English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerkontroversene Elite/Serien 2021
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 24.10.2021 18:07    Post subject: Reply with quote

Nivået på dømminga i begge de siste kampene var helt hinsides lavt, det er så mange situasjoner som viser dårlig fotballforståelse at det er en jobb å ta for seg alle sammen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.10.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Og det er åpenbart vedtatt at vi ikke skal få straffe i år. Også mot Sandefjord var det to, la oss si, interessante situasjoner hvor det ble dømt disfavør Rosenborg. Vi står fortsatt med null straffer som eneste lag.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 28.10.2021 18:59    Post subject: Reply with quote

Avgjørelsen om å spille i Bergen med et regnvær som gjør at gressmatten blir ødelagt synes jeg fortjener en plass i denne tråden
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 28.10.2021 19:13    Post subject: Reply with quote

Kan vel legge til at Viking skulle hatt minst én, kanskje to straffer her, men Saggi bare rister på hodet når hhv Nilsen Tangen og Berisha blir måket over ende og dyttet bakfra innenfor straffefeltet.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.10.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Verst den med Berisha.
Kollskogen bare dytter han i ryggen med strak arm.

Og at Heltne Nilsen slapp kort på den taklingen på Tangen Nilsen er uforståelig.


Og verst av alle er jo at Mjøndalens Martin Rønning Ovenstad slapp rødt kort i går mot Kbk.
Den var grisestygg, og det på stillingen 1-0
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.10.2021 23:20    Post subject: Reply with quote

Det tyder altså på at en samlet (?) dommerstand har tatt på seg oppgaven å utjevne langs maktaksen til fordel for underdogen i en feberfantasi om rettferdighet. Vi ser jo det samme sjøl. Mye.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 28.10.2021 23:22    Post subject: Reply with quote

Til tross for at dommerne havner i sentrumets begivenhet, runde etter runde - så vil ikke store deler av supporterne innføre VAR. Teknologien er kommet for å bli, så jeg forstår ikke hvorfor vi skal være så sta på dette. Det vil dessverre bli noen jevne situasjoner som må tas opp på nytt, men jeg kjenner at jeg vil heller måtte avvente den fulle jubelen noen ganger - fremfor at dommere skal snu opp ned på tabellen grunnet hvor elendige de er i jobben sin.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.10.2021 08:26    Post subject: Reply with quote

Ja, det er en del motstand mot VAR fra de som stort sett ser fotball fra tribunen.

Men jeg tror det er viktig å anerkjenne at en god del av den motstanden vi ser nå også handler om hvordan avgjørelsen ble tatt. NFF og NTF har spurt klubbene i de to øverste divisjonene (som vel er det som utgjør NTF), og de har stemt ja - alle med unntak av lsk.

De fleste av disse klubbene er medlemsstyrte klubber. I RBK har medlemmene hverken blitt spurt eller informert om at klubben ble bedt om å ta stilling til en såpass fundamental endring i idretten som VAR. Jeg vet ikke hvordan dette er i andre klubber, men en del av de protestene som skjer rundt omkring nå handler vel så mye om omgåelsen av medlemsdemokratiet som VAR selv.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.10.2021 18:55    Post subject: Reply with quote

Styrene i norske fotballklubber er åpenbart enten fryktelig ute av takt med medlemsstrukturen, eller gir faen når det passer. Når vårt eget styre i tillegg mener de ikke skal gjennomføre vedtak fattet av medlemmene under avstemming, mistenker jeg det siste.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 29.10.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Synd å si det, men da er det jo på tide å kaste styret...
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 29.10.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Til tross for at dommerne havner i sentrumets begivenhet, runde etter runde - så vil ikke store deler av supporterne innføre VAR. Teknologien er kommet for å bli, så jeg forstår ikke hvorfor vi skal være så sta på dette. Det vil dessverre bli noen jevne situasjoner som må tas opp på nytt, men jeg kjenner at jeg vil heller måtte avvente den fulle jubelen noen ganger - fremfor at dommere skal snu opp ned på tabellen grunnet hvor elendige de er i jobben sin.


Husk at det er norske dommere som skal sitte i VAR bussen også. Og da snakker vi ikke om de dommerne som dømme elite/serien og OBOSdassen, men heller ett eller flere nivå ned. Merker at jeg ikke stoler en dritt på det.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.10.2021 23:24    Post subject: Reply with quote

Og så er det bare nøkkelsituasjoner som blir vurdert. Mjøndalen og AaFK vil fortsatt kunne ødelegge kamper mot oss, om ikke annet underholdningsmessig, og gå fornøyd av banen med i snitt fem gule kort færre enn de burde hatt. Jeg tror altså dessverre ikke at VAR vil løse det som i hvert fall irriterer meg mest; den tydelige skeivdømminga, selv om det naturligvis hadde gitt oss litt mer enn pinlige null straffer hittil i år.

Og som andre har vært inne på - jeg skal se dette i praksis før jeg er enig i at dette er fremskritt selv på de situasjonene det åpenbart burde kunne hjelpe til i. Når man vet hvem som skal implementere og forvalte dette er jeg ikke akkurat overbevist.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
lysulv
Proff


Joined: 31 Aug 2008
Posts: 443

PostPosted: 30.10.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke 100% avvisende til VAR, men man kan jo spørre seg om norsk fotball ville være bedre tjent med at pengene blir brukt på å øke kvaliteten på dommerne. F.eks heltidsansettelse av dommere. Det kunne også være mulig å hente inn kompetanse utenfra, en utenlandsk toppdommer som dommersjef ville kanskje kunne bidra til å øke standarden. Så kan VAR eventuelt bli et tema når standarden på de som vil sitte i bussen faktisk er god nok til at det har en verdi.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 30.10.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Dommerne trenger i all hovedsak ydmykhetskurs. Snakk om folk som aldri tar feil uan-faen-sett
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 30.10.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder VAR, så sliter jeg med å forstå at noen kan være motstander av det. I hvertfall når man ser nivået på dømmingen i Norge. I år kan det fort være dommerne som avgjør hvem som rykker ned, og hvem som får medalje. RBK skulle minimum hatt 4-5 straffer i år. Det kunne betydd 5-6 poeng mer, og gjerne gitt en reell gullmulighet. Man ser at Molde får straffe på en tullesituasjon i Oslo, mens vi får ikke straffe på samme arena, på en soleklar hands. Jeg vil ha VAR så fort som mulig!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 30.10.2021 13:48    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ha bedre dommere enn VAR. Men om ikke dommerne skjerper seg og blir bedre så må vi ha VAR om vi skal slippe all denne skjeve dømminga mot oss. For det har vært ekstremt i år og i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 30.10.2021 15:04    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Når det gjelder VAR, så sliter jeg med å forstå at noen kan være motstander av det. I hvertfall når man ser nivået på dømmingen i Norge. I år kan det fort være dommerne som avgjør hvem som rykker ned, og hvem som får medalje. RBK skulle minimum hatt 4-5 straffer i år. Det kunne betydd 5-6 poeng mer, og gjerne gitt en reell gullmulighet. Man ser at Molde får straffe på en tullesituasjon i Oslo, mens vi får ikke straffe på samme arena, på en soleklar hands. Jeg vil ha VAR så fort som mulig!


Samme her.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 30.10.2021 18:07    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Jeg vil heller ha bedre dommere enn VAR. Men om ikke dommerne skjerper seg og blir bedre så må vi ha VAR om vi skal slippe all denne skjeve dømminga mot oss. For det har vært ekstremt i år og i fjor.


Dommerne skjerper seg? Virker som nivået hos herrene i sort og gult går nedover for hvert år som går.
For mange av de er arrogante og nekter på at de har gjort feil.
Og med en dommersjef på topp som er den mest arrogante og uangripelige av dem alle

Tror ikke vi kan be til Gud eller Allah også blir dommerene bedre over natten.
Norsk fotballdommere er laaaaaangt ned på treet i Europa. Vil tilogmed si at nivået på ligaen er bedre enn nivået på dommerene. Det sier nok
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 30.10.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

Det er bare å fortsette å sende vrakgods til andre klubber så de kan bli gode fotballspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 31.10.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Annulleringen av målet til Brynhildsen må nesten være en av de største feilene som har blitt begått i år. Latterlig lavt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 31.10.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

Tapet i går blir bare mer og mer irriterende når jeg ser dagens (foreløpige) resultater fra Drammen og Stavanger Crying or Very sad Mad

Feil tråd.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 01.11.2021 09:05    Post subject: Reply with quote

Dommertabbe under VIF-Brann i går også.

Brann scoret selvmål, men dommerne så det ikke. Ballen var langt over streken.
Så den linjedommeren som står ved cornerflagget trenger langt mer enn briller.

VIF kunne også fått straffe etter 38 minutter da Kolskogen holdt Kjartansson med begge armer, men dommer slo ikke ned på det.

2 runder på rad at Kolskogen slipper unna med å holde eller dytte motstander ned i egen 16 meter
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.11.2021 23:24    Post subject: Reply with quote

Vi har plenty å fokusere på rundt eget lag, men det er greit å få statistikkført at vi ble snytt for utvisning på Heltne Nilsen og et straffespark på Ceide.

Vi hadde sannsynligvis klart oss bedre med én mann mer i 75 minutter, men hovedpoenget er at vi igjen får en dommer som legger lista der det passer for det lavest plasserte og mest primitive laget. Jeg er så lei.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

Ikke en like stor sak, men det var også en situasjon der linjemannen først vinker for oss, så sier publikum nei, så han forandrer mening. Innkast/corner eller noe sånt.

Sånn så det ihvertfall ut for en meget frustrert tv-seer. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Ja, en meget illustrerende hendelse. For ordens skyld var første innfall korrekt, den som ble stående var feil.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb