English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Reitan
35%
 35%  [ 64 ]
Reitan
35%
 35%  [ 64 ]
Hovland
0%
 0%  [ 1 ]
Eyolfsson
3%
 3%  [ 6 ]
Andersson
1%
 1%  [ 2 ]
Henriksen
2%
 2%  [ 4 ]
Hoff
7%
 7%  [ 14 ]
Zachariassen
3%
 3%  [ 7 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
1%
 1%  [ 2 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Hansen
9%
 9%  [ 17 ]
Total Votes : 181

Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 10.05.2021 11:39    Post subject: Reply with quote

Vif var det soleklart beste laget og det var de som styrte alt. De spilte fotball. Vi klarte knapt 3 pasninger innad i laget i løpet av hele kampen. Vi står ikke samlet defansivt. Vingene våre og Dino var ikke med i kampen. Står altfor høyt og altfor langt unna hverandre. Håper virkelig ikke Hareide og spillerne er fornøyd med dette for det var i ærlighetens navn kun ett lag på banen og det var ikke oss. Det desidert beste med kampen for vår del var resultatet.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1126
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Spesiell tolkning dette med at motstanderens udyktighet blir til vår flaks. Det eneste tilfellet av flaks bakover i denne kampen var når Kjartansson ikke satte sin dobbeltsjanse. Der var det snakk om marginer som kunne bikket imot.
Men alt dette snakket om at Dønnum var så god? Ingenting av det Dønnum var involvert i, resulterte i noe farlig. Å spille ham opp i en situasjon han åpenbart ikke behersker, f.eks. skudd fra distanse, er dyktighet.
Det er som å si at det er flaks for oss at motstanderen er dårlig. Hvilket er en ganske meningsløs uttalelse.


Last edited by martibs on 10.05.2021 13:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
binocu
Junior


Joined: 23 Apr 2021
Posts: 31

PostPosted: 10.05.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
et selvmål av Hovland der vi skulle hatt frispark

Litt urutinert av Hovland å heade på den ballen. Er nok derfor det ikke blir dømt. Det hadde nok blitt frispark hvis han bare hadde gått i bakken uten å heade.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1863

PostPosted: 10.05.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Er noe med Reitan mot Enga.

Bunnsolid i går defensivt Tommel'n opp!


Ja Reitan imponerte igår. Alltid synes han har vært litt rufsete defensivt, men Layouni ble nøytralisert.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 10.05.2021 12:16    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Spesiell tolkning dette med at motstanderens udyktighet blir til vår flaks.


Ja, klassiker det der. Flaks at vi ikke møtte Real Madrid for da hadde vi tapt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 10.05.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

At Hovland og Dino forsatt er i RBK. Merkelige greier.
Og hva skjer med kontringsspillet i RBK? Alle ser ut som skilpadder. Rett og slett altfor dårlig.

Henriksen i ankerrollen = Konradsen i ankerrollen (så og si). Gleder meg til Ciljan er tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 10.05.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

Det er mye som har endret seg. Nå er vi fornøyd med uavgjort mot et lag som kanskje havner på topp fire. Før regnet vi med å vinne alle kamper vi stilte opp i (i den hjemlige Eliteserien).

Vi er fornøyde med at vi har fokus på det defensive, dødballer og kontringer. Før spilte vi underholdende og morsom fotball.

Hvor ble det av gamle RBK? Når skjedde denne endringen i hva vi krever av laget vårt?

Hva skiller egentlig RBK anno 2021 fra de andre lagene i Eliteserien? Før var vi noe spesielt. Nå er vi førnøyd med å være middelmådig?
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 10.05.2021 13:41    Post subject: Reply with quote

Inntrykket mitt var at vi var kompakte i de indre korridorene, og hadde stort sett kontroll innenfor egen boks ( Hovland er som alltid ett usikkerhetsmoment). Imidlertid falt vi for ofte lavt ned. Vi hadde en god periode de første 15 minuttene etter pause, hvor vi presset høyt.

Vi skapte lite offensivt, og evnet sjeldent å skape overtall eller å utnytte 1 vs. 1 situasjoner. Hadde ikke noe særlig ettertrykk heller. Synes vi mangler spillere som er gode 1 vs. 1 fremover, særlig når Ceide ikke har dagen (og han kan variere). Kampen var ikke helt krise, og uavgjort borte mot et godt VIF lag er et ok resultat. Er spent på fortsettelsen.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.05.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Synes det var godkjent jeg, vi hadde litt flaks men også litt uflaks så denne kampen kunen fort bikket begge veier åda er U helt greit.

Skjønner det er lett å misslike Dønnum, men mannen er jo ikke en drita dårlig fotballspiller da, s åærlig kan man vell være?

Når Andersson var med fremover og sto høyere var venstresida vår potte tett, men når Andersson ble sliten fikk Borken og Dønnum mere plass noe som vistes meget godt i siste del av kampen.

Dønnum hadde overtenning og heldigvis ikke innstilt skuddfot men han har noen dragninger og rykk som er herlig å se på (uansett spiller).

Deilig at han ikke lykkes ofc, men jeg tror fort at hadde vi hatt en frisk back på benken hadde Andersson vært bytet ut etter ca 70min etter veldig godkjent innsats.

Var mystisk tynt på benken spør du meg.

Bare vi varierer litt mere, blir mere presise i oppspillene til Dino og sliper oss "litt" mere løs å tørr mere så tor jeg fint vi kan spille sånn i tøffe bortekamper.

Men hjemme, not so much, please Åge!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 10.05.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Holse skal være glad han ikke spilte 30 minutter, for klarere stolpe på børs er det lenge siden jeg har sett. Sleiver i klareringene, og gir bort unødvendige cornere og innkast, og når han først kommer i nærheten av VIFs 16-meter, så sender han ballen i rumpa på medspiller.

Ellers er Hansen glimrende de få gangene han må i aksjon, og Dahl Reitan har full kontroll defensivt kampen gjennom. Andersson er også god i 1. omgang, men slipper til M'Pete litt for enkelt, litt for ofte i 2. omgang. Hovland-blokka er på plass som vanlig, og godt er det, for Hovland-hodet var også der det pleier å være. Hoff får også pluss i mi bok. Tenkte allerede i den første kampen mot Ranheim at det er noe sælnesk over den stikkeren han hadde til Dino, og hvis han fortsetter med å produsere assists som i går, så blir han veldig verdifull for oss.

Jeg pleier som regel ikke å henge meg så veldig opp i dommeren, men det er påfallende hvordan Rosenborg får (korrekte) gule kort for nøyaktig de samme forseelsene Vålerenga slipper unna for. Tollås Nation har en kliss lik stempling som Hovland, og en-eller-annen reiv ned Dahl Reitan(?) uten å få gult kort. Straffe er det vel greit at vi ikke får, jf. at ballen spilles opp fra forsvarsspiller?

Alt i alt: 1 poeng borte mot Rolex-boys er godkjent, men jeg vil se mer av det spillet vi startet 2. omgang med.

Og en ting til: Vi _må_ slutte med dette "vi får ikke til å spille på plast"-tullet. Alle andre lag klarer det, men ikke de best gasjerte spillerne i hele føkkings Eliteserien? Spar mæ. Tapermentalitet, er hva det er. Og for hver gang Hareide eller noen annen gjentar det samme mantraet, så setter det seg enda mer i hodet på spillerne. Bare se i går: Vi bruker en hel omgang på å feige oss ut av startblokkene. Bare slutt med det. I Norge spiller vi på plast, lik og del.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 10.05.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er mye som har endret seg. Nå er vi fornøyd med uavgjort mot et lag som kanskje havner på topp fire. Før regnet vi med å vinne alle kamper vi stilte opp i (i den hjemlige Eliteserien).

Vi er fornøyde med at vi har fokus på det defensive, dødballer og kontringer. Før spilte vi underholdende og morsom fotball.

Hvor ble det av gamle RBK? Når skjedde denne endringen i hva vi krever av laget vårt?

Hva skiller egentlig RBK anno 2021 fra de andre lagene i Eliteserien? Før var vi noe spesielt. Nå er vi førnøyd med å være middelmådig?


Ikke skriv "vi" - snakk heller for deg selv. Jeg kjenner ikke noen RBK-supportere som er fornøyd med å være middelmådige.

Men... RBK-laget anno 2021 er nytt og treneren er ny. Da tar det tid - vi må være realister. Ikke en gang på 90-tallet vant vi alle kampene med fengende superspill - vi hadde svake kamper den gangen også. Vi har nå spilt en (altså 1) kamp i år - med ustabile prestasjoner - det svingte fra dårlig til bra. Jeg forventet faktisk ikke superspill i denne kampen, men det betyr ikke at jeg er fornøyd. Realistisk er dette "greit nok", men håpet er jo alltid at vi vinner med kalassiffer og har gode prestasjoner igjennom hele kampen. Skal vente og se noen kamper jeg før jeg konkluderer.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1863

PostPosted: 10.05.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er mye som har endret seg. Nå er vi fornøyd med uavgjort mot et lag som kanskje havner på topp fire. Før regnet vi med å vinne alle kamper vi stilte opp i (i den hjemlige Eliteserien).

Vi er fornøyde med at vi har fokus på det defensive, dødballer og kontringer. Før spilte vi underholdende og morsom fotball.

Hvor ble det av gamle RBK? Når skjedde denne endringen i hva vi krever av laget vårt?

Hva skiller egentlig RBK anno 2021 fra de andre lagene i Eliteserien? Før var vi noe spesielt. Nå er vi førnøyd med å være middelmådig?


Hvilket år er det egentlig du referer til? Det begynner å bli noen tiår siden seiere var forventet på bortebane mot gullutfordrere.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 10.05.2021 16:42    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er mye som har endret seg. Nå er vi fornøyd med uavgjort mot et lag som kanskje havner på topp fire. Før regnet vi med å vinne alle kamper vi stilte opp i (i den hjemlige Eliteserien).

Vi er fornøyde med at vi har fokus på det defensive, dødballer og kontringer. Før spilte vi underholdende og morsom fotball.

Hvor ble det av gamle RBK? Når skjedde denne endringen i hva vi krever av laget vårt?

Hva skiller egentlig RBK anno 2021 fra de andre lagene i Eliteserien? Før var vi noe spesielt. Nå er vi førnøyd med å være middelmådig?


Sier meg ikke uenig i mye av det du skriver her, men vi må være såpass realistiske og ærlige angående at fotballen og motstanderne våre har tatt store steg. Det hører også med historien at vi ikke har blitt drevet særlig profesjonelt eller bærekraftig, og dette får vi endelig svi for.

Er i utgangspunktet ikke enig med den stereotypiske supporteren som skal ha både glimrende angrepsfotball og gode resultater, for meg så handler det egentlig kun om å vinne. Det skal jo sies at det ofte er en rød tråd mellom dette, men enkelte trenere er mer defensivt anlagt enn andre. Derimot, så er det trist å se en så god spillerstall, fremstå såpass defensivt som de gjør - når vi både har sett, og vet at de kan spille ut gårsdagens motstander. Føler ikke at gårsdagens plan hadde trengt å være så svart-hvitt, for vi kunne uten tvil funnet noen nyanser i form av å ta kontringer og initiativ til offensiv fotball.

En ganske så upopulær mening, men jeg ønsker heller at vi vinner 1-0 enn 4-3. Med andre ord, så er jeg absolutt fan av et velfungerende defensivt system som Hareide har, men jeg slipper vell ikke katta ut av sekken ved å si at man reduserer muligheten for baklengsmål gjennom at vi selv angriper. Taper vi stillingskrigen, så må man nesten bare akspetere utfallet - og trene hardere, men når vi bevisst setter oss bakpå i store deler av en kamp, så kommer resultater dessverre til å bli som det ble i går.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6547
Location: Heaven

PostPosted: 10.05.2021 17:28    Post subject: Reply with quote

Hvor enkelt er det for holse og komme inn,Når planen er og måke ballen på en dino?
Et lag med store avstander,Som ikke var intressert og angripe.
Når dino ikke vinner dueller;Så er ikke lett for små teknisk spillere og vinne alle langpasningene:

Vi tapte også mye andre baller i kampen,Vi var bedre i andre omgang en periode,Men jevnt over er det alt for dårlig.

Håper at vi kan sette dårlig spill på konton for at det er mange nye spillere,men herregud,må gå ann og trene inn samhandling og mønster på tiden vi har hatt.

Eggen trente vel på mønster til spillerne ble spykleine.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 10.05.2021 17:46    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Hvor enkelt er det for holse og komme inn,Når planen er og måke ballen på en dino?
Et lag med store avstander,Som ikke var intressert og angripe.
Når dino ikke vinner dueller;Så er ikke lett for små teknisk spillere og vinne alle langpasningene:

Vi tapte også mye andre baller i kampen,Vi var bedre i andre omgang en periode,Men jevnt over er det alt for dårlig.

Håper at vi kan sette dårlig spill på konton for at det er mange nye spillere,men herregud,må gå ann og trene inn samhandling og mønster på tiden vi har hatt.

Eggen trente vel på mønster til spillerne ble spykleine.


Når vi ikke får etablert et spill, så er det så og si umulig for Holse å utgjøre en forskjell. Derimot, det er ikke Dino sin skyld at så og si ingen oppspill treffer han. Tror dessverre ikke at nye spillere er hovedårsaken. Problemet er jo ikke at det lugger offensivt, men at vi faktisk ikke angriper i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 10.05.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er mye som har endret seg. Nå er vi fornøyd med uavgjort mot et lag som kanskje havner på topp fire. Før regnet vi med å vinne alle kamper vi stilte opp i (i den hjemlige Eliteserien).

Vi er fornøyde med at vi har fokus på det defensive, dødballer og kontringer. Før spilte vi underholdende og morsom fotball.

Hvor ble det av gamle RBK? Når skjedde denne endringen i hva vi krever av laget vårt?

Hva skiller egentlig RBK anno 2021 fra de andre lagene i Eliteserien? Før var vi noe spesielt. Nå er vi førnøyd med å være middelmådig?


Velkommen til Åge Hareides RBK.

Nå er Hareide sikkert flink til å få mye ut lagene sine, men i spillestil ligner dette veldig på Hornelands spring, kjemp og duellfotball med masse trykk, høye baller og mye fokus på O2.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 10.05.2021 20:03    Post subject: Reply with quote

Som neutral iagttager tror jeg faktisk de fleste ville sige hjemmeholdet var bedst og spillede det mest direkte og underholdende spil. Holse havde et dårligt indhop, men et sådant RBK gør jo ikke hans typer gode. Han tilbyder sig stort set hele tiden i mellemrum men ingen spiller den i mellemrum til ham, ingen prøver at bryde en kæde hurtigt med direkte spil. Vi spiller alt alt for langtsomt og står nærmest bare og forsvarer den hjem de sidste 30 min og vores 3 centrale er gode løbere, men virkelig også kedelige hvis man drømmer om offensiv flot fodbold. 1 af dem ville for mig være nok. Jeg holder fast i at RBK er en kæmpe klub i Norden og burde tage taksstokken og tage greb om kampen. Nu her bagefter skal vi i stedet nærmest være glade for en uafgjort og høre hvor kompakte og svære vi er at spille imod. Er man nu blevet tilfredse med det i RBK ? Hvis nogen gider så tjek ind på FCN-FCK lige nu. Begge hold spiller 4-3-3. Men jo meget meget mere direkte.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1219
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Helt ok resultat. Å sikte på uavgjort borte mot andre lag i toppen er helt ok med tanke på den troppen og kontinuiteten vi har for øyeblikket. Jeg er litt bekymra for at laget sliter med å spille fotball, men kanskje det trengs litt tid før et nytt lag setter seg? Per nå er vi verken spillende nok til å kontrollere en kamp eller villige og presise nok til å slå gode kontringer. Vi er dog ganske gode til å krige og få motstanderen til å stange, i alle fall mesteparten av tida. Det blir kanskje ikke den store underholdninga å følge Hareides RBK, men jeg er ganske sikker på at det kaster av seg mange poeng etterhvert Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 10.05.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Jeg kan godt fornemme at fans er splittede. Nogen er godt tilfredse med at vi står godt på banen og er svære at spille imod - mens andre forventer angrebsfodbold og at vi dominerer kampene. Nu er jeg spændt på udtrykket i første hjemmekamp og om vi kan dominere modstanderen og skabe noget. Meget spændende.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 10.05.2021 21:25    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Straffe er det vel greit at vi ikke får, jf. at ballen spilles opp fra forsvarsspiller?


Det er riktig at iht nye hands-regler så er det ikke straffe dersom forsvarsspilleren selv spiller den opp i armen. Og det var antageligvis det dommeren så. Reprisene viste at ballen ikke kom fra forsvarsspiller men fra et rbk-bein, men det var litt duell rundt ballen og ikke nødvendigvis enkelt å se for dommer. Uflaks for oss, flaks for enga.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 10.05.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Helt ok resultat. Å sikte på uavgjort borte mot andre lag i toppen er helt ok med tanke på den troppen og kontinuiteten vi har for øyeblikket. Jeg er litt bekymra for at laget sliter med å spille fotball, men kanskje det trengs litt tid før et nytt lag setter seg? Per nå er vi verken spillende nok til å kontrollere en kamp eller villige og presise nok til å slå gode kontringer. Vi er dog ganske gode til å krige og få motstanderen til å stange, i alle fall mesteparten av tida. Det blir kanskje ikke den store underholdninga å følge Hareides RBK, men jeg er ganske sikker på at det kaster av seg mange poeng etterhvert Smile


Denne troppen er god nok til å slå hvilket som helst lag i serien, men det hjelper veldig lite når vi legger oss bakpå med en eneste gang - fremfor å i det hele tatt gå i en stillingskrig. Det er ikke noe nytt at vi er gode til å få motstanderne til å slå langt, og laget ser ganske stabilt ut defensivt. Jeg skjønner bare ikke hvorfor vi gir bort føringen i kampen så billig, for når vi går ut i andreomgang - har vi de i knestående. Denne troppen skal være godt nok trent til å holde ut, så jeg ser absolutt ingenting annen grunn til at vi slipper oss bakpå - annet enn en forferdelig billig stereotype om at ting er annerledes på bortebane.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1044

PostPosted: 10.05.2021 21:33    Post subject: Reply with quote

Greit å åpne med uavgjort borte mot VIF vel, sånn isolert sett? Det er tross alt årets første tellende kamp, etter en lang pause og med færre treningskamper enn normalt - og med et nesten nytt lag. De som hadde forventet at vi skulle skyte samspilte ut av startblokka som et lag sammenlignbart med det beste fra de beste årgangene bør få seg en realitetssjekk tror jeg... Rolling Eyes

Det ser utvilsomt ut til at både Molde og B/G har en bedre start, men de har også tross alt hatt en helt annen oppkjøring enn oss, med hhv treningskamper og tellende kamper. Vinner vi hjemme og minst uavgjort borte så blir det ikke så dårlig til slutt. Det handler bare om å ikke havne alt for langt bak fra starten av, sånn at vi kan ta igjen de foran når spillet begynner å sette seg...
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 10.05.2021 22:21    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Det er ikke noe nytt at vi er gode til å få motstanderne til å slå langt, og laget ser ganske stabilt ut defensivt. Jeg skjønner bare ikke hvorfor vi gir bort føringen i kampen så billig, for når vi går ut i andreomgang - har vi de i knestående. Denne troppen skal være godt nok trent til å holde ut, så jeg ser absolutt ingenting annen grunn til at vi slipper oss bakpå - annet enn en forferdelig billig stereotype om at ting er annerledes på bortebane.


Sikker, trygg og solid bakover har det blitt påstått så langt i år. Kan det stemme da ? Det var vel egentlig kun små marginer som skiller mellom 1-1 og 1-4 i denne kampen. Først og fremst pga en Dønnum som var alt for heit om ørene, og et hopetall av unødvendige balltap ett til to trekk etter brudd. Grunnen til det kan man alltids diskutere, men i sum fordi kvaliteten jevnt over ikke er god nok. Både når det gjelder ferdigheter og klokskap i spillets gang. Dette må lukes vekk snarest mulig, ellers vil vi slite med å komme foran i målprotokollen i alle kamper. Nærmest uavhengig av motstand.

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor VIF og plast plutselig har blitt slik en vederstyggelighet og nærmest en umulig oppgave å ta tak i ? Det er vel ingen grunn til å gjøre seg selv til sin verste fiende ? Det er greit å være pragmatisk, men da kan man like gjerne ta skrittet fullt ut ved å luke vekk alt av svake brikker fra start. Ceide har vel ikke noe på banen å gjøre dersom dette skal være standard game plan for plast og "uoverkommelig" motstand ? Finnes knapt verre førsteforsvarer. Og det samme gjelder i stor grad Dino. Må da være bedre å knyte igjen sekken og forsvare seg 11 mot 11 enn 9 mot 11.

Hva tenker Hareide egentlig i sine mest ensomme øyeblikk ? Både om stall og egen fremtid. Han rekker knapt å få skikk på dagens RBK før gyngestolen kaller. Noen bør stå ved hans side jo før jo bedre.

Synes heller ikke at RBK var gode de første 10-15 i andre omgang av annen åpenbar grunn enn at VIF la seg bakpå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.05.2021 22:59    Post subject: Reply with quote

Dinos treghet er en enorm svakhet for rbk. Ikke får han til å presse hardt på forsvarsspillerne og ikke er han en trussel på kontring. Dino er en middels spiss og Dorsin har gjort en dårlig jobb på speidingen på spissplass

Ceide er vanvittig svak i 1. forsvarsrollen. Det var ved en anledning han labbet tilbake i går som resulterte i en gigasjanse for vif.

Ceide og Dino har ikke vist noe bedre takter så langt. Slutt å haus dem opp. De må levere nå!
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 10.05.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
ODN wrote:
Det er ikke noe nytt at vi er gode til å få motstanderne til å slå langt, og laget ser ganske stabilt ut defensivt. Jeg skjønner bare ikke hvorfor vi gir bort føringen i kampen så billig, for når vi går ut i andreomgang - har vi de i knestående. Denne troppen skal være godt nok trent til å holde ut, så jeg ser absolutt ingenting annen grunn til at vi slipper oss bakpå - annet enn en forferdelig billig stereotype om at ting er annerledes på bortebane.


Sikker, trygg og solid bakover har det blitt påstått så langt i år. Kan det stemme da ? Det var vel egentlig kun små marginer som skiller mellom 1-1 og 1-4 i denne kampen. Først og fremst pga en Dønnum som var alt for heit om ørene, og et hopetall av unødvendige balltap ett til to trekk etter brudd. Grunnen til det kan man alltids diskutere, men i sum fordi kvaliteten jevnt over ikke er god nok. Både når det gjelder ferdigheter og klokskap i spillets gang. Dette må lukes vekk snarest mulig, ellers vil vi slite med å komme foran i målprotokollen i alle kamper. Nærmest uavhengig av motstand.

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor VIF og plast plutselig har blitt slik en vederstyggelighet og nærmest en umulig oppgave å ta tak i ? Det er vel ingen grunn til å gjøre seg selv til sin verste fiende ? Det er greit å være pragmatisk, men da kan man like gjerne ta skrittet fullt ut ved å luke vekk alt av svake brikker fra start. Ceide har vel ikke noe på banen å gjøre dersom dette skal være standard game plan for plast og "uoverkommelig" motstand ? Finnes knapt verre førsteforsvarer. Og det samme gjelder i stor grad Dino. Må da være bedre å knyte igjen sekken og forsvare seg 11 mot 11 enn 9 mot 11.

Hva tenker Hareide egentlig i sine mest ensomme øyeblikk ? Både om stall og egen fremtid. Han rekker knapt å få skikk på dagens RBK før gyngestolen kaller. Noen bør stå ved hans side jo før jo bedre.

Synes heller ikke at RBK var gode de første 10-15 i andre omgang av annen åpenbar grunn enn at VIF la seg bakpå.


Vi er ganske gode defensivt, men som du sier - så kunne vi fort endt opp med mange baklengsmål i går. Skrev vell det litt tidligere, men man trenger ikke å være rakettforsker - for å forstå at det er mye større risiko for å slippe inn, når man bevisst legger seg bakpå. Det virker jo som du sier, at vi gjør oss selv til vår verste fiende. Dette laget har blitt trent hardt, så jeg skjønner ikke at vi ikke kan komme seirende ut av de fleste stillingskriger. For meg, så blir dette litt billig stereotypisk logikk om at hjemmelag styrer kampen. Som jeg skriver i øvrige innlegg, så har jeg enorm respekt for defensivt anlagte trenere. Derimot, så blir det litt for dumt når vi hverken prøver å vinne stillingskrigen, eller tar initiativ til å angripe når mulighetene bydde seg. Ideelt sett, så hadde vi fått inn en offensivt anlagt trener - som kunne jobbet med Hareide i et år, før han hadde tatt over.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb