English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2021
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 02.03.2021 12:31    Post subject: Reply with quote

Er ikke NFF, UEFA og FIFA medlemsorganisasjoner? Eneste måten forandring skjer på er via press nedenfra. Jævla evneveike kujoner, her burde det instilles nytt styre.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 02.03.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Styret i Brann spiller på lag når de får tilsvarende innstilling.

https://www.brann.no/nyhe...l-arsmotet

Ellers verdt å merke seg gressalliansen deres. Noen av oss liker sånt. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Motgangssupporter
Junior


Joined: 16 Apr 2019
Posts: 8

PostPosted: 02.03.2021 23:56    Post subject: Reply with quote

Er det ikke på tide at det kommer inn et nytt "sportslig alibi" inn i styret for Bratseth? Personlig sliter jeg veldig med hans arrogante holdning til personer som har andre meninger enn han selv. Og kan samtidig ikke se at han har tilført klubben noe sportslig løft i tiden han har sittet i styret,.

Hvordan tror dere årsmøtet stiller seg til et godt benkeforslag til en som kan ta Bratseth sin plass i styret?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 03.03.2021 09:22    Post subject: Reply with quote

Det var akkurat det da; hva er et godt benkeforslag? Bratseth har erfaring og bakgrunn som altfor mange syns er godt nok i Rosenborg, selv om han fløt på legendestatus som spiller og strengt tatt bare satt der så lenge Nils Arne var sjef. Lite å vise til, sånn egentlig. Har trukket i trådene i mange år nå, uten at klubben har utviklet seg noe videre.

Men: det må et godt benkeforslag til. Og der er det få seriøse kandidater som tør utfordre Bratseth, så fremt de ikke lanserer seg sjøl i god tid før årsmøtet. Når så ikke skjer levner jeg ikke så mange store sjanser, selv om de nok har all verdens gode intensjoner og iver.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 03.03.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Oppmerksomhet rundt styrets innstilling:

https://www.eurosport.no/...ssion=true

Blir bra flaut om vi som burde være norsk fotballs lokomotiv sitter og stirrer på egen navle mens andre klubber tvinger NFF til å oppgi feberdrømmen om at "dialog" alene kommer til å føre til noe som helst.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 03.03.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Håper årsmøtet avslører at det er stort avvik mellom styret og medlemsmassen generelt på dette området.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.03.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Det var akkurat det da; hva er et godt benkeforslag? Bratseth har erfaring og bakgrunn som altfor mange syns er godt nok i Rosenborg, selv om han fløt på legendestatus som spiller og strengt tatt bare satt der så lenge Nils Arne var sjef. Lite å vise til, sånn egentlig. Har trukket i trådene i mange år nå, uten at klubben har utviklet seg noe videre.

Men: det må et godt benkeforslag til. Og der er det få seriøse kandidater som tør utfordre Bratseth, så fremt de ikke lanserer seg sjøl i god tid før årsmøtet. Når så ikke skjer levner jeg ikke så mange store sjanser, selv om de nok har all verdens gode intensjoner og iver.


Det er jo litt dette som er problemet i medlemsklubben. Valgkomiteen gjør sine trygge valg, som regel tidligere RBK spillere, trønderske næringslivsledere og en og annen trener fra øvrig toppidrett. Innstillingene går stort sett gjennom på årsmøtet, med mindre det er noe særskilt kontroversielt, og veldig få medlemmer besitter ressurser og kontaktnettverk (og kanskje også vilje eller tid til å gjøre det nødvendige arbeidet og fronte det på årsmøtet) til å kontakte og overbevise alternativer. Det gjør at de fleste styremedlemmer som ønsker å fortsette stort sett blir gjenvalgt, bortimot uansett hvor skrøpelig det går sportslig.

Det er jo litt det samme som gjør at det ikke er noen debatt rundt organiseringen av klubben. Vi sitter og gir uttrykk for misnøye her på et forum, men med mindre man organiserer seg og tar opp saken på årsmøtet, med bred støtte i ryggen, så kommer man sannsynligvis ingen vei. Da må det i såfall bli et tema for den trønderske pressen, med adressa i spissen.

OrionPax wrote:
Oppmerksomhet rundt styrets innstilling:

https://www.eurosport.no/...ssion=true

Blir bra flaut om vi som burde være norsk fotballs lokomotiv sitter og stirrer på egen navle mens andre klubber tvinger NFF til å oppgi feberdrømmen om at "dialog" alene kommer til å føre til noe som helst.


Som sagt i en annen tråd, med mindre det er krefter i de store fotballnasjonene som engasjerer seg, så er dette bortkasta tid. Ingen i FIFA bryr seg katta om Norge boikotter (om vi i det hele tatt kvalifiserer oss da). Skal det ha noe påvirkning så må de store nasjonene bli med, og med de pengene som er involvert tror jeg det er ganske naivt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.03.2021 16:08    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Oppmerksomhet rundt styrets innstilling:

https://www.eurosport.no/...ssion=true

Blir bra flaut om vi som burde være norsk fotballs lokomotiv sitter og stirrer på egen navle mens andre klubber tvinger NFF til å oppgi feberdrømmen om at "dialog" alene kommer til å føre til noe som helst.


Vi må begynne å forstå at alle driter i hva Norge og norsk fotball mener om det meste i verden. Få med England, Frankrike, Tyskland og Spania. Da kan vi snakke. De fotballforbundene der er jo korrupt i seg selv så tviler på at de boikotter dette uansett.

Hvis vi skal boikotte Qatar skal vi også vedta at alle må slutte å se på Man City og Premeir League? Skal vi boikotte Man City? Hvor skal grensen gå?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 03.03.2021 16:15    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Som sagt i en annen tråd, med mindre det er krefter i de store fotballnasjonene som engasjerer seg, så er dette bortkasta tid. Ingen i FIFA bryr seg katta om Norge boikotter (om vi i det hele tatt kvalifiserer oss da). Skal det ha noe påvirkning så må de store nasjonene bli med, og med de pengene som er involvert tror jeg det er ganske naivt.


Det er selvsagt riktig at en av de store nasjonene må bli med. Men når det er sagt så skal man ikke undervurdere betydningen av at en uttalt boikott fra Norge. Det jeg har lest i svenske og danske fora indikerer at dette er noe mange skulle ønske også skjedde i våre naboland. Hvis mange nok små nasjoner gjør det, er det i det minste med på å framtvinge et aktivt valg og en debatt hos de større nasjonene også. Det er først og fremst ovenfor disse vi kan ha noen innvikning, og ikke direkte på FIFA/Qatar....
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 03.03.2021 16:26    Post subject: Reply with quote

senador: De fleste driter nok i Norge. Men plutselig føler Sverige på skammen, og klubbene der hiver seg på. Danmark og Finland blir med i solidaritet. Så får du en klubb i Nederland som synes dette var en fin måte å ta sosialt ansvar på. Og så ruller ballen.

Det er ingen her som tror at RBK-støtte til boikott alene vil redde verden. Det handler om å stå opp for prinsipper og gjøre det rette, selv om det kanskje ikke lykkes denne gangen. Kanskje neste gang, eller gangen etter der?

For min del ser jeg aldri kamper fra Premiere League med vilje så det er ok for meg. "Hvor skal grensen gå" er forsøk på distriktsrekord i whataboutism uten øvre begrensning.

Men jeg kan love deg at hvis vi redder verden, og at FIFA og UEFA slutter å være korrupte, og sånne land som steiner homofile og undertrykker alt som ikke er tradisjonelt A4, så kan jeg godt sette grensen der for egen del. Da føler jeg at jeg har gjort mitt. Så finnes det sikkert noen som føler at det går an å arbeide for å utrydde enhver form for urettferdighet.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2021 16:45    Post subject: Reply with quote

RBK-representant Svendsen i NFF-styret: Vanskelig balansegang i Qatar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 03.03.2021 17:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Vi må begynne å forstå at alle driter i hva Norge og norsk fotball mener om det meste i verden. Få med England, Frankrike, Tyskland og Spania. Da kan vi snakke. De fotballforbundene der er jo korrupt i seg selv så tviler på at de boikotter dette uansett.


Det må begynne et sted og da kan det like gjerne være Norge. Det at Tromsø sitt krav til boikott allerede har fått oppmerksomhet i Der Spiegel og The Guardian, viser at dette er en sak som får oppmerksomhet.

senador wrote:

Hvis vi skal boikotte Qatar skal vi også vedta at alle må slutte å se på Man City og Premeir League? Skal vi boikotte Man City? Hvor skal grensen gå?


Jeg skjønner at dette er et slags forsøk på retorisk virkemiddel, men RBK må gjøre noe med det de faktisk har mulighet til å gjøre noe med. Som for eksempel å ikke reise på treningsleir til Dubai, eller fremme/støtte forslag for forbundstinget. Det er medlemsklubbene som bestemmer - på forbundstinget - hva NFF skal gjøre og mene, og det er medlemmene i RBK som bestemmer - på årsmøtet - hva RBK skal mene, gjøre og stemme på forbundstinget.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2021 19:42    Post subject: Reply with quote

Både kaptein Henriksen og keeper Hansen har fått med seg at dette blir tema på årsmøtet.

Som ansatte i klubben har duoen imidlertid ikke stemmerett under en votering. Dette er det kun medlemmene som har:

– Det er viktig at mange bryr seg. Viktig for mennesker at man blir behandlet med respekt og har gode vilkår når man skal utøve en jobb. Men det er veldig bra at det blir et engasjement rundt det, sier Henriksen, og legger til:

- Så får man se hva klubbene og de store nasjonene gjør til slutt. Men til syvende og sist er det vel opp til FIFA å ta en avgjørelse.

Les mer: Medlemmer vil ha VM-boikott: Dette sier RBKs landslagsstjerner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.03.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

Det handler om å starte en slags grasrotbevegelse. Mange land i Europa holder fortsatt idrettsklubben i hevd, og NFF er et forbund for klubbene. Dermed kan faktisk mannen i gata tvinge de nasjonale forbundene til boikott om nok blir gjort oppmerksomme på dette. Eksempelvis kan engelskmenn tvinge gjennom en boikott gjennom FA uavhengig av hva PL-klubbene mener, da disse ikke er underlagt FA - noe landslagene er.

Så, joda, om Norge ender på boikott startet av medlemmene i klubbene, kan dette i høyeste grad føre til en dominoeffekt. Kanskje ikke nok til Qatar-VM allerede, men i det minste nok til at FIFA kanskje må se på litt annet enn hendene under bordet ved neste utnevnelse av vertsnasjon. Det er i hvert fall utvilsomt verdt et forsøk i mine øyne.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.03.2021 12:51    Post subject: Reply with quote

Ok. Da foreslår jeg at alle her på rbkweb kan starte med å si opp sine PL-abonnement. Premier League bruker også penger som skulle gått til folk i østen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 04.03.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 04.03.2021 13:36    Post subject: Reply with quote

senador:

https://en.wikipedia.org/...ataboutism

Man trenger ikke løse hvert eneste av verdens problemer for å gjøre det rette i ett tilfelle.

Det koster RBK ingen verdens ting å innta det mange mener er rett standpunkt. De skal på fotballtingen okke som. Da kan de like gjerne gjøre nytte for seg.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 14:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri betalt for Premier League utover de månedene TV2 tvang meg til det ved å slå sammen PL og ES. Kan jeg mene noe da?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.03.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Nei da. Jeg mener det er relevant å diskutere.Hvorfor kan vi ikke være konsekvent når vi først skal ta et aktivt avstand fra Qatar-VM. Skal man først ta rotta på dritten så får vi starte flere plasser. Man skal boikotte vm, mens korrupsjonen som breer seg overalt ellers i fotball det skal vi bare leve med.

Det har ikke vært mye skriverier om alle hvitvaskingspengene i PL, men Qatar skal man ta. Jeg tipper det for mange er vanskelig å være kritisk til det man liker. Man får et problem og dobbeltmoralen kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.03.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

Ja det er jo ingen som liker VM.

Tenk at du klarer å sutre over dette også.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2021 16:47    Post subject: Reply with quote

Senador: For meg er den store forskjellen på Qatar og en del annen sportvasking at folk dør og jobber på slavekontrakter for at jeg skal se fotball en måneds tid.

Den direkte koblingen mellom fotball og overgrep har vi så langt jeg vet ikke sett i ett slikt omfang før. Der mener jeg fotballfamilien har ett ansvar for å sette en grense.

Derfor må vi si klart i fra at det å spille VM 2022 er uaktuelt. Så kan vi håpe at flere nasjoner følger etter. Det er godt mulig det ikke skjer, men det kan ikke hindre oss fra å gjøre det eneste riktige.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 04.03.2021 16:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ok. Da foreslår jeg at alle her på rbkweb kan starte med å si opp sine PL-abonnement. Premier League bruker også penger som skulle gått til folk i østen.


Dette støtter jeg av hele mitt hjerte! Si opp PL-abonnementet og bruk pengene på norsk fotball. Finnes nok av piratstreamer uansett hvis man absolutt synes det er noe sjarm igjen i det som foregår der borte. Eller enda bedre: støtt en lokal pub når det er lov igjen.

Man skal som grunnregel ALDRI betale for Premier League. Det gjør verden til et verre sted i tillegg til at det er totalt unødvendig.

PS: Boikott Qatar
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.03.2021 17:12    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Ja det er jo ingen som liker VM.

Tenk at du klarer å sutre over dette også.


Det er mye du kaller sutring, så akkurat er det bare å ta med en stor klype salt. Denne protesten kommer fra et land som aldri kommer til VM, så ja.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.03.2021 17:20    Post subject: Reply with quote

Snorkel wrote:
Senador: For meg er den store forskjellen på Qatar og en del annen sportvasking at folk dør og jobber på slavekontrakter for at jeg skal se fotball en måneds tid.

Den direkte koblingen mellom fotball og overgrep har vi så langt jeg vet ikke sett i ett slikt omfang før. Der mener jeg fotballfamilien har ett ansvar for å sette en grense.

Derfor må vi si klart i fra at det å spille VM 2022 er uaktuelt. Så kan vi håpe at flere nasjoner følger etter. Det er godt mulig det ikke skjer, men det kan ikke hindre oss fra å gjøre det eneste riktige.


En protest er greit nok det, men føler at man er veldig sånn at man velger den og den saken for å føle seg moralsk så lukker man øyene til andre åpenbare ting. Det blir dobbeltmoral for meg at folk betaler i dyre dommer for å se Man City i det ene øyeblikket for deretter å protestere mot Qatar-VM. Protester gjerne man ta konsekvensen og vær konsekvent! Det blir litt som å oppfatte seg som miljøbevisst fordi man sorterer søppel for deretter å kjøpe haugevis med nye klær hver måned. Det er jo typisk norsk.

Tro meg det er liv som kunne vært reddet uten den sportsvaskingen. Det er mange som skulle hatt de pengene der til et bedre liv.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 04.03.2021 17:22    Post subject: Reply with quote

Enig med Thorstvedt: https://www.tv2.no/mening.../12466058/
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb