English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 30.01.2023 09:16    Post subject: Reply with quote

Skal gå an å få skvisa noen flere mill ut av Cagliari. Kjekt for Ranheim sin del om Sæter blir solgt, da de visstnok har videresalgsprosenter. De ble jo ganske sure da BG lot Solbakken gå ut kontrakta. Nå er vel noe lukrativt videresalg av Sæter ikke nødvendigvis penger Ranheim regna med da de solgte han til RBK.

Håper fremdeles Sæter blir. Er så bingo å prøve å erstatte han, er hvertfall ingen i troppen per dags dato som jeg har tro på.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 30.01.2023 09:47    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk av Sæter er at han egentlig er usikker og trygghetssøkende fyr. Jeg tror derfor han i det lengste vil ønske å bli ut kontrakten, og derfor sier nei til det meste, for å skvise sitronen til the bitter end, med hjelp / dårlig innflytelse fra jim skurkbakken.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 30.01.2023 10:27    Post subject: Reply with quote

Meme_Dream wrote:
Håper fremdeles Sæter blir. Er så bingo å prøve å erstatte han, er hvertfall ingen i troppen per dags dato som jeg har tro på.


Dynamikken i fotball er jo slik at vi stadig må erstatte spillere, og så handler det om å ha kompetente folk i disse stillingene. De har levert flere gode handler, så ser ingen grunn til å ikke stole på at de kan erstatte Sæter. Får vi beholdt rundt 10 millioner for han, så har vi nok penger å putte på bordet for en annen spiller som skal klare å sette inn mål. Vil alltid være en risiko for at noen ikke lykkes, men vi har penger til å minimere risikoen - i tillegg til at det heller ikke er noen garanti for at Sæter fortsetter på samme måte neste år. Alternativet er at vi gir han bort gratis senere, men det høres ut som dårlig butikk - spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.01.2023 10:55    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig mulig, men veldig utfordrende å skulle eventuelt erstatte alle sine tre store målscorer i løpet av ett overgangsvindu.
Det har også noe med hvor godt de nye spillerne finner kjemien med hverandre på topp, og de andre spillerne i troppen.
Man må på en måte starte nesten helt på nytt igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 30.01.2023 12:38    Post subject: Reply with quote

Å finne en spiss til 15-20m som er "for god" til elitesrien bør en enkel sak, men en spiss som er like interessert i assist og tredjesist som som å score mål blir ditto vanskeligere.
Vi er helt avhengig av på ha en lagspiller på topp i tillegg til en som klan utrette ting på egen hånd. Tengstedt er en Adegbendro uten skylapper og er vanskelig å erstatte, men det burde være mulig å finne en god erstatter til Ole på 2 måneder.
Det siste jeg har hørt nå er at rbk ønsker en større engangssum og mindre videresalgsprosent for Ole grunnet alder, og forstår det slik at klubbene ikke er så langt unna hverandre. Hvordan det ligger an med personlige betingelser for Ole er ukjent - foreløpig.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 30.01.2023 13:16    Post subject: Reply with quote

TV2
Quote:
RBK-trener Kjetil Rekdal bekrefter at det skal litt til for at klubben skal selge Sæter.

– Vi skal ha et godt lag og har akkurat solgt en spiss. Vi er ikke veldig gira på å selge flere, sier Rekdal.

– Verdien hans vil i utgangspunktet synke for hver dag som går, fordi kontrakten hans varer ut året. Men for oss har han ganske bra verdi, sier Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.01.2023 13:31    Post subject: Reply with quote

Adressa/Sagbakken melder at Cagliari jobber med et tredje bud. De virker bestemte på å få dealen gjennom. Med tanke på overgangsvindu og tidsfrister sitter vi med gode kort på hånda. Jeg tror nok vi selger til en helt ok pris.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 30.01.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

Stikker Ole må vi hente noe skikkelig. Hadde før et evt salg av Ole tenkt at han finnen som vi var linket til burde ha blitt kjøpt, men nå må vi faktisk bruke en del penger på noen som vi er sikre på kan putte noe mål
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 30.01.2023 13:45    Post subject: Reply with quote

Blir moro å være selgende klubb når RBK kommer på døra med tilnærmet null spisser i stallen og lommeboka stinn av gryn etter å ha solgt Tengstedt + Sæter. No way vi får en etablert målskårer til en fornuftig penge med de korta på hånda. Supply and demand. Blir ikke noe artig om RBK selger seg ut av topp 3 og Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 30.01.2023 13:49    Post subject: Reply with quote

Stikker Ole må vi hente noe skikkelig. Hadde før et evt salg av Ole tenkt at han finnen som vi var linket til burde ha blitt kjøpt, men nå må vi faktisk bruke en del penger på noen som vi er sikre på kan putte noe mål
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 70

PostPosted: 30.01.2023 14:12    Post subject: Reply with quote

Anbefaler alle å se gårsdagens Rotsekk. Mange gode poenger ang. saken! (Ca. 17 min. ut i sendingen):

https://www.nidaros.no/so...113-411064
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.01.2023 14:21    Post subject: Reply with quote

Gode poenger i Rotsekk? Tror jeg ikke noe på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.01.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Å finne en spiss til 15-20m som er "for god" til elitesrien bør en enkel sak, men en spiss som er like interessert i assist og tredjesist som som å score mål blir ditto vanskeligere.
Vi er helt avhengig av på ha en lagspiller på topp i tillegg til en som klan utrette ting på egen hånd. Tengstedt er en Adegbendro uten skylapper og er vanskelig å erstatte, men det burde være mulig å finne en god erstatter til Ole på 2 måneder.
Det siste jeg har hørt nå er at rbk ønsker en større engangssum og mindre videresalgsprosent for Ole grunnet alder, og forstår det slik at klubbene ikke er så langt unna hverandre. Hvordan det ligger an med personlige betingelser for Ole er ukjent - foreløpig.


Hvis man får tilslag på en "for god for ligaen" spiss til 15-20 millioner må vi regne med at han flere beilere også, og at han vil forvente lønn deretter.

Men det er klart "for god for ligaen" spillere har vi sett før...
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 30.01.2023 15:01    Post subject: Reply with quote

Fordelen vår er at vi kan kjøpe etter at vinduet er stengt i de andre ligaene. Betyr selvsagt ikke at man får tak i det man vil ha.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 30.01.2023 15:02    Post subject: Reply with quote

Risiko ved å selge Sæter: vi står igjen med ingen spisser som kan score nevneverdig med mål og må bruke cirka alle pengene vi får for han og kanskje enda litt til på å hente en høvelig etablert spiss som kanskje eller kanskje ikke finner seg tilrette i RBK. I verste fall medfører det sportslig tilbakesteg som resulterer i betydelig tapte inntekter langt høyere enn noen overgangssum vi får for Sæter, i tillegg til svekket publikumsinteresse og fort en ny runde med trenerspørsmål hvis RBK ikke engang er i nærheten av å kjempe om seriegullet.

Risiko ved å beholde Sæter: Han går gratis til en annen klubb ved nyttår, 10-15 mill i tapte potensielle overgangsinntekter. Også en risiko at han ikke presterer, men økonomisk er den risikoen lav da han tilsynelatende er veldig billig i drift med den kontrakten han har per dags dato. Ikke akkurat det samme som å benke Bendtner.

Jævla mye skumlere å selge Sæter enn å bruke han ut året og se hvordan det utarter seg.
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 70

PostPosted: 30.01.2023 15:04    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Gode poenger i Rotsekk? Tror jeg ikke noe på.


Se selv, da vel. Wink Sekvensen omkring Sæter/overgangsmarkedet/klubbøkonomien etc. varer bare 12-13 minutter. Fra ca. 17 min. ut i sendingen:

https://www.nidaros.no/so...113-411064
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 30.01.2023 15:20    Post subject: Reply with quote

Det er inflasjon i verden, og verdien på norske spillere er doblet ved hjelp av øde, haaland og glimt. Alt under 20 mill fra utenlandsk klubb bør være helt uaktuelt, uansett rolle og posisjon. Gulvet bør minst ligge der,
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.01.2023 15:45    Post subject: Reply with quote

Skal ikke glemme at dette er en klubb som rykket ned fra Serie A i fjor. Spillerne de har hentet denne sesongen har kostet 10-20 mill. Så de virker ikke akkurat å ha mye å rutte med akkurat nå. Så de kommer neppe til å gå mye høyere enn det de har gjort om de kommer tilbake med bud 3.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 30.01.2023 16:16    Post subject: Reply with quote

Hvis de betaler lønna til Ranieri sÃ¥ har de nok noe Ã¥ rutte med 😅 20 mill burde de klare Ã¥ hoste opp.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2023 19:33    Post subject: Reply with quote

– Dette er en sak jeg ikke kan kontrollere, derfor har jeg brukt lite energi på det. Kjente og kjære lurer på hva som skjer, men jeg vet like lite som alle andre. Jeg er på utgående, så min eneste oppgave er å prestere og score mål. Da vil jeg få muligheten, enten det er her eller andre steder, sier Sæter.

– Av attraktive fotballdestinasjoner, hvor rangerer du Italia?

– Det ville vært kult. Jeg har alltid likt italiensk fotball, men jeg er fan av norsk fotball også og det er her jeg er. Jeg er like stor fan av norsk, sier Sæter.

Les mer: Budene tikker inn fra Italia. Her trener Ole Sæter i iskalde Trondheim: – Trives veldig godt her
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 30.01.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Det ville vært kult. Jeg har alltid likt italiensk fotball, men jeg er fan av norsk fotball også og det er her jeg er. Jeg er like stor fan av norsk, sier Sæter.


Veldig diplomatisk. Det er vel ingen som forventer eller krever at han skal like norsk fotball like mye som italiensk? Det er da ikke illojalt å si det? Men mulig han er litt forsiktig nå med hvordan han ordlegger seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.01.2023 21:38    Post subject: Reply with quote

Faen
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 288

PostPosted: 30.01.2023 21:48    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke iveren etter å kvitte seg med Sæter. Hvem skal score målene? Han tjukke islendingen?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2023 21:52    Post subject: Reply with quote

Som sagt ser jeg heller ingen grunn til å selge Sæter billig i vinter - trass i at han har Solbakken som agent. Sjøl om han ikke forlenger kontrakten, skyter han oss forhåpentligvis halvveis til gull og blir solgt for greie penger i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 30.01.2023 21:58    Post subject: Reply with quote

Eventuelt hatt en skadeplaget sesong med lite mål, og null avkastning. Om man ser på historikken, så er det vel mer sannsynlig med en middels målsesong, enn mye mål? Har levert EN hel sesong.
Kan fort få flere gule kort enn mål. Kan selvsagt også score 20. Tror fort man hadde kommet bedre ut av spissituasjonen om man solgte Sæter og erstattet Tengstedt med pengene. Isak er nok en mer Sæter type enn Tengstedt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 78, 79, 80  Next
Page 46 of 80

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb