English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 27.02.2023 14:34    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Det er vel lønnsomt om han går gratis etter sesongen, og får «overgangspengene» som sign on fee rett i lomma!

Ja men hvor stort er dette beløpet da? Hvor mye er en klubb villig til å betale i sign on fee for en Bosman-spiller? Interessant å vite hvordan dette regnestykket går opp kontra om han hadde signert en ny kontrakt til sommeren i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 27.02.2023 15:06    Post subject: Reply with quote

Alt kommer vel an på hans prestasjoner i 2023. Gjør han seg nokså attraktiv er det mange millioner å hente på sign on fee i riktig land/klubb, da snakker vi millioner. Men kommer da naturligvis an på at han prestert såpass bra at det blir konkurranse om signaturen. Slik det ser ut er det kun penger som teller og antar de også sjekker ut mer eksotiske breddegrader som er kjent for å kaste penger etter passelig gode utlendinger. Blir ikke overaska om turen går til Kina, Japan, emiratene eller liknende. Hadde vært prikken over I'en med en runde til Qatar nå tenker jeg..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 27.02.2023 19:33    Post subject: Reply with quote

Lag i østen er kjent for å honorere både agent og spiller godt, så det er nok veldig tenkelig. Blir overrasket om det er Hammarby som trekker det lengste strået.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 27.02.2023 19:39    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Han sa jo opp tidligere rådgiver selv, så noen tanker må han selv ha hatt. Tipper han har fått råd fra en grisk familie rundt seg, men jeg forstår jo tanken deres. De vil dra til fantastiske Cagliari. Han får jo sikkert tjent 15-20 mill på 3/4år der.


Hvem av oss hadde ikke takket ja til 20 millioner over 4 år? Spesielt når vi vet at karrieren til en fotballspiller ikke er veldig lang. Han har ikke tjent ei krone så langt i karrieren så om dette er 7 rette på kupongen, så er det rimelig å forstå at han drar.

Jeg hadde blitt mer skuffet om han var 19. Han er 27 år om 1 mnd. Vi kan like mye skylde oss selv for at vi var for sene og tilbydde for lite. Og når det er sagt - hva har vi tilbydd han? Vanskelig å mene noe uten å ha kontraktstilbudet foran seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 27.02.2023 19:39    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Alt kommer vel an på hans prestasjoner i 2023. Gjør han seg nokså attraktiv er det mange millioner å hente på sign on fee i riktig land/klubb, da snakker vi millioner. Men kommer da naturligvis an på at han prestert såpass bra at det blir konkurranse om signaturen. Slik det ser ut er det kun penger som teller og antar de også sjekker ut mer eksotiske breddegrader som er kjent for å kaste penger etter passelig gode utlendinger. Blir ikke overaska om turen går til Kina, Japan, emiratene eller liknende. Hadde vært prikken over I'en med en runde til Qatar nå tenker jeg..


Lag i østen er kjent for å honorere både agent og spiller godt, så det er nok veldig tenkelig. Blir overrasket om det er Hammarby som trekker det lengste strået.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 27.02.2023 20:20    Post subject: Reply with quote

Det er vel kommet frem at det har vært snakk om nærmere 2 millioner i lønn totalt sett han er tilbudt? Og at han ville blitt blant de best betalte i klubben. Selv om det selvsagt er et godt stykke til toppen. Bebreider ikke Ole for at han vil tjene mest mulig, men er usikker på om valgene hans vil lønne seg totalt sett på lang sikt. Tall som 20 millioner som slenge rundt er jo bare fri fantasi. Hvis han ikke spiller og presterer som i fjor for oss, så tror jeg han kan se langtetter slike summer.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2023 22:04    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg dog i tvil om han sjøl får særlig bedre totalpakke av å vente til januar enn å bli solgt i sommer.

Det er jo tross alt i sommer at klubbene skal kjøpe spillere. Er jo mer "nødløsninger" hos mange midtveis i sesongen. Han kan naturligvis håpe at noen er desperate, men jeg tror få planlegger å hente ham gratis i januar på tidlig stadium.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.02.2023 03:31    Post subject: Reply with quote

Vil tro han går i sommer ja. RBK får et par mill mens Sæter får en ok deal en annen plass. En god grunn til at man må hente en spiss nå, så man ikke må spille inn en ny spiss i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 28.02.2023 10:40    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen problem med at en spiller ønsker å få mest mulig ut av de siste kontraktene i en karriere. Men jeg håper dypt og inderlig at Rosenborg snart begynner å ta sparkene fra Jim Solbakken personlig.

Det hadde vært nydelig om de bare konkluderte at de ikke forhandler med ham - og at de anser enhver spiller med ham som agent som bosmanspiller. Da hadde jeg vært stolt supporter. (Noe jeg forøvrig alltid har vært)
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 28.02.2023 14:50    Post subject: Reply with quote

...samtidig er det vanskelig å se for seg Sæter som noe annet enn en nødløsningsspiller i desperasjonsfasen til klubbene i en liga som er større enn eliteserien. Det er vel i sjiktet her han har sjansen til å gjøre en "god deal".
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 05.03.2023 19:31    Post subject: Reply with quote

Ufattelig for negativ det er mulig å være.. Sett han på benken, få han bort osv.. uff, uff.. Det er bare å hylle Sæter for karrieren og ikke minst fjorårssesongen, sånn er det med den saken Smile

Både klubb og spiller er tjent med at Sæter leverer en kanonsesong nå, er begge parter heldige får man noen kr for gutten fordi han har levert goaler og han får en god deal med seg i en ny klubb. Er ikke verre enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 05.03.2023 20:24    Post subject: Reply with quote

Bare å hylle karrieren til Sæter?

Per dags dato har han vel en karriere som ligner på Dag Frode Hornseth sin.

Til og med Thor Hogne Aarøy er foran Sæter.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 06.03.2023 10:49    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er det det! Men da må jo man evne å se litt utover en standard A4-karriere i flytsonen, går fra stort talent i et el annet akademi, bli a-lagsspiller, komme seg ut i europa, tjene mest mulig penger og gjør alt man kan for at karrieren varer lengst mulig. Selv da handler det om å gjøre det beste og meste ut av karrieren. Man kan ikke måle en karriere basert på kun sportslig suksess, det blir for snevert etter min mening.

Med bakgrunn i det, mener jeg fortsatt at karrieren til Sæter er bare å hylle. Sæter sin karriere er langt fra A4 og er sånn sett en påminner om at det handler om å tro på det man ønsker og drømmer om, samtidig ikke gi opp på veien. Hans vei så langt står det i mine øyne stor respekt av.

Videre håper jeg også at han oppnår det han ønsker dersom han får muligheten til det.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2023 11:42    Post subject: Reply with quote

Hver og en må jo velge selv hva de mener skal hylles. Selv mener jeg at å prestere i 4 mnd, oppføre deg som en kuk, spytte klubben i ansiktet og nekte å signere kontrakt ikke trenger å hylles.
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 06.03.2023 12:56    Post subject: Reply with quote

Om en spiller velger å gå etter penger, så er det et ærlig valg. At man skal hylle spillere for dette er jeg uenig i.

Om en skal følge denne logikken så må vi hylle John Hou Sæter, da han må ha hatt en kjempe karriere siden han skal ha tjent rundt 10 mill. i året borte i Kina.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 06.03.2023 13:01    Post subject: Reply with quote

DonRevie wrote:
Selvfølgelig er det det!


Selv om Ole S. har en fantastisk historie og viser verden hva talent dreier seg om så kan det ikke stoppe her.

Har du sett han på trening og i treningskampene i år? Virker som en spiller som har nådd målet og hvilker på laurbærene. Han må virkelig skjerpe seg om han ikke blir 3. 4. valget nå. Han bør ha all verdens motivasjon til å gjøre det bra for å signere for en bra klubb og hente inn en klekkelig god "sign on fee". Bra for oss, og bra for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.03.2023 13:28    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg var i hans sko og kunne fått to-tre ganger så mye penger (etter skatt) et annet sted i 24, 25 og 26 så ville jeg dratt dit.

Det jeg ikke ville ha gjort var å brenne broer med fansen og snakke ned tilbudene fra RBK. Holder i massevis med å si at en er jo nødt til å sikre seg økonomisk hvis sjansen byr seg. Kan jo være fornuftig å holde døren åpen for RBK hvis de tilbudene ikke kommer.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 16.03.2023 14:18    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe han blir klar til seriestarten.
Ser Nidaros har en pluss greie om det i dag!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.03.2023 15:30    Post subject: Reply with quote

Nidaros wrote:
- Prognosen er god og han forventet å være tilbake i full trening over helga, sier Aas.

Sæter står også over lørdagens kamp mot Ranheim, som nylig har blitt avtalt ettersom begge lagene røk ut av NM.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.03.2023 22:50    Post subject: Reply with quote

Litt mer:

Det var lørdag at spissen angivelig begynte å kjenne på svekket syn og smerter.

– Jeg kjente det for fullt midt i trening på lørdag. Da var det bare å komme seg til øyelegen, der jeg fikk beskjed om at det ikke var mulig å spille, sier Sæter.

Les mer: Sæter står over ny kamp med «mystisk» skade: – Jeg vil ikke gå nærmere inn på det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2023 19:02    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter (26) og Mushaga Bakenga (30) er sesongens to første gjester hos Vegard Vaagbø og Kristoffer Løkberg i Fotballrådet.

I tillegg til å inngå et veddemål om hvem som blir toppscorer i Eliteserien, prater duoen om hvor viktig det er å by på seg selv. Sæter er kjent for å snakke rett fra levra. «Løven fra Singsaker» tror Rosenborg har gitt opp alle forsøk på å temme ham.

– De har forstått at i det jeg blir intervjuet kan det komme noe. Jeg tror de har gitt litt opp. Alle er innstilte på at jeg er en løs kanon, forteller Sæter.

Les mer: – I ettertid tenkte jeg: «Hva faen»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 17.03.2023 19:12    Post subject: Reply with quote

Underlig selvbilde. Alle synes vel det er artig med en sånn type, så lenge det handler om å showe litt og skape blest.. det både Rosenborg som klubb, og en god del supportere, ikke synes er like artig er den usikkerheten han skaper omkring sin framtid i klubben, og motivasjonen hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 17.03.2023 23:42    Post subject: Reply with quote

Ryktes at det er gangsynet han sliter med.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 18.03.2023 00:41    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.03.2023 23:28    Post subject: Reply with quote

- Jeg har skapt et navn og en skikkelse. Løven. Jeg føler jeg har vokst fint inn i rollen. Selvfølgelig legger jeg et enormt press på meg selv, men press for meg er bare en tanke. Om naboen min tenker jeg er en idiot, så påfører det ikke meg noe skade. Det bør ikke være noe forskjell om 20.000 på tribunen synes jeg er en idiot. Det har alltid vært trøbbel rundt meg. Og all dritten jeg stod i som barn og ungdom, har herdet meg til å takle presset og kritikken i toppfotballen uten problemer.

Han er åpen i media om barndommen, mobbingen og angst:

- Desto flere som vet hvordan jeg hadde det, desto flere kan lære av det. Desto flere som har min kunnskap, desto bedre. Så lenge det jeg gjør og det jeg prater om hjelper én person, er det mer enn godt nok. Jeg ønsker å hjelpe de som står i de samme utfordringene som jeg hadde, de som blir mobbet, de som ikke føler de passer inn.

Les mer: OLE (26) – FRA MOBBEOFFER TIL FOTBALLSTJERNE
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 79, 80, 81  Next
Page 51 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb