb får fortsette.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.01.2021 08:54    Post subject: Reply with quote

Kan ikke forvente noe annet så lenge vi har så dårlige medlemmer. Vi er nødt til å rekruttere en mye mer oppegående medlemsmasse, gjerne med egne obligatoriske kurs for alle nyinnmeldte. Håpløst å forvente at hvem som helst skal være kvalifiserte til å sette sammen en valgkomite.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 27.01.2021 09:37    Post subject: Reply with quote

Ja, vi må starte med roten: medlemmene! Ok, hvilke lovlige muligheter har vi til å sparke ut over halvparten av medlemsmassen?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 27.01.2021 10:59    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg tror Samdal kan være en god mann å ha som nestleder.

Resten som innstilles synes jeg virker som gjennomgående merkelige valg.


Er det noen som vet om han i det hele tatt har peiling på fotball? Eller er han en del av flertallet som ville ha Horneland heller enn dansk tversoverfotball og mener svaret på alt galt i fotballen er å kopiere langrenn?
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 27.01.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Han hadde ihvertfall ikke peiling på langrenn. Holdt på å ødelegge karrieren til Marit Bjørgen med sitt treningsopplegg, og var særdeles lite ydmyk da han ble advart mot dette.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 27.01.2021 11:55    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
er han en del av flertallet som ville ha Horneland heller enn dansk tversoverfotball og mener svaret på alt galt i fotballen er å kopiere langrenn?


Meg bekjent satt han ikke i styret da Horneland ble ansatt.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.01.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kan ikke forvente noe annet så lenge vi har så dårlige medlemmer. Vi er nødt til å rekruttere en mye mer oppegående medlemsmasse, gjerne med egne obligatoriske kurs for alle nyinnmeldte. Håpløst å forvente at hvem som helst skal være kvalifiserte til å sette sammen en valgkomite.


Ja, og punkt 1 i kurset vært å lære de fleste at fremoverettet fotball er ikke nødvendigvis artig fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 27.01.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Stilson er iallefall inne og det er jeg meget fornøyd med.
Meget oppegående mann med mye kunnskap.

Anbefaller å lese boka hans RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Løfaldli:

Samdal kom inn i styret med nye tanker og et annet erfaringsgrunnlag enn både Koteng og Nordhammer for ett år siden. Liten respekt for autoriteter, kombinert med god evne og stor vilje til å stille relevante, kritiske spørsmål i et toppidrettsperspektiv har gjort ham til en stor ressurs.

Samdal har fått gode skussmål etter sitt første år, og slik jeg forstår det handler ikke det om at han stryker resten av kollegiet medhårs.

Til forskjell fra både Koteng og Nordhammer har Samdal erfaring fra aller øverste nivå innen toppidrett. Å ha kunnskap om hva som kreves for å bli best i verden i idrett i bunnen, er et godt utgangspunkt i arbeidet for å føre Rosenborg tilbake til topps.

Kombinert med gode kommunikative ferdigheter og ikke minst strategiske egenskaper, evnen til å se lengre enn neste kamp og kommende sesong, tror jeg han kan være et klokt valg for å lede Rosenborg inn i fremtiden.

Les mer: Smart av RBK å gjøre ham til kronprins

– Dette er stort og jeg er veldig stolt. Jeg er jo født rosenborger, smiler en strålende fornøyd Frank Norvik etter at nyheten ble kunngjort.

(...)

Han har vært ihuga supporter så lenge han omtrent kan huske og sier sjøl at han er av dem som er født «rosenborger». Han kjenner også klubben fra innsida, etter å ha vært medlem i kontrollutvalget i de to siste åra. Der møter både daglig leder Tove Moe Dyrhaug og styreleder Ivar Koteng fast, så han kjenner også dem godt fra før.

– Jeg tror det blir en stor styrke å komme inn i styret med ballast fra kontrollkomiteen. Jeg har godt kjennskap til tidligere vedtak, prosesser og verdisettet til Rosenborg som jeg brenner for.

– Hva gleder du deg mest til hvis du entrer styret?

– Å bygge merkevaren Rosenborg, det er den vi lever av! Jeg er stolt av verdisettet vårt, og vi lever av hvordan folk på Røros og Tynset og Frosta synes om oss. Derfor må man hele tida ha tunga rett i munnen og vite hvordan man bygger merkevaren. Videre handler det om å være enige om den veien, og sjølsagt må man «stick to the plan». Det er avgjørende hvordan en bygger laget, og det har jo Rosenborg alltid vært flink til. Det er også der jeg har aller mest å bidra med det tror jeg, men nå må jeg først bli valgt og så må jeg lære styrearbeidet å kjenne.

Les mer: I kveld ble det kjent at Frank Norvik er innstilt til Rosenborgstyret

- Jeg ble kontaktet av valgkomiteen i fjor høst, etter at jeg hadde blitt foreslått til styret. Umiddelbart tenkte jeg at her måtte det ha skjedd noe feil. Jeg så ikke på meg selv som en aktuell kandidat, sier Stilson til Adresseavisen.

(...)

- Jeg tror jeg har en viss innsikt i hva som kan foregå oppe i topplokket til en ung spiller som skal ta steget inn i voksenfotballen, og fra bredden til toppfotballen. Og jeg har en formening om hvordan økosystemet i trøndersk fotball bør se ut for at man skal produsere spillere til Lerkendal, hvordan vi bygger noe som gjør at vi kan mate på med nye spillere, få flere til å spille lengre, og på den måten sørge for at Rosenborg har en større gruppe å plukke fra, sier han.

Les mer: - Umiddelbart tenkte jeg at her måtte det ha skjedd noe feil

Stilson også intervjuet av NRK Trøndelag i morges.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 27.01.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r er intervjuet av stilson? Fant det selv 01.48.00.
_________________
Willoch


Last edited by Willoch on 27.01.2021 21:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2021 21:39    Post subject: Reply with quote

Etter 1 t 49 min. Du kan trykke på "tidspunkter"-fanen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Alle påmeldte må også være med på en opplæring av systemet i forkant av årsmøtet. Denne opplæringen vil bli gjennomført i løpet av en time på kveldstid ca 1 uke før årsmøtet. Du som har meldt deg på vil få en innkalling til dette møtet.

Les mer: Innkalling til digitalt årsmøte

Vil tro "må" skal tolkes på dansk vis; at man kan/oppfordres om å være med på opplæring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2021 17:12    Post subject: Reply with quote

– Vi ønsker at Rosenborg tar et klart standpunkt overfor NFF når det gjelder VM i Qatar i 2022. Enten ved at RBK selv fremmer forslag om at Norge skal boikotte VM. Eller ved at RBK støtter et forslag om VM-boikott, dersom en annen klubb allerede har spilt det inn.

Da snakker Kjelsnes om det som skal skje under Forbundstinget i Oslo 14. mars - norsk fotballs «årsmøte».

(...)

Han har skrevet forslaget sammen med nåværende medlem i valgkomiteen, Jo Erik «Megafonmannen» Øverby, og «Rosenborg-prest» Steinar Leirvik.

Les mer: Vil at Rosenborg skal be NFF boikotte VM i Qatar

Sier meg sjøl enig med Solbakken: Avgjørelsen bør tas først etter kvaliken. Ødelegger utrolig sportslig dersom Norge nærmest ikke skal spille landskamper i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 16.02.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Hvis FIFA eller UEFA nekter oss å spille kvalik hvis vi markerer at vi kommer til å boikotte er det selvfølgelig trist.

Men det gir svært lite nytte å boikotte hvis vi ryker i kvaliken.

Så boikott må selvfølgelig komme først.

Sportslig hadde det vært greit at vi fikk spille kamper, men det er alltids et nytt mesterskap. Håland er ikke så gammel enda.

Formålet med boikott må jo også være å få med andre land. Da er det selvfølgelig kjedelig at et land med en sterk sosialt engasjert supporterkultur som Tyskland, i dette spørsmålet kanskje blir styrt av kommersielle krefter i Bayern M. med venner.


—-
Men det må da finnes en mer passende tråd for dette temaet på forumet? Det er jo ikke slik at sportsvasking blir mindre relevant. Hareides snakk om finansiering av fotballklubber er jo svært tett knyttet til dette i utlandet.

Denne tråden passer kanskje ikke, så kanskje noen kan opprette en tråd ala. «Rosenborg, etikk og sportsvasking».
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2021 22:33    Post subject: Reply with quote

Jeg la saken her fordi det blir avstemning på årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb