English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2022
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sylta
Veteran

PostPosted: 22.09.2022 20:48    Post subject: Reply with quote

Tenker spillere man kan sammenligne Sæter med de siste årene er Ohi, Bakenga, Børven, Fridjonsson og Sam Johnson. Gode målskårere på 25+, men ikke spillere som har prestert godt i år etter år.

Ohi helt klart den mest stabilt gode spilleren av disse, og gikk til Brøndby et halvt år etter å ha forlatt Molde gratis, med en overgangssum rundt 12 millioner. Bakenga gikk for rundt 5 millioner med et halvt år igjen av kontrakten. Børven fikk vi vel for rundt 4 millioner med noen måneder igjen av kontrakten og solgte videre for litt mer. Fridjonsson skal ha gått for rundt 4 millioner, men da også på utgående kontrakt og skadet. Sam Johnson ble solgt for 6-7 millioner.

Pengesummene er kanskje på vei opp rundt i verden, men lag har ikke like god råd til å kjøpe spillere uten den store videresalgsverdien. Spillere uten ekstremferdigheter som skårer mål, er ikke blant spillerne der markedet har vokst de siste 6-7 årene.

Vi er heldig om vi får et tilbud over 10 millioner. Sannsynligvis blir han solgt neste sommer for 5-6 millioner, slik mange av de andre overpresterende målskårererne har blitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 22.09.2022 21:06    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Ole Sæter er vel omtrent den siste mannen i verden som burde ha en Ingebrigtsen som rådgiver.

Akkurat det der slo meg også, Ingebrigtsen kan fort gamble med karrieren til Ole her. Akkurat nå tror jeg Løven ikke helt innser hva han har. Benken venter i nøyaktig alle andre scenarioer enn på Lerkendal.
Duncan
Junior

PostPosted: 22.09.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

Lett å glemme for blodfans av klubben inne på forumet at det for den gjengse trønderen, som følger "litt" med RBK, er Ole Sæter et enormt trekkplaster som betyr mye for interessen for både unge og gamle. Forstår de som kun fokuserer på sportslige prestasjoner og er skeptiske til om han kan forsvare høy lønn sportslig på sikt, men jeg mener også man må ha i bakhodet den enorme verdien han (potensielt) kan ha publikum- og omdømmemessig de neste sesongene! Håper virkelig ikke dette står på noen-og-hundretusen i den ene eller andre retningen, det blir fort småpenger i det store bildet.

Samtidig kan vel enkelte uttalelser i media tyde på at Sæter egentlig er mest gira på et utenlandseventyr etter sesongen, og da blir det vanskelig å komme til enighet..
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.09.2022 22:02    Post subject: Reply with quote

Altså at RBK har tilbudt noe mindre enn 1mill i året har jeg særs vanskelig for å se. Og hvis avstanden da er så stor at det ikke er noe poeng i å forhandle, så er det jo rimelig å anta at man kanskje snakker om et tilbud på typ 1-1.5mill, og et krav i størrelsesorden 2-2.5 mill. Samtalene strander ikke totalt på 2-300.000 differanse her liksom. Og da begynner man å komme på et ganske urimelig krav for en spiller som tross alt har prestert i en veldig begrenset periode, og som har gått skadet store deler av innegående kontrakt. I allefall i mine øyne. RBK har som kjent ikke veldig med ressurser å kaste rundt seg pr. dato.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.09.2022 22:27    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
poenget er at vi bør ha tillit til at sportslig avdeling gjør riktig vurdering av hvor mye det er verdt å betale, kontra nettop risikoen med å hente en ny. Eller; Ihvertfall at de har gjort vurderingen, så blir det jo noe subjektivt om det fører til riktig valg.

Ja er det en ting du er kjent for er det jo din grenseløse tillit til sportslig avdeling Wink
Montana
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 07:12    Post subject: Reply with quote

Sæter står selvsagt i sin fulle rett til å takke ja eller nei til hva han vil. Det som gjør det så usjarmerende er det der "jeg er verdt mer enn RBK synes" han kjører i media. Man burde aldri snakke om penger i media, eller generelt med andre enn de partene det gjelder, så fort du snakker sånn i media er det et åpenbart spill og det kunne han holdt seg for god til etter å ha blitt plukket opp fra en blindvei i Norges fotballbakgater på krykker for så å ha blitt bygd opp igjen av klubbens fysioer. Han kunne også holdt seg for god for det om han kom som superstjerne og bar hele klubben på ryggen. Nok en drittunge med null lojalitet og takknemlighet som ser dollartegn og utlandet etter 3 gode kamper. Selg!
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 08:14    Post subject: Reply with quote

Har ikke satt meg så altfor godt inn i dette, men rbk forventer å gi en større lagbonus basert på prestasjoner fremfor fastlønn, og Sæter vil naturligvis ha fastlønn med en mindre bonus. Dersom totallønna er forskjellig fra partene uavhengig hvordan man fordeler bonus og fastlønn så står de jo langt unna.
At klubben sier at Sæter har 1.5 år igjen av kontrakten og god tid så tar de feil. Sæter ønsker fornyet kontrakt og høyere lønn allerede nå. Dersom klubben venter et år, vil Sæter sannynligvis ha igjen for det tapte og fremtidig cashflow for klubben kan bli litt styggere. Sannynligheten for at Sæter blir enda bedre og holder seg skadefri (fra de styggeste skadene) ser jeg på som sannynlig, og om 2 år er han 28, og kan fort bli solgt til tyrkia e.l. for 10 mill.

Min påstand er han er kanskje lagets mest undervurderte spiller.
Han har en fotballforståelse, avslutningsegenskaper og galskap (skjulte egenskaper) som få andre har og håper virkelig det løser seg, viktig for garderoben er han også. Jeg håper virkelig at vi for en gangs skyld har fått en solskinnshistorie
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 08:57    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:

At klubben sier at Sæter har 1.5 år igjen av kontrakten og god tid så tar de feil. Sæter ønsker fornyet kontrakt og høyere lønn allerede nå. Dersom klubben venter et år, vil Sæter sannynligvis ha igjen for det tapte og fremtidig cashflow for klubben kan bli litt styggere.

Klubben venter ikke. De har tilbudt han fornyet kontrakt og høyere lønn allerede nå.
Back to top
Troillongan
Rutinert

PostPosted: 23.09.2022 09:41    Post subject: Reply with quote

Handler mye om timing også dette. "Verdien" til Ole er vel på topp akkurat nå, samtidig som klubben forbereder neste vindu. Så blir jo spørsmålet hvor mye penger de kan få for Ole nå i vinter, kontra bruksverdien han har neste år for så å gå gratis. Jeg tror egentlig ikke vi kan få stort mer enn 5-7 mill og det kan fort 15 scoringer neste år være verdt. Vi finner nok ingen tilsvarende spillere til samme sum når han skal erstattes. Jeg tror han blir her ut kontraktstiden og går gratis til en høkkert klubb.
martibs
Rutinert

PostPosted: 23.09.2022 11:04    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Han gikk skadet første året, og falt igjennom i Ull/Kisa på utlån, før han ble skadet igjen. Eksakt når var det han presterte noe som tilsa at han burde vært satset på tidligere ? At van var en racer på krykker ?

Du er altså uenig med meg i at Ole ikke fikk sjansen til å prestere på Rosenborg. Kan du presisere for meg akkurat på hvilket tidspunkt du mener han fikk denne sjansen?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 11:23    Post subject: Reply with quote

Når han var skadefri og i matchform for første gang, i mai 2022, cirka 1,5 år etter han ble signert. Frem til da var han ren utgiftspost for RBK. Han holder forøvrig fortsatt ikke mer enn 60 minutter, så han er faktisk ikke der han burde vært fysisk nå heller.
Back to top
EsseFjes
Senior

PostPosted: 23.09.2022 12:37    Post subject: Reply with quote

For noen måneder siden var Rosenborg hans livsdrøm. Ingen har i det hele tatt skjønt hva han gjør her. Skadet er han hele tiden også. Etter en god periode på noen måneder så har han fast plass. Flott det. Men nå klager han i media om at han ikke får det han er verdt? Hold kjeften din. Jævla drittunge

Roar Stokke
Back to top
martibs
Rutinert

PostPosted: 23.09.2022 14:55    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Når han var skadefri og i matchform for første gang, i mai 2022, cirka 1,5 år etter han ble signert. Frem til da var han ren utgiftspost for RBK. Han holder forøvrig fortsatt ikke mer enn 60 minutter, så han er faktisk ikke der han burde vært fysisk nå heller.

Pussig, sammenfaller mistenkelig nok på samme tidspunkt hvor det ikke var noen andre alternativer i staller. Dette er altså nok til at han bør vise klubben "velvilje". Etter å ha blitt holdt på gress i 1,5 år.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.09.2022 15:07    Post subject: Reply with quote

Holdt på gress? For en rar virkelighetsforståelse du har i denne saken.

Det finnes sjeldent store, onde konspirasjoner, enda sjeldnere i norske fotballklubber. Da han ikke var skadd så var han på trening, han fikk vise seg frem som alle andre. Han fikk sjansen på et tidspunkt og tok sjansen.

Ingen av partene skylder noen noe som helst egentlig, men han kan drite lang marsj i å sucke up til supporterne når han åpenbart ikke føler det slik. Selg å gå videre, begge parter klarer seg nok helt fint.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 15:12    Post subject: Reply with quote

Etter å ha vært en renspikka utgiftspost i halvannet år, og vel vitende om at han sannsynligvis hadde blitt kastet på dør i vinter om han ikke var en trøndersk personlighet, så skylder han å vise klubben litt ydmykhet ja.

Han er ikke blitt holdt på gress, han har gått skadet og ikke vært i nærheten av noe som likner kampform. Som sagt, han er ikke engang i den fysiske forfatningen han burde nå, da han er pumpa etter 60min på banen.

Så ja, jeg synes RBK har utvist en solid posjon velvilje ovenfor en spiller som ikke bidro med noe mer enn å øke lønnskostnadene det første halvannet året under kontrakt. Og nå har han hatt flyt i noen få måneder, med veldig god hjelp fra lagkameratene, og da begynner han å kreve lønnsøkninger som bryter klubbens lønnsstruktur (ref: kommentar fra Dorsin i Adressa) ?

Å hyle om at han aldri har fått sjansen, når han ikke har vært i stand til å prestere, henger ikke på greip. Han bør vel snarere være takknemlig ovenfor Rekdal som så noe i han, og ikke sendte han til Obos før sesongstart.
Back to top
Skirnir
Junior

PostPosted: 23.09.2022 17:53    Post subject: Reply with quote

«Å tænk før man snakke e som å tørk sæ i rævva før man ha dritti.» - Ole Sæter
Back to top
EsseFjes
Senior

PostPosted: 23.09.2022 20:03    Post subject: Reply with quote

Å vær så snill. Nå må denne opphausingen stoppe. Det går mannen rett til hodet. Han har ikke godt av det. Ikke noe mer "åh-le-å-le-å-le-å-leeeee Sæter... Sæter....". Fordi han er kompis med noen sentrale skikkelser i kjernen så ser det dumt ut mtp de andre spillerne. Lag en ordentlig sang til Markus Henriksen i steder for. Han fortjener det! Det gjør ikke Sæter.

Roar Stokke
Back to top
gm
Rutinert

PostPosted: 23.09.2022 20:21    Post subject: Reply with quote

Alle lag trenger en spiller som er litt stor i kjeften. Publikumstallet er ikke all verden, men bytt ut Sæter med Islamovic og det hadde vært en del lavere vil jeg tro. Trønder, mange mål og stor i kjeften. Topp.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 20:34    Post subject: Reply with quote

Dette er marked og business. Ingen skylder noen noe her. Klubben har gitt løven en sjanse i en ordinært betalt kontrakt. Den er fair på bakgrunn av det Ole har vist før den kontrakten ble signert. Så har han levert som faen. Han scorer, har enorm flyt og er et helvete å spille mot. Han er en lokal askeladd, og de trenger vi så lenge trønderne ikke ser klubben som veldig sjarmerende akkurat nå. Han styrker dermed verdien sin, men klubben er usikker på hvor mye. Går ut lavt og tenker at vi tåler å bruke litt tid så han spiller noen flere kamper så kan vi se hvor langt det går. Spiller han som ei kule og leverer i enda flere kamper sitter løven på meget gode kort og klubben må betale. Stopper det plutselig opp ramler løven litt som en skinnfell og må godta et dårligere tilbud. Jeg tror det blir enighet. Jeg tror det skal veldig mye til for at klubben sier nei til han. Isåfall må han være gift i garderoben eller noe annet vi ikke ser fra utsiden.

Det er et stort men her. Det er hvorvidt løven skal sikre framtida si økonomisk. Som spiss har han en lang og en kortere kontrakt igjen i karrieren. Skal han sitte igjen med mye penger etter att han legger opp kan det hende han ser at han må bort nå. Da trenger han at klubben er grådig og kan skylde på det for deretter å si takk for alt RBK.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2022 20:51    Post subject: Reply with quote

Sæter forhandler som toppscorer, klubben forhandler med en som leverer svært bra nå, men som for et år siden spilte lite og produserte mindre for en klubb som rykket ned fra OBOS.

Jeg tror det er fornuftig å legge forhandlingene på is frem til vinteren, i hvert fall, så man har litt mer enn et halvår med suksess hos en 26-åring å tygge på.
Macha
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 21:16    Post subject: Reply with quote

Yay, et nyansert innlegg Smile
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.09.2022 22:53    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt lett å se at noen over RBK på sportslig nivå skal være interesserte. Han kan vel strengt tatt best sammenlignes med en 21-åring som gjorde det veldig bra i Obos for Ranheim for to år siden, ble hentet til RBK, men gikk mye skadet før han fikk sjansen og grep den til gangs.

Men han er 26 og ikke 21 år, mens fysikk, erfaring og taktisk skolering er mer på nivå med en på sistnevnte alder. Mangler mye av det fysiske råtalentet som f eks gjorde at Reims la masse penger på bordet for Holm, tror han rett og slett er for gammel i forhold til ferdigheter og utvikling til at han skal ha så enormt gode forhandlingskort.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2022 23:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror i hvert fall han ikke bør gå på bosman. Da blir han mest sannsynlig hentet av en av disse mellomsjikte-klubbene som henter mange og ser hva som fester seg, og da må han imponere ytterligere for å konkurrere med de etablerte samt dyrere kjøp. Skal han videre og klatre på stigen bør han nok kjøpes til relativt høy pris slik at pengene i potten gir vesentlig mer tålmodighet.

Så handler det også litt om fugl i hånda kontra på taket for Sæter; han er i favorittklubben og ting har plutselig løsnet noe vanvittig her ca midt i karrieren. Det er absolutt ingen automatikk i at dette kan overføres til andre omstendigheter, og han har jo aldri vært i nærheten av nivået han har akkurat nå noe annet sted eller tidspunkt.

Er det kun penger han er ute etter så er det selvsagt fair, og at han fint kan oppnå benketilværelse i Lech Poznan eller Club Brugge for det dobbelte-trippelte av hva vi kan tilby ser jeg absolutt som sannsynlig, men jeg tror (i hvert fall inntil videre) at han har funnet det perfekte skjæringspunktet hvor han både tjener brukbart og er fast i oppstillinga.

Som nevnt tror jeg det er best om klubben venter litt og lar ting kjøle seg ned. Det er to forskjellige virkelighetsoppfatninger her som selv om de til dels motstridende også på sett og vis kan forsvares. Da er det ikke rart avstanden blir stor.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 24.09.2022 07:56    Post subject: Reply with quote

Støtter siste taler. For Sæter er vinduet for å håve inn cash naturligvis kort da han er 26 og ikke 21 noe som legger noen føringer.

For klubben så er det risiko ved å gjøre en spiller som har prestert i noen stakkars få måneder lønnsledende.

Men for Sæter så blir han jo da gående på den "dårlige" kontrakten og får ikke cashet inn den nye markedsverdien sin. Og plutselig så ryker han på en skade og er ute et halvt år. Så Sæter spiller høyt spill.

Hadde han signert ny kontrakt og fortsetter å score ett mål per kamp så er han jo fortsatt veldig salgbar til større klubber.

Synes også Reka bør få kred for utviklingen til Sæter da jeg ikke tror Sæter ville fått mange kampene med Hareide ved roret feks.
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 24.09.2022 09:32    Post subject: Reply with quote

Må ikke undervurdere Frigårds betydning her. Han har hatt troa, sett potensialet og kommet med gode råd og tilbakemeldinger til Sæter siden dag én.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 31, 32, 33  Next
Page 26 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2022 RBKweb